Seat Ibiza Cupra ABF+Turbo

Nasze auta - pozostałe z grupy VAG

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP

lipass
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8522
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:59
Lokalizacja: WK
Kontakt:

Post autor: lipass » pn paź 05, 2009 18:26

kiedy pierwsze testy? :food:



Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Post autor: Andrzej32 » pn paź 05, 2009 18:29

Grubo widze :) Czekam na efekt końcowy bo bedzie ciekawy. Tez mi chodzi po głowie jakieś doładowanie juz od dłuższego czasu :)
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 18:30 przez Andrzej32, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684

Awatar użytkownika
Kenet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn lut 23, 2009 13:15
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » wt paź 06, 2009 23:57

Jeśli wszystko pójdzie dobrze do śniegu zdążymy. Po cichu liczymy na pierwszy odpał jeszcze w tym miesiącu. Prace idą powoli bo nie mamy zaplecza technicznego do takich zabaw i ciaglę trzeba jeździć od pana mietka do pana zbycha żeby to i tamto podorabiać.

Dzisiaj został dorobiony restryktor na wejściu oleju do turbo, a także nypel do spływu oleju. Jutro zostaną dorobione przewody olejowe, oraz wejście i wyjście wody. Zakończy to żmudne prace tokarsko-spawalnicze i trzeba się będzie brać za podłączenie wtyrsków, doprowadzenie paliwa, montaż walbro i catch tank a później pierwszy od prawie pół roku rozruch.



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » śr paź 07, 2009 22:50

temat gruby. Czekamy na efekty :food:


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
Kenet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn lut 23, 2009 13:15
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » czw paź 08, 2009 00:08

Powoli do przodu.

Przewody paliwowe już są, doprowadzenie oleju gotowe, w oplocie i zakute, spływ oleju też już przygotowany do założenia. Przewody wodne będą tak samo jak olejowe w oplocie.

Musimy jeszcze się zastanowić skąd najwygodniej będzie pobrać wodę do chłodzenia turbiny. Ma ktoś jakiś pomysł? Najprostsze wydaje się wpięcie w okolice nagrzewnicy trójnikami, ale może lepiej pójść bezpośrednio w okolice grubych przewodów chłodnicy?



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » czw paź 08, 2009 08:00

Kenet pisze:Musimy jeszcze się zastanowić skąd najwygodniej będzie pobrać wodę do chłodzenia turbiny.
po co turbo chlodzic woda?? jakas gruba moc bedzie??

Kenaj mial 300ps i turbo nie chlodzone woda...


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » czw paź 08, 2009 08:52

Matijas pisze:
Kenet pisze:Musimy jeszcze się zastanowić skąd najwygodniej będzie pobrać wodę do chłodzenia turbiny.
po co turbo chlodzic woda?? jakas gruba moc bedzie??

Kenaj mial 300ps i turbo nie chlodzone woda...
jak sprezarka ma mozliwosc to czemu nie montować. :)



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » czw paź 08, 2009 09:38

Borys pisze:jak sprezarka ma mozliwosc to czemu nie montować.
jesli dobrze rozumiem to musi byc turbo ktore ma specjalne kanaly do chlodzenai woda? nie pierwsze lepsze?


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
Kenet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn lut 23, 2009 13:15
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » czw paź 08, 2009 09:51

To jest turbo na łożyskach kulkowych, olej je smaruje, a woda chłodzi turbo. Skoro producent przewidział opcję chłodzenia wodą to nie ma raczej sensu z niej rezygnować bo ktoś nie miał tu czy tam. Na tej sprężarce raczej nie będziemy wyciskać maxa, myślę że do 300 koni wydoli ale kto to wie. Kute korby już czekają jakby co.



Awatar użytkownika
Kenet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn lut 23, 2009 13:15
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » wt paź 20, 2009 13:59

Zbliżamy się do końca, dziś dorobiliśmy nową linkę gazu, jutro będzie umocowana i gotowa do akcji. Kostki do wtyczek już jadą, pozostało je podłączyć, podpiąć boost i egt oraz skręcić wszystko w całość, zalać olejem i odpalamy :okej: A potem strojenie i hamownia. Szkoła ruszyła i mało mamy czasu ale w przyszłym tygodniu auto będzie już jeździć (odpukać).

Takie jedno słabej jakości foto, ponieważ dużo ciekawego narazie jeszcze nie ma, następny update już z jeżdżącym autem i dobrej jakości fotkami całości.
Obrazek
Wężyków i przewodów się trochę narobiło ale jest trochę rzeczy do podłączenia, nastaną długie zimowe wieczory to popracujemy nad estetyką żeby ładnie w gazetach wygladało :P
A tu jeszcze patent na pobór wody do turbo:
Obrazek

Pozdr.



Awatar użytkownika
tkoczi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 12:10
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: tkoczi » wt paź 20, 2009 14:01

Gruby projekt! Powodzenia


[b]było[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163601

[b]jest: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250091[/b]

Awatar użytkownika
Kenet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn lut 23, 2009 13:15
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » wt paź 20, 2009 14:18

Niestety nie obeszło się bez cięcia zderzaka, narazie tablica jest na swoim miejscu ale przesłania pół coolera. Na wiosnę pewnie trzeba bedzię wyciąć jeszcze więcej. Cooler jest spory, będzie go można w razie czego prysnąć na czarno bez zbytniego pogorszenia wydajności, ewentualnie coś jeszcze pomodzimy ze zderzakiem. Maciek (jemioł7) nie może się zdecydować czy ma być sleeper czy nie, ja go namawiam na sleepera. Ale intercooler jest na tyle wysoko, że jeśli ma być cały odsłonięty to trzeba wyciąć właśnie seryjne miejsce na tablicę. Zobaczymy co z tego wyjdzie.



Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » pt paź 23, 2009 08:17

Noo gratuluje. Temat mega ciekawy i widzę profi podejście. Wracając do kwestii listwy paliwowej do ori kolektora z ABF-a - podchodzi listwa z 1.8 T po naprawdę niewielkiej przeróbce. W tym jednak wypadku kolektor z Audi jest lepszym wyjściem, bo seryjny jest mocno grzany przez pokrywę zaworów, co jest dużym błędem VW, dla mnie niezrozumiałym.

Pozdr i powodzenia

PS. Zainwestujcie w mocne poduszki pod silnikiem, bo będą problemy


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

Awatar użytkownika
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr paź 01, 2008 14:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jemiol7 » pt paź 23, 2009 11:50

Dzięki za słowa uznania i za cenne rady :pub: . Wszystko się trochę ciągnie, ale została już w zasadzie kosmetyka.
A odnośnie cooler'a to tak to wygląda:

Obrazek

W przyszłym tygodniu wrzucę więcej fotek z prac.


Moja Ibiza ABF TURBO 319 KM 409 NM http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232501

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe z grupy VAG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości