Ibiza SDi na bonusie ;-) GT 18/22, 11mm, 0.230, FMIC ...
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP
Ibiza SDi na bonusie ;-) GT 18/22, 11mm, 0.230, FMIC ...
Marzec 2009
WCZEŚNIEJ:
MODEL: biały Seat Ibiza 6k1 lift 1997, hatchback, 3 drzwi
SILNIK: swap z SDi (AEY) na TDI (AFN) / (albo z TDI 1Z 90 KM na AFN`a – to auto jest zagadką)
MOC: seria 64KM/150Nm (SDi), seria 110KM/235Nm (TDI) // teraz 149KM/330Nm (wykres)
UKLAD DOLOTOWY: brak EGR, mały FMIC, orurowanie „fabryczne”, turbo GT 18/22 (karambol),
UKLAD WYDECHOWY: duża rura ok 60mm, brak tłumików
ELEKTRONIKA: „soft” by V-Tech
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia AFN (złożona od nowa), jednomas golf g60 + sprzęgło 228mm (golf VR6)
ZAWIESZENIE: obniżające sprężyny, twardsze amory (nie znam firm, już były)
UKLAD HAMULCOWY: przód tarcze 280mm (golf G60), tył bębny (specjalnie pod ręczny), brak ABS itp.
BODY-KIT: rysy na aucie
ŚRODEK: brak tapicerek z tyłu, brak wygłuszeń, dywanów, podsufitki, itp. pilot nawet nie ma słonecznika
CAR-AUDIO: nie dotyczy
WAGA: seria TDI waży 960 kg (lub 1005 kg wg. innych źródeł)
INNE: pompa 11mm, wtryski ASV (205mm), duża chłodnica bez wentylatora, pasy Schroth z napinaczami
ZDJECIA: zdjęcia z ogłoszenia, na razie brak innych
Zdjęcia z ogłoszenia:
Wizyta u życzliwych chłopaków w Tune-Up dała pogląd na sprawę:
Wnioski - jest baza, jest co robic, do dzieła. Tak oto stałem się posiadaczem paskudnie brzydkiej białej ibizy.
Auto zakupione już z pewnymi zmianami. Niestety momentami lekko „zdrutowane”. Stoi obecnie w warsztacie gdzie robi się kilka pierdół i kilka większych rzeczy. Jak wyjedzie to od razu idzie do strojenia.
Z założenia auto to nie ma wyglądać, ale ma się odpychać. Na setupie z dnia zakupu 149KM/330Nm już jakoś to jechało. Jednak czuć lekką „opuchliznę” oraz brak momentu u góry. Po wymianie wtryskiwaczy, IC oraz dobrym strojeniu chcę w większym stopniu wykorzystać potencjał turbo, wtrysków oraz pompy.
W TRAKCIE REALIZACJI:
MOC: XXX KM/XXX Nm zobaczymy ile uda się wyczarować
UKLAD DOLOTOWY: duży FMIC VW T5, customowe orurowanie, kolektor ssący AWX
ELEKTRONIKA: Soft przez duże S u Roberta z Tune-Up
ŚRODEK: fotele Mirco WRC, kiera skórzana z wypustem + naba, gałka alu, gaśnica pod ręką
WAGA: parę kilo mniej, będzie ważona
INNE: hybrydowe wtryskiwacze 0.230mm: korpusy ALH, końcówki Fratelli Bosio Power Plus 764 (by m.in. Cowboy z vwgolf.pl), felgi BBS RA z oponami toyo proxes 4 i dunlop sp sport 195/50/15, wentylator chłodnicy od golfa/vento tdi, on-board camera ... oraz znaczek SDI na klapę
PLANY NA PRZYSZŁÓŚĆ:
-wymiana oleju
-poprawianie wszystkich mankamentów na bieżąco
-jak obecne zawieszenie się skończy to Kayaba i poliuretany oraz rozpórki
-nowe tarcze, nowe klocki, kilka kompletów opon na różne nawierzchnie, szeroka dokładka zderzaka przedniego (ukryć FMIC), nakładki na pedały,
Auto nie jest typowo robione w jakimś stylu. Ma dawać radę zarówno w KJS/rallysprint oraz trochę na ulicy, a przede wszystkim masować nery kierowcy i wątróbkę pilotowi. Nie ma być super rakieta, bo się w kosmos nie wybieram. Jednakowoż przy małej masie będzie się to chyba dosyć miodnie się przemieszczać.
Czerwiec 2009
Ibiza wyjechała z warsztatu w końcu. Zakres napraw okazał się nieco większy niż przewidywałem na początku, ale nie ma tragedii. Najważniejsze sprawy to ogarnięta elektryka, nowe mocowania chłodnicy, wentylator chłodnicy, zmiany w środku, orurowanie i IC, kolektor AWX z przerobioną flanszą, ogarnięta skrzynia i nowy olej, wymieniona przekładnia kierownicza i wiele innych których już nie pamiętam.
IC z T5 na swoim miejscu.
Taborety Mirco WRC, alu gałka, kierownica z wypustem oraz nabą (odbija kierunkowskazy).
Rurki i kolanka.
