[Audi B3 swap 1Z] Moja czarnulka.

Nasze auta - pozostałe z grupy VAG

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP

Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

[Audi B3 swap 1Z] Moja czarnulka.

Post autor: trepek » wt cze 15, 2010 23:28

Witam ponownie!

Po raz drugi mam okazje na forum Audi 80 zaprezentować swój samochód. Po kilku tygodniach poszukiwań, przejrzeniu dziesiątek ofert (fiatów, fordów, volkswagenów, mercedesów) natrafiłem na samochód warty zainteresowania :-) Wczoraj zobaczyłem ofertę, dzisiaj pojechałem i kupiłem :D Samochód bez rdzy, bez poważnego dzwona, najprawdopodobniej tylko 3 elementy malowane Praktycznie wszystko orginalne (po za tym, co widać) z podobną datą produkcji. Dość wprowadzenia, pora przejść do faktów:

Rok produkcji: koniec 1988, pierwsza rejestracja w 02.01.1989 roku.
Silnik: 1.6 TD (oznaczenie RA)
Przebieg: 232 tys. (w dniu zakupu)
Kolor: czarny satynowy metalizowany (oznaczenie LY9Y)
Skrzynia biegów: AKM
Sprowadzony ze Szwajcarii w 2005 roku. Jestem jego drugim właścicielem w kraju.

Wyposażenie:
- system Procon-Ten
- zielonkawe szyby
- centralny zamek
- Duo Sound
- trzecie światło stopu
- skórzana kierownica
- hak
- alufelgii (orginalne O.Z. z 1990r)
- tylne lampy Seima, tudzież bliżej sercom audi maniaków, Treser (a z tego, co wiem i co zauważyłem, ciemne lampy Seima uracza napisem Treser u mnie napisu niestety brak)
- lotka ori Kamei

Co zostało już zrobione:

:arrow: nadwozie/wnętrze

- odgrzybiony bagażnik
- przepolerowany lakier (1 raz)
- wyczyszczony środek
- zakupione kubełkowe fotele z ciemnego weluru
- zakupione radio (JVC KD-SH99R) oraz reanimacja tylnich głośników Magnat
- popodklejane welurowe boczki
- wyprostowane kierunkowskazy z przodu (i doprowadzenie ich wogóle do ładu)
- założony obrotomierz
- dodatkowe zegary
- tylnia blenda pod rejestrację
- czarny panel do radia
- obudowa akumulatora
- lampy zespolone
- przedni zderzak od audi 90
- atrapa chłodnicy od audi 90
- halogeny w zderzak
- kierunkowskazy w zderzak
- panel sterowania nawiewami i pokrętła z B4
- półka pod 4 przyciski
- przepolerowane alufelgii oraz wyczyszczone i pomalowane na czarno zaciski oraz bębny
- płaskie wycieraczki
- obudowa wentylatorów wraz z podwójnymi wentylatorami czterołopatkowymi
- uszczelniony bagażnik i zakonserwowana w nim podłoga, nareszcie sucho i czysto
- elektryczne lusterka
- okrągły pająk po lifcie z b3
- nowe kable głośnikowe
- ramka z filtrem kabinowym
- półka tylnia z roletą, miejscem pod 4 głośniki i duosound
- ringi na zegary
- czerwone podświetlenie zegarów i nawiewów
- alcantara
- wskaźnik doładowania
- tylni zderzak audi 90


:arrow: silnik, zawieszenie

- filtry, olej, płyny, rozrząd, napinacz
- wymieniona chłodnica i zbiornik wyrównawczy
- mały remont głowicy: planowanie, uszczelka pod głowicą, uszczelka pod klawiaturą, uszczelka od kolektoru wydechowego, uszczelka od dolotu, uszczelniacze zaworowe, nowe szpilki, simeringi na wał + niebieska i pomarańczowa uszczelka, świece żarowe, sprawdzenie szczelności, usunięcie nagaru, przeczyszczenie zaworów
- ustawienie kąta wtrysku
- termostat
- simering pompy oleju
- prawa gałka
- gumowo-metalowa uszczelka pod klawiaturę (won z korkiem!)
- oil catch tank
- amortyzatory przód Kayaba
- nowe miedziane przewody hamulcowe oraz nowy płyn hamulcowy Jurid
- regeneracja tylnich bębnów


:arrow: podnoszenie mocy

- boost pin
- regulacja pompy
- pompa 10mm
- gov mod


A teraz kilka zdjęć:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek


Plany co do samochodu:
:arrow: Lepsze wrogiem dobrego.

17.07.2009
Polerka + kubełki + renowacja skóry na kierownicy
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

30.08.2009r.

Nowe zdjęcia z prac nad samochodem.
Boczki + radio JVC KS-SH99R + obrotomierz + małe szorowanko silnika

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

24.09.2009r.
Dodatkowe zegary oraz mały bonusik - linka od procon-ten.
ObrazekObrazek

08.02.2010r
Pompa wtryskowa 10mm.

Obrazek

17.04.2010r

Dziś mogę ofecjalnie już stwierdzić, że moja czarnulka wróciła do świata żywych :mrgreen:
Sam jej wyrządziłem tyle krzywd i sam swoimi łapkami ją odratowałem. Jeszcze wiele pracy przede mną ale przed smak końcowego efektu można już podziwiać na tych zdjęciach:
ObrazekObrazekObrazekObrazek


25.04.2010r

Pierwsza większa sesyjka samochodu:

:arrow: Silnik.

ObrazekObrazek

:arrow: Wnętrze.

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

:arrow: Całość.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


01.05.2010r

Zabawy z polerowaniem alusków.

ObrazekObrazekObrazek


25.09.2010r

A tutaj kilka zdjęć zrobionych dzień przed mini olkuskim zlotem Audi 80

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Oraz zdjęcia dla wujo1 - elektryczne lusterka oraz okrągłe manetki.
ObrazekObrazekObrazekObrazek


29.09.2010r

Korzystając z ostatnich dni wolnego zmieniłem w samochodzie wszystkie przewody hamulcowe na miedziane. Po dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu gumowe przewody zostawiłem - albo były wymieniane albo czas był dla nich bardzo łaskawy.

Obrazek


A tutaj mały rarytasik - tylnia półka z roletą, duosound i miejscem na cztery głośniki a więc total wypas :mrgreen:

ObrazekObrazek

Niestety w zestawie nie miałem orginalnych głośników 13cm, ich miejsce zastąpią następujące przetworniki:

ObrazekObrazek


16.01.1011r

Ringi na zegary:

Obrazek


27.02.1011r


Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą założyłem nową pokrywę zaworów. Część jest duraluminiowa i pochodzi z Golfa III 2.0 115KM.

Obrazek
Obrazek


18.04.1011r

Kilka gratów z audi 90.

ObrazekObrazekObrazekObrazek


01.05.1011r

Tylni zderzak z 90'tki.

Obrazek

Alcantara.

Obrazek


Film

A o to mały pokaz jak jeździ mój wozik.
" onclick="window.open(this.href);return false;


Długo nie potrafię usiedzieć na miejscu. Pora po krótce przybliżyć etapy zmiany serduszka z 1.6 TD na pełne TDI. Proszę zapiąć pasy, jedziemy!

Z początkiem czerwca pojawiło się ogłoszenie z rozbitym avantem 1.9 TDI. Cena bardzo niska, pojechałem, zobaczyłem, odpaliłem i z miejsca zadatkowałem. Po tygodniu pojechałem po samochód:

ObrazekObrazek

Samochód na podwórku więc trzeba dwa wozidełka rozebrać:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Walka z kabelkami:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Prace skończone :mrgreen:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

" onclick="window.open(this.href);return false;

A o to spis zmian, jakich dokonałem:

- silnik 1.9 TDI z pełnym osprzętem
- skrzynia BAA z półośkami
- kompletna wiązka elektryczna z b4
- ABS
- 4 elektryczne szyby
- wzmocnienia boczne
- zupełnie nowy środek (prócz foteli i kierownicy), nowa podsufitka i kolor wnętrza
- chłodnica z TDI
- wspomaganie kierownicy
- lampki w rączkach
- tarcze na tył
- zregenerowanie tylnich zacisków
- przednie hamulce z b4 (niestety tarcze lite ale o większej średnicy)
- zawieszenie przednie z b4 (sanki, wahacze, sprężyny, kolumny MacPersona)
- chromowane zamki drzwi
- chromy pod szybami na drzwiach
- instalacja Car Audio (jeszcze w budowie)
- wspawanie łap silnika do podłużnic
- i jeszcze dziesiątki mniejszych pierduł, które nie mają większego znaczenia a bez których ten samochód nie byłby złożony



Przeglądając zdjęcia ze swapa zadaje sobie sam takie pytanie: "ja to napawdę wszystko sam zrobiłem? Nie wierzę!".

Narazie to tyle, czas pokaże co jeszcze w tym samochodzie zmienie ;-)
Pytania? Sugestie? Krytyka? Piszcie wszystko, zapraszam do komentowania.
Ostatnio zmieniony wt paź 11, 2011 21:23 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
navwiedzony
777
777
Posty: 680
Rejestracja: wt mar 18, 2008 13:37
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Golf 7R
Silnik: CJXC

Re: [Audi B3 1.6 TD RA] Moja czarnulka.

Post autor: navwiedzony » śr cze 16, 2010 08:36

trepek pisze: Pytania? Sugestie? Krytyka? Piszcie wszystko, zapraszam do komentowania
Witam!
Mało konstruktywne, ale pozwolę sobie zabrać głos ;)
Moim zdaniem bardzo fajna czarnula i zaje... podejście do tematu - kawał dobrej roboty wykonanej przy autku :bigok:
A tak w ogóle świetny opis :okej:

Pozdravwiam i życzę braku podobnych przygód :)

PS. Kiedyś to robili auta, nie to co teraz...


Były: mk3 GT Colour Concept; mk3 GTI TDI 20 Jahre; mk4 GTI TDI Exclusive; mk7 1.4 Highline z DSG

Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » śr cze 16, 2010 10:12

...fajna audinka, widać, że w dobrych rekach. Alumki ją odmłodziły. Pewnie ekonomicznie pojeździsz - dużo pali Ci 1,6TD w tej budzie? Pozdr.


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

Post autor: trepek » śr cze 16, 2010 10:30

Na drodze Olkusz-Kraków plus jazda po Krakowie (głównie korki bo remonty wszędzie), jeżdżąc dynamicznie mieszcze się średnio w przedziale 5,5-6l na pompce 10mm.
Tygodniowo pokonuję 500-800km także wiem co piszę :smoke:
Generalnie spalanie mam bardzo podobne do tego, co podaje producent:
Przy 90 km/h [l/100km] 3.8
Przy 120 km/h [l/100km] 5.3
W cyklu miejskim [l/100km] 6.9

Chociaż do 3.8l nigdy nie udało mi się zejść ale jadąc do Warszawy żółwim tempem w okolicach 100km/h spalał średnio w okolicy 4.5l/100km (a też po drodze kilka miast mijałem, przyśpieszania i hamowania etc). Aż sam się zdziwiłem, bo myślałem, że te 3.8l to bujda i błąd w druku.



