Strona 1 z 5

Seat Toledo 1L 1.9 TDI Sport Executive

: sob sty 17, 2009 21:38
autor: voodi22
Model: Toledo1L 97r Sport Executive

Silnik: 1.9 TDI AFN 110KM
- + rezystor 390 ohm


14.06.2008 pomiar na hamowni seria 121.4[KM] 257.3[Nm]

Skrzynia: CYP

Zawieszenie:
- była seria teraz jest przód -40+talerzyki obniżające/tył -40

Układ hamulcowy:
- przód 280mm wentylowane MIKODA ATM frezowana+nawiercana + klocki Ferrodo Premier
- tył tarcze + klocki Ferrodo Premier

Koła:
czeka nowa fela BORBET T 16" przód ET35 2X7,5J tył ET30 2X9J
Zima -Oryginał stal VW 15' 6J opony 185/55 R15

Nadwozie:
- seria

Wnetrze:
- kierownica zdrewnem + skóra
- skórzana gałka zmiany biegów oraz komplet mieszki ze skóry
- welurowe dywaniki (lato)/(zima) gumowe
- alu ramki na zegarach + pokrętła nawiewów

Wyposażenie: SPORT EXECUTIVE
- ABS
- Wspomaganie kierownicy
- 2 AIRBAG
- regulacja kierownicy
- regulacja wysokości fotela kierowcy
- Skóra
- Klimatyzacja
- Dzielona tylna kanapa
- Halogeny
- Elekt.szyby(przód tył)
- Elekt.lusterka podgrzewane
- Elekt.regulacja świateł
- CB radio
- Szyby atermiczne

Co zostało zrobione zaraz po zakupie
- wymiana rozrządu,olej,komplet filtrów
- nowy N75
- nowy napinacz paska alternatora
- nowe sprzęgło alternatora
- wymiana wszystkich wężyków podciśnieniowych
- wymiana lewej wewnętrznej gumy przegubu
- wymienione tulejki na lewym wahaczu

Zmiany przeprowadzone :
- grill
- CB
- lusterka w kolorze nadwozia
- brak szachownicy na błotniku
- usunięcie listw z drzwi
- licznik:swap od 2.0 16v czyli przekładka prędkościomierza,wskaźników temp. i paliwa,zmiana wskazówek
- alu ramki licznik +pokrętła nawiewów
- komplet skórzanych mieszków +skórzana gałka zmiany biegów
- usunięcie haka holowniczego
- zawias -40/-40 na założenie czeka gwint H&R
- komplet rozpórek:
- przednia górna
- dolna wahaczy
- tylna górna kielichów
- lifty maski
- wskaźnik boost
- przerobiony wydech od samej turbiny przelotowy 50mm do ostatniego tłumika
- brak listw zderzaki zrobione na gładko
- prawy błotnik oryginał wlot o T4
- lotka w kolorze nadwozia
- komplet żarówek PHILIPS:
- BLUEVISION światła mijania
- NightGuide światła drogowe
- Allweather halogeny
- konserwacja auta

Plany
- większe turbo
- pompa 11mm
- program z hamownią obciążeniową + wtryski 230
- większy FMIC - Front Mounted InterCooler czyli centralnie z przodu zamontowany intercooler
- gwint H&R czeka na montaż



Fotki:
-jeszcze z ogłoszenia:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

-po zakupie:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
- auto po trzech miesiącach:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

-auto po roku:
Obrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A teraz kilka fotek po dzisiejszym myciu i założeniu felg
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

teraz tylko -40mm w dół i będzie ok mam nadzieje że zima już nie wróci


[center]Kilka fotek po dzisiejszym polerowaniu[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Jeszcze kilka fotek wnętrza[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]


[center]pomalowane podkładem[/center]
[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

teraz tylko kolor i montaż

[center]Górna rozpórka założona[/center]
[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Dolna wahaczy
[/center]
[center]Obrazek[/center]

[center]Górna kielichów tył [/center]

[center]Obrazek[/center]


[center]Wczorajsza praca nad podświetlaniem drzwi przy otwieraniu jak narazie przednie. tylne w najbliższym czasie [/center]
[center]tak to wygląda po zamontowaniu +efekty[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]efekty[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]do podświetlania posłużyły stosowane w (....) światła STOP [/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Zegar zamontowany kilka fotek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Druga strona zrobiona wczoraj już nie maiłem czasu więc dzisiaj opanowałem. tu aby zamontować siłownik to musiałem opuścić zbiorniczek od spryskiwaczy 1.5cm w duł. [/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]efekt końcowy[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center] maska sama się otwiera[/center]

[center]Było tak chodzi o kolor zacisków ;) [/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]A teraz jest tak :)[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/cente]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Dzisiejsza praca nad zakładaniem chromowanych list oto efekty[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]czas na przeróbkę wydechu od samej turbiny do ostatniego tłumika przelot 50mm [/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]


[center]no i zawias został zakupiony [/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]tylne amory z regulacją [/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]nareszcie niżej ziemi wwww w tym tygodniu przekładka. już jestem umówiony na ustawienie zbieżności i katów [/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]no i teraz najważniejsze wykresy+wyniki z hamowni były robione dwa pomiary [/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]dolny wynik seria TOLKA[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]dzisiejsze hamowanie i po tarczy [/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

z tego co widać to była już na pęknięta

No i mam tarcze po konsultacji z dwoma użytkownikami z forum vw decyzja padała ma firmę Mikoda ATM.Dzisiaj dotarła paczka. już są założone :)

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

kilka fotek podczas montażu

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

efekt końcowy ps.brudny tolek


[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Kilka aktualnych fotek[/center]

sesja w plenerze trochę pogoda nie dopisała cały czas padało
auto na zawiasie -40/-40

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

sesja nocna

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

wjazd do garażu

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

Ogólnie mówiąc myślałem że będę miał większe problemy z zdobyciem takiego Rarytasu ;) jedna wizyta w salonie Seata jeden dzień oczekiwania no i mam wwww ps. Łukasz wielki dzięki za złożenie twojej propozycji

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]


dzięki panowie :) :) a oto emblematy na samochodzie.stwierdziłem ze jak będę miał te znaczki to nie będzie naklejek na drzwiach no i nie ma

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

pozostałości po naklejkach

[center]Obrazek[/center]

ostatnio Tolek dostał nową skórzaną gałkę zmiany biegów i komplet mieszków też ze skóry ;)

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

efekt końcowy

Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Witam wszystkich brakuje kilku wątków w moim temacie więc odświeżam wszystko to co robiłem przy samochodzie :)

po założeniu talerzyków obniżających postanowiłem wyczyścić kolektor ssący i przy okazji zaślepiłem EGR

kolektor zaraz po wyciągnięciu

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

kanały w głowicy

[center]Obrazek[/center]

prace nad czyszczeniem trochę roboty: było skrobanie,mycie - pomógł płyn do mycia silników i karcher

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

kolektor i kanały w głowicy po wyczyszczeniu

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

gotowe do złożenia

[center]Obrazek[/center]

zaślepki do EGR własnej roboty (zrobione z blachy 6mm)

[center]Obrazek[/center]

zaślepiony EGR

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

po złożeniu

[center]Obrazek[/center]

kolejna rzecz która została zrobiona to wymiana oleju i filtrów

[center]Obrazek[/center]

kilka fotek podczas mycia

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

podczas tych prac doszła długo oczekiwana paczka z alu ramkami do zegarów i na pokrętła nawiewów

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

pierwsze zostały założone ramki na pokrętła wyglądało to tak. aktualnie wygląda inaczej ;)

[center]Obrazek[/center]


[center]Obrazek[/center]

licznik musiał trochę poczekać za dawcą od 2.0 16v od którego przekładałem kilka rzeczy jest już zrobiony :)

przełożone zostały:
- wskaźniki od temp.i paliwa
- prędkościomierz
- oryginalne wskazówki od 2.0 16v
- przedni szybka bo moja była zarysowana
- jest jeden szczegół którego nie ma. znaczka świec żarowych

wygląda tak:

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]


długo szukałem i znalazłem czarny panel sterowania nawiewami aktualnie wygląda tak :)


[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

mała zamiana felg chciałem zobaczyć jak auto będzie wyglądało na pełnych felgach i na oponie 195/50/15 bo ja przód mam na 195/45/15 he he ;)

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

miedzy tymi wszystkimi pracami została ustawiona zbieżność i kąty kuł oraz umyty silnik :)

Oto mój nowy nabytek gwint H&R na przyszły sezon autko idzie jeszcze niżej ;)

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

Auto w trakcie prac konserwatorsko- lakierniczym.Jakieś 2 tygodnie temu auto zostało przytarte. a dokładnie tylni zderzak z prawej strony.wszystko za sprawą pewnej pani która wycofywała z parkingu za pomocą 2 osoby no i bum :|| dobrze że moja dziewczyna była w środku i to wszystko widziała oczywiście baba nawet nie chciała rozmawiać, stwierdziła że ona nic nie zrobiła i sobie pojechała, zostały spisane nr. rejestracyjne i na policje.wszystko się wyjaśniło po wezwaniu kobiety na komisariat. przyznała się i sprawa idzie przez ubezpieczalnie.

Przy okazji będzie pomalowany przedni zderzak i lotka pod kolor auta ps.za moją dopłatą wszystko jest już u lakiernika

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

prace nad konserwacją dzisiaj przód jutro tył

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

cdn..... cały tydzień przy samochodzie ;)

Witam widzę że temat konserwacji się rozwinął ;) a ja cały czas pracowałem kilka fotek z 2 ostatnich dni

lewy tył już nie było tak ładnie jak na przodzie po oddarciu oryginalnej konserwacji dziura >:(

[center]Obrazek[/center]

po usunięciu ubytków

[center]Obrazek[/center]

dziury zostały załatane i wszystko zakonserwowane :)

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

kawałek dalej następny ubytek i kolejne ogniska korozji >:(

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

wszystko zostało wyczyszczone i zakonserwowane :)

[center]Obrazek[/center]

dzisiejsze prace polegały na ściągnięciu nakładek progowych. Po ściągnięciu okazało się że progi są w idealnym stanie tylko zabrudzone :) następnie zostały odkręcone błotniki ponieważ wszystko nie było w 100% zakonserwowane

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

konserwacja progów od środka

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

na dzisiaj koniec. zostało jeszcze do zrobienia :

- dociągnięcie konserwacji przednich błotników do końca
- konserwacja progów od zewnątrz
- prawy błotnik tył- wiąże się to z ściągnięciem zbiornika paliwa żeby było w 100% zrobione
- na pewno jeszcze coś się znajdzie do zrobienia ;)

sobotnia praca domalowanie przodu do końca,wyciągnięcie zbiornika paliwa+wstępne wyczyszczenie

zbiornik przed wyciągnięciem

[center]Obrazek[/center]

po wyciągnięciu

[center]Obrazek[/center]

błotnik bez zbiornika

[center]Obrazek[/center]

jedyne ognisko korozji które znalazłem no i dziura >:(

[center]Obrazek[/center]

pod klapką wlewu paliwa zaczęły się pokazywać minimalne pęcherzyki

[center]Obrazek[/center]

tajemniczy kabel w bagażniku wie ktoś od czego może być ???

[center]Obrazek[/center]


autko w trakcie składania środka :)

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

czeka mnie dużo czyszczenia,szorowania i polerowania ;)

[center]Obrazek[/center]

jak dobrze pójdzie to w piątek odbiorę elementy od lakiernika

dzisiejsza paczka komplet żarówek Philips a więc auto zostało złożone w 100%

[center]Obrazek[/center]

małe porównanie między zwykłą żarówką W5W a W5W BlueVision

[center]Obrazek[/center]

Kilka aktualnych fotek ;)

co zostało zrobione:
- brak list wygładzone zderzaki
- lotka w kolorze nadwozia (była srebrna)
- środek grilla w kolorze nadwozia (był srebrny)
- prawy błotnik oryginał wlot od T4
- przy okazji zostało założone podświetlanie tylnych drzwi
- antena od cb została przełożona w miejsce gdzie już kiedyś była ;)
- między zakończoną konserwacją a czekaniem za elementami od lakiernika został wyczyszczony intrcooler w środku był tylko tłusty ani grama oleju

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

małe przypomnienie co gdzie i jak ;) ;) ;)

[center]Obrazek[/center]



foto z sesji zimowej

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

nowa fela BORBET T 16" 2x7,5J ET35 2x9J ET30

felgi znalazłem na allegro była możliwa wymiana z dopłata więc wymieniłem fele od Ibizy siorka teraz będzie śmigała na moich

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

felgi przejdą mały lifting ;) ;)

dzisiaj zostały założone gumy na tylne fele w celu porównania 205 czy 215 decyzja zapadła na 215 jakiej firmy polecacie opony?



foto z przymiarki felg z oponami
wczoraj byłem u kumpla który ma wulkanizację i mi naciągnął takie tam poglądowe opony

215/40

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

205/45

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

podświetlanie tylnych drzwi

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

takie krótkie filmiki....

- dzwiek mojego klekota
- 0-100km/h

: sob sty 17, 2009 22:03
autor: chmuraIV
niezly opis... i strasznie duzp zdjec... dodaj moze w podtytule ze ogromna ilosc zdjec... bo ludzie ze slabszym laczem moze zamulic strasznie kompa...

a autko, ciekawie zrobione , bardzo duzo pracy wlozyles zeby go stworzyc :) oby tak dalej .
Pozdro

: ndz sty 18, 2009 12:55
autor: Magnez
Długi opis... ale było watro poczekać :grin: i przeczytać cały :okej:

Dużo pracy włożyłeś w autko, wszytko co zrobiłeś jak najbardziej na + :bigok:

Oby tak dalej :helm:

Dobrze że zmieniasz fele na Borbety T bo ten felunek "BMW M6" :grin: średnio mi się podoba :bajer: :helm:

: ndz sty 18, 2009 23:51
autor: dawid018
opis masz dłuższy niz nie jeden temat na forum.

autko super.po ostatnich zmianach jeszcze bardziej mi podchodzi.fajnie że masz profi podejście do tematu.

teraz jakiś konkrety program by sie przydał i wtryski :helm:

: czw sty 22, 2009 21:42
autor: konrad141
kurde... opis tak dokładny i szczegółowy ale fajnie sie czyta jak ktos tak dba o auto ;) toledo jak najbardziej zyskało tyko na twoich zmianach i oby tak dalej :bigok: teraz tylko pozostało felgi dopracowac (bo chyba bedziesz cos z nimi robił) i stadnine powiekszać :D
pozdrwaiam :pub:

: ndz sty 25, 2009 00:42
autor: Matijas
Ciekawy samochod, dobrze ze fele zmieniles bo tamte srednio pasowaly. Plany sluszne, widze ze atak na 200+ sie szykuje, czekam na wyniki :bigok:

Gratki za mody i powodzenia! :bigok:

: pn sty 26, 2009 20:48
autor: Macienty
bardzo fajny tolek, a ten tajmniczy kabel co pokazałeś to od zmieniarki :)

: czw sty 29, 2009 17:08
autor: saduwa
fajne autko
i fajny temat ale przeczytalem caly :bigok:

pozdro

: śr lut 04, 2009 00:17
autor: wili18
Auto kapitalne pochłonęło masę czasu, pieniędzy i serca ale patrząc na efekt finalny warto było. :bigok:

: śr lut 04, 2009 23:32
autor: voodi22
dzisiejsza praca nad felgami przygotowanie do polerki na lustro.zdarcie oryginalnej warstwy ochronnej,felgi miały fabryczną polerkę

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

ostatnia fela
[center]Obrazek[/center]

efekt po pracy

[center]Obrazek[/center]

teraz tylko dokończyć w 100% maszynę do polerki i można zaczynać prace. sezon się zbliża coraz szybciej ;)

: czw lut 05, 2009 14:29
autor: djtomek
no nakład pracy włożony niesamowity ! bardzo dobrze że zmieniłes koło bo te podróbki to kicha jak dla mnie ! bormbety rewelacyjnie siadły :) jak dasz gewinde bedzie bajka ! czekam na foto jakies dokladniejsze :) oczywiscie po załozeniu diwajsów :)

: czw lut 05, 2009 16:08
autor: Fido_dido
juz miałem pisac naklejki out i lotka w kolor :green_fuck:


jeszcze pane srodkowy na czarno i te drewno wywalic

: ndz lut 15, 2009 16:41
autor: zombi
brawo!! fajnie autko wygląda sporo fotek aż można siedzieć i siedzieć :) polekra super :) felgi też te nowe chociaż te czarne też nie były zle :) pasują bardziej do tego golfa 2 co założyłeś :) pozdrawiam trzym tak dalej :)

: ndz lut 15, 2009 21:07
autor: ZibiGolfTDI
Pełen szacunek za włożony wkład pracy. Jak kupowałem poprzedniego golfa to znalazłem takiego toledo dokładnie w tym wyposażeniu tylko, że srebrny, ale zanim na niego się zdecydowałem został sprzedany. Bardzo dobre podejście do blacharki, w lato lub gdzieś tak we wrześniu chyba będę musiał tez tak za swoim vento zrobić, żeby mi posłużył jeszcze kilka lat. :grin: