Strona 1 z 4

[MK3 1Z] Tuning 1z za "przysłowiowe" 10gr C.D.

: czw lis 23, 2006 16:59
autor: tchopz
Próbując kontynuować tuning za 10 euro centów opisany tutaj:
http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=3208 , po zwiększeniu dawki paliwa przyszedła czas na zwiększenie ciśnienia doładowania.

Mój niemiecki praktycznie nie istnieje i jedyne co udało mi sie ustalić to, że gdzieś do komputera dochodzi sygnał z czujnika ciśnienia. Gdzieś jest na nim opornik 10kOhmów i podmienienie go na 18kOhmów daje +0,1 bara, a wstawienie 27kOhmów +0,2 bara.

Czy ktoś wie, który to kabel i gdzie ten opornik?

Druga sprawa: czy coś poza komputerem ogranicza ciśnienie doładowania. Jeśli tak to czy można to jakoś regulować.
Z tego co zrozumiałem to starsze komputery i tak nie rejestrują ciśnienia powyżej 1 bara (w artykule podano które numery wyjątkowo potrafią).
Jakie jest standartowe ciśnienie w 1z?

p.s. zauważyłem, że niemcy używają już wyrażenia 10 cent tuning jako opisu wszelkiego rodzaju przeróbek, które kosztują symbolicznie mało.

: czw lis 23, 2006 17:49
autor: Lukasz3k
mozliwe ze podniesiesz ale komp najprawdopodobniej i tak bedzie lapal notfaulta(wczesniej probujac wysterowac cisnienie na takie jakie jest zapisane w ecu) systematycznie, wartosc rzeczywista nie bedzie sie wtedy pokrywala.

Pomysl co sie dzieje jak czasami u niektorych N75 nawala, na logach widac jak turbo laduje do 1bara albo wiecej(oczywiscie pomijajac chwilowe overboosty), po bodajze 5s utrzymania cisnienia poza zakresem komp lapie notfaulta.

--
Pozdrawiam

: czw lis 23, 2006 18:09
autor: dziechu
W 1Z czujnik cisnienia doladowania nie jest na zewnatrz, ale wewnatrz sterownika, na plycie glownej. Dochodzi do niego gumowa rurka z kolektora wlotowego. Mozna 'oszukac' czujnik, ale w tym celu trzeba wymontowac i rozebrac ECU, nastepnie trzeba dzielnikiem oporowym zmniejszyc sygnal podawany przez czujnik (srodkowa noga). Czujnik pracuje do 250kPa (2,5Bar), wiec sygnal nalezaloby zmniejszyc o ok. 20-30%. Komputer bedzie widzial cisnienie nizsze niz rzeczywiste i nie bedzie przechodzil w tryb awaryjny, cisnienie bedzie utrzymywal o 20-30% wyzsze. Turbina musi byc w doskonalym stanie, takze szczelne przewody powietrza, intercooler itd...

: pt lis 24, 2006 09:50
autor: tchopz
Dziechu, zaczynasz urastać do miana guru 10cio groszowego tuningu na tym forum ;)

Czyli już wiem co i jak.
Jednak zanim wezmę się za robotę to najpierw zamontuję miernik ciśnienia doładowania.
Wolałbym wiedzieć co się dzieje...

Jak tylko coś mi się uda to dam znać

: pt lis 24, 2006 16:14
autor: twardy
tchopz, Ty również przecierasz szlak tuningu za 10gr , jak auto bedzie cacy to równiez zabieram sie za oporniki :)

Dzisiaj załozylismy oporniczek 1k na piny 2i3 w Pasku kolegi 1,9 TDI 110km ale jakos nic sie nie zmieniło ? Sprubujemy dać mniejszy opornik. :hmm:

: pn lis 27, 2006 09:21
autor: tchopz
Miałem podobnie 1kOhm nie dawał odczywalnej różnicy.

Polecam 400 Ohmów :)

: pn lis 27, 2006 10:26
autor: PinkFloyd
Na temat tuningu silników TDI było w Auto Swiecie, ponoc ten z opornikiem jak najbardziej bezpieczny, moc wzrosła w silniku 130KM o 10KM, a spalanie o 0,3l , ponoc wzrost powoduje ze silnik otrzymuje inf. ze trzeba wzbogacic mieszankę w związku z niska temp. silnika- tak pisali, wzrost paliwa niewielki i nie szkodliwy- zero dymienia w porównaniu z chipami i boxami, ale wzrost mocy tez nie duzy ale za to bezpieczny. napisali ze nie powoduje obciązęnia silnika i turbiny i temp. spalin nawet spadła- to ciekawe??? :blush: W serjach było ok 500 st. z opornikiem 490 st. a z chipami i boxami dochodziły do 900st. mimo wzrostu mocy tylko o 30KM.

: pn lis 27, 2006 11:05
autor: tchopz
Byćmoże w artykule pisali o czymś innym ale tu opornik nie fałszuje odczytu temperatury tylko dawki.
Gdyby to była korekta dotycząca zimnego silnika to na zinym by nie działało, a działa...

: pn lis 27, 2006 12:39
autor: kupszczelisty
no to jak oszukujemy dawke to dostajemy większa, a co z tłokami nie powypala ich?

: pn lis 27, 2006 13:18
autor: dziechu
Oszukiwany jest sygnal zwrotny nastawnika pompy, komputer chce np. ustawic 20mg/cylinder, ale sygnal zwrotny jest tlumiony opornikiem, wiec komp widzi 15mg, zwieksza dawke tak, zeby sygnal zwrotny byl 20mg. W rzeczywistosci dawka wtedy jest ok. 30mg

kupszczelisty pisze:no to jak oszukujemy dawke to dostajemy większa, a co z tłokami nie powypala ich?
Nie powypala, na tym samym bloku, z tymi samymi tlokami sa przeciez silniki seryjne nawet 150KM, wiec z bardzo duzym doladowaniem i duzymi dawkami.

: pn lis 27, 2006 15:23
autor: kupszczelisty
to czemu dawke paliwa się ustawia max 3.0 na nastawniku ?

: pn lis 27, 2006 17:44
autor: dziechu
Bez dodatkowego powietrza i tak nie spali nadmiaru paliwa, poza tym rosnie poziom zanieczyszczen spalin. Zreszta - kto powiedzial ze jest jakies max? Zauwaz ze tloki nigdy nie wypalaja sie na calej powierzchni, ale punktowo. Zawsze w jakims punkcie powstaje ognisko podwyzszonej temperatury i w tym miejscu zaczyna sie wypalanie metalu. Ma to zwiazek raczej z nagarami a nie iloscia paliwa. Jasne ze zwiekszona dawka paliwa szybciej przepali tlok w tym punkcie, ale mysle ze glowna przyczyna jest inna. Zlej jakosci paliwo powodujace osadzanie sie w wielu miejscach roznych osadow, nagarow, szlamu szybciej doprowadzi do uszkodzenia silnika. Dobry tuning + wysokiej jakosci paliwo + wysokiej jakosci olej + kierownik z glowa jak bania i wszystko bedzie ok:)

: wt lis 28, 2006 01:05
autor: twardy
Dzisiaj koledzy zaczynam zabawe z opornikiem , auto po naprawie chodzi o wiele lepiej niz przed :) , dziechu, itchopz, dzieki za porady :pub:
Wczoraj szukalismy z kolega schemat slektryczny do jego paska ale nic kompletnie nie ma :( u niego z nastawnika sa wyprowadzone tylko trzy kable po załozeniu opornika na 2 i 3 nic sie nie zmieniło. :-k


Własnie zrobiłem jazde prubna z zamontowanym opornikiem , fajnie czuc przyrost mocy nie jest to moze euforia ale miłe wrazenie kilku kucy wiecej :D
Szkoda że mgła nie pozwala na szybsza jazde. :satan:

: pt maja 02, 2008 20:06
autor: DAB
Czesc koledzy witam jestem pod wrażeniem tej przeróbki z opornikiem i mam pytanie czy z tym ''bajerem'' można jezdzic cały czas.... :grin: zgury dzięki za odpowiedz.