Zakładam nowy temat bo przejrzałem parę tematów w sieci i żaden nie jest sklejony do kupy albo ma parę lat. Mianowicie czy ktoś ogarnia przykładowe "stage" dla silników 1.4tdi 75ps. Chodzi o to, że np.
-sam soft to okolice 95-100ps
-turbo z 1.4tdi 90ps na tyle (czy w ogóle jest sens jeśli ktoś wsadził takie)
-jakie turbo na 120-150ps z jak najmniejszą rzeźbą?
Seryjne pompki ponoć do 140ps ? Cooler, wydech, sprzęgło wiadomo...
Mam obecnie samego softa, jest to mój dupowóz a że mój główny samochód to 2.0T 370ps to trochę ciągnie, żeby zmodzić tego tylko TDI to dla mnie nowy świat, sczególnie 1.4 : - )
Modyfikacje 1.4TDI AMF
: czw lut 19, 2015 02:15
autor: zgredd
Turbo na 150km w 1.4 tdi to turbina ARL obcina się jeden kanał ewentualnie coś przyspawać do kolektora, nie wiem do ilu starcza turbo asz ponieważ nigdy oprócz softu nic w 1,4 tdi nie robiłem. Ciężko mi powiedzieć na ile starczają seryjne pompki jak będzie mało to wkładasz 3 pompo wtryski z ARL o oznaczeniu AL i paliwa nie braknie. Reszta jak mówiłeś cooler, wydech, może dolot. 1.4 tdi to taki 1.9 tdi bez jednego cylindra.
Re: Modyfikacje 1.4TDI AMF
: czw lut 19, 2015 11:12
autor: siwysdz
Spotkalem sie z modyfikacja seryjnego turbo na hybryde na czesciach z 1.6HDI. Jest to tylko dupowoz ale tak korci zeby cos pogrzebac bardziej. : - )
Modyfikacje 1.4TDI AMF
: czw lut 19, 2015 12:31
autor: l_witek
Problem jest ze sprzęgłem które jest delikatne i czesto po samym chipie nie wytrzymuje długo.
jest taki projekt
1.4TDI AMF 75ps 200nm seria
- przebudowa na VNT 130ps
- pompki AL
- jakiś IC
- przelot
Zrobili to na 150 km bo sprzęgło więcej nie trzymało.
niestety nie mam linku ale turbo miało obcięty kolektor i zaspawany zeby pasował pod 1.4 tdi
Edit: znalazłem coś takiego jeszcze. " onclick="window.open(this.href);return false;
Nie myślałeś żeby wrzucić 1.9 SDI z Polo 9n i w to wpakować turbo bez vnt.
projekt oryginalny i łatwiej zrobić większe moce.
Pozbywasz się problemu wycierania wałka w PD i luzu na wale który w 1.4 tdi pojawia się po ok 200 tyś...
Re: Modyfikacje 1.4TDI AMF
: czw lut 19, 2015 22:20
autor: siwysdz
Moje lupo ma juz 300k nalatane. : - ) widze, ze grubsza rzezba potrzebna to chyba zostawie to co jest i zrobie hybryde w Golfie i pociagniemy plaskie 500nm. : - )
Modyfikacje 1.4TDI AMF
: czw lut 19, 2015 23:10
autor: l_witek
Zona ma ten silnik w Polo
Ma zrobionyego softa, wyciachanego kata i calkiem fajnie to jedzie ,koszt tez stosunkowo niewielki
Re: Modyfikacje 1.4TDI AMF
: pt lut 20, 2015 13:07
autor: siwysdz
Tez mam softa na 100ps. : - ) fajnie jezdzi ale jakby bylo ze 130 bylby to fajny dupowoz.
Modyfikacje 1.4TDI AMF
: pt lut 20, 2015 13:45
autor: l_witek
To wywalenie kata zwiekszy Ci tylko elastyczność. Bedzie się fajnie wkrecal ,dół sie poprawi.
Re: Modyfikacje 1.4TDI AMF
: sob lut 21, 2015 00:43
autor: siwysdz
Nie ma juz kata ale mysle nad wywaleniem srodkowego. : - )
Modyfikacje 1.4TDI AMF
: sob lut 21, 2015 03:10
autor: zgredd
W 1.4tdi bez vnt nawet po sofcie nie ma dołu takiego jak w 1.9.
Modyfikacje 1.4TDI AMF
: sob lut 21, 2015 07:24
autor: l_witek
Nikt nie twiedzi ze jest...
Re: Modyfikacje 1.4TDI AMF
: sob lut 21, 2015 12:43
autor: siwysdz
No do 2tys nic sie nie dzieje. : - )
Modyfikacje 1.4TDI AMF
: sob lut 21, 2015 16:04
autor: l_witek
Taki jest tem silnik
ale kolejne usuwanie tłumików nic nie da.
Re: Modyfikacje 1.4TDI AMF
: sob lut 21, 2015 19:06
autor: spawacz
Robilem kiedys znajomemu ibize 6L z takim motorem, pompki seryjne do grancy 165KM ida, ogólnie po 140KM zaczna sie problemy z sprzeglem - nie bedzie utrymywac .Turbo z ASZ z obcietym ostatnim cyl i zaspawanym, przy 1.48b , wygererowala 142KM , a wydech caly przelot 55 z tlumikiem koncowym ASZ. Sprzeglo zdechlo po 8 tys. KM , nietety , najlepiej odrau dac skrzynie z 1.9 , 5 bieg + sprzeglo ale 2 masowe bo bude rozwala dgrania.