Awatar użytkownika
truckman
Varia(n)t
Varia(n)t
Posty: 11847
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 20:25

Post autor: truckman » śr cze 16, 2010 10:34

trepek, 3.9 jest w Golfie Variancie z silnikiem 110 TDI i powiem ci że nei ściemniali. jadąć 80 km/h non stop bez większych zmian prędkości, elegancko 3,8 :helm:


Obrazek

Awatar użytkownika
navwiedzony
777
777
Posty: 680
Rejestracja: wt mar 18, 2008 13:37
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Golf 7R
Silnik: CJXC

Post autor: navwiedzony » śr cze 16, 2010 10:39

trepek pisze:Na drodze Olkusz-Kraków plus jazda po Krakowie (głównie korki bo remonty wszędzie), jeżdżąc dynamicznie mieszcze się średnio w przedziale 5,5-6l na pompce 10mm.
Tygodniowo pokonuję 500-800km także wiem co piszę :smoke:
Generalnie spalanie mam bardzo podobne do tego, co podaje producent:
Przy 90 km/h [l/100km] 3.8
Przy 120 km/h [l/100km] 5.3
W cyklu miejskim [l/100km] 6.9

Chociaż do 3.8l nigdy nie udało mi się zejść ale jadąc do Warszawy żółwim tempem w okolicach 100km/h spalał średnio w okolicy 4.5l/100km (a też po drodze kilka miast mijałem, przyśpieszania i hamowania etc). Aż sam się zdziwiłem, bo myślałem, że te 3.8l to bujda i błąd w druku.
No to spalanie piękne.. Zazdroszczę..


Były: mk3 GT Colour Concept; mk3 GTI TDI 20 Jahre; mk4 GTI TDI Exclusive; mk7 1.4 Highline z DSG

Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » śr cze 16, 2010 10:54

trepek pisze:Przy 90 km/h [l/100km] 3.8
Przy 120 km/h [l/100km] 5.3
W cyklu miejskim [l/100km] 6.9
Ładnie. To mój ALH łyka ciut więcej. Z takim spalaniem to pewnie trepek tankowanie to przyjemność :bigok:


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

Post autor: trepek » śr cze 16, 2010 14:03

Ja zawsze liczę średnio 6l, połowa baku, zrobię ponad 500km i jeszcze zostaje kilka litrów.
Ale to jak jeździ się normalnie, nie PSJ ani nie układ 0-1. Wiadomo, jak deptam to sobie lubi siorbnąć, przeca nie ma ognia bez dymu :okej:
A na nowej pompce to aż prosi się o mocniejsze depnięcie :hmm: Ehh... 7 litrów jak nic w tym tygodniu będzie średnio.
A wiecie co było głównym powodem świrowania pompy? Odpięty wąż LDA, musiałem go jakoś pociągnąć przy montażu pompy i się z kolektora wypiął. Jak sobie o tym teraz myślę to :rotfl:



Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

[Audi B3 swap 1Z] Moja czarnulka.

Post autor: trepek » wt paź 11, 2011 21:25

Duże zmiany w moim samochodzie w pierwszym poście. Dopuściłem się swapa na pełnego 1.9 TDI, własnoręcznie swap zrobiony :food:



Awatar użytkownika
Rudy Hiszpan'
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[Audi B3 swap 1Z] Moja czarnulka.

Post autor: Rudy Hiszpan' » wt paź 11, 2011 22:27

Właśnie widzę, że wszystko we własnym zakresie. No to gratulacje fajnego egzemplarza jeśli to wszystko to prawda i teraz na pewno czuć różnicę w osiągach. Planujesz zmieniać coś jeszcze wizualnie? Komorę silnika pomalowałeś czy to jest jakaś masa antykorozyjna, bo wygląda specyficznie. Ogólnie samochód i jego zmiany na duży plus. Fajnie, że zostałeś przy tej feldze. Nie jestem wielbicielem ringów przy zegarach, ale jak kto lubi :pub:



Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

[Audi B3 swap 1Z] Moja czarnulka.

Post autor: trepek » wt paź 11, 2011 22:42

Po kolei :D
Rudy Hiszpan' pisze:No to gratulacje fajnego egzemplarza jeśli to wszystko to prawda
Przebieg 320 tys km, olej narazie półsyntetyk i z tego co widzę, to "bierze" 1l na 10000 km ale jest parę miejsc, gdzie się poci. Trzeba przejść na pełnego syntetyka a już napewno zaleję niczym nie gorszym od Valvoline Max Life 10w-40. Silnik nie kopci nawet przy pełnym bucie na żaden z kolorów.
Rudy Hiszpan' pisze:czuć różnicę w osiągach
No własnie narazie to seria czyli 90km... fakt, że silnik jest dużo elastyczniejszy ale w 1.6 TD miałem pompę z Cromy 2.5 TD i robiłem 100km/h w niecałe 10s :hmm: Ale już gadałem z Kostrzem, zbieram graty na przekładkę na Pierburga, oglądam się za końcówkami wtrysków z AFN bądź AEL. Chodzi mi po głowie FMIC z fiata punto (ten taki długi a niski) i myślę czy sobie pompki na 11mm nie dłubnąć.
Rudy Hiszpan' pisze:Planujesz zmieniać coś jeszcze wizualnie?
Ależ oczywiście, pozostałe chromy z audi 90 czekają na zamontowanie :food:
Rudy Hiszpan' pisze:Komorę silnika pomalowałeś
Masa bitumiczna a na to chlorokauczuk, co było błędem bo chlorokauczuk przereagował z masą i się zlewki porobiły. :banghead:
Rudy Hiszpan' pisze:czy to jest jakaś masa antykorozyjna
Korozji ten samochód nie posiada chociaż ma 23 lata. Blacha zdrowa jak rydz. Aż nieprawdopodobne.
Rudy Hiszpan' pisze:Ogólnie samochód i jego zmiany na duży plus.
Podziękował :pub:
Rudy Hiszpan' pisze:Fajnie, że zostałeś przy tej feldze
Te felgi najprawdopodobniej pójdą do zimówek bo jedna tak krzywa, że nie da się naprostować już... A marzą mi się takie felgi: Obrazek

Aha, zapomniałbym. W garażu czeka końcowy tłumik z TDI czyli dwururka. Tłumik ma 18 lat a wygląda jak nówka ze sklepu, oczywiście ori. Żal sprzedać :bajer:



Awatar użytkownika
Rudy Hiszpan'
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[Audi B3 swap 1Z] Moja czarnulka.

Post autor: Rudy Hiszpan' » wt paź 11, 2011 22:47

Też myślałem o chlorokauczuku, bo znajomy ma wtyki w ZTM i mógłby mi autobusowego stuffu trochę opchnąć za półdarmo, ale podobno nie do wykonania taki manerw. Felgi super, więc nie dziwię się, że chcesz na lato zrobić podmiankę. Myślałem, że to 110km, sorry nie doczytałem. Trzymam kciuki, żeby wszystko wypaliło i żeby było na odwrót, jak u mnie czyli bez przeszkód i oby z górki.. A to nie po kolei :bigok:



Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

[Audi B3 swap 1Z] Moja czarnulka.

Post autor: trepek » wt paź 11, 2011 22:49

Celuję w okolice 130 KM :helm:

P.S.

Myślałem, że to pierwsze audi 80 b3 ze swapem na pełne 1.9 TDI ale ponoć gdzieś w kraju jeździe jeszcze jedno takie ale w quattro. Cóż, jestem niepocieszony tym faktem :?



Awatar użytkownika
Rudy Hiszpan'
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[Audi B3 swap 1Z] Moja czarnulka.

Post autor: Rudy Hiszpan' » wt paź 11, 2011 22:58

Nie dziwię się ani trochę. Mam teraz troszkę podobnie jeśli chodzi o częstotliwość spotykania 6k Cupra/GT TDi na warszawskich ulicach.. rok minął, a tego w moich okolicach jak po deszczu. Średnio raz w tygodniu widzę. Ale cóż, dobrze w sumie, że są takie projekty, a nie duże zderzaki i siatexy. Quattro ojj :cool: Co do tej felgi, to fajnie byłoby gdybyś dorwał ową w 17'' i puścił samochód na ziemię (tak wiem, niepowtarzalne).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe z grupy VAG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości