Strona 1 z 1

Audi TT 20VT 300+

: śr cze 16, 2010 00:55
autor: Rafalek114
Histora tego audi zaczela sie tak naprawde w Czechowicach-Dziedzicach u kolegi GTO z firmy Digitun... Samochod trafil tam na modyfikacje silnikowe ktore mialy na celu przekroczenie 300km . Seryjnie samochod posiadal jednostke 1,8t 20v AJQ i u Krzyska zostal poddany nastepujacym modyfikacja :

- nowe turbo Garrett gt2871r
- nowy kolektor wydechowy ATP
- wtryskiwacze Siemens 630cc dlugie
- wydech ze stali nierdzewnej dp 3" i cala reszta 2,5" na dwoch przelotach
- FMIC plus caly dolot z nierdzewki , polaczony zlaczkami Samco
- adaptacja obudowy przeplywomierza z audi S3
- calosc zestrojona na na seryjnym ECU z AJQ

Tak mniej wiecej to wygladalo http://digitun.pl/content/view/27/26/

I tak pierwszy wlasciciel tt zrobil ok 5 tys km samochodem. Audi pojawilo sie na allegro i kolega nie mogl sie powstrzymac zeby ja kupic... i pojechalismy do pl po niego .
Po zakupie samochodu zrobilismy nim ok 1000km po Polsce i wracajac do de samochod byl mocno upalany ... po dotarciu do miasta w ktorym obecnie mieszkam czyli po przebyciu kolejnego 1000km , czekaly juz dwa samochody zeby sie sprobowac z nowym nabytkiem kolegi .. kolega bez namyslu poscigal sie z paroma autami ..po czym wsiadl i pojechal do swojego domu oddalonego o 300km od nas... niestety nie pomyslal ani przez chwile o tym ze w samochodzie nie zostal zamontowany czujnik temp. spalin "EGT" o ktorym "GTO naturalnie wspominal i zaznaczyl ze powinno cos takego jak najszybciej znalesc sie w tt" ... i upalal samochod przez dalsze 300km...az nagle samochod sie wysypal.... tzn poprostu nie chcial jechac dalej i kopcilo sie z wydechu . Kolega zadzwonil do mnie w nocy i poinformowal mnie o calym zajsciu ... Na drugi dzien po odebraniu samochodu ..spakowalismy sie i pojechalismy obadac sytuacje ... po zmierzeniu kompresji okazalo sie ze na trzecim cylindrze poprostu jej nie ma wcale . Wiec sciagnelismy glowice i zastalismy taki o to widok



Obrazek

Zorganizowalismy inny uzywany sielnik z polski ,ale juz o oznaczeniu AGU czyli z lepsza glowica i zakupilsmy inny kolektor ssacy tez z AGU

Obrazek

Motor byl kupiony w zadziwiajaco niskiej cenie wiec bylismy ciekawi czy wogole odpali ... i odziwo odpalil . Po tym calym incydencie samochod zostal wyposarzony dodatkowo w czujnik EGT i Bosst z firmy STRI, zeby nie doszlo ponownie do podobnej sytuacji . Audi bylo renimowane jak najtanszym kosztem ze wzgledu na to ze silnik wypalil sie praktycznie pare dni po zakupie .
Minal ponad rok i wlascicielowi TT zaczelo brakowac mocy tym bardziej ze calosc podzespolow jest w stanie dac wiecej niz bylo obecnie ... Wiec pierwszy pomysl jaki padl to zakup kutych korbowodow zeby bylo bezpieczniej .Wlasciciel kupil rowniez nowe sprzeglo speca na 6 klockach,zostaly zakupione walki ADR z silnika wolnossacego plus nowy napinacz lancuszka i nowy lancuszek oraz wszystkie czesci ktore byly potrzebne do przeprowadzenia zabiegu w naszej malej firmie . Zostaslo rowniez zakupione kolo jednomasowe z g60 228mm ktore mialo zastapic orginalnego dwumasa z silnika AJQ... Samochod w zeszlym miesiacu dotarl do nas i wlasciciel dal nam sporo czasu na to wszystko poniewaz zalezalo mu na tym aby wszystko zostalo zrobione starannie i bez pospiechu . Kiedy sciagnelismy glowice ,doznalismy lekkiego szoku ...kanaly wodne w glowicy byly w oplakanym stanie


Obrazek

Zapadla wiec decyzja o zalozeniu innej dobrej glowicy tym razem o oznaczeniu AEB

Obrazek

No i pozniej poszlo juz z gorki ..pare fotek z prac nad silnikiem

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Siatka elastyczna na wydechu poddala sie i nastapila koniecznosc wymiany na nowa ,mocniejsza dwuwarstwowa

Obrazek

A tak prezentuje sie samochod po jego zlozeniu , wlasciciel tt zadbal jeszcze o nowe obrecze 19" bbs rs o bardzo niskiej masie bo ok 9,5kg plus nowe opony yokohama s-drive



Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Caly zakres kolejnych modyfikacji mechanicznych tzn wymiana korbowodow,wymiana glowicy, planowanie glowicy, przetoczenie kola zamachowego,zalozenie nowego sprzegla,wymiana walkow wymiana siatki elastycznej na dp jak i zarowno wymiany podstawowych podzespolow takich jak pasek rozrzadu , swiec, pompy wody,napinacza, rolek ,lancuszka na walkach rozrzadu, napinacza lancuszka,pompy cisnienia oleju,uszczelka pod glowice ,pasek klinowy zostaly dokonane w naszej malej firmie "G&G"

Teraz czekamy z niecierpliwoscia na kolejne strojenie samochodu oczywiscie przez Krzyska z firmy "Digitun". Zalozenia jakie chcemy osiagnac to 1,5bara doladowanie przy stosunkwo nisko ustawionym limiterze ,aby nie pozrywalo seryjnych zaworow w glowicy . Mamy nadzieje ze strojenie odbedzie sie pod koniec bierzacego miesiaca lub na samym poczatku nowego ... oczywiscie nowy wynik postaram sie jak najszybciej dodac do tematu .

: śr cze 16, 2010 08:58
autor: T_M_K
To czekamy na efekty strojenia... firma G&G bardzo ciekawa nazwa :jezor:

: śr cze 16, 2010 10:01
autor: Kiler
...to już wiadomo, że jak się spotka niebieską TT an światłach, to nie gazować, tylko spuścić głowę i posłuchać radia :helm: . Niezła strzał, pozdro i gratki :pub: .

: śr cze 16, 2010 10:16
autor: Adrian1989
i zapewne z czasem bedzie jeszcze mocniejsze to tt :chytry:

: śr cze 16, 2010 12:55
autor: Rafalek114
jakie mocne bedzie tt pewnie okaze sie koncem tego miesiaca lub poczatkiem nowego :bajer:

: śr cze 16, 2010 16:28
autor: _małyTM_
...przecież kucizna nie była zakładana ot tak :bajer:

czekam na wykresik...a jeszcze lepiej film jak będzie odjeżdżać

: czw cze 17, 2010 11:14
autor: arab82
a to o tej maszynie wpominales ostanio..
musze sie wybrac kiedys do tej waszej "malej" firmy :pub:

: czw cze 17, 2010 15:04
autor: Rafalek114
arab82 pisze:musze sie wybrac kiedys do tej waszej "malej" firmy :pub:
spoko...moze sie i ty skusisz na chipa.... GTO pod koniec miesiaca ma sie pojawic w Hattingen :bajer:

: czw cze 17, 2010 17:28
autor: miskieusz
Rewelacyjny patent na umieszczenie zegarów w desce!
A co do auta to sporo przeszło więc odrobina współczucia ale jak widać co nie zabije to wzmocni :bigok:
Jakie kunie planujecie osiągnąć? :bajer:
już przy 300 to musi całkiem się odpychać
Gratulacje bardzo fajnego projektu

: czw cze 17, 2010 20:53
autor: Rafalek114
Jakie kunie planujecie osiągnąć?
tak jak pisalem wczesniej , nie ma jakis specjalnych planow co do mocy...wlasciciela w zupelnosci zadowoli cos ok 350km ,a tyle powinno sie udac zrobic ,wyjdzie troche mniej tez nie bedzie tragedii

: czw cze 17, 2010 20:59
autor: arab82
Rafalek114 pisze:moze sie i ty skusisz na chipa
u mnie to sam wiesz ze gowna bata nie ukrecisz :P

: pn cze 21, 2010 16:09
autor: Rafalek114
arab82 pisze:u mnie to sam wiesz ze gowna bata nie ukrecisz :P
latac nie bedzie ,ale cos by sie to lepiej odpychalo
marianmk2 pisze:Czekamy na dalsze prace,no i oczywiśćie strojenie :food: :food: :okej:
jak sie nic nie wysra przy strojeniu to prac dalszych narazie nie bedzie ... mechanicznie auto jest przygotowane

: pt lip 09, 2010 16:26
autor: Rafalek114
audi dostalo nowy gwint z weitec-a ... i co najwazniejsze jest dokoksowane, auto jedzie bardzo ladnie ... EGT w maksie 920stopni , AFR 11,6 na samej gorze

Obrazek Obrazek

samochod zostal zaopatrzony w jeszcze jeden ciekawy gadzet ... tzn dokladka w tylnym zderzaku z wersji r32

Obrazek Obrazek