1.9 SDI AEY przerobiony na TDI AFN dziwny problem
: sob maja 20, 2017 19:59
Witam!
W swoim golfie posiadam silnik 1.9 SDI AEY i dołożyłem do niego osprzęt z AFN'a a instalacja do sterownika pochodzi z 1z wersja bez immo, nie ma kata i EGR'a, wałek rozrządu od tdi. Mam dziwny problem z autem, nie pamiętam już od kiedy... chyba od pierwszego zamontowania elektroniki w miejscu pompy mechanicznej ( wcześniej przy swapie silnika miałem pompę mechaniczną ). Otóż problem ten wygląda następująco...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BMsls7jgmcw[/youtube]
Ten niebieski dym to nie jest olej... śmierdzi właśnie niedopaloną ropą i w momencie pojawiania się tego dymu silnik zaczyna lekko się trząść. Po części doszedłem już jak ten problem zniwelować, ale wiem że to nie jest rozwiązanie. Pomaga lekka modyfikacja mapy kąta wtrysku. Tylko zastanawiam się dlaczego inny seryjny tdi na zimnym silniku koło 2 tys obr/min nie dymi tak jak mój. Zmiana wtrysków nie pomaga jest to samo. Kąt wtrysku statycznie jest ustawiony koło niebieskiej linii. Zimą mam też problemy z odpaleniem auta gdy stoi na mrozie. Może inaczej problemu z odpaleniem nie mam, ale jak już zacznie chodzić to silnik rzuca przez chwilę i wydobywa się podobny dym, pomaga wydłużenie grzania świec ponad standard, odczekanie jeszcze 5 sekund po zgaśnięciu lampki. Po jakiś 30 sekundach dym ginie a silnik pracuje równo. Efekt jak przy spalonej świecy żarowej, ale świece wszystkie sprawne i prąd do nich dochodzi. Ciśnienie sprężania około 28-29 barów. Założona uszczelka pod głowicę z 3 karbami w miejsce 2.
Tutaj znalazłem podobny problem do mojego...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VgVUO3piFoc[/youtube]
Ktoś może mi wyjaśnić gdzie leży problem?? Obecnie mam założonego seryjnego kompa z końcówką EF lub EK. Oba pochodzą z seata toledo/ibiza tam seryjnie kąt jest mocniej podgoniony w miejscach gdzie w innych sterownikach jest opóźniony ( zapewne ze względu ekologi i egr'a ) Auto podczas jazdy nie dymi na serii 205tkach wtryskach ( dawka na nastawniku w okolicy 4mg/s ) jak i na 216stkach ( wtryski od cowboya ). Po założeniu 216stek brak jakiś znacznych przyrostów Nm/KM mam czasem wrażenie, że na 205tkach jest lepiej. Zastanawiam się czy nie jest to wina pompy wtryskowej. Może sekcja wysokiego ciśnienia jest już podjechana i nie daje już wystarczającego ciśnienia i przez to wtryski zamiast ładnie rozpylać to podlewają?? Pompę wtryskową mam od audi a4 b5 afn, którą kupiłem z obciętymi wtyczkami, ale wszystko jest przylutowane tak jak należy. Mam jeszcze objaw taki, że auto rozgrzane do 90*C musi zrobić ze 3-4 obroty zanim odpali (mapa startowa ori od afn'a)objaw padającej powoli pompy, rozrusznik i akumulator ok... obroty swoje wykręca. Brak błędów w sterowniku silnika. Kiedyś odpiąłem rurę od IC i dymu jak by więcej było. Ciekawe czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem.
W swoim golfie posiadam silnik 1.9 SDI AEY i dołożyłem do niego osprzęt z AFN'a a instalacja do sterownika pochodzi z 1z wersja bez immo, nie ma kata i EGR'a, wałek rozrządu od tdi. Mam dziwny problem z autem, nie pamiętam już od kiedy... chyba od pierwszego zamontowania elektroniki w miejscu pompy mechanicznej ( wcześniej przy swapie silnika miałem pompę mechaniczną ). Otóż problem ten wygląda następująco...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BMsls7jgmcw[/youtube]
Ten niebieski dym to nie jest olej... śmierdzi właśnie niedopaloną ropą i w momencie pojawiania się tego dymu silnik zaczyna lekko się trząść. Po części doszedłem już jak ten problem zniwelować, ale wiem że to nie jest rozwiązanie. Pomaga lekka modyfikacja mapy kąta wtrysku. Tylko zastanawiam się dlaczego inny seryjny tdi na zimnym silniku koło 2 tys obr/min nie dymi tak jak mój. Zmiana wtrysków nie pomaga jest to samo. Kąt wtrysku statycznie jest ustawiony koło niebieskiej linii. Zimą mam też problemy z odpaleniem auta gdy stoi na mrozie. Może inaczej problemu z odpaleniem nie mam, ale jak już zacznie chodzić to silnik rzuca przez chwilę i wydobywa się podobny dym, pomaga wydłużenie grzania świec ponad standard, odczekanie jeszcze 5 sekund po zgaśnięciu lampki. Po jakiś 30 sekundach dym ginie a silnik pracuje równo. Efekt jak przy spalonej świecy żarowej, ale świece wszystkie sprawne i prąd do nich dochodzi. Ciśnienie sprężania około 28-29 barów. Założona uszczelka pod głowicę z 3 karbami w miejsce 2.
Tutaj znalazłem podobny problem do mojego...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VgVUO3piFoc[/youtube]
Ktoś może mi wyjaśnić gdzie leży problem?? Obecnie mam założonego seryjnego kompa z końcówką EF lub EK. Oba pochodzą z seata toledo/ibiza tam seryjnie kąt jest mocniej podgoniony w miejscach gdzie w innych sterownikach jest opóźniony ( zapewne ze względu ekologi i egr'a ) Auto podczas jazdy nie dymi na serii 205tkach wtryskach ( dawka na nastawniku w okolicy 4mg/s ) jak i na 216stkach ( wtryski od cowboya ). Po założeniu 216stek brak jakiś znacznych przyrostów Nm/KM mam czasem wrażenie, że na 205tkach jest lepiej. Zastanawiam się czy nie jest to wina pompy wtryskowej. Może sekcja wysokiego ciśnienia jest już podjechana i nie daje już wystarczającego ciśnienia i przez to wtryski zamiast ładnie rozpylać to podlewają?? Pompę wtryskową mam od audi a4 b5 afn, którą kupiłem z obciętymi wtyczkami, ale wszystko jest przylutowane tak jak należy. Mam jeszcze objaw taki, że auto rozgrzane do 90*C musi zrobić ze 3-4 obroty zanim odpali (mapa startowa ori od afn'a)objaw padającej powoli pompy, rozrusznik i akumulator ok... obroty swoje wykręca. Brak błędów w sterowniku silnika. Kiedyś odpiąłem rurę od IC i dymu jak by więcej było. Ciekawe czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem.