Strona 1 z 3

VW Garbus 1302 z silnikiem golfa

: pt paź 30, 2009 19:02
autor: kobiela505
Mój aktualny projekt.
Vw Garbus 1302 z '73
Auto jest w trakcie prac blacharskich.
Zaspawana tylnia szyba. Tylnia klapa i pas pochodza ze starszego modelu z poczatku lat 60. zamiast duzych lamp tylnich kupilem juz stare male lampy z lat '60. Zaspawane wszelkie mocowania chromow itp. Autko bedzie gladkie. planuje pomalowac go na wiosne na jaskrawa czerwien. Srodek na poczatek pozostawiam bez tapicerki(brak funduszy) wstawiam tlyko 2 kubelki wolfa ktore juz mam i sportowa dzwignie do zmiany biegow(skraca skok).
felgi poszerzone '15 225/60. jak narazie wystaja ok 3cm po za obrys samochodu a nie chce plastikowych poszerzonych nadkoli wiec zmienei tlynie oponki na takie same tyle ze 205 i pochyle kola do srodka.
Najwazniejszy w projekcie jest silnik z golfa MkII, to jest 1.6 z kutymi tlokami i korbowodem, sportowy walek. silnik narazie ma ok 115km, do tego dojdzie wydech z kwasowki 4-2-1. W tej kwesti prosilbym o jakies rady jak jeszcze mozna go wzmocnic? Chcialem sie bawic w turbo ale okazalo sie to za drogie.
Zamierzam zalozyc hamulce tarczowe przynajmiej z przodu.
ok 120km(seryjnie max50) przy 700kg daje dosc szybka zabawke;)
Garb bedzie bardzo zblizony wygladem do tego projektu z 2 fotki;)

Moze ktos z posiada na sprzedaz gaznik SOLEX??
Czy ktos moglby mi poradzic w jaki sposob obnizyc przednie zawieszenie?
za wszelkie rady dziekuje;)



Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: pt paź 30, 2009 19:05
autor: Danijel
Zapowiada sie ciekawy projekt. Czemu padło na 1.6? jest przecież w czym przebierać

: pt paź 30, 2009 19:09
autor: kobiela505
poniewaz kupilem ten silnik po wszystkich przerobkach za jedyne 100zl;)
a ze fundusz ograniczony robie to co mam. przynajmiej oszczedniej bedzie.
zalezy mi tez na tym aby zrobic z tego garba taka street rajdowke. wiadomo ze samochud bardzo stary i kazdy mysli ze zlom i nie rady na swiatlach dobrze ruszyc;]

: pt paź 30, 2009 19:13
autor: Viriss
Projekt całkiem ciekawy ale silnikiem zabijasz cały urok garbusa. :crazy:

: pt paź 30, 2009 19:22
autor: kobiela505
Viriss pisze:Projekt całkiem ciekawy ale silnikiem zabijasz cały urok garbusa. :crazy:
W pewnym sensie masz racje. Mam na podworku kilka garbusow i ogorkow, inne mojego ojca sa/beda z boxerami.
Ten ma miec kopa, jak widac to bedzie totalna przerobka, zabawka.
Samochud tylko i wylacznie na wakacje, w zime garaz.

: pt paź 30, 2009 19:24
autor: Wegiel
Ja bym widzial go w takim stylu :D jak ma to byc na Steeta :D

Obrazek
Obrazek

No jestem ciekam bo Garbatych u nas coraz mniej w PL

: pt paź 30, 2009 22:38
autor: Fabian LDZ
jak rozwiązujesz sprawe chłodzenia silnika?
szkoda że zaspawałeś tylną szybę

: pt paź 30, 2009 23:27
autor: kobiela505
Tylnia szybe zaspawalem poprzedni wlasciciel, moj znajomy. Tzn on ja pomniejszyl ale stwierdizlem ze za duzo roboty z wycienciem nowej szyby itd itp. + taki ze nikt inny tak nie ma^^po za tym z tylu nie bedzie kanapy, garb tlyko dla 2 osob.
dziury na wlot powietrza beda wyciete w przednim pasie pod maska, a chlodnica bedzie odrazu pod przednia maska w miejscu kola zapasowego. zastanawiam sie jeszcze nad tym aby nie wycinac dziur tylko zrobic wlot od spodu samochodu.

: sob paź 31, 2009 10:55
autor: pczerniej
masa pracy przed tobą jestem ciekaw jaki będzie efekt końcowy

: sob paź 31, 2009 11:20
autor: Fabian LDZ
kobiela505 pisze:dziury na wlot powietrza beda wyciete w przednim pasie pod maska
widziałem kiedyś gotowe pasy z zrobionym wlotem powietrza

: sob paź 31, 2009 14:57
autor: kobiela505
tak, sa takie przednie pasy ale bardzo ciezko je dostac.
Narazie kumpel mi podsunal pomysl zeby wlot zrobic od dolu. Nikt go nie zobaczy, beda myslec ze seria a tu zonk;]

Za tydzien wrzuce kilka nowych fotek gdy bedzie jakis postep w pracy;)

: sob paź 31, 2009 15:45
autor: tochu
ale po co ta zaspawana szyba :/

: sob paź 31, 2009 15:53
autor: marcinas1983
kobiela505 pisze:Najwazniejszy w projekcie jest silnik z golfa MkII, to jest 1.6 z kutymi tlokami i korbowodem, sportowy walek. silnik narazie ma ok 115km
mnie interesuje ten silnik.... masz jakiś wykres z hamowni czy ten od kogo kupiłeś ten motor tak tylko Tobie powiedział?? Wyciągnąć z wolnossącego silnika co ma 75KM aż 115KM to jest nie lada wyczyn i to wszystko na gaźniku?? 40 KM trudno wyciągnąć poprzez samą zmianę wałka, kute korbowody nic akurat tutaj nie zmienią jeśli są tej samej długości co seryjne.... coś mi się nie chce wierzyć, że ten silnik dysponuje taką mocą... chyba, że to zależy od koloru farby jaką jest blok i kapa zaworowa pomalowane... :grin: . Ja mam kapę czarną a blok zielony... dlatego mam w serii 80KM :crazy: . Co do reszty to widzę, że ostro działasz :) i tak trzymać bo na pewno będzie ciekawie :bigok: .

: sob paź 31, 2009 17:24
autor: kobiela505
ufam mojemu znajomemu mechanikowi ktory robil ten silnik.
silnik ten bral udzial w wyscigach na 1/4mili w szymanach wiec napewno moc ma;)