Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Nasze auta - pozostałe z grupy VAG

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP

sision
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn lut 22, 2010 11:46
Lokalizacja: Edinburgh, Szkocja
Kontakt:

Re: Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: sision » pt lut 18, 2011 13:59

Właśnie rozpocząłem nowy sezon, niestety nie tak, jak planowałem <<:

Najwyraźniej mój passat lubi zaznaczać teren. Po pierwszej wymianie oleju u mnie długo męczyłem się z wieloma wyciekami i kilku miejsc. W końcu się z tym uporałem. Długo się jednak nie nacieszyłem czystą kostką pod samochodem na podwórku. Ostatnio zauważyłem pod autem sporą plamę i nie był to olej tym razem (niesamowite :oo ) szybki rzut oka pod maskę - brakuje płynu chłodzącego.

Szybka decyzja - auto pod dach i rozbieramy. Moim oczom ukazał się taki obrazek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu chłodnica klimy, która po wypadku w 2009 była naprawiana, ale jaki widać - nie miało to sensu :-D

Obrazek

Tak więc druga chłodnica do kolekcji :< :<

W trakcie rozbiórki nie obeszło się bez kłopotów, niska temperatura robi swoje. Złamałem kolejny zatrzask w grillu (zostały chyba jeszcze 2 :-D ) i połamałem blendę. Nie sądziłem, że klej tak mocno trzyma...

Obrazek



Decyzja była szybka - od razu lecimy z nowymi chłodnicami i dziś przyszła paczka:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wydałem ponad 500zł przeznaczone na zupełnie inne cele :lipa: A jeszcze idzie kolejna paczka "techniczna" - napinacz i ramię do paska alternatora. Czekam jeszcze na kolejne, już dla mnie, paczki, które ponoć są już w drodze :) kilka fantów jest w trakcie załatwiania, więc może jeszcze aż takiej tragedii na początek sezonu nie będzie :)



sision
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn lut 22, 2010 11:46
Lokalizacja: Edinburgh, Szkocja
Kontakt:

Re: Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: sision » pt mar 04, 2011 09:49

Chłodnice oczywiście dawno założone:

Zaczęło się od rozłączenia starej chłodnicy i jej wyciągnięcia.

Obrazek

A tak wygląda chłodnica wody po ponad 17 latach pracy :)

Obrazek

Obrazek

A tu już obok nowej - różnica wyraźna :D

Obrazek

Wiatraki już przełożone, można zakładać nową chłodnicę.

Obrazek

Chłodnica podłączona i założona.

Obrazek

Żeby nie było zbyt kolorowo, puszczał czujnik temperatury. Musiałem go owinąć teflonem.

Obrazek

Potem przyszedł czas na chłodnicę klimy. I tu napotkałem pierwszą i ostatnią różnicę między ori chłodnicą a tą, którą kupiłem. Stara miała proste wejście na dolną rurkę, nowa ze zmniejszającą się średnicą. Trzeba było skrócić wspomnianą rurkę - spiłowałem ją pilnikiem do metalu, bo różnica była niewielka.

Obrazek

Poza tym poszło bez problemów - chłodnica klimy też już na aucie.

Obrazek

Przy okazji jeszcze troszkę poprawiłem zderzak. Jest prawie idealnie, niestety prawie... Blendy zreanimowałem stare, celowo nie kupiłem jeszcze nic nowego, muszę sobie kilka kwestii przemyśleć. Nie lubię wydawać niepotrzebnie pieniędzy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W międzyczasie przyszła kolejna paczka:

Obrazek

Auto odebrałem od mechanika z zamienioną całą podstawą. Przy -10 było słychać bardzo delikatnie raz na jakiś czas lekkie "świergotanie", ale praktycznie na zerowym poziomie. Sama praca silnika jest zupełnie inna - zmiana na ogromny plus. Poza ramieniem okazało się, że napinacz też już miał serdecznie dość:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z zawieszeniem nic nie wyszło. Ponoć wszystko ok. W między czasie pomyślałem o przestawionej kierownicy przy montażu tempomatu. Temat niebawem sprawdzę. Ponadto została założona ori płyta pod silnik, która prawie rok leżała w piwnicy.

Potem miałem trasę do Jastrzębia. Z rodziną i znajomymi. Trasa okazała się pechowa. Już na autostradzie zaczęła migać kontrolka płynu chłodnicy, a temperatura silnika skoczyła do 100. Na szczęście był parking. Zjechałem, wysiadłem i już wiedziałem, że jest lipa, bo za mną ciągnął się mokry ślad. Maska do góry - wypiął się dolny wąż chłodnicy i wszytko poszło. No to wyciągnąłem narzędzia z auta, trochę Mrówkę rozkręciłem i jakoś się udało naprawić. Zalałem wodą z kibelka autostradowego i w drogę. Do Jastrzębia dojechałem i myślałem, że jest ok. Na następny dzień wracałem i po ok. 15km powtórka. Akurat jechałem przez wioskę - skręt pod sklep, załatwiłem wodę i w drogę. Ale po3 km to samo. I już się poddałem. Auto zcholowane do Gliwic. Powrót do domu superbem w 6 osób i z psem :-D ale dla mnie to była porażka - Passat zawiódł. W międzyczasie telefon do rabesa - wywnioskowaliśmy, że to prawdopodobnie wina uszczelki. Zostawiłem starą. Spuchła i wąż nie wchodził do końca na króciec, przez co spadał na nierównościach. W VW zamówiliśmy nowe uszczelki - wziąłem dwie na zapas - koszt 9,20ł za dwie sztuki. Dziś pojechałem po auto, wróciłem z Gliwic i już powinno być ok :)

A tak wyglądają uszczelki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak więc tyle wstydu i nerwów przez moją głupotę i pośpiech ałaa Mam nauczkę na przyszłość...



Awatar użytkownika
M4N14K
Żonkoś
Żonkoś
Posty: 1017
Rejestracja: pn maja 04, 2009 09:45
Lokalizacja: CG/GDA
Kontakt:

Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: M4N14K » sob mar 05, 2011 17:22

tak jak się spojrzy od początku do końca to autko ma za co być Ci wdzięczne, dostało nowe lepsze życie, oby tak dalej :bigok:


Obrazek

sision
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn lut 22, 2010 11:46
Lokalizacja: Edinburgh, Szkocja
Kontakt:

Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: sision » pn lip 04, 2011 13:07

Proszę o usunięcie tematu.



Awatar użytkownika
CZIRI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: pn lis 27, 2006 12:09
Lokalizacja: Mietków/koło Wrocławia

Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: CZIRI » pn lip 04, 2011 16:11

sision pisze:Proszę o usunięcie tematu.
Co sie stało :bajer: :bajer: sie?


[b]Karawan[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2213977#2213977
[img]http://images35.fotosik.pl/149/072854d67748354f.jpg[/img].

sision
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn lut 22, 2010 11:46
Lokalizacja: Edinburgh, Szkocja
Kontakt:

Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: sision » pn lip 04, 2011 17:02

Nic ;) za dużo tego wszędzie :) gdyby ktoś chciał poczytać o passacie, zapraszam tu:

http://passatb4.pl/forum/viewtopic.php? ... 17&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: malutki » wt lip 05, 2011 11:12

ale tam trzeba znów zakładać kolejne konto :crazy:


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

sision
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn lut 22, 2010 11:46
Lokalizacja: Edinburgh, Szkocja
Kontakt:

Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: sision » ndz lut 12, 2012 10:04

Nie wiedziałem, że temat jeszcze tu jest ;)

Auto żyje, ma się dobrze, choć bywało lepiej, ale to moja wina. Może kiedyś opiszę ten okres :) zmieniliśmy miejsce zamieszkania, więc są lepsze miejsca na foty :rotfl:

Powoli szykujemy się do sezonu i szukamy kół, ale kiepsko idzie (czyt. to, czego bym chciał, jest nie do znalezienia :( )

Takie foto w miarę aktualne:

Obrazek



Awatar użytkownika
35i
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr lut 22, 2012 12:21

Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: 35i » ndz lut 26, 2012 17:36

Te passaty to cudo techniki. sam mam takiego i nie ma na świecie nic lepszego:) mam też B3 i już VR w nim odpalił. Ten kolor jest najlepszy dla paska



sision
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn lut 22, 2010 11:46
Lokalizacja: Edinburgh, Szkocja
Kontakt:

Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: sision » pn lut 27, 2012 02:10

Tu, gdzie jestem, ludzie dopiero się dziwią na jego widok, a jak słyszą, że ja nim z Polski przyjechałem, to już w ogóle :jezor:
Też nie chcę nic innego, dlatego ten pewnie zostanie na długo :)



Awatar użytkownika
35i
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr lut 22, 2012 12:21

Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: 35i » czw mar 08, 2012 17:00

Mój Ojciec ma takiego też 1Z 1.9TDI. Ma już nawinięte 570tysi a pod maska wygląda naprawde jak nowy.



Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: bocian19 » pt mar 09, 2012 12:48

Sliczny pasek :food:
Widac ze zlostalo wlozone w niego duzo parcy
Oby tak dalej i zyczyc tylko nastepnych udanych km :pub:


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

sision
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn lut 22, 2010 11:46
Lokalizacja: Edinburgh, Szkocja
Kontakt:

Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: sision » pt kwie 13, 2012 01:48

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Setup przejściowy - muszę kupić mniejszy dystans, odboje i pójdzie na pewno niżej ;)



kepasa
VR6 Rulezzz
VR6 Rulezzz
Posty: 1942
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 23:28
Lokalizacja: Tuchola
Auto: Passat B4 VR6
Silnik: AAA
Kontakt:

Mrówka ZET - Passat B4 Variant sisiona

Post autor: kepasa » pt kwie 13, 2012 09:13

sision no teraz jest grubo :hmm:


aktualnie: Passat B6 HL, Passat B4 VR6
było: Passat B4 VR6, Satinsilber GTI 20Jahre, Colour Concept Variant AFN, Audi A6, Audi A4, Bora Variant TDI HL, Jetta A2 TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe z grupy VAG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości