Strona 1 z 1

1.9 TDI AHF vs korby+tłoki AXR

: pt sie 02, 2024 14:12
autor: krissMK4
Witam

Jako że mam będę się przemierzał do odświeżenia mojego drugiego AHF chciałem zapytać , otóż znalazłem w innym temacie na forum informację że do silnika vp można wrzucić korbowody i tłoki z silnika AXR na pompowtrysku .
spawacz pisze:
sob cze 22, 2013 21:50
mozesz za to zalozyc tlok + korba z AXR np. i tu juz znaczaco podniesiesz wytrymalosc.
Czy ma ktoś jakieś informacje na ten temat ? z tego co patrzę na po średnicach sworzni itd powinno podejść , ale chciałbym się upewnić na 100% , no bo nie ma nigdzie takich informacji .

Z góry dziękuję za pomoc. :pub:

Re: 1.9 TDI AHF vs korby+tłoki AXR

: pt sie 02, 2024 22:02
autor: wesol
A weź mi powiedz w jaka moc celujesz?

Re: 1.9 TDI AHF vs korby+tłoki AXR

: pt sie 02, 2024 22:12
autor: krissMK4
wesol pisze:
pt sie 02, 2024 22:02
A weź mi powiedz w jaka moc celujesz?
Jakieś 250km na pewno , chciałbym spać spokojnie , czytałem gdzieś że ahf potrafi czasem przy 220 wygiąć korby .

Re: 1.9 TDI AHF vs korby+tłoki AXR

: sob sie 03, 2024 07:22
autor: wesol
Pytam bo fiodor w swoich z tego co wiem początkowo nic z tym nie robił. A chyba jak byłem wtedy u niego to miał 270 koni i chyba z 500Nm.
No i kiedyś Marek Staszewski mówił że swojego wtedy bzyka co robił z silnika axr czyli 101 konna wersja która jest bliźniacza do alh asv itp to że 300 koni wytrzymuje. Na moce 400 kk i to blok asz arl. Co prawda jego silnik skończył marnie ale z racji iż syn się dopadl i za mocno upalal. Ty le że on miał rozwiertak do 2.1 tdi no i miał 384 konie pod maską i napęd 4x4.
Jabys wymieniał słupek cały to okej ale same korby z tłokami to pamiętaj że kupa roboty. Bo po pierwsze bym to wszystko zważył na dokładnej wadze by się zgadzały ciężary. Po drugie po założeniu trzeba sprawdzić ile wystaja tłoki nad blok żeby dobrać grubość uszczelki pod głowice. Itd itd.