Strona 1 z 2

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: śr lut 03, 2016 20:05
autor: SebastiCo
Witam wszystkich ;-)
Proszę o wyrozumiałość :blush:
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zwiekszeniem mocy w swoim 1z ( jeździ jak dziadziowóz, brak mi sił. Werwy zero) :bajer:
Mam wsadzone wtrysku od afn i jakos szału nie czuje... (Docelowo będą 216) Dawka i kat wtrysku ustawiony pod vcds. Igła.
Chce zwiększyć moc. Celuje w okolice 130-140km.
Na dzień dzisiejszy oprócz wtrysków z afn to seria.
Zmiana intercoolera obowiazkowo, są juz do tego przygotowania.
I tu nasuwa się moje pytanie. Czy kłaść sterownik 16bit i turbina na zmiennej geometrii. Czy jest możliwa taka moc z turbo na upuscie? (Jakaś hybryda/ większa suszarka no i program.)
Czy celowanie w pułap 140km wymaga zmiany pompy na 11?
Proszę o wasze wypowiedzi i będę wdzięczny za pomoc w wybraniu drogi.

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: czw lut 04, 2016 16:05
autor: wronek1
ja miałem 216stki soft i fmic , do tego kolektor z awx'a , przelot i na tym wypluło mi na seryjnej suszarce w 1z 136koni i 330NM .
Tak więc turbo da radę ,pompa też . Zdrowy motor , wtryski i mocny soft i będziesz zadowolony.

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: czw lut 04, 2016 16:57
autor: SebastiCo
Czyli nie trzeba modzic z sterownikiem 16 bit? Jest taka moc z granicach 140km osiągalna.
Jakieś przeróbki pod ten kolektor z awx czy p&p? :bajer:
Ahh zapomniałem, kat jest wywalony został tylko końcowy tłumik. Można włożyć jakieś większe turbo na WG żeby lepiej dmuchało? Jakie są doświadczenia wasze z tym?

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: czw lut 04, 2016 17:49
autor: wronek1
ecu musisz mieć 16bit , większe turbo to szukaj gt1549s z peugota/citroena, ale ono wymaga przeróbek. seryjne T15 daje rade do 140koni jak jest zdrowe.

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: czw lut 04, 2016 17:53
autor: KLICHO
Mi dało 142KM ori T15 :) Ale to jeszcze na pompie AFN z HDK 248, wałkiem SDI + to co wronek mówił

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: pt lut 05, 2016 11:46
autor: SebastiCo
ECU 16 jeśli turbo na zmiennej tak?
Z tego co widze ta gt1549S jest na upuście wiec zmiany sterownika nie potrzeba, dobrze myśłe?

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: pt lut 05, 2016 16:22
autor: wronek1
ecu 16bit żeby wykrzesać większą moc niż jakies 115koni , bo 8 bit ma zazwyczaj map sensor do 2barów i nie da się mocniej niż 1 bar podciągnąć doładowania.
Tak więc jeśli interesuje Cie 130-140 koni to musisz mieć 16stke kompa.
gt1549s jest na upuście, niedługo wrzucam do siebie i będę zdawał relacje po sofcie.

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: pt lut 05, 2016 18:33
autor: SebastiCo
A wronek1 powiesz mi może jak sprawdzić jaki sterownik jest 8 czy 16? Czytałem że 8 bitowy jest w plastikowej obudowie? Nie wiem...

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: pt lut 05, 2016 20:24
autor: wronek1
no dobrze czytałeś , 8bit plastik ,16bit alu ...

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: ndz lut 07, 2016 21:18
autor: SebastiCo
No ok. Dzieki za tlumaczenie i wyrozumiałość ;)
Jutro zobaczę czy plastik czy aluminium ;)

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: ndz lut 14, 2016 11:12
autor: Krzysiek W.
Witam, w swoim poprzednim mk3 1;9 tdi (1z), miałem zmienione wtrysku na te z ahf-a. Komp zmieniony na 16 bit od forumowicza munior - niby z wygranym ,,wirusem'' - pokazało 117 koni. Wtedy udalem się do znajomego który zawodowo zajmuje się zwiekszaniem mocy w samochodach. Stwierdził ze program to kicha, i zrobił korektę. Ponadto zauważył ze moja pompa wtryskowa jest juz zużyta. Nabyłem druga pompę z afn, zainstalowalem - w ogóle inne auto. Miałem udać się ponownie na korektę -głównie podniesienie dawki paliwa. Ale golf się sprzedał. Przed sprzedażą miałem okazję schamowac go. Wyszło wtedy chyba 127 koni. Icek seryjny + pompa ahf + wtrysku ahf + turbo seria. Jak znajdę wykres to wrzuce.

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: wt lut 16, 2016 20:01
autor: dzasper11
..a jaki komp 16bitowy pasuje p&p pod seryjnego 1z..tak ze wkładasz kompa robisz adaptacje immo i smigasz bez problemów z kompem 16 bitowym??

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: czw lut 18, 2016 19:40
autor: SebastiCo
To jak jest alu sterownil to jest 16 bit? Czytam inne dziwne rzeczy i zdania sa podzielone, jedni pisza ze w 1z jest 8bit tylko i wylacznie, za to drudzy ze jednak 16 tez wystepuje. Metlik w glowie sie robi mi juz...

Która drogę wybrać? Mk3 1z

: pt lut 19, 2016 11:21
autor: palio
Wyjmij kompa zrób zdjęcie i wrzuć. Wtedy koledzy powiedzą jaki masz. W 1z występował 8 i 16 bitowe ECU.