Strona 1 z 3

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: śr lis 28, 2012 01:19
autor: Łukasz Kam
Jeśli chce założyć dół z ajm do fabrycznego alh to na co zwrócić uwagę ?
Czujnik położenia wału z koronką to napewno. Czy są jeszcze jakieś znaczące różnice ?
skrzynia, turbina sa takie same ?

A co z rozrządem ? pompą wody ?

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: śr lis 28, 2012 12:06
autor: axel1983
niewykonalne :)

Re: Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: śr lis 28, 2012 14:24
autor: spawacz
chyba w twojej glowie :jezor: . Jak najbardzie wykonalne, ale lepszy bedzie axr jak ma to byc slabszy PD. Ew. dobry by byl PD130.

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: śr lis 28, 2012 15:32
autor: axel1983
spawacz, to powodzenia przy spasowaniu kanałów olejowych :)

Re: Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: śr lis 28, 2012 19:32
autor: spawacz
Skad sie tacy jak ty biora? Gosciu nie masz pojecia, gdzies cos przeczytales i teraz mi tu mardujesz, jeszcze komus w glowie mieszasz, nie myl starych TDI VP z nowszymi VP - to tak w ramach podpowiedzi :bajer: .Lukasz rob swoje.

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: śr lis 28, 2012 20:13
autor: tomau
ALH,ASV,AGR,AHF i tylko te mozna połączyc (głowica VP a dół od PD). Cała reszta starszych tdi na pompie (AFN,1Z,AHU) nie pasuje. Jeżeli masz pompe wody napedzana przez pasek rozrzadu (a majac ALH masz) to możesz połączyć. Najlepiej szukaj jak najmłodszego PD (wieksza szansa na w miare normalny przebieg). Ewentualnie mozesz poszukać młodszych TDI np BLT :) ale z tego co pamietam to troche wiecej roboty (chyba podstawa filtra oleju nie pasuje). Najlepiej poszukaj ASZ/ARL z małym przebiegiem (maja wytrzymalsze korby niz AJM i inne PD).
Przecież osprzet mozesz przełożyć od swojego. Zależy jaka skrzynia w tym AJM czy 5 czy 6 biegowa, jak 6 to potrzebujesz kompletna skrzynie sprzeglo i rozrusznik.
Ps. spawacz, możesz mi powiedzieć tak z ciekawości, dlaczego lepiej szukać AXR niż AJM ? chodzi ci tylko o rok produkcji ?

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: śr lis 28, 2012 21:42
autor: Łukasz Kam
Chodzi o to, że mam klienta który uparł się że nie chce naprawiać swojego silnika pd do kolizji tylko chce zrobić przekładkę na vp.
Mam głowice od alh bo została z jakiegoś innego silnika a klient ma dół z ajm i chce z tego zrobić całość. Koronkę na wał napewno w starych gratach też gdzieś znajdę.

Rozumiem że z rozrządem nie będzie problemu jeśli dół pójdzie od pd. I wszystko tj pompa wodna napinacz i rolki prowadzące będą pasowały od alh ?

Czy napewno różnica polega tylko na koronce wału ? Wolę się upewnić przed rozebraniem żeby w trakcie przekładki nie spotkała mnie jakaś nie miła niespodzianka.

A jak wygląda temat z układem chłodzenia przewody, chłodnica czy tu nie ma jakiś różnic ?

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: śr lis 28, 2012 21:45
autor: Łukasz Kam
W ajm mam 6 biegową skrzynie czyli nie będzie pasowała do silnika na vp ? czym się różnią te skrzynie ?

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: śr lis 28, 2012 22:10
autor: wesol
pasuja skrzynie jak masz kompet do tego czyli dwumas ze sprzeglem oraz rozrusznik, poduchy , linki itd.

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: czw lis 29, 2012 11:59
autor: axel1983
spawacz, przepraszam mój błąd, byłem w innym wątku i coś mi sie ubzdurało że AHU ma a nie ALH mój błąd :pub:

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: pn gru 17, 2012 10:13
autor: Fahoo
złożyłem osobiście 2 takie silniki wszystko pasuje p&p potwierdzam na 100%
wazne aby zmienić tarcze zliczająca na wale jesli dół z pd ma latac w vp ale o tym chyba juz wspominano

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: czw maja 09, 2013 08:37
autor: matig20
witam przepraszam , że odkopuje ... ale nie chce zakładać nowego topica. a więc robiłem remont ilnika tzn. główica i wtryski ... i silnik dalej tuka i kopci na biało... okazało sie , ze rzytarty na panewkach... mam okazje mieć cały kompletny dół od audi a 4 o oznaczeniu avf . ja mam asv ... czy podchodzi wszystko p&p czyli dół avf i głowica oraz reszte osprzętu asv... prosze o pomoc

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: czw maja 09, 2013 11:37
autor: spawacz
Podchodzi zmienic musisz ; tarcze czytajaca obroty, miske olejowa, obudowe uszczelniacza przedniego . Tam sa rwane korby!!! Jaak nie rozbierales takich to sam nie rob leoiej, napoewno dolne panewki korb wyjda ze stopek bo beda przyklejone do walu.

Dół z PD AJM i głowica z vp ALH na co zwrócić uwagę ?

: czw maja 09, 2013 11:39
autor: matig20
kurde no to lipa... u mnie sie tak tłucze silnik... " onclick="window.open(this.href);return false;

głowica po remoncie i nowe wtryski i dalej ie tak tłucze... , pytanie czy przy wymianie panewek trzeba szlifować wał ?