Strona 1 z 1
Zle włozony MapSensor 51C
: czw lis 01, 2012 22:48
autor: Nastar
Tak umieszczony MAP "kłamie" ECU bo podaje temperaturę powietrza doładowanego przed jego schłodzeniem. Ale nie podejmę się stwierdzenia jak to wpływa na wstawanie turbiny.
Za to dolot fi63 może powodować większego laga przy turbo.
Zle włozony MapSensor 51C
: pt lis 02, 2012 12:58
autor: cowboy
map sensor przed IC podaje zawyzoną wartośc cisnienia w dolocie i stąd mało mocy, bo faktyczne cisnienie w kolektorze dolotowym jest mniejsze niz mysli ECU
po IC zwykle są straty i mniejsze cisnienie (przymuje sie srednio 100mbar) , najlepiej mierzyc najblizej kolektora dolotowego
Zle włozony MapSensor 51C
: pt lis 02, 2012 15:17
autor: cowboy
R-lineXXyahre pisze:co9 to znaczy straty ??
to znaczy ze aby było przed kolektorem dolotowym (za intercoolerem) 1 bar doładowania, to na wyjsciu z turbiny musi byc 1,1 bara
Zle włozony MapSensor 51C
: pt lis 02, 2012 15:35
autor: dawid13132
cowboy, a jak to jest dokladniej z tym czujnikiem temp przed ic? co powoduje za wysoka temp odczytana przez ecu? ciecie dawek ?
Zle włozony MapSensor 51C
: pt lis 02, 2012 15:42
autor: cowboy
a faktycznie tam jest chyba tez czujnik temperatury razem z MAPem
jest podobnie, tz ECU mysli ze jest bardzo gorace powietrze w dolocie i obcina dawke
słowem same minusy z powodu zamontowania tych czujników przed intercoolerem
Zle włozony MapSensor 51C
: pt lis 02, 2012 15:54
autor: dawid13132
Ok, dzieki za odpowiedz. U mnie akurat jest sytuacja gdzie mam map sensor 051c za IC, tylko mam oddzielnie czujnik temp w ori rurze przed ic, ale to podlacze sie do tego MAPowskiego czujnika i bedzie git;) pozdrawiam
Re: Zle włozony MapSensor 51C
: pt lis 02, 2012 18:07
autor: Baryla
R-lineXXyahre pisze:a czy Jak mialem robiony Program we wtorek ze zle umieszczonym Map sensorem a teraz mam dobrze Map sensor to trzeba coś z korygować??
tak
Zle włozony MapSensor 51C
: pt lis 02, 2012 18:58
autor: Baryla
myślę że tak bo map będzie pokazywał raz że temp prawidłową przez co komputer nie będzie ciął dawki, a dwa że ciśnienie pojawi się na czujniku troszeczkę później dzięki czemu też paliwkiem komp będzie dłużej podlewał. Jak dobrze pójdzie za trochę ponad tydzień Rolgal będzie robił mi korektę na podobnych gratach jak twoje, zobaczymy czy będzie różnica
Zle włozony MapSensor 51C
: pt lis 02, 2012 19:14
autor: toffic
Co do wpływu temperatury powietrza to dokładnie mówiąc są korekty procentowe ciśnienia doładowania i dawki paliwa zależne od temperatury powietrza ale przeważnie w EDC15 ECU zaczyna ciąć jedno i drugie powyżej 70*C
R-lineXXyahre pisze:WITAM
Czy ZŁE umieszczenie Map sensora czyli miedzy Turbina a IC zamiast IC a kolektor ssacy moze miec wpływ ze :
1)Turbina Wstaje dopiero około 2400rmp
2)Przepływka na vag com do 2400rmp daje 550 wartosc zamiast zadanej 850.....po minieciu 2400 Turbo idzie ładnie i wskazanie przeplywki juz daje 900 na zadane 850
3)AHF,AWX Kolektor,11stka,230,GT1749vc Hybryda(turbobogdan),Fmic,dolot Custom 63'(przeplywka seria) dało 180KM/400NM
EGR masz wycięty w programie??