Tylko, że ABF seria na hamowni wypluwa 170 jak jest w dobrej kondycji (niektórzy twierdzą, że nawet ponad) a dłubanie tych dwóch silników to są podobne koszty i akurat jeśli chodzi o silnik to się nie zgodzę i jestem zdania, że ABF jest co najmniej tak dobry jak C20XE jak nie lepszy.
Kiedyś tu na forum ktoś się wychylił z wykresem z hamowni po zakupie auta na 154 KM i go stali bywalcy mówiąc delikatnie musieli wyprowadzać z błędu co to kondycji silnika, a mówiąc wprost to go obśmiali, że ma silnik do remontu.
Natomiast to jak dane auto było popularne w sporcie wynika z wielu innych czynników i niekoniecznie jest to kwestia silnika, tylko np tego jak droga była baza, jak "dobrze" było dane auto homologowane, jak drogie są cześći do sportu. Potem z tego wynikają osiągnięcia danego auta, bo jeśli na 100 astr przypada 1 golf to trudno wymagać, żeby odnotowywał podobne wyniki. Ja myślę, że oba auta, są baardzo bardzo porównywalne jeśli chodzi o osiągi, natomiast astra ma przewagę ceny.
EDIT: Troszkę pogrzebałem, taka ciekawostka dot. mk2.
http://en.wikipedia.org/wiki/1987_World ... hip_season" onclick="window.open(this.href);return false;
VW 4. w generalce producentów w WRC
Kenneth Eriksson 4. w generalce kierowców.
Wiele wizyt na podium w poszczególnych rajdach.