Strona 1 z 9

CoRRado by ~GTH~

: wt lis 20, 2007 22:09
autor: GTH



Auto z przed prac prezentowalo sie nastepujaco:
Obrazek
Wczesniej czesciowo zajalem sie modyfikacja stanu i ulepszeniem wygladu komory silnika:
Obrazek
Obrazek
No i jako ze sezon juz zakonczony, czas wstawic auto w warsztat i przygotowywac je do kolejnego sezonu. Jakis czas temu zaczalem przygotowania do prac blacharskich, planowany nowy kolor (Nie wiem jeszcze jaki, bardzo mile widziane porady, foto :-) ) no i przygotowywanie do kolejnego sezonu w nowym obliczu. Oto kilka zdjec z prac, wyspawany caly nowy uklad wydechowy ktory jest w fazie testow, efekt koncowy zgodnie z zalozeniami, znaczna poprawa gornego zakresu, aby poprawic dol projekt nowego koletora juz czeka. Oto kilka fot ukladu wyspawanego na probe :) :
Obrazek Uklad koncowy ktory zagoscil
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Jako ze w tylnej klapie zamek jest uszkodzony postanowilem ja w calosci zaspawac blacha CO:
Oto kilka fotek po konserwacji, wstepnej przymiarce i wyspawaniu:
ObrazekObrazekObrazekObrazekCalosc robimy slicznym oczkowym spawem punkt za punktem :)
Obrazek
Dzis przygotowalem po pracy tylny pas oraz wykonczylem gladka klape przygotowujac calosc do dalszych prac, oto kilka fotek:
ObrazekKlapa praktycznie gotowa do przelozenia lekko szpachlem w celu zrownania i gotowa do malowania
[url=i etap, przedostatni ktory zaplanowalem wykonac karoseri, min poszerzenia to tyczylo. Otoz wykonane one sa na chwile obecna warstwowo, wiem z doswiadczenia ze spawane elementy lubia szybciej korodowac postanowilem zrobic nastepujacy zabieg. Otoz podkladem do poszerzen byla blacha, z ktorej zostaly one wyprofilowane, nastepnie wlokno szklane i wykonczenie. Efekt: mozna liczyc na wytrzymalosc takiego detalu oraz znajdzie sie na nim minimalna ilosc szpachlu, w niektorych miejscach wcale :) Efekt wyszedl nastepujacy:
Obrazek
W wolnym czasie zamocowalem prog, rowniez na wiele mozliwosci by sie zabezpieczyc przed pekaniem co czesto ma miejsce. W skrocie mowiac zostal on przyklejony, przynitowany oraz polaczony z karoseria wloknem szklanym. Dokladniej nie opisze tego zabiegu, ale w etapie koncowym calosc bedzie gladko polaczona z reszta karoseri oraz co najwazniejsze w przyszlosci nie bedzie mowy o pekaniu szpachli:
Obrazek
Tak wiec ostatnim czasem calosc troszke poszla do przodu, pierwszy wyjazd w celu uprzatniecia miejsca pracy i wydmuchania kurzu:
ObrazekObrazek
Wykonczone zostalo to co bylo zrobione oraz przygotowane pod "1" szpachel, sie okaze gdzie bedzie to ostatni :) :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/681 ... e4beem.jpg[/imgObrazekObrazek
bylo troszke czasu, wymalowalem szpryca bok, wczesniej oczywiscie calosc przygotowujac odpowiednio pod to, teraz troszke to postoi w miejscu bez wilgoci co by ewentualne rysy mogly siasc i calosc w etapie pod podkladowanie wyrownac mozliwie(choc nie ma takiej potrzeby mysle, wyszlo calkiem dobrze :) ) Teraz kolej przyszla na nieszczesna maske ktora byc moze w przyszlosci zmienic bedzie trzeba, zobaczymy jak to wyjdzie, oto zdjecie:
Obrazek
Czas zaczac druga strone, ta troszke gorsza, ale damy rade :) Oto zdjecie co by kazdy mogl ocenic wklad pracy i $$$ :) :
Obrazek
Dzis udalo mi sie rowniez zrobic blacharke przedniego blotnika, wymalowac go podkladem w miejsca szpachlowania a gdzie zostala zdzierana farba i rdza, oraz zalozony profil zywiczny na poszerzenie, zdjecie wkrotce Zdjecia ze zrobionej blacharki przedniego blotnika nie wkleje bo wyszla slaba jakosc, a wymagal on naprawde sporo pracy, wczesniej nalozony profil zywiczny na poszerzenie... :) Otoz warstwa szpachlu nie jest gruba, ale szpachlowany jest prawie ze po calosci, a kto robi w tym fachu to bedzie wiedzial ze jezeli chce sie cos dobrze zrobic to trzeba robic po calosci ;)
