Problem z drugim biegiem + wymiana łożysk
: wt wrz 04, 2012 16:27
Witam. Było już dużo takich tematów, ale każdy w nich pisał i miał różne objawy przez co nie wiadomo kto komu doradza. Samochód mamy New Beetle ALH ma licznikowo 190k km, tak realnie to 300-400k km (według VIN w 2008 roku było 240tys).
A więc do rzeczy:
Na nieodpalonym silniku biegi wchodzą dobrze, natomiast przy jeździe są często problemy z wbiciem dwójki. Nie wyskakuje żaden bieg. Rzadko, ale zdarza się, że nie wbija też czwórka, w przypadku takich okoliczności wystarczy kilka razy spróbować wbić na inny, a później na właściwy. Jednak już była dwukrotnie taka sytuacja, że jak jechało się do miasta, to nie można było wrzucić wcale biegów. Jest to niebezpieczne, bo za samochodem jest sznur innych samochodów, a jak zaczną wyprzedzać to może być kolizja. Ze skrzyni nie ma szumienia, gdy wciśnie się sprzęgło dźwięk jest taki sam. Dodam, że sprzęgło wymieniane według właściciela 10 000 km temu.
Czytałem, że pomaga wymiana oleju, łożysk w zębatkach, łożyska igiełkowego, wybieraka, synchronizatorów itp. Jednak to wszytko razem daje duże koszta.
Kupiłem z tatą okazyjnie sprzęgło VR6 oraz jednomasa G60. Były kupione z myślą podrasowania silnika.
Planowany setup:
- Zostanie dokupiona regenerowana turbinka BPX lub ARL (stara ALH rzyga olejem ;/),
- wtryski BOSCH 0.216,
- prawdopodobnie dojdzie jeszcze FMIC (ale to raczej w zimie jak będzie czas się z tym pobawić),
- wywalenie katalizatora i wstawienie w jego obudowie rurki przelotowej,
- chip tuningu na razie nie planuję. Jeśli będzie niedosyt mocy to będzie jeszcze teraz po wymianie, jak będzie ok to najwcześniej CHIP na wiosnę.
Celuję w 170-180KM i 350-380NM, oczywiście po CHIPie.
Pomyślałem, że przy okazji wymiany sprzęgła możnaby było wymienić także te łożyska i skrzynię na dłuższą EUH (teraz max. 170km/h, EUH ma podobno 210km/h). Czy orientuje się ktoś jak dokładnie nazywają się te łożyska lub zna ich numer (do oryginalnej skrzyni)? Czy skrzynia EUH podejdzie bezproblemowo na miejsce starej?
Dziękuję za każdą cenną uwagę, Pozdrawiam
A więc do rzeczy:
Na nieodpalonym silniku biegi wchodzą dobrze, natomiast przy jeździe są często problemy z wbiciem dwójki. Nie wyskakuje żaden bieg. Rzadko, ale zdarza się, że nie wbija też czwórka, w przypadku takich okoliczności wystarczy kilka razy spróbować wbić na inny, a później na właściwy. Jednak już była dwukrotnie taka sytuacja, że jak jechało się do miasta, to nie można było wrzucić wcale biegów. Jest to niebezpieczne, bo za samochodem jest sznur innych samochodów, a jak zaczną wyprzedzać to może być kolizja. Ze skrzyni nie ma szumienia, gdy wciśnie się sprzęgło dźwięk jest taki sam. Dodam, że sprzęgło wymieniane według właściciela 10 000 km temu.
Czytałem, że pomaga wymiana oleju, łożysk w zębatkach, łożyska igiełkowego, wybieraka, synchronizatorów itp. Jednak to wszytko razem daje duże koszta.
Kupiłem z tatą okazyjnie sprzęgło VR6 oraz jednomasa G60. Były kupione z myślą podrasowania silnika.
Planowany setup:
- Zostanie dokupiona regenerowana turbinka BPX lub ARL (stara ALH rzyga olejem ;/),
- wtryski BOSCH 0.216,
- prawdopodobnie dojdzie jeszcze FMIC (ale to raczej w zimie jak będzie czas się z tym pobawić),
- wywalenie katalizatora i wstawienie w jego obudowie rurki przelotowej,
- chip tuningu na razie nie planuję. Jeśli będzie niedosyt mocy to będzie jeszcze teraz po wymianie, jak będzie ok to najwcześniej CHIP na wiosnę.
Celuję w 170-180KM i 350-380NM, oczywiście po CHIPie.
Pomyślałem, że przy okazji wymiany sprzęgła możnaby było wymienić także te łożyska i skrzynię na dłuższą EUH (teraz max. 170km/h, EUH ma podobno 210km/h). Czy orientuje się ktoś jak dokładnie nazywają się te łożyska lub zna ich numer (do oryginalnej skrzyni)? Czy skrzynia EUH podejdzie bezproblemowo na miejsce starej?
Dziękuję za każdą cenną uwagę, Pozdrawiam