Strona 1 z 93

Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

: śr sty 10, 2007 18:22
autor: seaseacker
oto link do fotoporady mojego autorstwa...
proszę o przyklejenie dla potomnych...

pozdrawiam,

http://stefan1987.ovh.org/pozastrona/tu ... ing1z.html

pozstaram się jak najdłużej utrzymać to na tej stronie... jak się coś zmieni to edytuję...

: śr sty 10, 2007 18:42
autor: ccinekk
Nie zdziw się jak po takim zabiegu za jakiś czas, komputer Ci oszaleje, a korby wyjdą bokiem ... A wtedy koszta remontu będą na pewno wiele razy wyższy niż koszty "tjuningu".

: śr sty 10, 2007 20:28
autor: twardy
ccinekk pisze:Nie zdziw się jak po takim zabiegu za jakiś czas, komputer Ci oszaleje, a korby wyjdą bokiem ... A wtedy koszta remontu będą na pewno wiele razy wyższy niż koszty "tjuningu".
Etam , skąd masz takie info ? Nie przeczytałem nigdzie o skutkach ubocznych , tym bardziej jesli używasz opornika sporadycznie np przy wyprzedzaniu.

: śr sty 10, 2007 21:43
autor: Gitner
Teraz przydalaby sie hamownia i wykresy serii i z zalaczonym guzikiem / opornikiem :) Jesli beda dowody to temat pojdzie do Porad a autor zostanie nagrodzony..

Pozdro
Gitner

: śr sty 10, 2007 21:49
autor: djtom
od dawna na to czekalismy :bigok: honor i chwała dla odważnego któremu się chciało :okej:

[ Dodano: Sro Sty 10, 2007 20:52 ]
jedna uwaga - czy ta wtyczka nie ma wypustek pozwalających poprawnie zidentyfikowac połozenie pinów?

[ Dodano: Sro Sty 10, 2007 20:54 ]
cofam, nie doczytałem #-o
na wtyczce na boku sa rozpisane onumerowania kabli

: śr sty 10, 2007 22:29
autor: twardy
Gitner, Dowodem może być zeznanie :D , potwierdzam działanie na swoim silniku i pasku kolegi B5 99rok silnik AFN ( z tą hamownia to trzeba by rzeczywiście pomyśleć)

: czw sty 11, 2007 01:05
autor: janek822
No bardzo ciekawe, korci mnie by to sprawdzić, poczekam jeszcze aż sie temat rozwinie. tylko troche to mnie nurtuje
twardy pisze: tym bardziej jesli używasz opornika sporadycznie np przy wyprzedzaniu.
a co jeśli będzie on na stałe? przecież modyfikując kompa ustawienia sa na stałe a nie uruchamiane kiedy sie chce. to czy nie można tez zrobić tak z opornikiem, chyba że sie chce zaoszczędzić silnik i w niektórych momentach tylko to uruchamiać. W poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem, ma podpiąc sie pod kompa i sprawdzić co pod maska piszczy, zaciągne u niego opini.
Ale mimo wszystko pełen szacunek :bigok:

: czw sty 11, 2007 01:17
autor: Dawca_Nerek
No ale czy ktoś mógłby łapotologicznie wytłumaczyć co zrobił ten opornik? Co przestawia, zwiększa dawke paliwa? Czy ppoprostu ściemnia :)

: czw sty 11, 2007 01:49
autor: twardy
Chciałbym tu zacytować użytkownika o nicku Dziechu który jako pierwszy założył opornik na forum .


--------------------------------------------------------------------------------

Ja mam nieco inne doswiadczenia w tej materii:) Opornik w granicach 1k (najlepiej dac potencjometr Helitrim 2,2k). Nie pamietam numerow pinow - przeszukam archiwum ze zdjeciami to podesle - ma to sfotografowane. Cala sprawa dziala bardzo dobrze - przynajmniej przy moim silniku. Dodatkowa zaleta tego rozwiazania jest to ze mozna opornik w 10sek. wypiac. Ja mialem poprowadzony kabelek do kabiny i wlacznik - moglem dowolnie wlaczac i wylaczac 'dopalacz' - nawet w czasie jazdy, co pozwala bardzo dobrze wyczuc dzialanie. U mnie - tak na oko - opornik dawal polowe tego co w tej chwili zmiana map. Mysle ze jezeli seryjny 1Z w dobrym stanie ma swoje 90PS i 200Nm, to z opornikiem bedzie mial ze 105PS i 240-250Nm. Szczegolnie odczuwana jest zmiana w dolnym zakresie obrotow - wieksze dawki paliwa powoduja szybsze rozkrecenie turba i szybszego 'kopa'. O ile bez opornika auto dostaje przyspieszenia od 1900-2000obr. o tyle z opornikiem gdzies od 1700. Majac opornik moglem latwo scigac sie z autami z ktorymi bez opornika nie mialem szans (robilem takie proby). Watpie tez aby to rozwiazanie mialo jakies ujemne skutki dla silnika oprocz typowych zwiazanych z wieksza moca. Trzeba dbac o turbo, stosowac najlepsze oleje i wymieniac terminowo. Stosowac dobre paliwa itd. Moim zdaniem lepiej jezdzic z opornikiem na Ultimate diesel niz bez na rzepaku z Biedronki:)

[ Dodano: 26 Wrz 2006 21:33 ]
P.S. Jezeli chodzi o kopcenie to niczego takiego nie zauwazylem, nawet teraz majac bardzo duze dawki i zwiekszone doladowanie nic nie kopci. Porada regulacyjna - im mniejsza wartosc oporu tym wieksze dzialanie 'opornika'. Najlepiej zaczac od jakichs 1500Ohm, pojezdzic i zmniejszyc na 1400 itd... Kiedy zauwazysz ze silnik zaczyna wolniej schodzic z wysokich obrotow na jalowe, wroc do najmniejszej poprzedniej wartosci kiedy jeszcze schodzil normalnie.


Wypowiedz Dziecha chyba wszystko wyjaśnia :)

: czw sty 11, 2007 01:53
autor: pdmcyc
Dawca_Nerek pisze:No ale czy ktoś mógłby łapotologicznie wytłumaczyć co zrobił ten opornik? Co przestawia, zwiększa dawke paliwa? Czy ppoprostu ściemnia :)

Poczytaj ten post

[ Dodano: Czw Sty 11, 2007 00:53 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... light=10gr

: czw sty 11, 2007 02:09
autor: seaseacker
robiłem dzisiaj mały teścik...
2 przejazdy golfem bez "dopalacza" i 2 z "dopalaczem"
przeciwnik Audi A3 1.8 125KM
bez dopalacza to wogóle zero szans miałem, ale z dopalaczem... :)
za pierwszym razem wziąłem kolegę na długość dwóch samochodów (cały czas z przodu)
za drugim razem ogólnie remis... ja prowadziłem do końca i ostatecznie się zrównał...

ogólnie powiem tak, jestem pozytywnie zaskoczony, jak i całe towarzystwo również...

nad hamownią powoli się namyślam, ale nie wiem kiedy to załatwię...
mam zamiar zlogować sobie 1/4 mili bez i z opornikiem i zobaczyć głównie spalanie :bajer:

[ Dodano: 11 Sty 2007 17:05 ]
mały edit..
z poprzedniego postu przy drugim przejeździe zapomniałem wyłączyć klimę... :bajer:

zlookałem sobie dziś spalanie na postoju i o ile na jałowym przy normalnych obrotach spalanie średnie to 0,4 l/h (raz tyle, a raz 0.0) o tyle po włączeniu opornika było ciągle zero...
potem przegazówka do 2000 obrotów i spalanie bez 1,1 a z opornikiem 0,7... cosik to dziwne...
oczywiście wsio na postoju
i po włączeniu opornika czuć minimalny wzrost obrotów na biegu jałowym...

[ Dodano: 11 Sty 2007 17:15 ]
kolejny edit...
pomyślałem chwilę nad tym spalaniem i zapewne to wynika z tego, że...
skoro opornik ma oszukiwać komputer, że dawka paliwa jest mniejsza, to te 0,0 i 0,7 to jest ilość paliwa, które komputer odczytuje dzięki opornikowi, że silnik spala.
Aby wyszło nam normalne spalanie, to wydaje mi się że do wartości bez opornika należy dodać różnicę między wartością bez i z opornikiem, czyli na przykładzie 2000 obrotów normalnie spala 1,1 l/h
czyli 1,1l/h dodać 1,1l/h - 0,7l/h czyli dodać 0,4 l/h, zatem na biegu jałowym powinien spalać 1,5 l/h
co wy o tym myślicie??

: sob sty 20, 2007 13:30
autor: djtom
Sprawdzone na własnej skórze:

Vento 1z 95r

mierzone stoperem:

0-100 seria: 13,38
0-100 opornik: 11,05 :grin:

opornik 390 omów (innego nie było można dostać w mojej mieścinie), lekkie dymienie. 1 i 2 bieg pisk z opon. Auto ZDECYDOWANIE żwawsze.

POLECAM :bigok:


BIG THX & RESPECT dla autora fotoporady :pub:

: sob sty 20, 2007 17:46
autor: cowboy
byłoby cool gdyby jeszcze rozkminić jak wstawić opornik w czujnik doładowania na płycie ECU żeby troszke podnieść ciśnienie... no i jakiś opornik któryby przyspieszał kąt wtrysku ;)

: sob sty 20, 2007 18:07
autor: Bula88
mogłby ktoś wrzucic fote tego oporniczka??