ObrazekObrazek:beer:
Trzeba bylo powycinac wszystkie "zepsute" miejsca, dolne poszycie prawego tylnego blotnika, razem z poszerzeniem ktore trzeba bedzie dorobic nowe:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Nowe gniazda pod klamki audi sa juz wstawione:
ObrazekPrzemalowane podkladem, no i czekaja na szpachlowanie
Teraz cos dla oka, co prawda bez drzwi, ale wczesniej byly one spasowane z caloscia i ustawione jak sie nalezy:
ObrazekObrazek
No i przymierzony tylny zderzak ktory pozbyl sie wszelkich przetloczen, czeka na szpachlowanie:
Obrazek
Sobota, dzien wolny, po zalatwieniu kilku spraw mozna bylo zajac sie praca przy aucie.
Otoz juz lezy i czeka na wstawienie nowy prawy prog, robiony na gietarce z blachy, wyszedl bardzo dobrze :) :
ObrazekObrazek
Przeszpachlowalem obydwie pary drzwi, razem z wykonczeniem gniazd pod nowe klamki:
ObrazekObrazek
Spasowanie i przymierzenie calosci:
Obrazek
No i efekt finalny tego dnia, drzwi wymalowane szpryca:
Obrazek
W koncu zebralem sily i tego wieczora zaczalem dorabiac brakujace łatki, kilka przymiarek, troszke iskier no i udalo sie, wszystko poskladane do kupy, wystarczy przespawac do konca, wyszlifowac no i mozna dzialac dalej :beer: Zdjecie jest troszke kiepskiej jakosci, na zywo wyglada bardzo dobrze, calosc wykonana z blachy ocynkowanej, ktora mam dzieki uprzejmosci malzonki Pepe :) Oto zdjecie, powoli zaczyna calosc nabierac ksztaltow:
Obrazek
Ostatnio narzekalem na brak czasu, ale w wolnych chwilach podlubalem troszke zderzak tylny, ktory zostal poddany liftingowi :) Dla porownania oryginalny:
Obrazek
No i po kilku zmianach, zlikwidowane wszelkie przetloczenia oraz polowa zderzaka dolozona:ObrazekObrazekObrazekObrazek
Spasowanie tylnego zderzaka z reszta auta, efekt zadowalajacy :) :
Obrazek
Przygotowany nowy otwor pod wydech bardzo ladnie sie razem zgrali :) :
Obrazek
No i troszke rzezby ze wzgledu iz caly prog byl wykonywany na gietarce bez profili zamknietych:
Obrazek
Znowu troszke przestoju, ale malymi kroczkami w miare mozliwosci czasowych do celu. Wykonczeniu pozostala jedna strona, na zdjeciu ponizej prawie wyszpachlowany tylny blotnik ktory byl wymieniany w znacznym stopniu:
Obrazek
Progi dorobily sie nakladki, ostatniej dorabianej na szczescie :), ktora wczesniej zostala przynitowana, ma juz zarys bryly koncowej, na ktora teraz zostanie kladzony szpachel, a nastepnie szlifowanie do odpowiednich ksztaltow, nie ma prawa pekac po zabiegu ktorego nie sfotografowalem :) :
Obrazek
Wszystko idzie do przodu zgodnie z planem, ostatnim etapem bylo wymalowanie szpryca czesci gdzie zostalo dorobione czesc blotnika, poszerzenie oraz nowy prog. Kolejnym etapem bedzie dopracowanie calosci i przygotowywanie pod lakier:
ObrazekObrazek
Auto przygotowane do 1 podkladowania:
ObrazekObrazekObrazek
Ostatni zabieg przed lakierowaniem, czyli zlozenie calosci i ewentualne poprawki, tak bedzie sie mniej wiecej prezentowac :) :
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Wykonalem natrysk probny na starym elemencie aby ostatecznie zadecydowac o kolorze, efekt przeszedl moje najsmielsze oczekiwania :love: , kolor bomba, w cieniu cichy, niepozorny, ciemny czekoladowy braz, a w promieniach slonecznych tecza :) Ponizej na zachete efekt w sloneczku, na zywo znacznie lepiej :love: :
Obrazek
No i troskze w cieniu dla porownania :
Obrazek


