Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
Witam
Posiadam Golfa mk3 XXJahre z silniczkiem 1.9TDI AFN.
Moje pytanie jest nastepujace czy majac okolo 10.000 cebulionow warto motac te biedne TDI do 200+ czy lepjej kupic silnik itp i zrobic swap, lecz tu nasuwa sie pytanie czy kazdy vr6 podejdzie pod klimatronic i Nikia Sound System bez komplikacji. Jak ktos zna konkretne firmy zajmujace tego typu zabiegami w Mazowieckim prosze o numery telefonow, czy strony internetowe.
Z Góry Dziękuje i Pozdrawiam...
Pacjęt:
Posiadam Golfa mk3 XXJahre z silniczkiem 1.9TDI AFN.
Moje pytanie jest nastepujace czy majac okolo 10.000 cebulionow warto motac te biedne TDI do 200+ czy lepjej kupic silnik itp i zrobic swap, lecz tu nasuwa sie pytanie czy kazdy vr6 podejdzie pod klimatronic i Nikia Sound System bez komplikacji. Jak ktos zna konkretne firmy zajmujace tego typu zabiegami w Mazowieckim prosze o numery telefonow, czy strony internetowe.
Z Góry Dziękuje i Pozdrawiam...
Pacjęt:
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
Mam pytanie- jaki związek miałby system nagłośnienia Nokia DSP ze swapem na vr6?
Silnik vr6 spokojnie wejdzie w końcu buda XX jahre nie różni się niczym od pozostałych golfów. Na Twoim miejscu zastanowiłbym się raczej nad tym czy nie lepiej zostawić sobie rzadki już okaz XX jahre w oryginale!?Zwłaszcza, że z tego co widać Twoj egzemplarz jest bardzo ładny.
Poza tym jeśli chodzi o koszty: turbo BRD - ok 1000 zł, sprzęgło sztywne vr6, g60 itp.- 500zł, wtryski 216 - 700zł, soft- ok 1000 zł, FMIC - 500-600zł. Moc na luzie 160km
Teraz vr6- sam silnik to ok 3000zł plus remont ( ok 1000 zł) bo wątpię w znalezienie dobrej sztuki. Koszt swapu co najmniej 1000 zł = moc 174km
Obie opcje w podobnych kosztach z tym, że tak jak pisałem. Moim zdaniem jeśli już robić to wzmocnić AFN'a. Zawsze to oryginał... Decyzja jednak należy do Ciebie chociaż myślę, że wielu użytkowników poprze moją opinie.
Silnik vr6 spokojnie wejdzie w końcu buda XX jahre nie różni się niczym od pozostałych golfów. Na Twoim miejscu zastanowiłbym się raczej nad tym czy nie lepiej zostawić sobie rzadki już okaz XX jahre w oryginale!?Zwłaszcza, że z tego co widać Twoj egzemplarz jest bardzo ładny.
Poza tym jeśli chodzi o koszty: turbo BRD - ok 1000 zł, sprzęgło sztywne vr6, g60 itp.- 500zł, wtryski 216 - 700zł, soft- ok 1000 zł, FMIC - 500-600zł. Moc na luzie 160km
Teraz vr6- sam silnik to ok 3000zł plus remont ( ok 1000 zł) bo wątpię w znalezienie dobrej sztuki. Koszt swapu co najmniej 1000 zł = moc 174km
Obie opcje w podobnych kosztach z tym, że tak jak pisałem. Moim zdaniem jeśli już robić to wzmocnić AFN'a. Zawsze to oryginał... Decyzja jednak należy do Ciebie chociaż myślę, że wielu użytkowników poprze moją opinie.
Było
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
Z opisu widzę że i ty posiadasz xx w tdi, jak znajde kogoś w mazowieckim co to ogarnie to i fakt może lepjej motac ori motor ale dźwięk vr jest niesamowity, nwm czy ten system ma coś do swapa ale wolę zapytać, dużo mniej zabawy byłoby grzebać w tdi niż przekładać klime i vr z instalacja i zbiornikiem.
Jak ktoś ma jakiś namiar to jeszcze raz proszę o kontakt.
Jak ktoś ma jakiś namiar to jeszcze raz proszę o kontakt.
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
Zgadza się- posiadam XX jahre, aktualnie jest rozebrane i powoli odzyskuje dawny blask ( dzięki ludziom z forum będzie taki jak był - oryginalny). Nagłośnienie nie ma nic wspólnego ze swapem, klima z resztą też. Ponieważ ingerujesz głównie w komorę silnika i instalację elektryczną w skrzynce. Posiadałem vr6 i powiem ci, że znaleźć zdrowy silnik graniczy z cudem, a jak nie masz pojęcia o mechanice to zapłacisz sporo za jego remont do tego przekładka później koszty paliwa itp... Jedyne co przemawia za Vr6 to jego dźwięk... Jak dobrze zrobisz AFN to Vr' y mogą się schować przy przyspieszaniu i ekonomii.
