Strona 1 z 1

Vento --> Syncro --> RWD

: wt maja 08, 2012 23:37
autor: Kapsel91
Witam serdecznie. Jako, że moje Vento dostało strzała, ale silnik i napey całe postanowiłem go jednak zostawić. Mam już drugie auto do jeżdzenia także problemu z transportem nie mam.
Potrzebuje paru konkretnych informacji na temat napedu syncro
1) Jakie oznaczenia ma skrzynia Syncro od TDi AFN?
2) Ile taka skrzynia potrafi wytrzymać?
3) Jakie przełożenie ma seryjny most od Syncro?

Z mechanika problemu nie ma, zaplecze mam sporo także tego się nie obawiam.
Przejdzmy więc dalej.
4) Na jakiej zasadzie działa dokładnie ta skrzynia? Chodzi o to czy jeśli pozbędę się przedniego napędu to czy pełna moc pojdzie na tył. Szpere centralna pomijamy gdyż zostanie ona od razu usunięta, a wał zostanie dorobiony na wymiar.

Wywalając przedni napęd, zostawie same przeguby w piastach, aby zabezpieczyć je przed zabrudzeniami.

To tyle na dobry początek. Żeby nie było to wiem, że trzeba dorobić dodatkowe mocowanie tylne na dyfer jak i przenieść lub przerobić bak :)

Vento --> Syncro --> RWD

: ndz maja 13, 2012 10:16
autor: arwam
nie chcę straszyć ale tylny dyferencjał nie jest dostosowany do ciągłego przenoszenia napędu i to w pełnej postaci a jest jedynie przewidziany tylko jako pomoc jeśli przód straci trakcję. właśnie dlatego masz w układzie sprzęgło wiskotyczne.
myślę że nawet jeśli zrobisz napęd na tył to będzie to awaryjne. jedno co jest pewne to przystawka odbioru mocy w skrzyni beigów z dyferencjały bedzie szybko się zużywać na uzębieniu stożkowym. czyli mówiąc prosto przekładnia kątowa.

Re: Vento --> Syncro --> RWD

: ndz maja 13, 2012 10:17
autor: psikuta19
jeśli nie boisz się o mechanikę to powinieneś znać odpowiedz na to pytanie bo jest bardzo proste
NIE nie uda ci się przy zastosowaniu oryginalnej skrzyni i napędu syncro jedyne co możesz wykorzystać to tylne zawieszenie po przeróbce

pozdrawiam