Polo 9N3 Comfortline aka Pszczółka
: śr kwie 25, 2012 12:55
Opowiem Wam moją historię z Polo:)
Temat został przekopiowany przeze mnie z PKP więc daty są wsteczne.
Nie planowałem zakupu na początku tego roku, miałem kupić auto w wakacje, może po. Na razie cieszyłem się jazdą swoim golfem mk3 GTD z zawieszeniem o tłumieniu wzorowanym na betonie. Okazjonalnie latałem swoim Golfem mk2 w automacie z 83 roku.
Auto znalezione zostało przez moją narzeczoną, po kolejnej awarii naszego peugeota 206. Szukała auta z elektrycznie podgrzewaną przednią szybą i "pyk" wyskoczyło żółciutkie Polo. Jej i mój ulubiony kolor.
Mimo, że niedziela jedziemy obejrzeć. A nóż komis będzie otwarty. No i był. Polo ładne, ale z drobnymi wadami na lakierze: ktoś się oparł zderzakiem przednim o słupek, tylny zarysowany. Trochę odprysków na lakierze. Wiadomo auto ma 5 lat prawie. Gadka szmatka, na aucie 23,900 zł. Niestety chcieliśmy dać w zamian Puga 206 ale dopłata dla mojej narzeczonej była za duża więc sprawa zaczęła umierać.
Jadąc do domu coś mnie pacnęło w potylicę, że może ja sobie je kupię. Takie ładniutkie, żółciutkie. Śmiesznie śliczne:)
No i tak wyszło, że po tygodniu stałem sie właścicielem tegoż bolidu. Nie oglądałem innych zbyt dużo, bo rzecz miała się w kolorze. Z tego co kojarzę auto już widziałem, w tym komisie kilka miesiecy temu ale nie był to czas na zakupy.
Trochę danych o aucie
Model: 9N3 5D
Rok produkcji: 2006r. MY 2007
Wersja: Comfortline
Silnik: 1,4 TDI 70 KM, BNM
Kolor: LB1B
Wyposażenie:
- MFA
- ABS
- wspomaganie kierownicy
- elektryczne szyby z przodu i z tyłu
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- CLIMATIC - klima półautomatyczna
- welurowa tapicerka
- uchwyt na kubek
- regulowana kierownica w dwóch płaszczyznach
- Immoblizer plus alarm
- elektryczna regulacja wysokości świateł
- centralny zamek sterowany z kluczyka scyzoryka
- fabryczny hak Westfalia
- dzielona kanapa z podłokietnikiem
- podgrzewana przednia szyba
i pewnie inne o których nie pamiętam
Audio
Na razie skromnie: Radio cd+mp3 z zestawem bt Pioneer DEH-600BT
Przedni zestaw odseparowany Audio System Gmbh - nazwy nie pamiętam
Pewnie pójdzie wzmak do zasilenia przodu ale głośniczki niezłe.
Zmiany
- zakup i montaż odnowionych felg BBS 458 w nowym czarnym, proszkowym lakierze, zakup 4 oponek Continental Premium coś tam
- montaż hamulca schowka z highline - done
Plany (skromne)
- montaż tempomatu - done
- obszycie kiery, która strasznie obłazi - done
- akcesoryjne nakładki na pedały VW
- doprowadzenie do perfekcji
- Włącznik świateł i pokrętła z 6R - done
- podgrzewane spryskiwacze - done
- może podłączę maty grzewcze fotela kierowcy
- halogeny - done
- spryskiwacze reflektorów - niestety zderzak do wymiany więc raczej cienka sprawa...
Zdjęcia:
I Ciekawostka: mucha w kloszu:) Jeszcze nie wiem jak ją usunę:)
26.10.2011
Wprowadziłem pewne modyfikacje w aucie.
1. Zakupiłem zbiornik 4,4 litra na płyn do spryskiwaczy i wcisnąłem do niego nowy czujnik poziomu.
2. Kupiłem manetkę tempomatu i dzielnie zamontowałem go
3. Wybebeszyłem mechanizm wycieraczek i profilaktycznie przeczyściłem ośki. Okazało się to jak najbardziej słusznym posunięciem bo lewa ośka już zdecydowanie miała dość. Co dziwne nie było tego czuć na pracy wycieraczek.
4. Kupiłem kierę obszytą skórą. Niestety nie jest idealna więc będę dawał do obszycia swoją.
5. Pozbyłem się muchy w lampie, niestety nie w sposób jaki bym chciał najbardziej:)
14.01.2012
Kupiona osłona na silnik, dzisiaj będzie montaż
Osłona założona ale okazuje się, że brakuje mi jeszcze przedłużenia wlewu oleju...045115301B
Wyszło to drożej niż myślałem.
Części:
- osłona - kupiłem za 90 zł niestety stan pozostawiał wiele do życzenia, pochodziła z auta po dzwonie niestety, czego nie wiedziałem (magia stwierdzenia "stan jak na zdjęciach")
- kołki montażowe (o tych wiedziałem) 3x 14 zł 03L103164
- tuleja gumowa na korek wlewu: 038133287C
- tuleja 038103638B na bagnet 10 zł
- i najważniejsze czego nie wiedziałem - wspornik brakujący 7M0103945B 67 zł. Wszystkie inne są ale tego nie ma
Brakujący wspornik po zamontowaniu (i wcześniejszym przycięciu bo miał jakiś zbędny pałąk
Na razie tak to wygląda:
Muszę jeszcze literki dokupić bo jednej nie było a z drugiej zerwałem farbę szorując.
W tym czasie jeden z moich kotów łapał relaks.
Zmiany 16 luty 2012.
Mody na dziś:
- uruchomiony czujnik poziomu płynu spryskiwaczy
- wyprowadzone wiązki do grzanych spryskiwaczy i halogenów
Naprawy:
- wymiana o-ringu na króćcu cieczy - ciekł płyn
Mody zewnętrze:
- drzwi kierowcy i pasażera z lewej strony ze sportową rysą wykonaną ostrym przedmiotem przez jakiegoś @#$%... no comment - już naprawione...
Marzec 2012
- wymienione sprzęgło kompletne: tarcza, docisk, łożysko, łapa, wysprzęglnik - zabolało...
Tarcza niestety się uszkodziła i szarpała. Rozpadło się umocowanie z frezami w zespole sprężyn tłumiących. Tarcza miała ogromne luzy.
Lipiec 2012
Nowe łączniki stabilizatora, Oryginalne VW.
6 września 2012
- ustawiona zbieżność dzięki koledze Xandar
7 września 2012
-przegląd olejowy, niestety z Motulem 5W30 ;( w ASO co by książka serwisowa pusta nie była - 198 000 km
-wymiana oleju w skrzyni - oryginał VW
04 października 2012
Auto do złomowania wg licznika dla Polaków
Spot Polo Klub Polska 5 października 2012 r.
06 października 2012
Nowa rura IC, stara już miała wyrobione ząbki:
08 października 2012
Udało mi się zrobić szybki otwierane i zamykane z pilota.
Niby mała rzecz a cieszy.
[youtube][/youtube]
Wszystko dzięki układowi zaprojektowanemu przez qqrydzę z Polo Klub Polska.
13 października 2012
Dzisiaj auto dostało trochę koników od Tune Up:
Chciałem lajtowo, bezdymnie.
10 listopada 2012
Założone podgrzewane dysze do spryskiwaczy:
Felgi zimowe po wypucowaniu:
Spryskiwacze podłączone ale nie mam pewności czy grzeją. Prąd jest ale jakoś ciepłe się nie robią...
Nie wiem, może jak będzie mróz to zaczną grzać.
9 listopada 2012
Spotkanie Polo klub Polska:
13 listopada 2012
Nowy włącznik:
Tak więc trzeba robić halogeny
15 grudnia 2012:
Pokrętła z 6r oraz gałka skórzana:
Do kompletu do włącznika:
Skórzana gałka:
8 stycznia 2013
Kupiłem tą kierownicę. No cóż... stanu bardzo dobrego to ona nie była. No ale zdecydowałem, że zostaje.
Ramionka natomiast odpadają. Zbyt żarówiasto niestety dla mnie. Albo je pomaluje na czarno albo obkleję jakąś folią. Zastanawiam się nad carbonem.
20 stycznia 2013
Udało mi się niechcący kupić coś na co polowałem:
osłona dolna kokpitu.
27 stycznia 2013
Halogeny skończone
10 luty 2013
Głośniki na tył
25 luty 2013
Maskownice
Montaż wydaje się banalny jednak nie jest tak prosto...
Maskownicę kupiłem mową bo stara mi się nie podoba
Auto przeszło wzorowo przegląd. Diagnosta pochwalił stan, zawieszenie zero luzu, wkład wydechowy "jak w nowym aucie"
A w sumie jedno i drugie oryginalne
21 marca 2013
Felgi pomalowane
Kierownica już czarna w całości.
Lampki do montażu
3 sierpnia 2013
Wymiana oleju 5W30 LL na 215 000 kkm - tak ogólnie trochę przy często wymieniam
Temat został przekopiowany przeze mnie z PKP więc daty są wsteczne.
Nie planowałem zakupu na początku tego roku, miałem kupić auto w wakacje, może po. Na razie cieszyłem się jazdą swoim golfem mk3 GTD z zawieszeniem o tłumieniu wzorowanym na betonie. Okazjonalnie latałem swoim Golfem mk2 w automacie z 83 roku.
Auto znalezione zostało przez moją narzeczoną, po kolejnej awarii naszego peugeota 206. Szukała auta z elektrycznie podgrzewaną przednią szybą i "pyk" wyskoczyło żółciutkie Polo. Jej i mój ulubiony kolor.
Mimo, że niedziela jedziemy obejrzeć. A nóż komis będzie otwarty. No i był. Polo ładne, ale z drobnymi wadami na lakierze: ktoś się oparł zderzakiem przednim o słupek, tylny zarysowany. Trochę odprysków na lakierze. Wiadomo auto ma 5 lat prawie. Gadka szmatka, na aucie 23,900 zł. Niestety chcieliśmy dać w zamian Puga 206 ale dopłata dla mojej narzeczonej była za duża więc sprawa zaczęła umierać.
Jadąc do domu coś mnie pacnęło w potylicę, że może ja sobie je kupię. Takie ładniutkie, żółciutkie. Śmiesznie śliczne:)
No i tak wyszło, że po tygodniu stałem sie właścicielem tegoż bolidu. Nie oglądałem innych zbyt dużo, bo rzecz miała się w kolorze. Z tego co kojarzę auto już widziałem, w tym komisie kilka miesiecy temu ale nie był to czas na zakupy.
Trochę danych o aucie
Model: 9N3 5D
Rok produkcji: 2006r. MY 2007
Wersja: Comfortline
Silnik: 1,4 TDI 70 KM, BNM
Kolor: LB1B
Wyposażenie:
- MFA
- ABS
- wspomaganie kierownicy
- elektryczne szyby z przodu i z tyłu
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- CLIMATIC - klima półautomatyczna
- welurowa tapicerka
- uchwyt na kubek
- regulowana kierownica w dwóch płaszczyznach
- Immoblizer plus alarm
- elektryczna regulacja wysokości świateł
- centralny zamek sterowany z kluczyka scyzoryka
- fabryczny hak Westfalia
- dzielona kanapa z podłokietnikiem
- podgrzewana przednia szyba
i pewnie inne o których nie pamiętam
Audio
Na razie skromnie: Radio cd+mp3 z zestawem bt Pioneer DEH-600BT
Przedni zestaw odseparowany Audio System Gmbh - nazwy nie pamiętam
Pewnie pójdzie wzmak do zasilenia przodu ale głośniczki niezłe.
Zmiany
- zakup i montaż odnowionych felg BBS 458 w nowym czarnym, proszkowym lakierze, zakup 4 oponek Continental Premium coś tam
- montaż hamulca schowka z highline - done
Plany (skromne)
- montaż tempomatu - done
- obszycie kiery, która strasznie obłazi - done
- akcesoryjne nakładki na pedały VW
- doprowadzenie do perfekcji
- Włącznik świateł i pokrętła z 6R - done
- podgrzewane spryskiwacze - done
- może podłączę maty grzewcze fotela kierowcy
- halogeny - done
- spryskiwacze reflektorów - niestety zderzak do wymiany więc raczej cienka sprawa...
Zdjęcia:
I Ciekawostka: mucha w kloszu:) Jeszcze nie wiem jak ją usunę:)
26.10.2011
Wprowadziłem pewne modyfikacje w aucie.
1. Zakupiłem zbiornik 4,4 litra na płyn do spryskiwaczy i wcisnąłem do niego nowy czujnik poziomu.
2. Kupiłem manetkę tempomatu i dzielnie zamontowałem go
3. Wybebeszyłem mechanizm wycieraczek i profilaktycznie przeczyściłem ośki. Okazało się to jak najbardziej słusznym posunięciem bo lewa ośka już zdecydowanie miała dość. Co dziwne nie było tego czuć na pracy wycieraczek.
4. Kupiłem kierę obszytą skórą. Niestety nie jest idealna więc będę dawał do obszycia swoją.
5. Pozbyłem się muchy w lampie, niestety nie w sposób jaki bym chciał najbardziej:)
14.01.2012
Kupiona osłona na silnik, dzisiaj będzie montaż
Osłona założona ale okazuje się, że brakuje mi jeszcze przedłużenia wlewu oleju...045115301B
Wyszło to drożej niż myślałem.
Części:
- osłona - kupiłem za 90 zł niestety stan pozostawiał wiele do życzenia, pochodziła z auta po dzwonie niestety, czego nie wiedziałem (magia stwierdzenia "stan jak na zdjęciach")
- kołki montażowe (o tych wiedziałem) 3x 14 zł 03L103164
- tuleja gumowa na korek wlewu: 038133287C
- tuleja 038103638B na bagnet 10 zł
- i najważniejsze czego nie wiedziałem - wspornik brakujący 7M0103945B 67 zł. Wszystkie inne są ale tego nie ma
Brakujący wspornik po zamontowaniu (i wcześniejszym przycięciu bo miał jakiś zbędny pałąk
Na razie tak to wygląda:
Muszę jeszcze literki dokupić bo jednej nie było a z drugiej zerwałem farbę szorując.
W tym czasie jeden z moich kotów łapał relaks.
Zmiany 16 luty 2012.
Mody na dziś:
- uruchomiony czujnik poziomu płynu spryskiwaczy
- wyprowadzone wiązki do grzanych spryskiwaczy i halogenów
Naprawy:
- wymiana o-ringu na króćcu cieczy - ciekł płyn
Mody zewnętrze:
- drzwi kierowcy i pasażera z lewej strony ze sportową rysą wykonaną ostrym przedmiotem przez jakiegoś @#$%... no comment - już naprawione...
Marzec 2012
- wymienione sprzęgło kompletne: tarcza, docisk, łożysko, łapa, wysprzęglnik - zabolało...
Tarcza niestety się uszkodziła i szarpała. Rozpadło się umocowanie z frezami w zespole sprężyn tłumiących. Tarcza miała ogromne luzy.
Lipiec 2012
Nowe łączniki stabilizatora, Oryginalne VW.
6 września 2012
- ustawiona zbieżność dzięki koledze Xandar
7 września 2012
-przegląd olejowy, niestety z Motulem 5W30 ;( w ASO co by książka serwisowa pusta nie była - 198 000 km
-wymiana oleju w skrzyni - oryginał VW
04 października 2012
Auto do złomowania wg licznika dla Polaków
Spot Polo Klub Polska 5 października 2012 r.
06 października 2012
Nowa rura IC, stara już miała wyrobione ząbki:
08 października 2012
Udało mi się zrobić szybki otwierane i zamykane z pilota.
Niby mała rzecz a cieszy.
[youtube][/youtube]
Wszystko dzięki układowi zaprojektowanemu przez qqrydzę z Polo Klub Polska.
13 października 2012
Dzisiaj auto dostało trochę koników od Tune Up:
Chciałem lajtowo, bezdymnie.
10 listopada 2012
Założone podgrzewane dysze do spryskiwaczy:
Felgi zimowe po wypucowaniu:
Spryskiwacze podłączone ale nie mam pewności czy grzeją. Prąd jest ale jakoś ciepłe się nie robią...
Nie wiem, może jak będzie mróz to zaczną grzać.
9 listopada 2012
Spotkanie Polo klub Polska:
13 listopada 2012
Nowy włącznik:
Tak więc trzeba robić halogeny
15 grudnia 2012:
Pokrętła z 6r oraz gałka skórzana:
Do kompletu do włącznika:
Skórzana gałka:
8 stycznia 2013
Kupiłem tą kierownicę. No cóż... stanu bardzo dobrego to ona nie była. No ale zdecydowałem, że zostaje.
Ramionka natomiast odpadają. Zbyt żarówiasto niestety dla mnie. Albo je pomaluje na czarno albo obkleję jakąś folią. Zastanawiam się nad carbonem.
20 stycznia 2013
Udało mi się niechcący kupić coś na co polowałem:
osłona dolna kokpitu.
27 stycznia 2013
Halogeny skończone
10 luty 2013
Głośniki na tył
25 luty 2013
Maskownice
Montaż wydaje się banalny jednak nie jest tak prosto...
Maskownicę kupiłem mową bo stara mi się nie podoba
Auto przeszło wzorowo przegląd. Diagnosta pochwalił stan, zawieszenie zero luzu, wkład wydechowy "jak w nowym aucie"
A w sumie jedno i drugie oryginalne
21 marca 2013
Felgi pomalowane
Kierownica już czarna w całości.
Lampki do montażu
3 sierpnia 2013
Wymiana oleju 5W30 LL na 215 000 kkm - tak ogólnie trochę przy często wymieniam