Strona 6 z 28

BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: czw sty 30, 2014 11:48
autor: markk
no ja mam okazje kupic 2 lampy za 50 zł i sie zastanawiam. :bigok:

BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: pt lut 21, 2014 00:54
autor: piter007i
Przyszły graty do przekładki hamulców przód na 288 z v5,
zaciski, jarzma, piasty (poza zwrotnicami) oraz miejsca połączeń tych elementów ze sobą i zwrotnicą zostały przeczyszczone drucianką na flexie, stwierdziłem że nie ma sensu piaskować oraz malować profi, dość ładnie zeszło wszystko co luźno związane z metalem, teraz tylko wymyć, odtłuścić i pomalować zaciski i jarzma oraz osłony; założyć nowe gumki, tłoczki, łożyska i na samochód, grunt żeby działało jak należy i wyglądało poprawnie :helm:
szkoda tylko że jedna zwrotnica ma pęknięte mocowanie czujnika ABS, jak ktoś ma namiar na luźną gołą lewą zwrotnicę pod te heble- PW
tarcze myślę narazie oblecą ok 24mm mają, zobaczymy jak chwilę pojeździ sprzęt i pokaże co jeszcze jest nie tak...

Obrazek

Re: Odp: BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: śr lut 26, 2014 20:28
autor: piter007i
Teraz taka sprawa, jarzma są zamienne lewo prawo? Bo nie wiem teraz które z której strony było, oba na moje oko różnią się jedynie jedną cyfra na jednym 4 na drugim bodaj 6

Wysłane z Sony Xperia przy użyciu Tapatalk'a 2

BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: czw lut 27, 2014 00:24
autor: MariuszPrusia
piter007i, Klocki sa symetryczne to jarzma też :hmm:

BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: czw lut 27, 2014 21:30
autor: piter007i
MariuszPrusia, oby tak było, klika części zamiennych przyszło, czekam tylko aż przyjdzie sprawna lewa zwrotnica, śruby do jarzm (niestandardowe M12x1,5x35) i zmiana łożysk i na autko, trzeba tylko zajrzeć jeszcze do hamulców na tyle, zmienić płyn na nowy i hamowanie na sezon gotowe :bigok:
zaciski i jarzma o dziwo bez piaskowania wyszły bardzo fajnie, drucianka na bosch'u dała radę :smoke:

ObrazekObrazekObrazek

BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: czw lut 27, 2014 22:45
autor: miskieusz
no elegancko :)

BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: czw lut 27, 2014 22:51
autor: piter007i
miskieusz, uczę się od kolegów z forum :hmm: gdyby nie to że w jednej zwrotnicy jest uje*ane gniazdo czujnika abs to już by dawno jeździło na aucie, w sumie niby dałem tylko za całość z przesyłką tylko 179zł i sporo monety zostało na nowe elementy typu łożyska czy uszczelki tłoczków, klocki, lakier i płyn itp, to i tak ten sprzedawczyk podniósł mi nie mało ciśnienie, dorwać luzem zwrotnicę z odkręcanym jarzmem w cenie też sztuka :grrr:

BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: czw lut 27, 2014 23:12
autor: miskieusz
piter007i, no fakt, trochę lipa :/ ale coś już idzie tak?

BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: czw lut 27, 2014 23:29
autor: piter007i
zamówienie złożone, ponoć jutro ma się słać, tyle że akurat zwrotnica od leona, mam nadzieję że to idento jest bo jak nie to strzelam sobie w "łep"

BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: czw lut 27, 2014 23:47
autor: miskieusz
http://www.partscats.info/seat/en/?i=ca ... _id=152403" onclick="window.open(this.href);return false;
i
http://www.partscats.info/volkswagen/en ... id=1360295" onclick="window.open(this.href);return false;
więc powinno być to samo;)

BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: pt lut 28, 2014 00:24
autor: piter007i
Akurat podałeś linki do hamulców ze zintegrowanym jarzmem, ale tak czy tak przecież mk4/a3/toledo2/leon/octavia to jest wszystko to samo :-)

BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: ndz mar 02, 2014 16:25
autor: piter007i
No i nie wytrzymałem w piątek i z całego rozpędu musiałem kupić zestaw naprawczy i rozebrać tylne hamulce, tak w razie "w", i dobrze, okazało się że w jednym z kół sworzeń zacisku był zapieczony w jarzmie, przez co tarcza trochę do dupy się zużyła, ręczny znów działa, tylko nie wiem czy teraz nie trzeba go poluzować bo na 3 ząbek łapie już tak mocno i twardo że na suchym asfalcie koła blokuje :) całe szczęście w zaciskach uchwyty od ręcznego chodziły idealnie, więc został wymieniony tylko komplet uszczelek przy tłoczku, wszystkie gumki harmonijki, oraz przy dźwigni ręcznego ta najbardziej zewnętrzna uszczelka (uszczelniacz), zostanie wrzucić tylko sprężyny odbijające, też tak na wszelki wypadek skoro wszystko działa jak należy.
Standardowo czyszczenie drucianką na szlifierce i malowanie (ps. te tylne zaciski samą drucianką można by nieźle odchudzić, wystarczyło przytrzymać chwilę dłużej w jednym miejscu by np. ściągnąć napis producenta z powierzchni :kac: ) efekty prac widoczne gołym okiem, które cieszą jeszcze bardziej w tym tygodniu mam nadzieję że złożę wreszcie przód :food: , zostaje tylko kupić alu na lato, eibachy i będzie cudo

ObrazekObrazek

Re: BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: ndz mar 02, 2014 17:21
autor: MariuszPrusia
No dobra robota ;-) zaciski jak nowe... Z tyłu w MK4 są juz aluminiowe zaciski dlatego takie miękkie, ale nie sprawią tyle problemów co te z mk3 ;-)

Wysłane z mojego GT-S7560 przy użyciu Tapatalka

BORA 1.9 TDI ALH 2001 piter

: pn mar 03, 2014 13:41
autor: piter007i
Orientuje się ktoś w temacie jak stoi sprawa z wrzuceniem sprężyn EIBACH z octavii kombi (wersje silnikowe 1.8, 2.0, 1.9 SDI, 1.9 TDI 66 + 81 kW) nacisk na oś przód 1000 kg i tył 1020kg
Do mojej bory tj sedan 90km gdzie nacisk na przód 970kg i tył 950kg
na moje oko różnice w naciskach na poszczególne osie niewielkie, ale znawcą w temacie też nie jestem