Seat Leon 1M ASV/ARL --->
: ndz paź 18, 2009 08:37
Cześć,
skoro już zagościłem na wasze forum, to pozwolę sobie pokazać czym aktualnie przemieszczam się po naszych pięknych szerokich i równych drogach ;]
Leon przyjechał ze mną z Łodzi gdzie w tej największej części został zmodyfikowany przez poprzedniego właściciela MenIB, który zmienił tą poczciwą ASV- ke w to co możecie oglądnąć poniżej.
W dużym skrócie, dokonania MenIB:
-wymiana silnika z ASV na ARL
-skrzynia 6 ERF
-zmiana manualnej klimatyzacji na climatronic
-zmiana zegarów na takie z FIS -em
-montaż nawigacji z telewizją
-montaż skórzanych siedzeń z grzaniem w tyłek i z pamięciami, które działają
-lusterka łezki w elektryce/składane/grzane i ustawiające się po wrzuceniu biegu wstecznego
-lusterko wsteczne samo ściemniające się i z czujnikiem deszczu
-tempomat
-body TS
-zawieszenie TS
-felgi TS
-przednie lampy angle eyes
Ktoś kiedyś powiedział, że nie mam co już w tym samochodzie robić..... na szczęście kilka rzeczy pozostało o czym trochę później.
Leon przyjechał z Łodzi do Wrocławia 27/09.2008 i zarówno mi jak i żonie oraz jeszcze nienarodzonemu synkowi w trasie sprawił wiele przyjemności co widać na zdjęciu ;] Co najważniejsze to do dnia dzisiejszego nie sprawił żadnego problemu...
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/8a0e03e02c234a40m.jpg)
Niestety już na nazajutrz 28/09/2008 nastąpił mały Unafall. Miły pan z żoną i dzieckiem w saabie 95 kombi postanowił przebić się przez 3 pasy i zahaczył Leona. Zanim wyszedłem z samochodu myślałem, że nie mam pół boku. Na szczęście skończyło się na delikatnym przetarciu.
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/e071118f3085cc0cm.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/149e7f538a81dab8m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/110d52af1f0ddf3em.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/ef15e64289eb104em.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/51240e6b010c9d57m.jpg)
Obeszło się bez sporów i części wymienione z OC sprawcy w ASO na Dmowskiego we Wrocławiu.
Po krótkim czasie żeby tradycji stało się za dość jak większość w przypadku leona zacząłem modyfikacje od zmiany tylnej wycieraczki na tą od Skody Fabii i tu od razu nadmienię że niedługo ją zmienię na wycieraczkę od Golfa V.
W tym momencie zakończyłem modyfikacje na rok 2008 ;] i zacząłem robić plany na 2009.
Lista wyglądała następująca:
- zmienić zawieszenie
- zakupić nowe felgi na lato
- zmienić hamulce na 312 i 256
- powrócić do oryginalnych lamp
- zmienić tapicerkę na czarną
- zrobić program
W styczniu zacząłem kompletować części.
Na pierwszy ogień poszły drobnostki, czyli filtry Mann i olej Motul, które wymienił przy najbliższej okazji Patryk z Dynosoftu.
Następnie listonosz zaczął przynosić nowe części:
-Tuleje wahaczy, tuleje tylnej belki i końcówki drążków kierowniczych Lemfordera
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/0ef736319ba12ab7m.jpg)
-W następnych dniach pojawiły się amortyzatory. Chciałem KYB AGX, natomiast ich cena przyczyniła się do tego, że zagościły KYB Ultra SR, jak się później okazało nie na długo.
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/03c272f59707889dm.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/b3ec2f93ecaebfacm.jpg)
-Dalej poszperałem trochę na allegro i zakupiłem używane sprężyny Eibach Pro Kit
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/d7a14e8b6de0c622m.jpg)
To był komplet, który pozwolił mi spakować bagażnik i udać się do warsztatu na wymianę części. Niestety umówiony termin przesunął się o dwa tygodnie co skutkowało brakiem miejsca w bagażniku ;]
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/7ff9041d2c54f041m.jpg)
Następnego dnia po regeneracji zawieszenia Leon prezentował się tak.
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/1d5d99c9a7fd3e81m.jpg)
UltraSr plus eibach sprawował się idealnie na drogach przystosowanych do jazdy. Wszelkie ostre łuki i ciasne zakręty było można pokonywać z dużym uśmiechem na ustach. Leon stał się bardzo sztywny i praktycznie nie wychylał na zakrętach. Stracił przy tym troszkę na komforcie i niestety ale w późniejszym czasie żona wymusiła na mnie zmianę amortyzatorów.
Po wymianie zawieszenia na forum pojawiła się informacja o Grupowym .... w Dynosfcie ;] z czego postanowiłem skorzystać.
Umówiłem się z Mirrasem na 18/03/2009 na diagnozę czy aby wszystko w porządku i czy spokojnie można chipować.
Diagnoza była szybka i za parę dni przyjechałem już na operację. Po kilku godzinach modyfikacji programu miałem zostać zmierzony. Niestety ale tego dnia coś tam było ustawiane z hamownią i nie do końca było wiadomo, czy mierzy dokładnie. Cyfry pokazały 184 KM ale nie pamiętam ile NM.
Wykresu nie mam, bo z Mirrasem jestem umówiony na zmierzenie serii i pogrzebanie jeszcze w programie, ale jakoś ciągle brak czasu żeby to dograć. ;]
Chwilę po zrobieniu programu i jednym spocie udałem się do tłumikarza na wycięcia katalizatora a następnie do Dynosoftu na wyrzucenie mechaniczne EGR-a
Między poprzednimi modyfikacjami zacząłem kompletować zestaw hamulcowy 312/256
Jak już oddałem zaciski i jarzma do lakierni proszkowej a w między czasie zamówiłem klocki na tył oraz tarcze na przód i tył Zimmermann, zapukał do mnie listonosz z nowymi amortyzatorami. Tym razem bardziej komfortowymi KYB ExcelG.
Zabrałem wszystkie fanty i jakiej 3 tygodnie temu powymieniałem wszystko wraz ze znajomym korzystając z uprzejmości warsztatu jego ojca. ;]
Części walały się wszędzie
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/8bf8367bf937860dm.jpg)
na szczęście nad wszystkim zapanowaliśmy i po całym dniu bojów Leon został uzbrojony w nowe hamulce, płyn hamulcowy motul DOT 5,1 i amortyzatory KYB Excel G.
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/fb59cb1f1572d65bm.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/45509dcf23b415ffm.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/09283f6ead6d49c3m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/c311b64cd9dbd238m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/e2e66773ca4bf26cm.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/fcee19bf3b5f2e03m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/b96204559e02e108m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/a111b80fd6616925m.jpg)
Jeżeli chodzi o hamulce pewnie nie macie pytań czemu je założyłem ;] natomiast pewnie większość z was zastanawia się czemu zdecydowałem się na zmianę amortyzatorów.
Jak wspomniałem wcześniej UltraSr spisywały się wyśmienicie na zakrętach, natomiast były przy tym bardzo twarde. Ponieważ często żona przesiada się w raz z synkiem ze swojego samochodu do mnie i wtedy podróżujemy razem miałem dość słuchania jak to jest twardo na tylnym siedzeniu ;] i postanowiłem, że przywrócę trochę komfortu ;]
Po tych wszystkich zmianach na dzień dzisiejszy Leon prezentuje się tak:
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/f77ec3f498abc4dem.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/b8cd4a402904bc44m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/928b6fb67bfd9b44m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/84a0437621ea3f95m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/0fb3622b597a4217m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/c9f7b171220ef83fm.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/a13dfb04cac43841m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/a079b0eec2787bacm.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/6fcd58de9ffd4a38m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/127ed4e2a41f5925m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/e098902e9e96cd76m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/07b31ea60288f390m.jpg)
Ostatnim modem we wnątrz był mały akcencik w postaci białych ledów w miejsca zwykłych żarówek
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/512/1b79272b7ff6c112m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/71/41a2fb5f74f844eem.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/71/92e92e6c5f219d95m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/512/3663628ea5405ae5m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/71/0268afebc1606f50m.jpg)
Niestety ale w tym roku wszystkich założeń nie uda się zrealizować. Pojawienie się na świecie mojego synka trochę zweryfikowało wydatki ;] i niektóre plany trzeba odłożyć na przyszły sezon.
Druga sprawa, że np. jeżeli chodzi o felgi w 18 to pojawiły się wątpliwości czy jest sens je zakładać na Wrocław.
Pozdrawiam
skoro już zagościłem na wasze forum, to pozwolę sobie pokazać czym aktualnie przemieszczam się po naszych pięknych szerokich i równych drogach ;]
Leon przyjechał ze mną z Łodzi gdzie w tej największej części został zmodyfikowany przez poprzedniego właściciela MenIB, który zmienił tą poczciwą ASV- ke w to co możecie oglądnąć poniżej.
W dużym skrócie, dokonania MenIB:
-wymiana silnika z ASV na ARL
-skrzynia 6 ERF
-zmiana manualnej klimatyzacji na climatronic
-zmiana zegarów na takie z FIS -em
-montaż nawigacji z telewizją
-montaż skórzanych siedzeń z grzaniem w tyłek i z pamięciami, które działają
-lusterka łezki w elektryce/składane/grzane i ustawiające się po wrzuceniu biegu wstecznego
-lusterko wsteczne samo ściemniające się i z czujnikiem deszczu
-tempomat
-body TS
-zawieszenie TS
-felgi TS
-przednie lampy angle eyes
Ktoś kiedyś powiedział, że nie mam co już w tym samochodzie robić..... na szczęście kilka rzeczy pozostało o czym trochę później.
Leon przyjechał z Łodzi do Wrocławia 27/09.2008 i zarówno mi jak i żonie oraz jeszcze nienarodzonemu synkowi w trasie sprawił wiele przyjemności co widać na zdjęciu ;] Co najważniejsze to do dnia dzisiejszego nie sprawił żadnego problemu...
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/8a0e03e02c234a40m.jpg)
Niestety już na nazajutrz 28/09/2008 nastąpił mały Unafall. Miły pan z żoną i dzieckiem w saabie 95 kombi postanowił przebić się przez 3 pasy i zahaczył Leona. Zanim wyszedłem z samochodu myślałem, że nie mam pół boku. Na szczęście skończyło się na delikatnym przetarciu.
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/e071118f3085cc0cm.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/149e7f538a81dab8m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/110d52af1f0ddf3em.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/ef15e64289eb104em.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/51240e6b010c9d57m.jpg)
Obeszło się bez sporów i części wymienione z OC sprawcy w ASO na Dmowskiego we Wrocławiu.
Po krótkim czasie żeby tradycji stało się za dość jak większość w przypadku leona zacząłem modyfikacje od zmiany tylnej wycieraczki na tą od Skody Fabii i tu od razu nadmienię że niedługo ją zmienię na wycieraczkę od Golfa V.
W tym momencie zakończyłem modyfikacje na rok 2008 ;] i zacząłem robić plany na 2009.
Lista wyglądała następująca:
- zmienić zawieszenie
- zakupić nowe felgi na lato
- zmienić hamulce na 312 i 256
- powrócić do oryginalnych lamp
- zmienić tapicerkę na czarną
- zrobić program
W styczniu zacząłem kompletować części.
Na pierwszy ogień poszły drobnostki, czyli filtry Mann i olej Motul, które wymienił przy najbliższej okazji Patryk z Dynosoftu.
Następnie listonosz zaczął przynosić nowe części:
-Tuleje wahaczy, tuleje tylnej belki i końcówki drążków kierowniczych Lemfordera
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/0ef736319ba12ab7m.jpg)
-W następnych dniach pojawiły się amortyzatory. Chciałem KYB AGX, natomiast ich cena przyczyniła się do tego, że zagościły KYB Ultra SR, jak się później okazało nie na długo.
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/03c272f59707889dm.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/b3ec2f93ecaebfacm.jpg)
-Dalej poszperałem trochę na allegro i zakupiłem używane sprężyny Eibach Pro Kit
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/d7a14e8b6de0c622m.jpg)
To był komplet, który pozwolił mi spakować bagażnik i udać się do warsztatu na wymianę części. Niestety umówiony termin przesunął się o dwa tygodnie co skutkowało brakiem miejsca w bagażniku ;]
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/7ff9041d2c54f041m.jpg)
Następnego dnia po regeneracji zawieszenia Leon prezentował się tak.
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/1d5d99c9a7fd3e81m.jpg)
UltraSr plus eibach sprawował się idealnie na drogach przystosowanych do jazdy. Wszelkie ostre łuki i ciasne zakręty było można pokonywać z dużym uśmiechem na ustach. Leon stał się bardzo sztywny i praktycznie nie wychylał na zakrętach. Stracił przy tym troszkę na komforcie i niestety ale w późniejszym czasie żona wymusiła na mnie zmianę amortyzatorów.
Po wymianie zawieszenia na forum pojawiła się informacja o Grupowym .... w Dynosfcie ;] z czego postanowiłem skorzystać.
Umówiłem się z Mirrasem na 18/03/2009 na diagnozę czy aby wszystko w porządku i czy spokojnie można chipować.
Diagnoza była szybka i za parę dni przyjechałem już na operację. Po kilku godzinach modyfikacji programu miałem zostać zmierzony. Niestety ale tego dnia coś tam było ustawiane z hamownią i nie do końca było wiadomo, czy mierzy dokładnie. Cyfry pokazały 184 KM ale nie pamiętam ile NM.
Wykresu nie mam, bo z Mirrasem jestem umówiony na zmierzenie serii i pogrzebanie jeszcze w programie, ale jakoś ciągle brak czasu żeby to dograć. ;]
Chwilę po zrobieniu programu i jednym spocie udałem się do tłumikarza na wycięcia katalizatora a następnie do Dynosoftu na wyrzucenie mechaniczne EGR-a
Między poprzednimi modyfikacjami zacząłem kompletować zestaw hamulcowy 312/256
Jak już oddałem zaciski i jarzma do lakierni proszkowej a w między czasie zamówiłem klocki na tył oraz tarcze na przód i tył Zimmermann, zapukał do mnie listonosz z nowymi amortyzatorami. Tym razem bardziej komfortowymi KYB ExcelG.
Zabrałem wszystkie fanty i jakiej 3 tygodnie temu powymieniałem wszystko wraz ze znajomym korzystając z uprzejmości warsztatu jego ojca. ;]
Części walały się wszędzie
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/8bf8367bf937860dm.jpg)
na szczęście nad wszystkim zapanowaliśmy i po całym dniu bojów Leon został uzbrojony w nowe hamulce, płyn hamulcowy motul DOT 5,1 i amortyzatory KYB Excel G.
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/fb59cb1f1572d65bm.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/45509dcf23b415ffm.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/09283f6ead6d49c3m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/c311b64cd9dbd238m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/e2e66773ca4bf26cm.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/fcee19bf3b5f2e03m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/b96204559e02e108m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/a111b80fd6616925m.jpg)
Jeżeli chodzi o hamulce pewnie nie macie pytań czemu je założyłem ;] natomiast pewnie większość z was zastanawia się czemu zdecydowałem się na zmianę amortyzatorów.
Jak wspomniałem wcześniej UltraSr spisywały się wyśmienicie na zakrętach, natomiast były przy tym bardzo twarde. Ponieważ często żona przesiada się w raz z synkiem ze swojego samochodu do mnie i wtedy podróżujemy razem miałem dość słuchania jak to jest twardo na tylnym siedzeniu ;] i postanowiłem, że przywrócę trochę komfortu ;]
Po tych wszystkich zmianach na dzień dzisiejszy Leon prezentuje się tak:
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/f77ec3f498abc4dem.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/b8cd4a402904bc44m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/928b6fb67bfd9b44m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/84a0437621ea3f95m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/0fb3622b597a4217m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/c9f7b171220ef83fm.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/a13dfb04cac43841m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/a079b0eec2787bacm.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/66/6fcd58de9ffd4a38m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/127ed4e2a41f5925m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/e098902e9e96cd76m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/507/07b31ea60288f390m.jpg)
Ostatnim modem we wnątrz był mały akcencik w postaci białych ledów w miejsca zwykłych żarówek
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/512/1b79272b7ff6c112m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/71/41a2fb5f74f844eem.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/71/92e92e6c5f219d95m.jpg)
![Obrazek](http://images6.fotosik.pl/512/3663628ea5405ae5m.jpg)
![Obrazek](http://images8.fotosik.pl/71/0268afebc1606f50m.jpg)
Niestety ale w tym roku wszystkich założeń nie uda się zrealizować. Pojawienie się na świecie mojego synka trochę zweryfikowało wydatki ;] i niektóre plany trzeba odłożyć na przyszły sezon.
Druga sprawa, że np. jeżeli chodzi o felgi w 18 to pojawiły się wątpliwości czy jest sens je zakładać na Wrocław.
Pozdrawiam