Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Nasze auta - pozostałe z grupy VAG

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP

Awatar użytkownika
Centek_15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt maja 04, 2012 15:35

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: Centek_15 » czw wrz 05, 2013 21:29

Mam zaszczyt przedstawić mojego nowego dupowoza. Stary toledo 2E poszedł na żyletki (gdzieś tutaj jest jeszcze mój temat z zerową liczbą postów :P )
2.0 16v 159KM 1995r
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Z danych technicznych:
komputer pokładowy MFA
klimatyzacja
2 poduszki powietrzne
ABS+EDS
centralny zamek z pilotem w kluczyku + domykanie szyb z pilota
tapicerka pół- skórzana
4 elektryczne szyby
elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
immobilaizer
regulowana kierownica
aluminiowe felgi 15
Wyrzucony gaz z auta :)



Co do zrobienia?
Na sam początek w przyszłym miesiącu będzie wymieniona skrzynia biegów oraz poduszki (komplet mimo że tylko ta od skrzyni jest padnięta).. 2 zgrzyta a jadąc na 3 i 5 słychać skrzynie jakby oleju nie było. Ale miesiąc objeżdżę i pójdzie skrzynia z passata lub corrado (krótsza=lepsze przyśpieszenie), oraz do zrobienia jest prawdopodobnie lewy drążek kierowniczy. W poniedziałek jadę na stację diagnostyczną, wykryją co to i od razu wymiana.

Mycie środka musi się odbyć natychmiast :D - GOTOWE

Plany:
Misiek bardzo dużo już zrobił za co go podziwiam, ale zostało kilka rzeczy.
-usunięcie powierzchownej rdzy
-poskładanie przodu, żeby zderzak i migacze ładnie się prezentowały
-usunięcie pęknięcia tylnej dokładki MS
-jutro dodam alu ramki na zegary i nowe podświetlenie zegara (z mojego 2E) - GOTOWE
-wszystkie przyciski wewnątrz też z starego 2E pójdą aby wszędzie były białe diody - GOTOWE
-będzie zmienione wnętrze - boczki i rączki na podsufitce (z mojego 2E) - GOTOWE
-na pewno nowe słoneczniki podświetlane (też z mojego 2E) - GOTOWE
-tylne lampy ciemne (już są po polerce, miały pójść do 2E ale pójdą do ABFa) - GOTOWE
-mycie silnika GOTOWE
-na pewno wpadnie podświetlenie klamek
-tylna lampka podświetlana po otwarciu drzwi GOTOWE
-ogólnie to dużo rzeczy uratuję z starego 2E :)
- i dla mnie najważniejsze - reanimacja foteli skórzanych gdyż są poprzecierane.
-no i przed zimą zrobię ABS bo się świeci i nie działa :P mam graty z 2E to pozamieniam i zobaczę co go boli, ale jako że graty ABSu z 2E są zamówione na sprzedaż to do ABFa będe musiał kupić nowe.. na razie zobacze co go boli :)


A teraz coś o wrażeniach :) szczerze mówiąc jak na 159KM spodziewałem się więcej emocji... Nie powiem, bo od 2.5tys autko ciągnie jak szalone ale do 2.5 to lepiej redukować bo ciężko jest wyprzedzić... skrzynia do wymiany i jest dla mnie priorytetem ale to dopiero za miesiąc, na razie powymieniam drobnostki i dopieszczę wnętrze oraz komorę silnika.
Co do samej jazdy to nie ma co narzekać.. jak na 1L autko jest bardzo ciche, na dziurach wnętrza nie słychać, powyżej 140km/h piszczy wiatr przez uszczelki ale to norma w tych autach... i co mi się najbardziej podoba: kultura pracy silnika oraz głośność. Poniżej 2.5tys nie słychać wcale, potem coś tam już ładnie warczy.. ale powyżej 5.5tys miażdży mózg, ryk, huk, warkot :D ale idzie ... dzisiaj wyciągnięte 215km/h na trasie A4 kraków-katowice.. mogło być więcej ale zaczęła się kolejka do bramek... aha.. hamulce żyleta.

Od razu zatankowałem do pełna... zajechałem w swoje miasto, stuknęło równe 99.9km i zatankowałem znowu do pełna. Spalanie PB 9.71l według dystrybutora i komputer również pokazał 9.7l na 104km przejechanych od resetu km (trasa-minimum 140km/h maksimum 215km/h)

Jedną fotkę na szybko strzeliłem podczas rozbiórki 2E :)
Obrazek

Kilka fotek ...
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pierwsze małe mody:
Alu ramki licznika, oświetlenie licznika i nowe podświetlenie przycisków, oraz nowe słoneczniki podświetlane :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety podświetlenie licznika nie wyszło jak chciałem, bo w liczniku siedział pasek LED, myślałem, że jak wywalę filtr to będzie ładne światło a wyszło jakieś takie żółtawe.. w wolnej chwili to poprawię

I nowe radyjko :)
Obrazek


EDIT:

Po złożeniu wszystkiego okazało się, że wskazówka temp nie działa oraz prędkościomierz skacze w zakresie 20-60km/h..
Dzisiaj na nowo wszystko rozłożyłem. Licznik rozłożony na tajle, przyczyną nie podnoszenia się wskazówki była malutka blaszka w środku wskazówki.. okazało się, że po prostu spadła ze swojego miejsca.. teraz jest OK..

Prędkościomierz za to dalej podskakiwał i rozwiązaniem było zaczepienie linki o uchwyt w podszybiu, czego bez rozbiórki podszybia nie było opcji zrobić... więc bierzemy się do roboty.
Po rozłożeniu przypomniało mi się, że Misiek dał mi nowy filtr kabinowy... od razu założyłem.
Małe porównanie :D
Obrazek

Wszystko złożone na miejsce, założyłem też ramiona wycieraczek z 2E bo te z ABFa były lekko pordzewiałe na łączeniu ramienia wycieraczki z uchwytem.

3h roboty ze wszystkim ale opłacało się. Nowy filtr kabinowy, wyczyszczone podszybie, przesmarowany mechanizm wycieraczek, nowe ramienia wycieraczek i co najważniejsze w pełni sprawny licznik :)

Mała sesyjka :) + nowe lampy tylne :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tutaj fotki ze spotu w Jaworznie, Sosina :)
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak prezenci się motorownia po lekki myciu :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Dalej....

Jako że migała mi dioda od postojówek, oraz nawet założenie ksenonów nie pomogło w oświetleniu drogi, wziąłem się za lampy :)
Wytargałem lampy z auta, wziąłem też z piwnicy moje lampy soczewkowe i zacząłem rozkładanie obu kompletów :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odcięcie światła było nie do przyjęcia porównują z moimi soczewkami ale szybko znalazłem winowajcę :P
Obrazek
Obrazek
Lampy miały swoje lata, zabrudziły się strasznie ale obyło się bez wymiany soczewek, wystarczyło wyczyszczenie odbłyśników i szkieł soczewki, także moje lampy zostały na swoim miejscu.
Jedyne co wymieniłem to lewe szkło gdyż one własnie psuło odcięcie między światłem a cieniem. Szkło z mojego kompletu zgrało się idealnie i teraz w obu lampach soczewki po założeniu szkieł dają takie same ładne światło jak i bez nich :)


Dalej...

przyszła paczuszka od simona, która trzeba ładnie włożyć na swoje miejsce :)
Obrazek
Obrazek


Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
zecke
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 17:45
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: zecke » czw wrz 05, 2013 23:20

No fajna baza na mody, powodzenia i bezawaryjności :okej:


Moja Red Corrida

Było:
Opel Astra II Sportive 2.0 16V 136km 1998r.
Skoda Fabia I Classic 1.4 8V 68km 2001r.
Jest:
Skoda Fabia IIfl Ambition 1.4 16V 86km 2012r.

FabiaClub.pl

Awatar użytkownika
Centek_15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt maja 04, 2012 15:35

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: Centek_15 » pt wrz 06, 2013 19:58

Dzisiaj zająłem się podsufitką.. wreszcie wyprana :)
To są zdjęcia PRZED praniem (nie oddają jakoś efektu tego brudu jaki był :P )
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A jutro dam fotki po praniu bo dopiero skończyłem, a już ciemno jest :P do tego podsufitka jeszcze mokra i wyjdą plamy na fotach :P


Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
centek1991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: pn lis 01, 2010 18:46
Lokalizacja: Gorzeń CNA

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: centek1991 » ndz lis 10, 2013 17:47

Fajny Seacik, Powodzenia w modzeniu ! :D :pub:


Jest : Golf III GTI 2.0 8v
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=484487" onclick="window.open(this.href);return false; My GTI
Obrazek
ZAPRASZAMY :)

Był: VW GOLF 2 1.8 ABS ;]
2013 - I ZLOT VAG PERFORMANCE SQUAD, VW MANIA
2014 - ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA, VAG STORY ZDBICE
2015 - II ROZPOCZĘCIE SEZONU VAG FAMILIA IŁAWA
GTI - Wyraża wiecej niz tysiąc słów

Awatar użytkownika
Lucek92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 16, 2012 22:48

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: Lucek92 » ndz lis 10, 2013 18:55

Dobry Tolek :D



Awatar użytkownika
Centek_15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt maja 04, 2012 15:35

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: Centek_15 » wt gru 03, 2013 22:16

Widzę, że ktoś jednak zajrzał :P
Zamieszczę dalsze postępy :)
Z nudów ostatnio wyjąłem klamki i zrobiłem podświetlenie wewnątrz :)
Kolor ciepły biały, dioda rozpraszająca 12V :)

Obrazek
Obrazek

PS: muszę zrobić porządek z podświetleniem przycisków szyb. Strasznie słabe jest. Rozebrałem dzisiaj jeden przycisk. Centymetr kurzu na żarówce :D


Wczoraj przyszła pora na zimowe kapcie..
Zmieniłem 3 koła a przy czwartym klucz mi pękł... drugi miałem w piwnicy, ciemno już się robiło więc dzisiaj znowu zabawa w wymianę ostatniej sztuki.
Zabieram się za zimowe porządki, bo tolek ostatnio jest zaniedbany i nie jeżdżony prawie wcale.

Zastanawiam się co zrobić z kołami... myślę nad polerką wibracyjną całych felg, znalazłem ofertę 300zł za komplet w zakładzie. Ciekawi mnie jakby wyglądały zrobione na lustro. Ewentualnie zamiana na jakieś 16'' też BBS ale chciałbym rant i wtedy rant na lustro, a środek do wyboru :D


EDIT... kilka godzin minęło.. dłubania przy aucie na dziś koniec :)

Koła zmienione, komplet letni wyczyszczony na glanc i czekają sobie na decyzję :P
Obrazek

A dziś w aucie posprzątałem bagażnik, uszczelniłem lewe tylne drzwi gdyż przez uszczelkę szyby się woda wlewała, podłączyłem na nowo skrzynię basową, ogarnąłem wnętrze, dolany zimowy płyn do sprysków. Założyłem wreszcie podświetlenie reszty klamek.


Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Centek_15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt maja 04, 2012 15:35

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: Centek_15 » śr sty 01, 2014 22:10

W aucie przyszła pora na regenerację ABSu... :)
Przelutowałem sterownik na pompie i jutro sprawdzam co i jak, mam nadzieję, że zatrybi.


Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;

Adi1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 28, 2011 23:31

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: Adi1234 » pt sty 03, 2014 00:40

Fajne toledo i jeszcze abf powodzenia w modach.



Awatar użytkownika
Centek_15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt maja 04, 2012 15:35

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: Centek_15 » pt sty 17, 2014 21:56

Pompa ABSu zregenerowana :)
Autko śmiga bez zarzutu, aktualnie jestem w trakcie polerki kloszów od halogenów, będą małe soczewki z golfa IV wsadzone :)


Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Centek_15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt maja 04, 2012 15:35

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: Centek_15 » czw sty 30, 2014 09:29

Ostatnio padła pompa wspomagania... :/
Tak wyglądało moje miejsce naprawy:
Obrazek
było -15*C na dworze a ja pompę wymieniałem :D

Pompa wymieniona dzięki userowi jawor87, który tanio sprzedał dobrą pompę w bardzo szybkim czasie :) dzięki wielkie :)
Płyn zalany czerwony DEXTRON ATF 220, autko od tamtego czasu zrobiło 600km i jest wszystko OK, więc biorę się za dalsze mody póki mam urlop :D


Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Centek_15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt maja 04, 2012 15:35

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: Centek_15 » pn lut 24, 2014 22:09

Tolek wreszcie wykąpany :P

Obrazek

Tutaj małe fotki strzelone przy okazji wymiany koronki ABSu jakimś badziewnym telefonem :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oraz wpadła nowa osłona pasków:
U góry stara, na dole nowa :)

Obrazek

Obrazek

Tłumik:
no i gotowe :)
porównanie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj stara rurka: :D
Obrazek

Prawie gotowe:
Obrazek

A tu już gotowy nowy tłumik, ale jak pisałem - będzie dospawana rurka kwasówka bo STRASZNIE biednie ta dwururka wygląda... :/ a średnica taka sama jak oryginał.
Obrazek

Z nowości to zakupiłem 2 dysze spryskiwaczy z Octavii II :)
Maska pójdzie w clear, a dysze w podszybie :)


W aucie w końcu została wymieniona skrzynia biegów.

Niedługo odrdzewianie nadwozia ( na szczęście tylko pare plamek jest) a potem zabawa w koła i gwint :)


Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Centek_15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt maja 04, 2012 15:35

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: Centek_15 » śr mar 11, 2015 20:36

Dłuuugo nic nie pisałem, ale dużo się działo :)
Streszczenie:
Zjazd na urlop do PL i działanie przy aucie:
Lało olej przez uszczelniacz wałka korbowego od strony skrzyni:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I taka sytuacja:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

taki miałem problem :D
Obrazek

Tak to teraz wygląda:
Obrazek

Skrzynia powoli się składa, chociaż nie nią się teraz zajmuję
Obrazek

tyle zostało z dokładki od zderzaka. Sam nie wiem czemu, zawieszenie wysokie
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Stara i nowa poduszka skrzyni:
Obrazek

Obrazek


Jakieś fotki z postępu prac: (na razie początek)

Błotnik lewy przód po zaspawaniu dziury po antenie i obróbce szpachla + podkład:
Obrazek

Spasowanie mi się jak najbardziej podoba nie to co na starym błotniku :D
Obrazek

Dodatkowo zabezpieczone:
Obrazek

Tutaj zaspawane trzymacze nakrętek w łapie zderzaka (moje pierwsze w życiu spawanie migomatem, nie śmiać się, nawet się nie uczyłem na innych rzeczach)
Obrazek

Zostawiłem sobie pomysł poszerzenia nadkola od miśka, a raczej przesunięcia na zaczepach :) misiek miał bardzo dobry pomysł. Bez ingerencji w blachę, bez spawanie, bez gięcia blachy da się je poszerzyć nawet o 5cm :)
Ja dodałem jeszcze 3 podkładki i poszerzenie na oko wyszło o jakieś 4-5cm według oryginału :)
Będzie to widać dopiero jak złożę wszystko :)

Obrazek

A teraz "pochwalę" się dlaczego zdecydowałem się wymieniać wszystko i malować:
nadkole prawy tył:
Obrazek
Obrazek
Będzie reperaturka ale nie kupna. Zdecydowałem, że sam wykonam reperaturkę z grubszej blachy bo te na allegro to jeszcze gorsze niż oryginał.

Drzwi tył prawy:
Obrazek

Nadkole prawy przód:
Obrazek  
Obrazek

Nadkole lewy przód:
Obrazek
Obrazek

I teraz najgorsze: drzwi lewy tył
Obrazek
Obrazek
Od wewnątrz jest sto razy gorzej.

O dziwo błotnik lewy tył jest nienaruszony. Nie wiem czy był robiony czy nie, ale sprawdzałem śrubokrętem i młotkiem i ani grama rdzy, nawet na rancie. Pod zderzakiem też zero nalotów. Więc będzie tylko baranek od wewnątrz.


