Strona 4 z 15

: pn paź 05, 2009 18:26
autor: lipass
kiedy pierwsze testy? :food:

: pn paź 05, 2009 18:29
autor: Andrzej32
Grubo widze :) Czekam na efekt końcowy bo bedzie ciekawy. Tez mi chodzi po głowie jakieś doładowanie juz od dłuższego czasu :)

: wt paź 06, 2009 23:57
autor: Kenet
Jeśli wszystko pójdzie dobrze do śniegu zdążymy. Po cichu liczymy na pierwszy odpał jeszcze w tym miesiącu. Prace idą powoli bo nie mamy zaplecza technicznego do takich zabaw i ciaglę trzeba jeździć od pana mietka do pana zbycha żeby to i tamto podorabiać.

Dzisiaj został dorobiony restryktor na wejściu oleju do turbo, a także nypel do spływu oleju. Jutro zostaną dorobione przewody olejowe, oraz wejście i wyjście wody. Zakończy to żmudne prace tokarsko-spawalnicze i trzeba się będzie brać za podłączenie wtyrsków, doprowadzenie paliwa, montaż walbro i catch tank a później pierwszy od prawie pół roku rozruch.

: śr paź 07, 2009 22:50
autor: GTI KR
temat gruby. Czekamy na efekty :food:

: czw paź 08, 2009 00:08
autor: Kenet
Powoli do przodu.

Przewody paliwowe już są, doprowadzenie oleju gotowe, w oplocie i zakute, spływ oleju też już przygotowany do założenia. Przewody wodne będą tak samo jak olejowe w oplocie.

Musimy jeszcze się zastanowić skąd najwygodniej będzie pobrać wodę do chłodzenia turbiny. Ma ktoś jakiś pomysł? Najprostsze wydaje się wpięcie w okolice nagrzewnicy trójnikami, ale może lepiej pójść bezpośrednio w okolice grubych przewodów chłodnicy?

: czw paź 08, 2009 08:00
autor: Matijas
Kenet pisze:Musimy jeszcze się zastanowić skąd najwygodniej będzie pobrać wodę do chłodzenia turbiny.
po co turbo chlodzic woda?? jakas gruba moc bedzie??

Kenaj mial 300ps i turbo nie chlodzone woda...

: czw paź 08, 2009 08:52
autor: Borys
Matijas pisze:
Kenet pisze:Musimy jeszcze się zastanowić skąd najwygodniej będzie pobrać wodę do chłodzenia turbiny.
po co turbo chlodzic woda?? jakas gruba moc bedzie??

Kenaj mial 300ps i turbo nie chlodzone woda...
jak sprezarka ma mozliwosc to czemu nie montować. :)

: czw paź 08, 2009 09:38
autor: Matijas
Borys pisze:jak sprezarka ma mozliwosc to czemu nie montować.
jesli dobrze rozumiem to musi byc turbo ktore ma specjalne kanaly do chlodzenai woda? nie pierwsze lepsze?

: czw paź 08, 2009 09:51
autor: Kenet
To jest turbo na łożyskach kulkowych, olej je smaruje, a woda chłodzi turbo. Skoro producent przewidział opcję chłodzenia wodą to nie ma raczej sensu z niej rezygnować bo ktoś nie miał tu czy tam. Na tej sprężarce raczej nie będziemy wyciskać maxa, myślę że do 300 koni wydoli ale kto to wie. Kute korby już czekają jakby co.

: wt paź 20, 2009 13:59
autor: Kenet
Zbliżamy się do końca, dziś dorobiliśmy nową linkę gazu, jutro będzie umocowana i gotowa do akcji. Kostki do wtyczek już jadą, pozostało je podłączyć, podpiąć boost i egt oraz skręcić wszystko w całość, zalać olejem i odpalamy :okej: A potem strojenie i hamownia. Szkoła ruszyła i mało mamy czasu ale w przyszłym tygodniu auto będzie już jeździć (odpukać).

Takie jedno słabej jakości foto, ponieważ dużo ciekawego narazie jeszcze nie ma, następny update już z jeżdżącym autem i dobrej jakości fotkami całości.
Obrazek
Wężyków i przewodów się trochę narobiło ale jest trochę rzeczy do podłączenia, nastaną długie zimowe wieczory to popracujemy nad estetyką żeby ładnie w gazetach wygladało :P
A tu jeszcze patent na pobór wody do turbo:
Obrazek

Pozdr.

: wt paź 20, 2009 14:01
autor: tkoczi
Gruby projekt! Powodzenia

: wt paź 20, 2009 14:18
autor: Kenet
Niestety nie obeszło się bez cięcia zderzaka, narazie tablica jest na swoim miejscu ale przesłania pół coolera. Na wiosnę pewnie trzeba bedzię wyciąć jeszcze więcej. Cooler jest spory, będzie go można w razie czego prysnąć na czarno bez zbytniego pogorszenia wydajności, ewentualnie coś jeszcze pomodzimy ze zderzakiem. Maciek (jemioł7) nie może się zdecydować czy ma być sleeper czy nie, ja go namawiam na sleepera. Ale intercooler jest na tyle wysoko, że jeśli ma być cały odsłonięty to trzeba wyciąć właśnie seryjne miejsce na tablicę. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

: pt paź 23, 2009 08:17
autor: TOMEKKK
Noo gratuluje. Temat mega ciekawy i widzę profi podejście. Wracając do kwestii listwy paliwowej do ori kolektora z ABF-a - podchodzi listwa z 1.8 T po naprawdę niewielkiej przeróbce. W tym jednak wypadku kolektor z Audi jest lepszym wyjściem, bo seryjny jest mocno grzany przez pokrywę zaworów, co jest dużym błędem VW, dla mnie niezrozumiałym.

Pozdr i powodzenia

PS. Zainwestujcie w mocne poduszki pod silnikiem, bo będą problemy

: pt paź 23, 2009 11:50
autor: jemiol7
Dzięki za słowa uznania i za cenne rady :pub: . Wszystko się trochę ciągnie, ale została już w zasadzie kosmetyka.
A odnośnie cooler'a to tak to wygląda:

Obrazek

W przyszłym tygodniu wrzucę więcej fotek z prac.