Strona 1 z 3

Seat Leon 1M ASV/ARL --->

: ndz paź 18, 2009 08:37
autor: er0l
Cześć,
skoro już zagościłem na wasze forum, to pozwolę sobie pokazać czym aktualnie przemieszczam się po naszych pięknych szerokich i równych drogach ;]

Leon przyjechał ze mną z Łodzi gdzie w tej największej części został zmodyfikowany przez poprzedniego właściciela MenIB, który zmienił tą poczciwą ASV- ke w to co możecie oglądnąć poniżej.

W dużym skrócie, dokonania MenIB:

-wymiana silnika z ASV na ARL
-skrzynia 6 ERF
-zmiana manualnej klimatyzacji na climatronic
-zmiana zegarów na takie z FIS -em
-montaż nawigacji z telewizją
-montaż skórzanych siedzeń z grzaniem w tyłek i z pamięciami, które działają
-lusterka łezki w elektryce/składane/grzane i ustawiające się po wrzuceniu biegu wstecznego
-lusterko wsteczne samo ściemniające się i z czujnikiem deszczu
-tempomat
-body TS
-zawieszenie TS
-felgi TS
-przednie lampy angle eyes

Ktoś kiedyś powiedział, że nie mam co już w tym samochodzie robić..... na szczęście kilka rzeczy pozostało o czym trochę później.

Leon przyjechał z Łodzi do Wrocławia 27/09.2008 i zarówno mi jak i żonie oraz jeszcze nienarodzonemu synkowi w trasie sprawił wiele przyjemności co widać na zdjęciu ;] Co najważniejsze to do dnia dzisiejszego nie sprawił żadnego problemu...
Obrazek


Niestety już na nazajutrz 28/09/2008 nastąpił mały Unafall. Miły pan z żoną i dzieckiem w saabie 95 kombi postanowił przebić się przez 3 pasy i zahaczył Leona. Zanim wyszedłem z samochodu myślałem, że nie mam pół boku. Na szczęście skończyło się na delikatnym przetarciu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obeszło się bez sporów i części wymienione z OC sprawcy w ASO na Dmowskiego we Wrocławiu.

Po krótkim czasie żeby tradycji stało się za dość jak większość w przypadku leona zacząłem modyfikacje od zmiany tylnej wycieraczki na tą od Skody Fabii i tu od razu nadmienię że niedługo ją zmienię na wycieraczkę od Golfa V.

W tym momencie zakończyłem modyfikacje na rok 2008 ;] i zacząłem robić plany na 2009.

Lista wyglądała następująca:

- zmienić zawieszenie
- zakupić nowe felgi na lato
- zmienić hamulce na 312 i 256
- powrócić do oryginalnych lamp
- zmienić tapicerkę na czarną
- zrobić program

W styczniu zacząłem kompletować części.

Na pierwszy ogień poszły drobnostki, czyli filtry Mann i olej Motul, które wymienił przy najbliższej okazji Patryk z Dynosoftu.

Następnie listonosz zaczął przynosić nowe części:

-Tuleje wahaczy, tuleje tylnej belki i końcówki drążków kierowniczych Lemfordera
Obrazek

-W następnych dniach pojawiły się amortyzatory. Chciałem KYB AGX, natomiast ich cena przyczyniła się do tego, że zagościły KYB Ultra SR, jak się później okazało nie na długo.
Obrazek
Obrazek

-Dalej poszperałem trochę na allegro i zakupiłem używane sprężyny Eibach Pro Kit
Obrazek

To był komplet, który pozwolił mi spakować bagażnik i udać się do warsztatu na wymianę części. Niestety umówiony termin przesunął się o dwa tygodnie co skutkowało brakiem miejsca w bagażniku ;]
Obrazek

Następnego dnia po regeneracji zawieszenia Leon prezentował się tak.
Obrazek

UltraSr plus eibach sprawował się idealnie na drogach przystosowanych do jazdy. Wszelkie ostre łuki i ciasne zakręty było można pokonywać z dużym uśmiechem na ustach. Leon stał się bardzo sztywny i praktycznie nie wychylał na zakrętach. Stracił przy tym troszkę na komforcie i niestety ale w późniejszym czasie żona wymusiła na mnie zmianę amortyzatorów.

Po wymianie zawieszenia na forum pojawiła się informacja o Grupowym .... w Dynosfcie ;] z czego postanowiłem skorzystać.
Umówiłem się z Mirrasem na 18/03/2009 na diagnozę czy aby wszystko w porządku i czy spokojnie można chipować.
Diagnoza była szybka i za parę dni przyjechałem już na operację. Po kilku godzinach modyfikacji programu miałem zostać zmierzony. Niestety ale tego dnia coś tam było ustawiane z hamownią i nie do końca było wiadomo, czy mierzy dokładnie. Cyfry pokazały 184 KM ale nie pamiętam ile NM.
Wykresu nie mam, bo z Mirrasem jestem umówiony na zmierzenie serii i pogrzebanie jeszcze w programie, ale jakoś ciągle brak czasu żeby to dograć. ;]

Chwilę po zrobieniu programu i jednym spocie udałem się do tłumikarza na wycięcia katalizatora a następnie do Dynosoftu na wyrzucenie mechaniczne EGR-a

Między poprzednimi modyfikacjami zacząłem kompletować zestaw hamulcowy 312/256

Jak już oddałem zaciski i jarzma do lakierni proszkowej a w między czasie zamówiłem klocki na tył oraz tarcze na przód i tył Zimmermann, zapukał do mnie listonosz z nowymi amortyzatorami. Tym razem bardziej komfortowymi KYB ExcelG.

Zabrałem wszystkie fanty i jakiej 3 tygodnie temu powymieniałem wszystko wraz ze znajomym korzystając z uprzejmości warsztatu jego ojca. ;]

Części walały się wszędzie
Obrazek

na szczęście nad wszystkim zapanowaliśmy i po całym dniu bojów Leon został uzbrojony w nowe hamulce, płyn hamulcowy motul DOT 5,1 i amortyzatory KYB Excel G.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Jeżeli chodzi o hamulce pewnie nie macie pytań czemu je założyłem ;] natomiast pewnie większość z was zastanawia się czemu zdecydowałem się na zmianę amortyzatorów.
Jak wspomniałem wcześniej UltraSr spisywały się wyśmienicie na zakrętach, natomiast były przy tym bardzo twarde. Ponieważ często żona przesiada się w raz z synkiem ze swojego samochodu do mnie i wtedy podróżujemy razem miałem dość słuchania jak to jest twardo na tylnym siedzeniu ;] i postanowiłem, że przywrócę trochę komfortu ;]

Po tych wszystkich zmianach na dzień dzisiejszy Leon prezentuje się tak:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Ostatnim modem we wnątrz był mały akcencik w postaci białych ledów w miejsca zwykłych żarówek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Niestety ale w tym roku wszystkich założeń nie uda się zrealizować. Pojawienie się na świecie mojego synka trochę zweryfikowało wydatki ;] i niektóre plany trzeba odłożyć na przyszły sezon.
Druga sprawa, że np. jeżeli chodzi o felgi w 18 to pojawiły się wątpliwości czy jest sens je zakładać na Wrocław.

Pozdrawiam

: ndz paź 18, 2009 10:13
autor: Pruszkowiak
W dobrą stronę idziesz.Modyfikacje z głową :bigok:

Gratuluje syna :grin:

: ndz paź 18, 2009 11:30
autor: er0l
Marcin GTI pisze:O ile dobrze kojarze przybywasz z forum leonclub
Dokładnie stamtąd ;]

Pruszkowiak pisze:Gratuluje syna :grin:
Dzięki

: czw gru 10, 2009 21:06
autor: er0l
W tym sezonie miało już nic nie być ale Mikołaj (trochę spóźniony) stwierdził, że na lato trzeba Leonowi zmienić felgi...
Zapukał i zostawił cztery kartony

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

: czw gru 10, 2009 22:44
autor: er0l
Jedyny słuszny.. ;]

: pt gru 11, 2009 17:44
autor: zajka
no panie :grin: fajny czarny diabeł kolor jedyny słuszny i środek w skórze petrada :grin:

: sob gru 12, 2009 08:56
autor: CZIRI
er0l, fajna furmanka tylko cos zdjec nie moge ogladac w powiekszeniu :bajer:
Marcin GTI pisze:Jedyny słuszny
zajka pisze:jedyny słuszny
co wy macie z tym jednyny sluszny :bajer: :helm:

: sob gru 12, 2009 13:24
autor: er0l
CZIRI pisze:er0l, fajna furmanka tylko cos zdjec nie moge ogladac w powiekszeniu :bajer:
Już powinno być OK.

: ndz gru 13, 2009 12:54
autor: er0l
Mogłem kupić całą masę innych felg w tym rozmiarze made in china za 1800 -> 2200 i się nad tym samym zastanawiać. Zanim kupiłem Toora chciałem kupić http://allegro.pl/item840147034_felgi_a ... mocja.html a to też na pewno nie jest oryginalny BBS. Jeżeli chodzi o Toora to wszystkie znaki na niebie jak i na felgach oraz data produkcji i konsultacji z osobami, które kupowały te felgi w latach 2004 wskazywałoby, że to oryginały Toora. Płacąc 1100 za komplet nie będę marudził ;] Pożyjemy zobaczymy ;]

: sob kwie 03, 2010 11:06
autor: er0l
Toory założone i zdążyłem przejeździć jeden bak na 18 po Wrocławiu. Muszę powiedzieć, że jestem miło zaskoczony, w połączeniu z nowymi falkenami można nawet mówić o jakimś komforcie. Jeździ mi się ewidentnie lepiej niż na starych 16, które miałem zimą, gdzie guma już była strasznie twarda..

ObrazekObrazekObrazek

Zdjęcia marnej jakości, bo fotograf ze mnie żaden i sprzęt słaby. Nie oddają jak faktycznie leon na nich wygląda.

Leon stracił minimalnie trochę na wigorze ale nadrabia znaczną poprawą przyczepności na łukach.

Waga samych opon:
Obrazek

Waga samych felg
Obrazek
Pod maską z nowości, jakiś czas temu zagościł homemade oil catch tank
Obrazek
zainspirowany podobnym z forum citroena.

Chcę jeszcze założyć dystanse przelotowe na tył. Zastanawiam się tylko czy założyć maksymalnie 15mm czy może trochę więcej... Felgi mają 8x18 et 35

Niedługo powinny też zagościć rozpórki: górna i dolna z S3