Seat Ibiza Cupra ABF+Turbo
: ndz kwie 12, 2009 15:23
Witam! Ibizę nabyłem ok. rok temu (nie była w najlepszym stanie jeśli chodzi o blachy, sporo wgniotek itd). Kupowałem ją z myślą o swapie ABF-a do innego wozu jednak sprawy się tak potoczyły że silnik został na miejscu i zacząłem pracować nad ibizą.
Setup na chwilę obecną:
silnik:
-dolot BMC DIA
-wydech 2,5 cala z kwasa by MOTO WYDECH
-wypolerowane kanały w głowicy
-zlikwidowana zwężka w przepustnicy
-Wystrojony na DET II by Coobcio (wstępnie)
-w planach T
Na tym setupie nie byłem na hamowni. Na samym dolocie wyszło 152 km i 183 NM
Zawieszenie:
-gwint TA Technix (narazie jestem zadowolony, zobaczymy jak długo )
Koła:
-16 org. Cupra pomalowane na biało
-opony Good Year F1
Nadwozie:
-seria doprowadzona do cywilizowanego stanu (pomalowana całość oprócz dachu,
zderzaków i maski)
Wnętrze:
-brak, oprócz fotela kierowcy i elementów deski rozdzielczej.
-kierownica MOMO
Hamulce: org. 280mm + klocki ferodo premier
Jeśli chodzi o turbo to część gratów już mam:
-turbina gt28r
-bov Greddy Type RS
-kute korby IE + śruby ARP
-pompa paliwa Walbro
-listwa wtryskowa z audi tt
-wtryski 430cc
-Ecumaster
-Intercooler 550x230x65
-MBC properfekt
-kolektor z S2
Oto klika fotek wozu i gratów:
Projekt w ciągłej realizacji i myśle że już stosunkowo niedługo pojawi się delikatne nadciśnienie w dolocie
Pozdrawiam
EDIT
Dla porządku zamieszczam obecny setup:
SILNIK: seryjny ABF odprężony kanapką, obrobina głowica, nowy rozrząd, Motul 5w50
Plan: Kute korby Integrated Engineering+ARP (kupione), kute tłoki
UKŁAD DOLOTOWY: Garrett GT28R, BOV Greddy Type RS, Intercooler chiński 550x230x65, kolektor dolotowy z Audi S2 ucięty o jeden kanał, przepustnica z ABF'a rozwiercona i wypolerowana, MBC properfekt, filtr BMC DIA,
Plan: narazie brak, nie trzeba nic zmieniać
UKŁAD WYDECHOWY: Cały wydech z kwasa by Motowydech - kolektor jak na zdjęciu, DP 2,75" dalej 2,5" na dwóch przelotach
Plan: jest ok pod ten setup
ELEKTRONIKA: wcześniej chip by GTO z wyższą odcinką, aktualnie nowy mapsensor i Ecumaster DETII strojenie by Coobcio
Plan: narazie wszystko się sprawdza
UKŁAD PALIWOWY/ZAPŁON: walbro 255, wtryski 430cc, listwa z Audi TT, nowe przewody NGK
Plan: na dniach zimniejsze świece ZROBIONE - NGK PFR7B i problem z wypadającym zapłonem jak ręką odjął
UKŁAD NAPĘDOWY, KOŁA: Seria, nowe sprzęgło, koła oryginalne 16" + GY Eagle F1
Plan: komplet z VR6 albo spiek i R888
ZAWIESZENIE: Gwint TA Technix
Plan: jakieś rozpórki
UKŁAD HAMULCOWY: Seria tarcze przód 280 mm + ferodo premier, tył seria.
Plan: Lepszy klocek i płyn na wiosnę
BODY: Seria niebita, pomalowana na nowo cała buda oprócz dachu, pocięty zderzak
Plan: zkamuflować cooler
WNĘTRZE: Goła blacha, wszystko wyprute, kubeł Mirco S2, pasy 3pkt. Sparco, kierownica Momo corse, wskaźniki AutoGauge SM PEAK - Boost i EGT, wskaźnik AFR.
Plan: Boczki z plexy, ewentualnie powrót seryjnych
MOC: 279 KM/346 Nm
Plan: ile wyda po zakuciu , ze 300 z małą górką byłoby miło
Setup na chwilę obecną:
silnik:
-dolot BMC DIA
-wydech 2,5 cala z kwasa by MOTO WYDECH
-wypolerowane kanały w głowicy
-zlikwidowana zwężka w przepustnicy
-Wystrojony na DET II by Coobcio (wstępnie)
-w planach T
Na tym setupie nie byłem na hamowni. Na samym dolocie wyszło 152 km i 183 NM
Zawieszenie:
-gwint TA Technix (narazie jestem zadowolony, zobaczymy jak długo )
Koła:
-16 org. Cupra pomalowane na biało
-opony Good Year F1
Nadwozie:
-seria doprowadzona do cywilizowanego stanu (pomalowana całość oprócz dachu,
zderzaków i maski)
Wnętrze:
-brak, oprócz fotela kierowcy i elementów deski rozdzielczej.
-kierownica MOMO
Hamulce: org. 280mm + klocki ferodo premier
Jeśli chodzi o turbo to część gratów już mam:
-turbina gt28r
-bov Greddy Type RS
-kute korby IE + śruby ARP
-pompa paliwa Walbro
-listwa wtryskowa z audi tt
-wtryski 430cc
-Ecumaster
-Intercooler 550x230x65
-MBC properfekt
-kolektor z S2
Oto klika fotek wozu i gratów:
Projekt w ciągłej realizacji i myśle że już stosunkowo niedługo pojawi się delikatne nadciśnienie w dolocie
Pozdrawiam
EDIT
Dla porządku zamieszczam obecny setup:
SILNIK: seryjny ABF odprężony kanapką, obrobina głowica, nowy rozrząd, Motul 5w50
Plan: Kute korby Integrated Engineering+ARP (kupione), kute tłoki
UKŁAD DOLOTOWY: Garrett GT28R, BOV Greddy Type RS, Intercooler chiński 550x230x65, kolektor dolotowy z Audi S2 ucięty o jeden kanał, przepustnica z ABF'a rozwiercona i wypolerowana, MBC properfekt, filtr BMC DIA,
Plan: narazie brak, nie trzeba nic zmieniać
UKŁAD WYDECHOWY: Cały wydech z kwasa by Motowydech - kolektor jak na zdjęciu, DP 2,75" dalej 2,5" na dwóch przelotach
Plan: jest ok pod ten setup
ELEKTRONIKA: wcześniej chip by GTO z wyższą odcinką, aktualnie nowy mapsensor i Ecumaster DETII strojenie by Coobcio
Plan: narazie wszystko się sprawdza
UKŁAD PALIWOWY/ZAPŁON: walbro 255, wtryski 430cc, listwa z Audi TT, nowe przewody NGK
Plan: na dniach zimniejsze świece ZROBIONE - NGK PFR7B i problem z wypadającym zapłonem jak ręką odjął
UKŁAD NAPĘDOWY, KOŁA: Seria, nowe sprzęgło, koła oryginalne 16" + GY Eagle F1
Plan: komplet z VR6 albo spiek i R888
ZAWIESZENIE: Gwint TA Technix
Plan: jakieś rozpórki
UKŁAD HAMULCOWY: Seria tarcze przód 280 mm + ferodo premier, tył seria.
Plan: Lepszy klocek i płyn na wiosnę
BODY: Seria niebita, pomalowana na nowo cała buda oprócz dachu, pocięty zderzak
Plan: zkamuflować cooler
WNĘTRZE: Goła blacha, wszystko wyprute, kubeł Mirco S2, pasy 3pkt. Sparco, kierownica Momo corse, wskaźniki AutoGauge SM PEAK - Boost i EGT, wskaźnik AFR.
Plan: Boczki z plexy, ewentualnie powrót seryjnych
MOC: 279 KM/346 Nm
Plan: ile wyda po zakuciu , ze 300 z małą górką byłoby miło