Skoda Octavia vRS 2007 BMN 220KM/480NM
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Skoda Octavia vRS 2007 BMN 220KM/480NM
Czołem, po przymusowej przesiadce z Passata b5 na Octavie, postanowiłem założyć temat. Autko mam już od sierpnia 2017r i dzielnie śmiga po drogach.
Trochę danych o aucie:
Rok Produkcji 2007.
Silnik 2.0 TDI BMN seryjnie 170km, obecnie po małych modach.
Przebieg aktualny 310 tyś km i szybko rośnie .
Nadwozie Kombi
Hamulce seria: 312 przód 286 tył.
Zawieszenie seria.
Jest to fabryczny vRS czy RS jak kto uważa tzn. posiada niemal pełne wyposażenie:
fotele skóra + alcantara
kolorowe radio z navi, dotykowym ekranem, dvd, telewizją i bluetooth
tempomat itp. itd.
Plany:
Aktualnie zostało włożone turbo GTB20 z kołem kompresji 41.5 od BMW e39 193km, stara turbina(oryginalna nie regenerowana) już powoli się kończyła, do zrobienia pozostałą korekta programu,
Wymiana skrzyni na dłuższą, obecna ma około 170 km przy 3000rpm. Podróżuje dużo po autostradach także taki mod dla mnie jak najbardziej na plus,
Hamulce z S3 lub Leona Cupry tj. 344mm przód,
Prawdopodobnie wleci sprzęgło od Sachs Performance ze względu na to, że seryjne wytrzymuje około 450 nm a jest potencjał na więcej ,
Jakiś porządny gwint, tu będę musiał jeszcze poszukać informacji.
A tak samochód wyglądał w dniu zakupu:
Niedługo później:
Pierwszym krokiem była wymiana opon z Uniroyal, które były wyząbkowane na coś co zapewni optymalną trakcję . Wybór padł na Dunlopy SP Sport Max.
Następnie zrobiłem kilka małych modów typu aluminiowa podstopnica z audi TT czy wymiana trzeciego światła stop.
Tu zdjęcie w zimowym setupie: Felgi 18 cali z Leona Cupry plus opony Hankook
Mody mody mody :
Na święta postanowiłem wraz z kolegą spawacz dodać nieco wigoru Skodzince. Miałem z passata turbinę GTB20, została dokładnie sprawdzona ze względu na to, że silnik w passacie wysypał się na kiepskim oleju(Specol). Zostało założone kolo kompresji z e39 3.0 D 193km. Pierwszym elementem układanki był kolektor wydechowy. Kupiłem od audi 2.0 CR
Następnie zaczęła się mozolna rozbiórka i dopasowywanie elementów .
Z racji tego, że auto posiadało dpf tylko poprzedni właściciel wybył środek i zostawił pustą puszkę , kupiłem katalizator uniwersalny z normą Euro4.
Tutaj porównanie turbiny seryjnej z pospawaną już GTB
Przy wkładaniu nie obyło się bez problemów, okazało się że przewód od klimy biegnie zbyt blisko turbiny, trzeba było zdemontować całość i przerobić. Został podgięty i na nowo zrobiona część gumowa:
Na zdjęciach tego niestety nie mam ale węże od klimy zostały owinięte bandażem podobnie jak wydech od turbiny.
Cała impreza potrwała około tygodnia, auto napsuło trochę krwi przy składaniu ale na szczęście spawacz ogarnął temat . Sonda EGT plus szerokopasmowa zostały na miejscu, pozwoli to na kontrole parametrów w czasie jazdy.
Po złożeniu wszystkiego do kupy, na oryginalnym sofcie ( z holenderskim chipem ) po pierwszej jeździe był niezły banan Turbinka mimo wielkości wstaje lepiej niż fabryczna, duży wpływ na pewno miało to że otwór w kolektorze wydechowym został powiększony z fabrycznych 31 mm do niemal 42 mm średnicy .
Aktualnie czekam na strojenie u Darona po wszystkim dodam więcej fotek z pod maski plus efekt finalny strojenia, pozdro
Fotka silnika
Edit. 05.01.2018
Dzisiaj na urodziny sprawilem sobie prezent.
Myślałem, że wyjdzie nieco więcej KM ale problemem są wtryski Są w super stanie ale to już jest ich granica. Trzeba szukac pomyslu na zmodyfikowanie ich. Soft zmodzil Daron
Wpadły kolejne graty do zamontowania
Gwint AP z regulacją twardości Po przebiegu około 300 km
Trochę danych o aucie:
Rok Produkcji 2007.
Silnik 2.0 TDI BMN seryjnie 170km, obecnie po małych modach.
Przebieg aktualny 310 tyś km i szybko rośnie .
Nadwozie Kombi
Hamulce seria: 312 przód 286 tył.
Zawieszenie seria.
Jest to fabryczny vRS czy RS jak kto uważa tzn. posiada niemal pełne wyposażenie:
fotele skóra + alcantara
kolorowe radio z navi, dotykowym ekranem, dvd, telewizją i bluetooth
tempomat itp. itd.
Plany:
Aktualnie zostało włożone turbo GTB20 z kołem kompresji 41.5 od BMW e39 193km, stara turbina(oryginalna nie regenerowana) już powoli się kończyła, do zrobienia pozostałą korekta programu,
Wymiana skrzyni na dłuższą, obecna ma około 170 km przy 3000rpm. Podróżuje dużo po autostradach także taki mod dla mnie jak najbardziej na plus,
Hamulce z S3 lub Leona Cupry tj. 344mm przód,
Prawdopodobnie wleci sprzęgło od Sachs Performance ze względu na to, że seryjne wytrzymuje około 450 nm a jest potencjał na więcej ,
Jakiś porządny gwint, tu będę musiał jeszcze poszukać informacji.
A tak samochód wyglądał w dniu zakupu:
Niedługo później:
Pierwszym krokiem była wymiana opon z Uniroyal, które były wyząbkowane na coś co zapewni optymalną trakcję . Wybór padł na Dunlopy SP Sport Max.
Następnie zrobiłem kilka małych modów typu aluminiowa podstopnica z audi TT czy wymiana trzeciego światła stop.
Tu zdjęcie w zimowym setupie: Felgi 18 cali z Leona Cupry plus opony Hankook
Mody mody mody :
Na święta postanowiłem wraz z kolegą spawacz dodać nieco wigoru Skodzince. Miałem z passata turbinę GTB20, została dokładnie sprawdzona ze względu na to, że silnik w passacie wysypał się na kiepskim oleju(Specol). Zostało założone kolo kompresji z e39 3.0 D 193km. Pierwszym elementem układanki był kolektor wydechowy. Kupiłem od audi 2.0 CR
Następnie zaczęła się mozolna rozbiórka i dopasowywanie elementów .
Z racji tego, że auto posiadało dpf tylko poprzedni właściciel wybył środek i zostawił pustą puszkę , kupiłem katalizator uniwersalny z normą Euro4.
Tutaj porównanie turbiny seryjnej z pospawaną już GTB
Przy wkładaniu nie obyło się bez problemów, okazało się że przewód od klimy biegnie zbyt blisko turbiny, trzeba było zdemontować całość i przerobić. Został podgięty i na nowo zrobiona część gumowa:
Na zdjęciach tego niestety nie mam ale węże od klimy zostały owinięte bandażem podobnie jak wydech od turbiny.
Cała impreza potrwała około tygodnia, auto napsuło trochę krwi przy składaniu ale na szczęście spawacz ogarnął temat . Sonda EGT plus szerokopasmowa zostały na miejscu, pozwoli to na kontrole parametrów w czasie jazdy.
Po złożeniu wszystkiego do kupy, na oryginalnym sofcie ( z holenderskim chipem ) po pierwszej jeździe był niezły banan Turbinka mimo wielkości wstaje lepiej niż fabryczna, duży wpływ na pewno miało to że otwór w kolektorze wydechowym został powiększony z fabrycznych 31 mm do niemal 42 mm średnicy .
Aktualnie czekam na strojenie u Darona po wszystkim dodam więcej fotek z pod maski plus efekt finalny strojenia, pozdro
Fotka silnika
Edit. 05.01.2018
Dzisiaj na urodziny sprawilem sobie prezent.
Myślałem, że wyjdzie nieco więcej KM ale problemem są wtryski Są w super stanie ale to już jest ich granica. Trzeba szukac pomyslu na zmodyfikowanie ich. Soft zmodzil Daron
Wpadły kolejne graty do zamontowania
Gwint AP z regulacją twardości Po przebiegu około 300 km
Ostatnio zmieniony wt sty 16, 2018 20:29 przez ja4rqu, łącznie zmieniany 4 razy.
Skoda Octavia vRS 2007
Fajna sztuka i identyczna jak moja, prócz silnika i tak samo zamieniłem B5 na Kure, jak mawiają czeskie RS4
GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Skoda Octavia vRS 2007
Haha dobre fakt, obecnie odpycha się już trochę przyjemniej. Zobaczymy co dalej z tego wyjdzieBARANMC1 pisze:czeskie RS4
To jeszcze bajka, miałem w passacie fotele skóra plus alcantara i w dłuższej trasie były wygodniejsze. Tutaj jedynie trzymanie jest na plus.Garrison pisze:Ino kolorystyka foteli w VRS jest dość... Dziwaczna
Skoda Octavia vRS 2007 BMN 220KM/480NM
coraz wiecej szkodników widzę na forum jaki czas od 0-200 ?? z taka mocą w tdi ...
Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Skoda Octavia vRS 2007 BMN 220KM/480NM
jeszcze nie mierzone, musze się dorwać jakiegoś dokładniejszego sprzętu i poczekać na dobre warunkiwronek1 pisze:jaki czas od 0-200 ??
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Skoda Octavia vRS 2007 BMN 220KM/480NM
Post pod postem no ale udało mi się znaleźć gwint AP po przebiegu około 300 km z regulacją twardości
zobaczymy jak to usiądzie
zobaczymy jak to usiądzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości