Strona 4 z 11

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: sob sty 28, 2017 22:42
autor: Marszall
Dzisiejsze wypociny, przymiarka turbiny z TFSI. Prosze nie zwracać uwagi na flansze-jest to specjalny "wysoko-tempeteraturowy dąb kanadyjski niskopienny-boostowany". A tak naprawde to musiałem na szybko sprawdzić czy to wszystko siądzie w 16V na wysokim bloku. I powiem szczerze że da rade! :helm:
Do przeróbki wyjscie z turbiny-trzeba całkowicie odciąc silencer bo wadzi o łapę sprężarki klimatyzacji. Gdyby nie było, to nie ma problemu, ale jest i być musi.
Druga sprawa to do wykonania od nowa prawa łapa silnika bo wogóle nie ma na nią miejsca. Ale co to za mody :bajer:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

tylko tak sie zastanawiam czy nie zacząć zabawy najpierw od zwykłej k03 z tfsi na 260KM pewnie starczy-jest tego w hooj na rynku ikosztuje 3x mniej niż turbina na któą poluje czyli k04-064 z golfa R. Wszystko było by gotowe w razie zmiany bo zewnetrznie turbiny niemal identyczne tylko trzebaby 2x za strojenie płącić wiec na jedno wyjdzie:(

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz sty 29, 2017 11:19
autor: RasPL
Ciezko sie to czyta w swiecie golfow bo do golfa by to wlazlo :) bez przerobek lap i innych :) Jezeli gabarytami tamta k03 jest podobna do k04 to mozna tak zrobic. Spuchnie przy 4.5k rpm ale co tam.

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz sty 29, 2017 12:27
autor: Marszall
Ona jest identyczna własciwie. Trzeba zaznaczyć jedną rzecz: to jest 16V i nie wiem czy nie bede pierwszym który tą turbine adoptuje do 16V. Przy 1.8T jest ta róznica że przylgnia na wydechu jest pod kątem i turbo siłą rzeczy idzie bardziej ku gurze

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 05, 2017 12:10
autor: Marszall
Wczoraj z racji zmiany uszczelki pod deklem poprzymierzałem sobie nieco kolektor ssacy. NIestety do zciągnięcia dekla w ACE trzeba szarpać cały kolektor ssacy bo jest jednolity jednakże własnie dlatego odrazu moglem co nieco pomierzyc. "Co nie co" bo kolektor nie siada idealnie przez kruciec wody. Mam dwa wyjscia - albo przerobić kruciec wody albo brac sie za inny kolektor ssacy zbudowany na bazie 1.8T i flanszy z 16V. Niestety jest troche ciasno.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PS. NIe mogłem dojsc dlaczego uszczelka dekla mi puszcza i to tylko do jednej swiecy, na początku 4. Raz rozebrałem i złożyłem na silikon oraz nakrętki samohamowne- przy czym odwróciłem srodkową uszczelkę o 180 st (nie ma napisu TOP) nadal ciekło ale mniej ale teraz na 1 szym garze. Kolejne zdjecie dekla tym razem nowa uszcelka bez silikonu i narazie spokój. Okazało sie iż wewnętrzna uszczelka miała delikatną skaze. Okazało się również iż olej któy mam zastosowany w silniku rozpuszcza najlepszy silikon LOCTITE'a!

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 05, 2017 12:42
autor: RasPL
Skad masz gniazda wtryskiwaczy ? Ja zaczelem nowy kolektor ale nie da sie juz kupic gniazd :(

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 05, 2017 13:27
autor: 16vg60
a to takie jak w PG ?
na CP maja ew. na forum corrado ktos ma nowy kpl.

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 05, 2017 14:27
autor: Marszall
Wiem ze nie ma, do kolektora ACE poprzedni wlasciciel wkrecił nowe, ale przy próbie odkrecenia zaczeły pękać wiec zostawiłem. Do tego kolektora wsumie fabrycznie są inne gniazda ale z PG pasują. Te moje są kupione dorabiane ale sposób wykonania pozostawia wiele do życzenia i pewnie bede szukał nowych. Nie wiem też czy materiał z którego są wykonane nie bedzie wpływał na prace wtrysków gdyż to jest aluminium i wioadomo ze inaczej przewodzi ciepło.

Chyba zostaje VW clasic parts albo Audi tradition bo chyba tam już są one oferowane.

Co do kolektora to mi się wizualnie on podoba i prawie mam gotowy gdyby tylko nie ten kruciec, jedna jeszcze opcja to AEB kolektor wzdłużny lub AGU z poprzeczniaka ze skręconą przepustnicą
http://hausofdub.com/g3/var/resizes/Peo ... 32041a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.applecreekcc.com/images/enginebaynew2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 05, 2017 16:24
autor: RasPL
Ja szukam plastikowych takich jak w PG. Stare sprawdzone i szczelne na amen. Toczyc sam sobie moge i bujac sie z tym 3 tygodnie :)

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 05, 2017 21:31
autor: 16vg60
no to bierz z CP 100zl kpl. ew. tak jak pisalem na forum corrado ktos nowy kpl. sprzedawał ,wiec moge poszukac i podeslac namiar ;)

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: ndz lut 05, 2017 23:13
autor: Marszall
Pany a tak se myśle jaki efekt mogłoby dać zastawienie seryjnego długiego kolektora ssącego? coś na "+", coś na "-"?

Napewno by turbo troche wolniej wstawało dłuższy kolektor i rury do niego, i troche bardziej by się grzał w korkach

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pn lut 06, 2017 08:17
autor: RasPL
Przepustnica przy turbo wtedy wypada taki minus.

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pn lut 06, 2017 12:17
autor: Marszall
Ze goraco?
Tak sobie teoretyzuje bo kupe 16vt w stanach i argetynie jezdzi na długim kolektorze. Jednak lepiej było by miec krótki chociazby ze wzgledu na dostep do dekla, długosc dolotu czy ogólnie mase pod maska. Musze cos pokombinowac z ta rurka wody

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pn lut 06, 2017 17:30
autor: RasPL
Krociec z abf z klima ? Dramatyzujesz strasznie a to pikus kolektor zrobic tym bardziej pod taka suszareczkę :P

A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA

: pn lut 06, 2017 17:53
autor: Marszall
To nie taki projekt żeby kolektor ssacy budować od podstaw, a tym bardziej ze jest do wykożystania sporo różnych na rynku,jak ktoś spawa i ma dojscie do wycinania laserem to fakt nie problem zrobić kolektor.
Kruciec od ABF z klimą jest z tyłu, potrzebuje tego na srodku głowicy. Ja planuje zrobić coś na wzór kolektora wodnego z AAN ale ciężko z miejscem wiec sobie musze wszystko pomierzyć i poupychać. Wiadomo posiadacze 1.8T mają już wszystko gotowe, u mnie wszystko trzeba robic od podstaw. Lubie jak jest porządek pod maską i żeby to wyglądało tak jakby w takim stanie z fabryki wyjechało