Strona 1 z 2

Chipbox czy chiptuning

: sob kwie 29, 2006 10:31
autor: dziechu
Pytanie do wszystkich ktorzy maja w tym wzgledzie doswiadczenie. Wiem ze chiptuning (zmiana mapy wtrysku) jest lepsza od chipboxu - najczesciej robione jest to z hamownia przed i po, dopasowane do danego silnika (jego stanu). Jednak taki chiptuning kosztuje ok. 1200zl. Chipbox mozna kupic za 250-350zl. Wg opisu obie metody daja porownywalny wzrost mocy i momentu. Co przemawia za chiptuningiem cztery razy drozszym?

: sob kwie 29, 2006 12:28
autor: michi
Witam!!!

Moj kumpel ma ten sam silnik co ty i powiem CI tyle ze wzioł chiptuning a argumenty sa takie.
Koles sie na ttym zna co to robi :)
Witam !!!

ustawia ci wszystkie parametry do twojego silnika tak zeby sie nie meczył
wiesz ze masz to zrobione dobrze.
minus to własnie ta cena....

ale dał mi sie przejechac to naprawde roznica spora ale zawsze jestes chudszy o 1200 zł

a co do tego box to nie słyszałem słyszałem ze mozesz to sam zamontowac :| wymieniasz tego kompa tylko i latasz no ale załozysz cos bedzie zle do twojego silnika i co zapłacisz 2000 za remont...

w sumie za bardzo sie na tym nie znam bo sie tym nie zajmuje ale miałem z tym doczynienia kilka razy.

Pozdrawiam MichI

: sob kwie 29, 2006 18:31
autor: tengu1979
No z tych dwóch to chip daje lepsze efekty, ale najlepsze jest przeprogramowanie kompa. Co prawda musisz oddać autko poważnej firmie, nie u jakiegoś Henia z Warsztatu (z pozdrowieniami dla wszystkich Heńków), no i jest jeszcze drożej ale idealnie można dobrać mapę do twojego stylu jazdy. Mój Gopher się akurat do tego nie nadaje ale Octavia mojego kumplo-prawiesąsiada śmiga aż miło.

: sob kwie 29, 2006 19:20
autor: dziechu
Tengu - chiptuning o ktorym pisze (zmiana mapy) to wlasnie przeprogramowanie kompa - jak Ty to nazywasz i kosztuje 1200zl. Ale w obu przypadkach - chiptuningu i chipboxu przyrost mocy ma byc ok. 30KM i momentu 50Nm, wiec jezeli podobne efekty to co przemawia za placeniem 1200zl zamiast 250zl???

: ndz kwie 30, 2006 11:46
autor: tengu1979
Taki wpinany moduł (ty to nazywasz chipboxem) nie daje 30KM. Chyba że jakiś VTG,Vtech, KW systems itp. ale takie z allegro na pewno nie. Tak z 10 max. A to co ja nazywam chiptuningiem to takie wlutowywanie chipa z juz wgranym progsem i to kosztuje ok 1200zł z hamownią (no chyba że u ciebie jest inaczej) a ja tu mówię o przeprogramowaniu seryjnego komputra przez złącze. I tokosztuje do ok 1600 z hamownią (ceny z filmy Protector Tuning Wejherowo). I one mogą dać tyle a nawet więcej

: ndz kwie 30, 2006 11:50
autor: VW krzychu
Kup, zamontuj "chipa" za 250zł i zmierz efekty. Box oszukuje tylko sygnały dochodzące do ECU, a on i tak pracuje wudług dotychczasowych map jakie ma w pamięci. Dasz więcej paliwa, a ciśnienie doładowania i inne parametry pozostaną bez zmian.
Efekt: trochę koni więcej a z pewnością więcej dymu za autem.

: ndz kwie 30, 2006 14:38
autor: mirass
zadzwoń do Aligatora do Katowic...on robił mi Varianta 90KM...jestem baaardzo zadowolony i u niego koszt 1000zł (tel. 606341144)

auto jest dostrajane a nie na zywca wgrany pierwszy lepszy soft, kasa w rączkę i cześć...

szczerze go polecam

: ndz kwie 30, 2006 15:51
autor: dziechu
Ok, dzieki, zadzwonie i sprawdze:)
Tengu - zmiana chipa czy przeprogramowanie seryjnego kompa to to samo! Chip ktory jest wlutowny (lub wsadzony w podstwke) to pamiec EPROM z nowymi danymi jak mapa wtrysku, regulacja cisnienia doladowanie itd. To w starszych samochodach. Nowe maja pamiec EEPROM lub FLASH ktora mozna przeprogramowac przez zlacze. Pamieci EPROM nie mozna przeprogramowac. tak czy inaczej w obu przypadkach otzrymujemy dokladnie to samo - komputer z nowymi danymi dla silnika.
Jezeli chodzi o chipbox - myslalem o czyms takim:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=101222112

: ndz kwie 30, 2006 23:53
autor: -one-
dziechu pisze:Ok, dzieki, zadzwonie i sprawdze:)
Tengu - zmiana chipa czy przeprogramowanie seryjnego kompa to to samo! Chip ktory jest wlutowny (lub wsadzony w podstwke) to pamiec EPROM z nowymi danymi jak mapa wtrysku, regulacja cisnienia doladowanie itd. To w starszych samochodach. Nowe maja pamiec EEPROM lub FLASH ktora mozna przeprogramowac przez zlacze. Pamieci EPROM nie mozna przeprogramowac. tak czy inaczej w obu przypadkach otzrymujemy dokladnie to samo - komputer z nowymi danymi dla silnika.
Jezeli chodzi o chipbox - myslalem o czyms takim:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=101222112
Box o którym piszesz to nic innego jak jeden lub dwa oporniki o wartości ok.5pln. no dochodzi jeszcze wartość wtyczek ale wydaje mi się że za 250pln. zrobisz 100 takich boxów. Schemat połączeń i wartość elementów znajdziesz bez problemu w necie.
Kurcze może sam się wezmę za produkcję jak są jeszcze naiwni? :jezor: :jezor: :jezor:
Sorry...

: wt maja 02, 2006 19:36
autor: research1
Mam takie pytanka do Was. W golfie 3 seryjnie miałem 90 km i zrobiłem mu chipa na 118km oraz wymieniłem wtryski na mocniejsze AFN. Czy moge dodatkowo wsadzić chipboxa zeby dodac jeszcze pare km? Czy w ogole ten moduł da jakieś dodatkowe konie? O ile moze wzrosnąć spalanie przy tym boxie?

: wt maja 02, 2006 20:08
autor: VW krzychu
Tak... oczywiście :rotfl:

Chip dał Ci 30% przyrostu mocy + BOX co daje 25% mocy to razem będziesz miał z 55% przyrostu mocy ! ! !

: śr maja 03, 2006 10:20
autor: zaprzal
cos o wpinanych boxach super firmy za super kase, kupiony w ASO: http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=32582 - zobaczcie wykres z przyrostami na drugiej stronie :) całe 3,5 KM i 3 NM - rakieta :)

: śr maja 03, 2006 10:44
autor: djtom

: ndz maja 07, 2006 21:42
autor: Kris-THC
Do mojego gofra wgrał nowy soft Sebastian z Łodzi[UySy]. Atko śmiga aż miło od ponad roku na sofcie i jest miodzio. Boxy często źle się kończą więc odradzam. Kolesiowi w Ibizie TDI wysrało suszarkę a to boli. Spoko koleś i spoko cene dogadasz. Przed zabiegiem zrobi ci diagnozę silnika podczas jazdy i doradzi co wgrać. Polecam.