Jak już rozpocząłeś temat ze swoim autem to podziel się większa ilością informacji i zdjęć. Ile ma najechane, skąd go masz itp.
Jak już rozpocząłeś temat ze swoim autem to podziel się większa ilością informacji i zdjęć. Ile ma najechane, skąd go masz itp.
Było
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
Nom myślę właśnie nad założeniem tematu, o mechanice pojęcia coś tam mam ale swapa bym się nie podją, znajomy[wielki fan VW] też odradza swapa i mówi, że ten AFN po modyfikacjach będzie o niebo lepszy.
Ogólnie na XXJahre chorowałem już ze 3lata ale nie było nic ciekawego.
Ogólnie na XXJahre chorowałem już ze 3lata ale nie było nic ciekawego.
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
No to czekam z niecierpliwością na temat o Twoim Jahre. No widzisz nawet Twój znajomy ci odradza więc coś w tym jest A jak się później "dopadną" do Ciebie ludzie z forum to zobaczysz, że zostaniesz przy ori
Było
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6
- pankarol
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob maja 06, 2006 00:54
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontakt:
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
Jasne, ze powinienes zostac przy ori!
piotrek20060, bardzo dobrze ci doradza, a juz malo jest ori egzemplarzy.
Moim zdaniem modyfikacje AFNa rowniez wyjda mu na lepsze, niz swap na VRa.
Silnik fajnie brzmi, racja ale koszt zakupu i remontu a potem eksploatacji to maly kosmos.
Piotrek mial, wiec wie co pisze.
Ja nie mialem, ale mam AFNa, jeszcze niemodzonego i go uwielbiam.
Oczywiscie po odpowiednim upgradzie moze ganiac i przeganiac r'ki.
Zmykam do twojego tematu w Nasze auta.
piotrek20060, bardzo dobrze ci doradza, a juz malo jest ori egzemplarzy.
Moim zdaniem modyfikacje AFNa rowniez wyjda mu na lepsze, niz swap na VRa.
Silnik fajnie brzmi, racja ale koszt zakupu i remontu a potem eksploatacji to maly kosmos.
Piotrek mial, wiec wie co pisze.
Ja nie mialem, ale mam AFNa, jeszcze niemodzonego i go uwielbiam.
Oczywiscie po odpowiednim upgradzie moze ganiac i przeganiac r'ki.
Zmykam do twojego tematu w Nasze auta.
Moja dwudziestka:
viewtopic.php?t=123016" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?t=123016" onclick="window.open(this.href);return false;
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
Remont VR6 to wydatek znacznie większy niż 1000zł. Może pochłonąć połowę twojego budżetu.
Jeżeli chcesz aby pod maską był VR6 np ABV to może braknąć 10tyś zwłaszcza jeżeli chcesz zlecić taką robotę komuś.
Ja też bym polecał Ci dłubnięcie AFN niż swap.
Przy dobrym układzie moc będzie większa niż VR6 i w kieszeni zostanie połowa kasy.
Turbo 1000zł, wtryski230 1000zł, pompa11 900zł, sprzęgło 500zł, FMIC około 600zł, strojenie 1000zł.
Razem wychodzi około 5000zł A moc około 200KM
Na dzwięk też można coś zaradzić np zrobić odcinkę u tunera, wyciąć stare tłumiki, zrobić przelot na jednym tłumiku.
Jeżeli chcesz aby pod maską był VR6 np ABV to może braknąć 10tyś zwłaszcza jeżeli chcesz zlecić taką robotę komuś.
Ja też bym polecał Ci dłubnięcie AFN niż swap.
Przy dobrym układzie moc będzie większa niż VR6 i w kieszeni zostanie połowa kasy.
Turbo 1000zł, wtryski230 1000zł, pompa11 900zł, sprzęgło 500zł, FMIC około 600zł, strojenie 1000zł.
Razem wychodzi około 5000zł A moc około 200KM
Na dzwięk też można coś zaradzić np zrobić odcinkę u tunera, wyciąć stare tłumiki, zrobić przelot na jednym tłumiku.
- dawid13132
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
- Lokalizacja: Kępa Chot/lbn
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
Tylko mod afn'a . Swap + remont vr'a wyjdzie Cię dużo, a i tak nie będzie takich osiągów jak w tdi 200+
Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip
AFN 246/470 by Prochip
-
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: ndz lut 22, 2015 15:31
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
Jak masz tyle siana to kręć tego AFN'a ponad te 170km, które ma VR6. Zrób 200+ i będziesz mile zaskoczony co Twój klekot potrafi
Fakt faktem, dźwięku VR'a nie ma co porównywać do diesla ale diesel też może fajnie brzmieć. Od razu zrób sobie wydech przelotowy i zobaczysz jak te silniki mogą brzmieć.
Fakt faktem, dźwięku VR'a nie ma co porównywać do diesla ale diesel też może fajnie brzmieć. Od razu zrób sobie wydech przelotowy i zobaczysz jak te silniki mogą brzmieć.
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
Klank VR6 jest piękny, ale wszystko co zbyt piękne szybko się kończy!!
Tylko i wyłącznie upgrade twojego ori motoru:
Sprzęgło
Turbo - ja polecam GTD1449 - wstaje lepiej niż CAHA/BMN i jest nieco wydajniejsze, czyli robisz max wydajnosci wtrysków, a turbo ma nadal mały zapas - bo dmuchnie 220ps / 450nm - turbiny wiele nowsze rcznikowo, a wiec mniejsze przebiegi, oraz poprawiony FLOW
Pompa 11
Wtryski 230
FMIC
Wydech
Soft
Jeżeli sam potrafisz rurki do kupy sfitować i pocheftować ( najlepiej samemu spawac TIGiem ) to w 5tys sie miescisz, no chyba ze ori motor wymagałby tez remontu, to wóczas 2-3koła extra i masz silnik jak ta lala.
W razie "w" zostaje tobie tez sianko na inną skrzynie biegów, półosie, przeguby, bo układ przeniesienia napędu dostanie większe obciążenia i jeżeli ma już "siwe włosy", to niedługo może się poddac.
A idąc dalej, to moze nowe świece będą potrzebne, moze nowy aku, rozrząd do zrobienia, itp.
Przy VR6 nie zbiegnie ci nic, a nawet zabraknie.
P.S. miałem mk4 AHFa 169ps / 385nm i zamiatał wszystkie 2.8, a nawet te nieco zmęczone 2.9
Natomiast mk4 ARL + GTB 230ps / 415nm zamiatał wszystkie mk4 R32, a nawet niektóre mk5 r32 250ps
Tylko i wyłącznie upgrade twojego ori motoru:
Sprzęgło
Turbo - ja polecam GTD1449 - wstaje lepiej niż CAHA/BMN i jest nieco wydajniejsze, czyli robisz max wydajnosci wtrysków, a turbo ma nadal mały zapas - bo dmuchnie 220ps / 450nm - turbiny wiele nowsze rcznikowo, a wiec mniejsze przebiegi, oraz poprawiony FLOW
Pompa 11
Wtryski 230
FMIC
Wydech
Soft
Jeżeli sam potrafisz rurki do kupy sfitować i pocheftować ( najlepiej samemu spawac TIGiem ) to w 5tys sie miescisz, no chyba ze ori motor wymagałby tez remontu, to wóczas 2-3koła extra i masz silnik jak ta lala.
W razie "w" zostaje tobie tez sianko na inną skrzynie biegów, półosie, przeguby, bo układ przeniesienia napędu dostanie większe obciążenia i jeżeli ma już "siwe włosy", to niedługo może się poddac.
A idąc dalej, to moze nowe świece będą potrzebne, moze nowy aku, rozrząd do zrobienia, itp.
Przy VR6 nie zbiegnie ci nic, a nawet zabraknie.
P.S. miałem mk4 AHFa 169ps / 385nm i zamiatał wszystkie 2.8, a nawet te nieco zmęczone 2.9
Natomiast mk4 ARL + GTB 230ps / 415nm zamiatał wszystkie mk4 R32, a nawet niektóre mk5 r32 250ps
Ostatnio zmieniony ndz sty 08, 2017 21:47 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 1 raz.
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
rav_tdi, Mądrego dobrze posłuchać.
Kolejna osoba która moim zdaniem dobrze radzi, a przy okazji dzieli się wiedzą, z której osobiście pozwolę sobie skorzystać.
Będzie łatwiej kompletować graty do przerobienia AFN
Kolejna osoba która moim zdaniem dobrze radzi, a przy okazji dzieli się wiedzą, z której osobiście pozwolę sobie skorzystać.
Będzie łatwiej kompletować graty do przerobienia AFN
Było
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6
Golf I GL
1.8 Gt
VR 6
1.9 TDI 130
Jest :)
AFN GTI XX jahre L041, XX jahre AFN LC9M , GT 1.8, VR6
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
- Kontakt:
Motane 1.9TDI AFN czy swap na Vr6
Robiłem swego czasu wydech w Ibizie mk2 AFN bo był seryjny .
Przed wydechem 189KM 420Nm Po wydechu 209KM 433Nm bez ruszania softu
Turbo BRD , wtryski 230, Pompa hybryda , Fmic T5 , Sprzęgło 1Z.
także dość prosty przepis na fajną moc .
Przed wydechem 189KM 420Nm Po wydechu 209KM 433Nm bez ruszania softu
Turbo BRD , wtryski 230, Pompa hybryda , Fmic T5 , Sprzęgło 1Z.
także dość prosty przepis na fajną moc .
Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości