Passat B3 1.9 TDI AFN Komfort Edition by Retim
: czw cze 07, 2012 02:35
A więc witam wszystkich forumowiczów odwiedzających i pilnie śledzących temacik. Nieco historii tego oto Passata, autko trafiło 5-tego czerwca 2010 w ręce brata. Jest to dość ciekawa wersja wyposażenia bo fabryka sobie wymyśliła w 1993 roku coś takiego jak VW Passat B3 Komfort Edition. Fabrycznie miał on silnik 1.6 SB TD"ic" 80-cio konny. Silnik ten w passacie był dość kłopotliwy standardem była uszczelka pod głowicą lub po prostu pęknięcia samej głowicy. Po dość długim okresie inwestowania w SB-ka braciak stwierdził ".... ,że to w końcu niema sensu" i trzeba szukać czegoś na swap. Po jakimś czasie znalazł na alledrogo "zbitego" w tył golga III 1.9TDI AFN z 97r. Silnik został przeswapowany wraz z potrzebnym osprzętem, lecz nie chciało "to" jechać. Potem była generalka silnika i dalej nie chciał jachać jak na 110KM przystoi, znów jakieś grzebanie w silniku i dalej brak efektu. I tak co jakiś czas żeby tylko to w końcu ruszyło tak jak ma, dość mocno skracając całą historyjkę bodajże w październiku zeszłego roku, braciak rozłożył ręce i stwierdził że to koniec, "kierunek szrot". Szkoda mi się passata zrobiło i postanowiłem go przejąć. także formalnie jestem jego właścicielem od 5-tego lutego tego roku. Auto stało praktycznie do jedenastego maja nie tknięte, a to raz brak czasu ewentualnie brak funduszy i tak na przemian. Także konkrety odnośnie wersji wyposażenia:
-lakier o kodzie L94E - Oak green-Oakgrün - dość sporadycznie spotykany kolorek ja osobiście widziałem tylko raz
- elektrycznie sterowane i grzane lusterka
- elektryka szyb tył i przód oraz szyber
- moduł komfortu (tylko szkoda że po przytrzymaniu kluczyka w zamku nie domyka się szyber, ale to też nie jest jakiś problem nie do przejścia ;])
- ABS
- dwie poduchy
- wspomaganie kierownicy
- halogeny heli w zderzaku
- ciekawy podłokietnik firmy KAMEI
- a przywędrował do nas na alu fire&ice 15'
- system nagłaśniający firmy nokia ;]
- podświetlane słoneczniki
pare fotek za kadencji brata:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
trochę wnętrza :
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Kiedy to już był "mój" zaczołem się z nim bawić ;] demontarz AFN-a i ogarnięcie instalacji komory silnika:
po rozebraniu silnika mym oczom pokazało się "to"
Od trzech tygodni prace idą pełną parą do 14 w pracy a potem od 15 do passata ;] golutki słupek o oznaczeniu AHU
AHU + osprzęt, wiązka komory silnika oraz komputer z AFN-a = 1.9TDI AFN
i tak sobie to powoli składałem, potem skrzynia "tu coś przykręcić, tam coś przykręcić itd."
w między czasie mała konserwacja:
Silnik wylądował w pasacie
po dwóch tygodniach walki z komputerem i wszystkimi czujnikami których błąd wyskakiwał w Vagu powoli zacząłem tracić już nadzieje, że uda się go w końcu odpalić "ostatnie spojrzenie na rozrząd, aha coś jest nie tak. Pompa wtryskowa, jak sie okazało była przestawiona, aż o dwa zęby na rozrządzie, a ja dwa tygodnie męczyłem akumulator", mimo że był lekko zapowietrzony zapalił od strzała.
[youtube][/youtube]
oczywiście filmik ten niejest pierwszym odpaleniem bo wiadomo co sie dzieje za pierwszym razem, bieganie do lapka sprawdzanie błędów i przypadkiem czy coś się jeszcze nie urwało podczas pracy silnika ;p
na pokładzie wylądowała busola z obrotkiem ale jak na razie na liczniku właśnie nie działa mi tylko obrotek, na lapku w VAGu pokazuje 903rpm/min a orotek leży 0, około 2500 rpm/min obrotek idzie na 1000 itd
także na chwilę obecną pasek prezentuje się następująco:
z golfikiem kolegi Gerrard SW, który obecnie u mnie stacjonuje ;p
I to by było tak w dużym skrócie ;p bo brakło by mi czasu żeby opisać wszystko śrubka po śrubce, temat będę się starał aktualizować na bieżąco, a w chwili obecnej passatem staram się jeździć jak najwięcej żeby wykluczyć wszystkie usterki oraz błędy w Vagu a było ich sporo i "ciężkie do przerobienia" ;p
-lakier o kodzie L94E - Oak green-Oakgrün - dość sporadycznie spotykany kolorek ja osobiście widziałem tylko raz
- elektrycznie sterowane i grzane lusterka
- elektryka szyb tył i przód oraz szyber
- moduł komfortu (tylko szkoda że po przytrzymaniu kluczyka w zamku nie domyka się szyber, ale to też nie jest jakiś problem nie do przejścia ;])
- ABS
- dwie poduchy
- wspomaganie kierownicy
- halogeny heli w zderzaku
- ciekawy podłokietnik firmy KAMEI
- a przywędrował do nas na alu fire&ice 15'
- system nagłaśniający firmy nokia ;]
- podświetlane słoneczniki
pare fotek za kadencji brata:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
trochę wnętrza :
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Kiedy to już był "mój" zaczołem się z nim bawić ;] demontarz AFN-a i ogarnięcie instalacji komory silnika:
po rozebraniu silnika mym oczom pokazało się "to"
Od trzech tygodni prace idą pełną parą do 14 w pracy a potem od 15 do passata ;] golutki słupek o oznaczeniu AHU
AHU + osprzęt, wiązka komory silnika oraz komputer z AFN-a = 1.9TDI AFN
i tak sobie to powoli składałem, potem skrzynia "tu coś przykręcić, tam coś przykręcić itd."
w między czasie mała konserwacja:
Silnik wylądował w pasacie
po dwóch tygodniach walki z komputerem i wszystkimi czujnikami których błąd wyskakiwał w Vagu powoli zacząłem tracić już nadzieje, że uda się go w końcu odpalić "ostatnie spojrzenie na rozrząd, aha coś jest nie tak. Pompa wtryskowa, jak sie okazało była przestawiona, aż o dwa zęby na rozrządzie, a ja dwa tygodnie męczyłem akumulator", mimo że był lekko zapowietrzony zapalił od strzała.
[youtube][/youtube]
oczywiście filmik ten niejest pierwszym odpaleniem bo wiadomo co sie dzieje za pierwszym razem, bieganie do lapka sprawdzanie błędów i przypadkiem czy coś się jeszcze nie urwało podczas pracy silnika ;p
na pokładzie wylądowała busola z obrotkiem ale jak na razie na liczniku właśnie nie działa mi tylko obrotek, na lapku w VAGu pokazuje 903rpm/min a orotek leży 0, około 2500 rpm/min obrotek idzie na 1000 itd
także na chwilę obecną pasek prezentuje się następująco:
z golfikiem kolegi Gerrard SW, który obecnie u mnie stacjonuje ;p
I to by było tak w dużym skrócie ;p bo brakło by mi czasu żeby opisać wszystko śrubka po śrubce, temat będę się starał aktualizować na bieżąco, a w chwili obecnej passatem staram się jeździć jak najwięcej żeby wykluczyć wszystkie usterki oraz błędy w Vagu a było ich sporo i "ciężkie do przerobienia" ;p