No i po 5 miesiacach prac wieczorami nadeszla ta chwila na ktora wielu czekalo w tym rowniez i ja :)
Auto przygotowane do lakierowania:
Obrazek
Calosc wymalowana z sporym naddatkiem klaru, teraz dosc zmudna ale jakze efektowna polerka na tzw efekt szkla, prace przygotowawcze do polerki rozpoczete :) :
ObrazekObrazekObrazekObrazek
No i cos dla oka, powoli czyszczenie, dopieszczanie i skladanie calosci:
Obrazek
Przygotowania pod tzw clean look i wymalowanie komory silnika w kreomowym kolorze rozpoczete, mialem troszke czasu i ze tak powiem uporalem sie z lewa strona komory i czesciowo prawa, takze jeszcze troszke czasu mi potrzeba na przygotowanie pod spawanie, gladzenie, szpachlowanie no i malowanie:
Obrazek
Zakupiony zostal praktycznie nowy komplet kol 9J16, zadystansowane odpowiednio:
Obrazek
Ciag dalszy prac przygotowawczych nad tzw Clean lookiem.
Dzis z komory silnika zostala zdemontowana instalacja elektryczna co do przewodu, zostal goly silnik:
Obrazek
Nastepnie poczawszy od komory bezpiecznikow zostanie polozona nowa instalacja elektryczna w odcieniach czerni odpowiednio opisana i zaznaczona w celu pozniejszego rozpoznania, ponizej material na nowa instalacje:
Obrazek

: wt lis 20, 2007 22:12
autor: Lukas134
Fajne Corrado!!ciekawie sie zapowiada!!zobaczymy co z nim zrobisz!! :bigok: pozdro i zapraszam do mnie!! :bigok: :bigok:

: wt lis 20, 2007 22:17
autor: K I L L E R
Jak dla mnie seryjne Corrado albo po subtelnych zmianach to optimum, twoje jak dla mnie ma za dużo szpachlu i kilka elementów które wg. mnie nie pasują. ALe autko nadal się robi, może jeszcze będzie dawało rade :grin:

pozdroo

: wt lis 20, 2007 22:22
autor: pczerniej
Dobry filmik .... silniczek miodzio pięknie mruczy :pub:

: wt lis 20, 2007 23:54
autor: dawid018
nieźle sie w corku dzieje.czekam na dalszy rozwój prac

: wt lis 20, 2007 23:55
autor: GRZANA
Po prostu uzywaj wyszukiwarki!!!!
http://www.forum.vwgolf.pl/search.php?mode=results

: wt lis 20, 2007 23:57
autor: lolo_golf
No no ciekawe co z tego wymodzisz :chytry:

: śr lis 21, 2007 09:23
autor: rsmati
duzo pracy włozone, ale nie dobrym stylem tu zalatuje :crazy:
wlot na masce i ten zderzak :(
ogolnie corek sam w sobie jest piekny

: śr lis 21, 2007 10:02
autor: Fido_dido
masaka biedna maska :crazy: duzo szpachlu daje rade :grin:

: śr lis 21, 2007 10:12
autor: idgray
jak dla mnie to coś chyba nie w tym kierunku idzie tylko jeszcze nie mogę dostrzec co :goof:

: sob lis 24, 2007 00:25
autor: Tommek-GTI
Mysle ze bedzie git. 2 cm na strone duzo da optycznie

: sob lis 24, 2007 00:53
autor: wajda1
bardzo ciekawy projekt :grin: ale tak jak juz koledzy pisali,ten wlocik mi sie nie widzi,no i jeszcze tylna klapa gładka,moim zdaniem nie pasuje to do tego auta