Strona 1 z 1

Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: ndz cze 29, 2014 20:22
autor: DjExit
Witam, zlikwidowałem cały osprzęt w silniku 1Z odpowiedzialny za recyrkulację spalin, tzn: usunąłem wszystkie gumowe węże, zaślepiłem na trójniku przy vacum pompie, zaślepiłem otwory w kolektorze dolotowym i wydechowym i usunąłem zawór N118. Niestety na VAGu ciągle wisi teraz błąd przerwy w obwodzie zaworu N18 :/ Czy da się zastąpić ten elektrozawór jakimś rezystorem? Albo lepiej, może da się jakoś wyłączyć w programie jego sprawdzanie ?

Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: ndz cze 29, 2014 20:47
autor: KLICHO
Wiesz ja tylko zaślepiłem egr, flansza nie wiem po co wywalałeś zaworek ? Ja zostawiłem standardowo tak jak było jeden wężyk w kolektor a drugi zaślepiony. I w vagu 0 błędów

Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: ndz cze 29, 2014 20:51
autor: DjExit
Po prostu kwestia porządku i minimalistyczności pod maską.

Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: ndz cze 29, 2014 20:57
autor: KLICHO
I potem robieniu sobie kilku problemów :) Zostaw to N18 podłącz jeden do kolektora + jeden zaślep i po problemie a teraz komputer głupieje. Ja zaślepiając 2 węże po zmianie kolektora na AWX i zaślepieniu EGR uszkodziłem przepływkę.

Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: ndz cze 29, 2014 21:24
autor: DjExit
Przepływówki już nie ma :D Wyłączona programowo i dioda wstawiona żeby błędu nie było. Może zamiast N18 można wstawić jakiś rezystor ? Ale tak żeby się nie grzał a jednocześnie ECU widziało odpowiednie obciążenie.

Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: pn cze 30, 2014 19:57
autor: mechatronik1988
Spróbuj wstawić rezystor z przedziału 27-100 ohm zaczynająć od największego, najlepiej rezystor na 5w mocy ( bezwglednie dla 27ohm) dla 100ohm wystarczy 2w.
Możesz sobie wstawić na próbe rezystor 0,25w zanużony w wodzie zaczynająć od rezystora największej rezystancji i patrząc kiedy komputer przestaje zgłaszać błąd i dopiero wtedy zakupić rezystor wiekszej mocy.

Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: śr lip 02, 2014 11:40
autor: MarsNapada
ja usuwając n18 i n239 w ALH normalnie sobie pomierzyłem oporność we wtyczce tych zaworów i włożyłem takie rezystory owinąłem szczelnie izolacja i nie mam z tym żadnych problemów a jakis czas już tak jeżdze z 10 miesięcy...

Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: śr lip 02, 2014 11:51
autor: DjExit
O proszę :D Powiedz kolego jakiej mocy dałeś te rezystory i czy się nie grzeją ?

Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: śr lip 02, 2014 12:10
autor: MarsNapada
Zawór n18 - opornik o rezystancji 16 ohm
Zawór n239 - opornik o rezystancji 36 ohm

włala ;] czy się grzeją to nie wiem nigdy nie sprawdzałem w każdym bądź razie izolacja sie nie topi. Trochę jeżdżę robie długie trasy po 600 km bez gaszenia i tak jak napisałem wyżej żadego problemu z tym nie mam...

Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: czw lip 03, 2014 07:45
autor: mechatronik1988
Co nie znaczy że takie niskie opory są odpowiednie ponieważ cewka to nie rezystor.

Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: czw lip 03, 2014 11:58
autor: MarsNapada
pewnie że cewka to nie rezystor, ale błedami nie sra wiec chyba jest git prawda? W temacie jest "jak oszukać ECU" no wiec tak można go oszukać..

Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: pt lip 18, 2014 23:02
autor: siewcu
Oddaj ECU komuś, kto będzie w stanie to kompletnie wyciąć i pozbędziesz się problemu raz a porządnie, w odpowiedni sposób.

Re: Całkowita likwidacja osprzętu od EGR - jak oszukać ECU?

: ndz lip 27, 2014 17:12
autor: tzebrowski
Proponuje poczytać o DTC i ich wyłączenie w ecu. http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... f=6&t=2195" onclick="window.open(this.href);return false;