Strona 6 z 11

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: sob lut 11, 2017 20:48
autor: RasPL
Juz myslalem ze zaczynasz myslec o grubych sprawach :P

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: sob lut 11, 2017 22:39
autor: Marszall
Zależy co dla kogo znaczy grube, wiadomo że grube sprawy to i gruby portwel.
Ale i kucizne trzebaby dawać pod wieksze moce i elektronika sterująca też do wymiany, dużo duperszfancy. Ja chce mieć 300 z plusem a później zobaczymy, najprawdopodobniej tak zostanie. Chciałbym czerpać radość z jazdy a nie tylko na ćwiare auto gdzie zakres użytecznych obrotów zaczyna sie od 4000.

BTW. może ma ktoś jakieś turbo do zaproponowania na 300-400HP? Z chęcią posłucham innych alternatyw

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 12, 2017 14:03
autor: tom cio
To z tfsi nie wstanie za wcześnie na seryjne korby 16v? Znajomy miał na takim bar od 2600obr chyba, ale nie pamietam czy w 1.8t czy juz stroker mial.

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 12, 2017 14:48
autor: Marszall
No troche sie tego boje ale:
po pierwsze zawsze można wstawanie turbiny ograniczyć, w drugą strone trudniej
po drugie latają te turbiny na seryjnych słupkach 1.8T gdzie korby sa dużo cieńsze niż w 2E.

Jak napisałem szukam alternatywy ale w tych pieniądzach ciężko o coś równie dobrego

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 12, 2017 14:54
autor: RasPL
A kute korby to jakieś grube są ? Nie ma co po wygladzie oceniać ;) Sa materialy, sa rozne technologie itp. Wsadzic w maszyne wytrzymalosciowa i zgiac jedyna metoda.

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 12, 2017 15:34
autor: Marszall
Niby masz racje ale chyba do seryjnych 1.8T nie wrzucali lakiś lepszych korb poza chyba pierwszym AEB i BAM? Patrząc też z ekonomicznego punktu widzenia mniej oszczędzali na materiałach 25 a 17 lat temu

Masz dojscie do takiej maszyny to Ci wyśle po dwie sztuki seria 9A seria ABF i seria 2E

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 12, 2017 15:55
autor: RasPL
Tak mocnej nie mam by korby giela. Chyba ze zrobione z plastiku :D Nie chodzi mi o oszczednosci materiału (ilościowe) to są zupełnie inne stopy. Inne technologie i proces produkcji oraz kontroli. Dziś silniki 1.0 maja i po 180KM i robią 200tyś km nie porównasz tego z abf 2.0 360KM bo ten nie zrobi tyle.

Tak juź odlatując calkiem. Obejżyj sobie inside koennigseg odcinek z elektro pneumatycznym rozrządem (freevalve). Nie ma wałków, pasków kółek fazatorów turbo bez wg, dolot bez przepustnicy i jeszcze robi 50% wiecej momentu niz taki sam silnik konwencjonalny i ma 20% mniej zuzycia paliwa i 30% mniejszą emisję spalin przy normalnym wtrysku w kolektor bo swiat wie ze bezpośredni wtrysk to zło.
Mniejsza waga, mniej elementów. Sterowalność dowolna włączanie/wyłączanie cylindrów.

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 12, 2017 16:10
autor: Marszall
Ja nie mówie że nowe silniki nie są inaczej budowane, chociażby łamane korby z TFSI znosza ponad 500Nm ale zostańmy przy moim 2.0 16v an wysokim bloku.

Nie wiem ile wytrzymają seryjne korby ale wśród starych wyjadaczy też była opinia zawsze że 2E miał mocniejszy dół niż ABF, min chyba przez korby. Miałem takie to takie dalem, wiec zakłądam że mniej niż te z ABF nie wytrzymają.
Mi wcale nie zalezy na momencie z dołu, wolałbym aby liniowo sie to ladnie rozwijało, wiec jeżeli TFSI za mocno gniecie dołem to chyba można to ograniczyć ? Np. wstępnie uchylając WG, dając MBC typu bleed czy od biedy zastosować EBC. Wydaje mi sie że to nie jest problem? Chyba że coś pominołem

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 12, 2017 16:26
autor: Marszall
Ciekawe jak taka najmniejsza BW s200 wstaje na tym twin scrollu?

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 12, 2017 17:15
autor: RasPL
Na seryjnych walkach to na oko 3500 powinien juz dobrze ladowac ale to trzeba by policzyc a najlepiej sprawdzić.

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 12, 2017 17:30
autor: Marszall
może w takim razie pomysle o nie jak bede chciał robić większe moce

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 12, 2017 18:48
autor: RasPL
No w twoim obecnym setupie tego bym się trzymał. Skończ co planujesz, pojeździj i oceń co dalej. Jakie masz CR ? Przy 9:1 i twoim rode/stroke 360KM jest do ugrania

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 12, 2017 19:32
autor: Marszall
no mam raczej koło 9,3:1

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 12, 2017 19:48
autor: RasPL
Bedzie dzialac. Skladaj i daj wykres. Kto Ci te digi ustawi ?