Strona 1 z 1

Po co pakować się w turbiny VNT ?

: pn sie 20, 2012 11:31
autor: DjExit
Witam. Jestem posiadaczem 1Z++, turbo seria, większe wtryski, ECU przerabiany. Niedługo zakładam FMIC i za jakiś czas trzeba wymienić to co blokuje dalszą drogę przyrostu mocy czyli turbosprężarkę.. Przeglądałem oferty popularnych sklepów z częściami do tuningu i większość customowych dmuchawek do turbo-benzyn jest oparte na waste-gate a nie na VNT.. Dlaczego tak jest i dlaczego w tuningu TDI tak bardzo naciska się na dmuchawki ze zmienną geometrią ? Mam wrażenie, że tylko dlatego, że producenci samochodów montują turbiny VNT w serii i jako "naturalny" postęp technologiczny po turbinach o stałej geometrii.. Zalety są oczywiste, dokładniejsze sterowanie i zysk od niższych obrotów ale za to jest wiele wad, zapiekające się kierowniczki, trudniejsze sterowanie, skomplikowany układ podciśnienia. W przypadku samochodów z seryjną turbiną VNT wymiana na inną jest prawie P&P bo całe sterowanie już mamy, ale w przypadku silnika 1Z i podobnych trzeba przerabiać całe sterowanie. Czy na prawdę trzeba to robić ? Może są większe i mocniejsze turbiny oparte o waste-gate które można kupić w rozsądnych cenach do 1z ?

Po co pakować się w turbiny VNT ?

: pn sie 20, 2012 14:27
autor: Adamm
DjExit pisze:skomplikowany układ podciśnienia
nie wiem co w nim skomplikowanego... jeden zawor 3 wezyki tak samo jak przy turbo waste gate, roznica tkwi tylko w tym ze zamiast cisnienia jest wykorzystane podcisnienie
DjExit pisze:ale w przypadku silnika 1Z i podobnych trzeba przerabiać całe sterowanie.
cala przerowka sprowadza sie do wymiany zaworu N75 na podcisnieniawa jego wersje i inne poprowadzenie wezykow. do tego korekta w programie

Po co pakować się w turbiny VNT ?

: pn sie 20, 2012 15:27
autor: spawacz
Adam no i po co? Zaklada do VNT swoja gruszke ze sterownia WG i juz ma problem z glowy. I softa nie trzeba ruszac...

Po co pakować się w turbiny VNT ?

: pn sie 20, 2012 17:33
autor: Adamm
spawacz, tylko trzeba kombinowac z mocowaniem tej gruszki, poza tym chyba nie z kazdym turbo idzie to zrobic

Po co pakować się w turbiny VNT ?

: pn sie 20, 2012 18:30
autor: toffic
DjExit pisze:Może są większe i mocniejsze turbiny oparte o waste-gate które można kupić w rozsądnych cenach do 1z ?
Są, i to dość duży wybór. Zwróć tylko uwagę, ze turbo WG zawsze obudzi sie później niż VNT, więc o dużym momencie na dole i szybkiej reakcji na gaz trzeba zapomnieć

Po co pakować się w turbiny VNT ?

: pn sie 20, 2012 18:35
autor: DjExit
A jakieś szczegóły ? W jakich samochodach można znaleźć mocniejsze dmuchawy na waste-gate ?

Po co pakować się w turbiny VNT ?

: pn sie 20, 2012 18:40
autor: stefano189
Garrett T2, z chłodzeniem wodnym ( były takie wersje ), z Golfa mk2. Jest bardziej wytrzymała od tej ori z 1Z, i ma dużo większą stronę gorąca, bez problemu wytrzymuje 1,2 bara w pełnym zakresie obrotów, z czym 1Z-towskie mają problem. Chłodzenie wodne dodatkowo zwiększa jej wytrzymałość, wirnik jest mniej obciążony termicznie.

Po co pakować się w turbiny VNT ?

: pn sie 20, 2012 19:05
autor: nitrox89
A Turbina od jakiegoś auta dostawczego, ewentualnie mniejszej ciężarówki?
Pytanie też jaki lag byłby przy zastosowaniu takiego Turbo, bo jak by wstawała przy 2,5 tyś no to gra nie warta świeczki bo w mieście nie pojeździ.

Też myślałem nad pomodzeniem swojego AHU, ale zmiana instalacji, spływów itp mnie skutecznie odstrasza ;) Teraz sobie w brode pluję że nie kupiłem AFN'a...

Po co pakować się w turbiny VNT ?

: pn sie 20, 2012 21:11
autor: krzys-jeruzal
DjExit pisze: zapiekające się kierowniczki
na kilkuletnie doświadczenie nigdy nie maiłem problemu z kierownicami w turbinie .chyba w t5 po lifcie jest turbina wg w tym najsłabszym silniku wiec producenci nie zapomnieli o niej :)

Po co pakować się w turbiny VNT ?

: pn sie 20, 2012 21:11
autor: Adamm
nitrox89, splyw to zaden problem :D

Po co pakować się w turbiny VNT ?

: czw paź 04, 2012 10:43
autor: DjExit
Koledzy, może jakieś bogatsze informacje na temat montowania gruszki WG do turbiny VNT ?