Obrazek
Obrazek
Się *#cenzura#**łem :/
Lewe drzwi miały wkręta w sobie :/
Ktoś przymocował listwę drzwiową na wkręta... i to jeszcze najpierw wkręcił jednego a jak ten odpadł z rdzy to tuż obok dał drugiego.. masakra.
Wyciąłem cały skorodowany lekko kawałek i wstawiłem blaszkę, spawy zeszlifowałem i na to epoksyd, jutro szpachla.
Obrazek
Obrazek
A tu drugie schną do jutra i szlifowanko :)
Obrazek

Były drobne odpryski, kilka plamek rdzy z odbitych kamieni. Wszystko do blachy P80 na krążku, epox, szpachla, a jutro podkład akryl.



Miejscówka :D
Obrazek
garaż ocieplany + piec węglowy w środku według termometra 23st C :D
Lakieruję w innym garażu bo tam ocieplają kaloryfery żeberkowe i oświetlenie jest z świetlówek hermetycznych, w tym boję się, że wybuchnę jak w piecu będzie rozpalone i zwykłe żarówki będą świecić :P
Natomiast nie chcę tam syfić tarciem szpachli i matowaniem, bo kurzy się ostro.

Mam problem z drzwiami :/
Obrazek
Obrazek
Wgniecenia nad którym myślę, co zrobić ;/ wyciągnąć niby się da ale nie mam pomysłu, szpachli aż tyle nie chce kłaść...

Jedne już miałem prawie gotowe od środka, pistolet się zjeb*ł i d..pa. Jutro przyjdzie nowy a to muszę robić jeszcze raz :/
Obrazek

Kompresor zbudowany na potrzeby podkładu i lakierowania od wewnątrz drzwi :P
Butla 60L, muszę tylko zamontować większą rolkę na silnik bo teraz według obliczeń wydajność to zaledwie 100L na minutę. strasznie mało bo zbyt niskie obroty ma sam kompresor :P
Obrazek

Jedne drzwi od środka i zewnątrz już gotowe do lakierowania:
Obrazek
Drugie musze zmatowić od wewnątrz a od zewnątrz wyciągnąć te wgniecenie.

Tolek biedny stoi i czeka, aż go poskładam :P
Obrazek
Obrazek



UPDATE:

zdjęcia są lekko zamazane bo flesz powodował, że drzwi wyglądały jakby wcale bezbarwnego nie było, więc robiłem bez flesza (daremny aparat)
Obrazek
Obrazek

Nad klamką mała morka (aparat wzmocnił efekt morki przez rozmazanie, widać to w dziurze po klamce)
Obrazek

Obrazek

Paproch:
Obrazek
następny śmieć:
Obrazek

Oto czym lakierowałem:
Obrazek
:D

A to problem który nie wiem czy rozwiązać czy zostawić i przy zmianie koloru (bo kiedyś nastąpi) wyrównać:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz zauważyłem, że to NIE jest wina szpachli. Te pofalowane miejsce nie było szpachlowane:
Obrazek
Więc po prostu musiałem przeoczyć to miejsce podczas szpachlowania :(
Obrazek
mój błąd i nie wiem jak to teraz rozwiązać :/


Błotniki skończone :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Po zepsutym błotniku (zlewki i potem przedarcie się do bazy i zważenie nowego lakieru) musiałem się dowartoścować i porobić mniejsze rzeczy :P
Grill i pas podreflektorowy. Grill musiałem wzmocnić bo pękał i nawet zdarcie do żywicy i położenie APP Poly Plast nie pomagało, dalej lakier pękał. Wzmocniłem go blaszką 1.2mm który napręża grill i nie pozwala pękać lakierowi w miejscu usunięcia znaczka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jak to się mówi: "Skur*esyn, ale nawalił kitu, rzeźbiarz artysta!" :D
Obrazek

Ale udało się wyrównać wkońcu te drzwi:
Obrazek
Przynajmniej mam taką nadzieję ... nic nie widać po mocnym zmoczenia zmywaczem silikonowym.


A tutaj totalna masakra, błotnik przedni, który narobił mi roboty na sam koniec jak skończę całe auto.
Obrazek
Ta zlewka to nie wszystko, jest kilka innych + przedarłem się do bazy matując pod nowy klar i zważył się lakier Cały błotnik na nowo będę robić.


Ostatnie drzwi skończone :) wyszły najlepiej ze wszystkich elementów, a robiłem je na szybko i na dworze bo dziiaj fajnie ciepło, w słoneczku 13st było :) teraz się suszą w domu.

Fotki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Lewe jeszcze nie wiem czy będę poprawiał, bo nie mam już za dużo czasu :/
Obrazek

Obrazek


Błotniki się zakładają, zlewki do usunięcia na sam koniec. Zastanawiam się czy poprawiać, czy lepiej poczekać i oddać auta do polerki.
Obrazek

Obrazek

A tutaj mała buba przy malowaniu. Się zważyło cholerstwo ;/
Obrazek


A na dziś nowy mod:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i tak to teraz wygląda.
Obrazek

Pomalowane w kolor auta, bazą metaliczną S7P bez klaru :)

Przód na gotowo przed myciem i przed polerką :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wymiana drzwi i od trazu problem :/
Obrazek

Jestem ciekawy jak fabryka włożyła kostkę przełącznika szyb do drzwi :D
Obrazek
Chyba lecieli od tyłu.

Obrazek

Trzeba będzie się wziąć za wnętrze bo jakieś smutne i szare :P
Obrazek


Odkryłem błotnik prawy tył:
Obrazek
wszystko do wycięcia.

Obrazek
6mm szpachli...

Obrazek

Obrazek

Dodatkowo poszedłem dalej:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na błotnik idzie reperaturka własnej roboty. Jutro będę ją robił.


Powoli do przodu. Nie patrzeć na spawy, drugi raz mam miga w łapie.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Reperaturka prawie gotowa, wystraczy wyczyścić, dać epoksyd na obie strony i wspawać
Obrazek

Tak wygląda pas tylny
Obrazek

Obrazek

Podłużnica na szczęście nie ruszona
Obrazek

Korciło mnie żeby zajrzeć do wlewu.. OCHH jaka radośc mnie ogarnęła :D

Wstępne badanie co się kryje pod lakierem... (pod toną szpachli :D )
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Szczotka druciana na wiertarce w ruch
Obrazek

Wyciągamy bak iiii...
Obrazek

Zdecydowałem, że zrobię najpier jedną połowę, a jutro drugą
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Burdel..
Obrazek

Obrazek

Szczelina między drzwiami która mnie wkur*ia ale nic  znią nie zrobię bo i tak rzeźby przy zawiasach miałem co niemiara bo nowe drzwi nie pasowały
Obrazek

Obrazek

Przy spawaniu zapomniałem o mechaniźmie zamykania klapki wlewu paliwa... i się zjarał ;/
Obrazek
Obrazek

Szukam już nowego.



Nowości z działań.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wewnętrzne spawy zalane epoksydem:
Obrazek

Izolacja bitgum (mówcie co chcecie, dla mnie najlepszy środek. Sprawdzałem go już kilka lat temu w starym tolku i po 2 latach dalej był gumowy i nie pękał).
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Burdel:
Obrazek

Muzyczka musi być, od razu się przyjemniej pracuje :D
Obrazek

Na koniec roboty wspawałem blachę w nadkolu do której przykręca się bak (już wczoraj miałem ją przygotowaną) i złożyłem cały bak na miejsce na nowych opaskach i wyczyszczonych odpływach i odpowietrzeniach :)

Mimo niedzieli coś tam porobiłem:

Zdjąłem MSa, żeby się nią zająć. Kure*sko mocno przyklejona była. Udało się bez łamania :D ta uszczelka obok to łączenie dokładki ze zderzakiem :D
Obrazek

Ciekawostka: próg zgnił tylko od zewnątrz :O w środku po wycięciu zgnitego sucho :D myślałem, że gnije od spodu i że cały do wymiany a zgnił tylko tam gdzie woda się zbierała spod uszczelek:
Obrazek

Obrazek

Zalepiona dziura po LPG w zderzaku:
Obrazek

Obrazek

A tu MS. Walnięta ostro ale APP Poly plast powinien dać sobie radę.
Obrazek

Obrazek

Błotnik poszpachlowałem ale nie zdążyłem wyrównać więc zalałem epoksydem, żeby wody w nocy szpachla nie naciągła:
Obrazek



Obrazek

Obrazek

Poszpachlowane i położony epoksyd jako zabezpieczenie szpachli przed wodą :)
Finalny kształt wypracowany :D
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nad wlewem się nie spuszczałem bo w czwartek o 4 rano wyjeżdżam do NL i brak czasu na dopracowanie ;/
Obrazek

Obrazek
Zlewki u góry będą zdarte, epoksyd jest prawie jak woda ;/

Dokładka prawie gotowa, już wklejona na klej do szyb samochodowych BOLL :D
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sytuacja opanowana. Siedziałem do ponad 3 w nocy nad autem.
Przygotowania wyglądały tak:
Obrazek

Po malowaniu podkładem, kilka miejsc się zważyło:
Obrazek

Obrazek

Drapałem wszystko co nałożyłem:
Obrazek

Obrazek

Dodatkowa buba pod spojlerem:
Obrazek

Obrazek

Położone na nowo:
Obrazek

I w końcu podkład czysty i zdrowy, bez skaz :D
Obrazek

Obrazek


Lusterka i klamki w strukturze:
Obrazek

Obrazek

Dokładka też :D
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zlew obok lampy :/
Obrazek

Ale spokojnie, polerka już czeka na mnie w NL :D także będzie co robić w weekendy :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czas na wymianę zawieszenia:
Obrazek

Obrazek


Przy aucie dalej coś tam dłubie.
Wczoraj poprawiłem wydech. Urwała się śruba podczas wyjazdu do NL. Teraz elegenacko pasuje :)
Do poprawy zderzak przedni. Zapomniałem dokręcić jednej śruby do podłużnicy (zostawiłem specjalnie odkręconą bo miałem coś zrobić) i wypadła. Zderzak obwisł. Jutro wycieczka do PRAXISa i kupuje nową bo okropnie to wygląda.

Z nowości to po długim zastanowieniu co robić: wrzucam gwint TA Technix lub MTS. Jeszcze się zastanawiam jaki. Oraz na lato wpadną nowe felgi 16'' na niskim profilu opony. Felgi jeszcze nie wiem jakie bo dopiero będę szukał. Moje 2 znowu biją a 2 razy już prostowane.

Takie male foto po poprawie wydechu:

Obrazek

Obrazek

Wczoraj przy sprzątaniu wyszło, że mam przednie drzwi do wymiany :D obie sztuki.
Ranty od dołu zjedzone ostro, zawalone to było jakimś specyfikiem i nie widziałem nawet co się tam dzieje. Do zimy na nich przejeżdżę zanim wyjdzie na zewnątrz i będę wymieniał. A akurat miałem się brać za zaprawkę (odprysk do podkładu) na drzwiach kierowcy. Daruje sobie skoro będe wymieniał :D


Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=512926" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=522443" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Banita95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 958
Rejestracja: ndz kwie 28, 2013 10:35
Lokalizacja: Pasłęk

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: Banita95 » czw mar 12, 2015 01:32

Fajnie że ratujesz tolka itp ale nie wrzucaj gwintu ta technixa jak robisz duże przebiegi i chcesz ostro go glebić całe auto bedzie ci skakać albo jak już będziesz chciał założyć technixa ogarnij sobie rozpórki



Awatar użytkownika
wielik
ONE NIGHT IN IBIZA <3
ONE NIGHT IN IBIZA <3
Posty: 408
Rejestracja: śr lip 13, 2011 23:37
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Toledo 1L 2.0 16V ABF 159KM by Centek

Post autor: wielik » czw mar 12, 2015 13:48

podziw :bajer: kupa godzin poswiecona temu autu ja szczerze bym sobie odpuścił blacharki w takim stanie. Wiem ile to nerwów kosztuje :kac:


była HONDA Civic EJ9 IS
był SEAT IBIZA 6K2 1.9 TDI ASV+
jest SEAT LEON 1.9TDI 110 KW ARL :D
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=507810" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe z grupy VAG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 23 gości