Kolejny etap to wymiana wtrysków i strojenie na tym setupie.
Na razie chyba tyle. Niebawem nowe zdjęcia i efekty dalszych prac. Wish me luck!
WCZEŚNIEJ:
MODEL: biały Seat Ibiza 6k1 lift 1997, hatchback, 3 drzwi
SILNIK: swap z SDi (AEY) na TDI (AFN) / (albo z TDI 1Z 90 KM na AFN`a – to auto jest zagadką)
MOC: seria 64KM/150Nm (SDi), seria 110KM/235Nm (TDI) // teraz 149KM/330Nm (wykres)
UKLAD DOLOTOWY: brak EGR, mały FMIC, orurowanie „fabryczne”, turbo GT 18/22 (karambol),
UKLAD WYDECHOWY: duża rura ok 60mm, brak tłumików
ELEKTRONIKA: „soft” by V-Tech
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia AFN (złożona od nowa), jednomas golf g60 + sprzęgło 228mm (golf VR6)
ZAWIESZENIE: obniżające sprężyny, twardsze amory (nie znam firm, już były)
UKLAD HAMULCOWY: przód tarcze 280mm (golf G60), tył bębny (specjalnie pod ręczny), brak ABS itp.
BODY-KIT: rysy na aucie
ŚRODEK: brak tapicerek z tyłu, brak wygłuszeń, dywanów, podsufitki, itp. pilot nawet nie ma słonecznika
CAR-AUDIO: nie dotyczy
WAGA: seria TDI waży 960 kg (lub 1005 kg wg. innych źródeł)
INNE: pompa 11mm, wtryski ASV (205mm), duża chłodnica bez wentylatora, pasy Schroth z napinaczami
ZDJECIA: zdjęcia z ogłoszenia, na razie brak innych
Zdjęcia z ogłoszenia:
Wizyta u życzliwych chłopaków w Tune-Up dała pogląd na sprawę:
Wnioski - jest baza, jest co robic, do dzieła. Tak oto stałem się posiadaczem paskudnie brzydkiej białej ibizy.
Auto zakupione już z pewnymi zmianami. Niestety momentami lekko „zdrutowane”. Stoi obecnie w warsztacie gdzie robi się kilka pierdół i kilka większych rzeczy. Jak wyjedzie to od razu idzie do strojenia.
Z założenia auto to nie ma wyglądać, ale ma się odpychać. Na setupie z dnia zakupu 149KM/330Nm już jakoś to jechało. Jednak czuć lekką „opuchliznę” oraz brak momentu u góry. Po wymianie wtryskiwaczy, IC oraz dobrym strojeniu chcę w większym stopniu wykorzystać potencjał turbo, wtrysków oraz pompy.
W TRAKCIE REALIZACJI:
MOC: XXX KM/XXX Nm zobaczymy ile uda się wyczarować
UKLAD DOLOTOWY: duży FMIC VW T5, customowe orurowanie, kolektor ssący AWX
ELEKTRONIKA: Soft przez duże S u Roberta z Tune-Up
ŚRODEK: fotele Mirco WRC, kiera skórzana z wypustem + naba, gałka alu, gaśnica pod ręką
WAGA: parę kilo mniej, będzie ważona
INNE: hybrydowe wtryskiwacze 0.230mm: korpusy ALH, końcówki Fratelli Bosio Power Plus 764 (by m.in. Cowboy z vwgolf.pl), felgi BBS RA z oponami toyo proxes 4 i dunlop sp sport 195/50/15, wentylator chłodnicy od golfa/vento tdi, on-board camera ... oraz znaczek SDI na klapę
PLANY NA PRZYSZŁÓŚĆ:
-wymiana oleju
-poprawianie wszystkich mankamentów na bieżąco
-jak obecne zawieszenie się skończy to Kayaba i poliuretany oraz rozpórki
-nowe tarcze, nowe klocki, kilka kompletów opon na różne nawierzchnie, szeroka dokładka zderzaka przedniego (ukryć FMIC), nakładki na pedały,
Auto nie jest typowo robione w jakimś stylu. Ma dawać radę zarówno w KJS/rallysprint oraz trochę na ulicy, a przede wszystkim masować nery kierowcy i wątróbkę pilotowi. Nie ma być super rakieta, bo się w kosmos nie wybieram. Jednakowoż przy małej masie będzie się to chyba dosyć miodnie się przemieszczać.
Czerwiec 2009
Ibiza wyjechała z warsztatu w końcu. Zakres napraw okazał się nieco większy niż przewidywałem na początku, ale nie ma tragedii. Najważniejsze sprawy to ogarnięta elektryka, nowe mocowania chłodnicy, wentylator chłodnicy, zmiany w środku, orurowanie i IC, kolektor AWX z przerobioną flanszą, ogarnięta skrzynia i nowy olej, wymieniona przekładnia kierownicza i wiele innych których już nie pamiętam.
IC z T5 na swoim miejscu.
Taborety Mirco WRC, alu gałka, kierownica z wypustem oraz nabą (odbija kierunkowskazy).
Rurki i kolanka.
Kolejny etap to wymiana wtrysków i strojenie na tym setupie.
Na razie chyba tyle. Niebawem nowe zdjęcia i efekty dalszych prac. Wish me luck!
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 11:54 przez wozo, łącznie zmieniany 2 razy.
MK5 GTI++ viewtopic.php?f=90&t=565944" onclick="window.open(this.href);return false;
IBIZA na bonusie viewtopic.php?t=245433" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 VR6 viewtopic.php?t=57882" onclick="window.open(this.href);return false;
IBIZA na bonusie viewtopic.php?t=245433" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 VR6 viewtopic.php?t=57882" onclick="window.open(this.href);return false;
Dochodzą kolejne graty.
Olej Motul 8100 X-cess 5W40 wraz z kompletem filtrów.
Poliuretanowe elementy zawieszenia na przód.
Również na przód oponki Yokohama Parada w rozmiarze 195/50/15.
Olej Motul 8100 X-cess 5W40 wraz z kompletem filtrów.
Poliuretanowe elementy zawieszenia na przód.
Również na przód oponki Yokohama Parada w rozmiarze 195/50/15.
MK5 GTI++ viewtopic.php?f=90&t=565944" onclick="window.open(this.href);return false;
IBIZA na bonusie viewtopic.php?t=245433" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 VR6 viewtopic.php?t=57882" onclick="window.open(this.href);return false;
IBIZA na bonusie viewtopic.php?t=245433" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 VR6 viewtopic.php?t=57882" onclick="window.open(this.href);return false;
MK5 GTI++ viewtopic.php?f=90&t=565944" onclick="window.open(this.href);return false;
IBIZA na bonusie viewtopic.php?t=245433" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 VR6 viewtopic.php?t=57882" onclick="window.open(this.href);return false;
IBIZA na bonusie viewtopic.php?t=245433" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 VR6 viewtopic.php?t=57882" onclick="window.open(this.href);return false;
Mały update i kilka fotek brzyduli.
Ibi już jeździ. Jeszcze kilka drobnostek do poprawy, ale sukcesywnie wszystko ogarniam.
Ostatnio wywaliłem tapicerki tylne.
BEFORE
AFTER
Pierwszą imprezę mamy już za sobą.
Reszta zdjęć z tej imprezy:
http://picasaweb.google.com/MaciejKurcz ... aSRTC2009#
http://picasaweb.google.pl/grzesiek665/SRTCIII#
... oraz wyniki http://www.racetiming.pl/wyniki/SRTC2009r3/SRTC3GA.pdf
Ibi już jeździ. Jeszcze kilka drobnostek do poprawy, ale sukcesywnie wszystko ogarniam.
Ostatnio wywaliłem tapicerki tylne.
BEFORE
AFTER
Pierwszą imprezę mamy już za sobą.
Reszta zdjęć z tej imprezy:
http://picasaweb.google.com/MaciejKurcz ... aSRTC2009#
http://picasaweb.google.pl/grzesiek665/SRTCIII#
... oraz wyniki http://www.racetiming.pl/wyniki/SRTC2009r3/SRTC3GA.pdf
MK5 GTI++ viewtopic.php?f=90&t=565944" onclick="window.open(this.href);return false;
IBIZA na bonusie viewtopic.php?t=245433" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 VR6 viewtopic.php?t=57882" onclick="window.open(this.href);return false;
IBIZA na bonusie viewtopic.php?t=245433" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 VR6 viewtopic.php?t=57882" onclick="window.open(this.href);return false;
Parę fot:
Tutaj fotki z pojeżdżawy w Kopaniewie:
http://picasaweb.google.pl/piotr.jamroz ... Kopaniewo#
http://picasaweb.google.com/ttiittooo/I ... o12Lipiec#
http://picasaweb.google.pl/gdynianek/IV ... o12072009#
Oraz filmik z jednego z przejazdów:
http://www.vimeo.com/5567045
Niestety ok 3:40 widać, jak pada silnik. Tego dnia już nie zapalił i auto wróciło do domu na lince, zaliczając tylko 2/6 przejazdów.
Dobre strony tego są takie, że wymieniłem popychacze, rozrząd i parę uszczelek
PEACE!
Tutaj fotki z pojeżdżawy w Kopaniewie:
http://picasaweb.google.pl/piotr.jamroz ... Kopaniewo#
http://picasaweb.google.com/ttiittooo/I ... o12Lipiec#
http://picasaweb.google.pl/gdynianek/IV ... o12072009#
Oraz filmik z jednego z przejazdów:
http://www.vimeo.com/5567045
Niestety ok 3:40 widać, jak pada silnik. Tego dnia już nie zapalił i auto wróciło do domu na lince, zaliczając tylko 2/6 przejazdów.
Dobre strony tego są takie, że wymieniłem popychacze, rozrząd i parę uszczelek
PEACE!
MK5 GTI++ viewtopic.php?f=90&t=565944" onclick="window.open(this.href);return false;
IBIZA na bonusie viewtopic.php?t=245433" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 VR6 viewtopic.php?t=57882" onclick="window.open(this.href);return false;
IBIZA na bonusie viewtopic.php?t=245433" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 VR6 viewtopic.php?t=57882" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości