[MK3 1Z] Tuning 1z za "przysłowiowe" 10gr C.D.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

[MK3 1Z] Tuning 1z za "przysłowiowe" 10gr C.D.

Post autor: tchopz » czw lis 23, 2006 16:59

Próbując kontynuować tuning za 10 euro centów opisany tutaj:
http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=3208 , po zwiększeniu dawki paliwa przyszedła czas na zwiększenie ciśnienia doładowania.

Mój niemiecki praktycznie nie istnieje i jedyne co udało mi sie ustalić to, że gdzieś do komputera dochodzi sygnał z czujnika ciśnienia. Gdzieś jest na nim opornik 10kOhmów i podmienienie go na 18kOhmów daje +0,1 bara, a wstawienie 27kOhmów +0,2 bara.

Czy ktoś wie, który to kabel i gdzie ten opornik?

Druga sprawa: czy coś poza komputerem ogranicza ciśnienie doładowania. Jeśli tak to czy można to jakoś regulować.
Z tego co zrozumiałem to starsze komputery i tak nie rejestrują ciśnienia powyżej 1 bara (w artykule podano które numery wyjątkowo potrafią).
Jakie jest standartowe ciśnienie w 1z?

p.s. zauważyłem, że niemcy używają już wyrażenia 10 cent tuning jako opisu wszelkiego rodzaju przeróbek, które kosztują symbolicznie mało.
Ostatnio zmieniony czw lis 23, 2006 18:11 przez tchopz, łącznie zmieniany 1 raz.


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

Awatar użytkownika
Lukasz3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt lut 08, 2005 22:03
Lokalizacja: Karniewo/Wawa
Kontakt:

Post autor: Lukasz3k » czw lis 23, 2006 17:49

mozliwe ze podniesiesz ale komp najprawdopodobniej i tak bedzie lapal notfaulta(wczesniej probujac wysterowac cisnienie na takie jakie jest zapisane w ecu) systematycznie, wartosc rzeczywista nie bedzie sie wtedy pokrywala.

Pomysl co sie dzieje jak czasami u niektorych N75 nawala, na logach widac jak turbo laduje do 1bara albo wiecej(oczywiscie pomijajac chwilowe overboosty), po bodajze 5s utrzymania cisnienia poza zakresem komp lapie notfaulta.

--
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw lis 23, 2006 18:09

W 1Z czujnik cisnienia doladowania nie jest na zewnatrz, ale wewnatrz sterownika, na plycie glownej. Dochodzi do niego gumowa rurka z kolektora wlotowego. Mozna 'oszukac' czujnik, ale w tym celu trzeba wymontowac i rozebrac ECU, nastepnie trzeba dzielnikiem oporowym zmniejszyc sygnal podawany przez czujnik (srodkowa noga). Czujnik pracuje do 250kPa (2,5Bar), wiec sygnal nalezaloby zmniejszyc o ok. 20-30%. Komputer bedzie widzial cisnienie nizsze niz rzeczywiste i nie bedzie przechodzil w tryb awaryjny, cisnienie bedzie utrzymywal o 20-30% wyzsze. Turbina musi byc w doskonalym stanie, takze szczelne przewody powietrza, intercooler itd...



Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tchopz » pt lis 24, 2006 09:50

Dziechu, zaczynasz urastać do miana guru 10cio groszowego tuningu na tym forum ;)

Czyli już wiem co i jak.
Jednak zanim wezmę się za robotę to najpierw zamontuję miernik ciśnienia doładowania.
Wolałbym wiedzieć co się dzieje...

Jak tylko coś mi się uda to dam znać


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt lis 24, 2006 16:14

tchopz, Ty również przecierasz szlak tuningu za 10gr , jak auto bedzie cacy to równiez zabieram sie za oporniki :)

Dzisiaj załozylismy oporniczek 1k na piny 2i3 w Pasku kolegi 1,9 TDI 110km ale jakos nic sie nie zmieniło ? Sprubujemy dać mniejszy opornik. :hmm:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tchopz » pn lis 27, 2006 09:21

Miałem podobnie 1kOhm nie dawał odczywalnej różnicy.

Polecam 400 Ohmów :)


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn lis 27, 2006 10:26

Na temat tuningu silników TDI było w Auto Swiecie, ponoc ten z opornikiem jak najbardziej bezpieczny, moc wzrosła w silniku 130KM o 10KM, a spalanie o 0,3l , ponoc wzrost powoduje ze silnik otrzymuje inf. ze trzeba wzbogacic mieszankę w związku z niska temp. silnika- tak pisali, wzrost paliwa niewielki i nie szkodliwy- zero dymienia w porównaniu z chipami i boxami, ale wzrost mocy tez nie duzy ale za to bezpieczny. napisali ze nie powoduje obciązęnia silnika i turbiny i temp. spalin nawet spadła- to ciekawe??? :blush: W serjach było ok 500 st. z opornikiem 490 st. a z chipami i boxami dochodziły do 900st. mimo wzrostu mocy tylko o 30KM.



Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tchopz » pn lis 27, 2006 11:05

Byćmoże w artykule pisali o czymś innym ale tu opornik nie fałszuje odczytu temperatury tylko dawki.
Gdyby to była korekta dotycząca zimnego silnika to na zinym by nie działało, a działa...


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » pn lis 27, 2006 12:39

no to jak oszukujemy dawke to dostajemy większa, a co z tłokami nie powypala ich?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn lis 27, 2006 13:18

Oszukiwany jest sygnal zwrotny nastawnika pompy, komputer chce np. ustawic 20mg/cylinder, ale sygnal zwrotny jest tlumiony opornikiem, wiec komp widzi 15mg, zwieksza dawke tak, zeby sygnal zwrotny byl 20mg. W rzeczywistosci dawka wtedy jest ok. 30mg

kupszczelisty pisze:no to jak oszukujemy dawke to dostajemy większa, a co z tłokami nie powypala ich?
Nie powypala, na tym samym bloku, z tymi samymi tlokami sa przeciez silniki seryjne nawet 150KM, wiec z bardzo duzym doladowaniem i duzymi dawkami.



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » pn lis 27, 2006 15:23

to czemu dawke paliwa się ustawia max 3.0 na nastawniku ?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn lis 27, 2006 17:44

Bez dodatkowego powietrza i tak nie spali nadmiaru paliwa, poza tym rosnie poziom zanieczyszczen spalin. Zreszta - kto powiedzial ze jest jakies max? Zauwaz ze tloki nigdy nie wypalaja sie na calej powierzchni, ale punktowo. Zawsze w jakims punkcie powstaje ognisko podwyzszonej temperatury i w tym miejscu zaczyna sie wypalanie metalu. Ma to zwiazek raczej z nagarami a nie iloscia paliwa. Jasne ze zwiekszona dawka paliwa szybciej przepali tlok w tym punkcie, ale mysle ze glowna przyczyna jest inna. Zlej jakosci paliwo powodujace osadzanie sie w wielu miejscach roznych osadow, nagarow, szlamu szybciej doprowadzi do uszkodzenia silnika. Dobry tuning + wysokiej jakosci paliwo + wysokiej jakosci olej + kierownik z glowa jak bania i wszystko bedzie ok:)



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt lis 28, 2006 01:05

Dzisiaj koledzy zaczynam zabawe z opornikiem , auto po naprawie chodzi o wiele lepiej niz przed :) , dziechu, itchopz, dzieki za porady :pub:
Wczoraj szukalismy z kolega schemat slektryczny do jego paska ale nic kompletnie nie ma :( u niego z nastawnika sa wyprowadzone tylko trzy kable po załozeniu opornika na 2 i 3 nic sie nie zmieniło. :-k


Własnie zrobiłem jazde prubna z zamontowanym opornikiem , fajnie czuc przyrost mocy nie jest to moze euforia ale miłe wrazenie kilku kucy wiecej :D
Szkoda że mgła nie pozwala na szybsza jazde. :satan:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

DAB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw maja 01, 2008 16:37
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: DAB » pt maja 02, 2008 20:06

Czesc koledzy witam jestem pod wrażeniem tej przeróbki z opornikiem i mam pytanie czy z tym ''bajerem'' można jezdzic cały czas.... :grin: zgury dzięki za odpowiedz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 63 gości