Tytułem wstępu bardzo skrótowo opisze co to jest ten VSR- kolektor ssący- wyprodukowano tylko 1000szt, został zastąpiony przez kolektory Schricka, które za to ze względu na trochę inną budowę, są mniej poszukiwanymi niż VSRy zrobione przez VW MotorSport.
Model: Corrado VR6 (ABV) 1993- 190KM seryjnie
kolor: był: LC5M (Moonlight Blue Pearl Effect), teraz jest obsidianblack 197 z mercedesa (czarna perła, coś na kształt LA9V)
wyposażenie: praktycznie pełne, z wyjątkiem tempomatu, spryskiwaczy reflektorów oraz skóry Recaro no i szyberdachu (to akurat mnie cieszy- Corr bez szybra to taki mały rodzynek przecież
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
Seryjnie każdy Corr miał:
- układ przeciwpoślizgowy ABS
- wspomaganie kierownicy
- elektrycznie wysuwany spoiler przy prędkości powyżej 120 km /h lub ręcznie
- elektryczne lusterka
- ruchome kotwiczenie pasów bezpieczeństwa
- niesymetrycznie dzielone tylne siedzenia
- komputer pokładowy MFA pokazujący m.in. czas, temperaturę oleju i powietrza, chwilowe spalanie ...
- halogeny przeciwmgłowe
- felgi Speedline 6,5x15
- podświetlane lusterko w osłonie przeciwsłonecznej pasażera
W wyposażeniu dodatkowym można było dokupić (i w to wyposażony jest mój egzemplarz):
- elektryczne podnoszone szyby w drzwiach i centralny zamek
- podgrzewanie lusterek i siedzeń przednich
- skórzana tapicerka
- elektroniczna blokada dyferencjału (EDS)
- wskaźnik ciśnienia oleju i ładowania
- regulację nachylenia świateł
- klimatyzacja
Rzeczy, których nie mam (aktualnie, ale będzie polowanie na te zaznaczone kursywą):
- spryskiwacze reflektorów
- skórzana tapicerka Recaro z elektryczną regulacją siedzeń przednich (jest już włożona)
- tempomat
- mechaniczne regulowanie położenie kolumny kierowniczej
- elektrycznie otwierany dach
- 2szt poduszek (montowane od końca 1993r.)
zawieszenie: gwint KW variant1
Corrado, jak większości młodych, podobało mi się od zawsze. Jak ponad 2,5 roku temu miałem odłożone własne fundusze na auto właśnie miało być Corrado, niestety (albo i stety, nie mi oceniać Golfa
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
Kupno Corra było w pewnym sensie spontanem, na jaki zdroworozsądkowo myślący człowiek, by sobie nie pozwolił- niestety ja chyba do takich nie należę... Cisnąłem Ojca o dorzucenie sie do auta, ponad 2tygodnie, mówiłem mu, że "nie będzie lipy, będziesz zajarany", stawiając tym samym wszystko na 1 kartę- jakbyśmy kupili jednak strucla miałbym po prostu przej**e po całości!!!
Dzisiaj mijają 2 miesiące od dnia zakupu i póki co, nie mogę złego słowa o Corrku powiedzieć, a nabiliśmy nim już prawie 2tys. KM (głównie po Wawie).
Teraz mody w aucie przeprowadzone:
* od momentu zjazdu z fabryki wyposażony był w VSRa, co za tym idzie, zmieniony jest program pod kolektor
* stożek K&Na (na dniach będzie zamieniony na puszkę z wkładka K&Na)
* zamiast Speedline'ów włożone koła BBS RG 043 16/8 ET 35 z dystansami na przodzie 23mm a na tyle 28mm. Koła od Audi (rozstaw śrub 5x112)
* 3 rozpórki Wichersa
* na przodzie komplet poliuretanów
* na tyle zaciski od golfa mk4 + stalowe przewody GoodRidge'a
* kierownica Victor z nabą- bardzo mała (chyba nawet za bardzo)
* grill Riegera,
* brak listw i oznaczeń na całym aucie
* poszerzone wszystkie nadkola o ok. 2cm każde
* kompletny wydech od kolektora firm Bastuck oraz SuperSprint (puszka ogniowa)
w momencie kupna, auto wyglądało tak:
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/232/57c81a006865a180med.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/237/a0cba848566e8e94m.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/236/d5fb1da888c91965m.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/233/e565433522000a36m.jpg)
![Obrazek](http://images48.fotosik.pl/237/e3db7a95c111c15fm.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/237/53b631b3b96aadadm.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/236/50880257f161c49bm.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/237/2de6c4dc4824a43fm.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/233/1d96205bc169f32am.jpg)
osoby przeglądające zdjęcia i będące czujne jak Waszka-G zauważą, lipę pod maską- tzn. 2 kolory i zgadza się (nie pytajcie czemu przy robocie nie została pomalowana komora silnika- nie ja go lakierowałem).
Tak wyglądał kiedyś:
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/233/db347425f46c163emed.jpg)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/233/5d8e078690c309a5m.jpg)
![Obrazek](http://images36.fotosik.pl/124/ee60d4e4ecfb7d30m.jpg)
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/91/6a71c75ffdfaec7cm.jpg)
W czasie prac i zmiany koloru:
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/237/8965afd98a84e85amed.jpg)
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/237/9810abd96b0b3ac4m.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/233/f4c915715a9395a1m.jpg)
Graty już wrzucone do auta (jak będą dochodzić nowe, oczywiście będę wrzucał na forum zdjęcia
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/237/98d5906afe39e543m.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/237/55dd9e84bcb1361dm.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/237/4486cc34ee55d5c2m.jpg)
![Obrazek](http://images42.fotosik.pl/149/add7b9a620a08372m.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/232/6a8392fafcba978bm.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/237/66b81f3c19069a62m.jpg)
i zdjęcia Corra, juz po przerejestrowaniu oraz po kilku "przejściach" jak np naprawa klamki pasażera, naprawa centralnego zamka i kilku innych pierdółkach.
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/237/7a0b754ffe183b54med.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/237/93966356d346a00amed.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/233/5ae1c359a2a6f37f.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/233/3aa4d8532ec127a7med.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/233/c71b4d487d02ff80med.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/237/aef1e9d538aa0ca7med.jpg)
![Obrazek](http://images42.fotosik.pl/149/625fc8caa473cd4dmed.jpg)
![Obrazek](http://images36.fotosik.pl/124/00e53fe6bd2e282amed.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/237/3cb1b81e43a33d4emed.jpg)
![Obrazek](http://images48.fotosik.pl/237/e77c9563919aeca0.jpg)
Co do planów przy Corrado:
* z USA już idą żółte halogeny nowego typu (+ żółte nakładki na pozycje), więc jak tylko dotrą, będzie podmianka już jest
* prawdopodobnie wrócę do org. grilla i znaczków VR6 w chromie już jest
* aktualnie założona jest wąska dokładka, bo niestety z szeroką nie mam możliwości wjeżdżać pod sąd w którym pracuję
* środek wraca do stanu w 100% org- czytaj: rygle, ręczny + mieszek- będą org. Nad kierownicą mocno sie głowie, bo nie ukrywam że z tą malutką miło się jeździ (org kierę już mam, była zamontowana tydzień wróciliśmy z Tatą do stanu pierwotnego). Półka tylna oczywiście będzie zmieniona na kompletną bez dziur (też już jest i czeka na podmiankę) wszystko już jest w pełni org z wyjątkiem kiery
* z czasem pewnie zawita jakiś ciekawy kolektor wydechowy (najchętniej SuperSprinta- jest w Golfie i daje radę)
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
* czarna skóra Recaro, elektryczna (jest wrzucona)
* montaż tempomatu- aby była już w pełni full wersja wub.gif
* koła zmienione na Schmidty 3tg w polerce oczywiście
* GoodRidge na przodzie są
* kable Magnecora 8,5mm
* poliuretanowe poduchy pod silnik i skrzynię + poli na tyle
* przewody Samco
* wałki 268 (Shricka) badź 272 dBilas
** może lekkie koło zamachowe
** może większe zawory, tłoki doprażające (np. wiseco 83,5mm), wtryskiwacze 350ccm i lepszy regulator
** może sprzęgło wzmocnione do 320nm
Wszystko to po wystrojeniu u GTO powinno dać wartości ponad 230KM, i w tyle mierzę (podkreślam że to daleka przyszłość- dziękuję TAZ za podpowiedzi!)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Na pewno dojdzie też coś w praniu- o wszystkim będę informował na bieżąco i robił od razu fotki- obiecuję że trochę niespodzianek będzie
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
na razie tyle, pozdr
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)