Strona 1 z 2

wieksze turbo na wg

: ndz mar 11, 2012 14:40
autor: DANIEL LHR
Chce załozyc wieksze turbo do golfa 4 agr . Interesuje mnie tylko sterowanie cisnieniowe takie jak jest orginalnie wg . Instalacja podcisnieniowa jak i soft nie jest problemem , ale auto robi krotkie odcinki , a nie lubie sie sie babrac w sadzy co kilka miesiecy. Auto ma byc na ok 150-160 km do jazdy na codzien Turbo gt 17 lub 18 Mysle nad turbo opel sab 2,3 td , vito viano gt 17 , ewentualnie gt 20 z mercedesa 2,9 ale to raczej chyba duzy lag ? Ewentualnie czy da rade zrobic hybryde z orginalnej turbiny agr wstawiajac caly srodek z jakiejs gt17 awx itp? Mozna jeszcze podobno tutbo t3 ale sa juz dosc leciwe

wieksze turbo na wg

: ndz mar 11, 2012 15:56
autor: spawacz
T3/k24 to ci calkowice wystarcza, pieknie wstaja a wytrzymalosc jest tez spora, mimo ze maja lata. Mozesz kupic taka T3 w slabym stanie i zrobic regenracje i masz jak znalazl.

wieksze turbo na wg

: ndz mar 11, 2012 22:09
autor: krzys-jeruzal
DANIEL LHR, wiesz ja jezdze czesto T5 króciutkie odcinki nieraz palony jest 20razy dziennie jechanie 2-5km i nigdy nie było problemu z kierownicami itp jeszcze katalizator nawet siedzi czasem sie je przegoni trochę dalej ale bez palowania żadnych objawów .... na tyle odczynienia z samochodami raz koledze czyścic iłem w afn ale to przez jego zone bo nie przekroczyła chyba nigdy 2t obrotów...

wieksze turbo na wg

: ndz mar 11, 2012 22:30
autor: stefano189
kolego DANIEL LHR, znajomy mam gofra III '96. Do swojego ahu, wsadził wtryski 216, turbo t3, intercooler z FMIC.PL ( ten drugiej generacji). Pompke zostawił oryginalną, i zestaw sprzęgła G60. Pojeździł 1000 km i pojechał zamontować redbox'a w Vtech Kraków. Auto na początek wypluło 118 km, poźniej po 20 hamowaniach :hmm: na rolkach wyszło 135 PS i 3.. ileś niuta. Max moment obrotowy w okolicy 2500 obr, tak chciał, tak mu zrobili, ponoć oszczędza to sprzęgło, bo nie masz takiego łupnięcia momentem obrotowym tak jak w VNT. Śmiga już 7 miesięcy i ma rogala na dziobie że hej. Auto jeździ tylko po mieście. Nie ma problemów z niczym, pompa sie nie poci, a turbo smiga jak szalone :bigok: , bo nie ma się w nim co zapiec. A późne wstawanie turbiny T3 to jest mit, bo wystarczy odpowiednio podlać gnojem i problemu nie ma.

Re: wieksze turbo na wg

: pn mar 12, 2012 19:04
autor: DANIEL LHR
krzys-jeruzal pisze:DANIEL LHR, wiesz ja jezdze czesto T5 króciutkie odcinki nieraz palony jest 20razy dziennie jechanie 2-5km i nigdy nie było problemu z kierownicami itp jeszcze katalizator nawet siedzi czasem sie je przegoni trochę dalej ale bez palowania żadnych objawów .... na tyle odczynienia z samochodami raz koledze czyścic iłem w afn ale to przez jego zone bo nie przekroczyła chyba nigdy 2t obrotów...
zmienna geometria nie wchodzi w gre , mam drugiego golfa z turbina awx avf i super jezdzi , nawet zrobilem kilka myków zeby sie nie zapiekaly i juz nie czyszcze od ponad 1,5 roku , ale lekkie przeladowania sa i trzeba go co jakis czas przegonic. Po prostu zeby nie zapiekalo kierownic silnik musi byc igielka , musi dobre spalac paliwo. A ja w przyszłosci mozliwe ze bede lal jakies bio , no i zona codziennie robi odcinki po ok 4km

T3 mi podpasowala pod wzgledem osiagów ale za duzo jest przeróbek , Szukam jakiegos co mi w miare siadzie na kolektor wydechowy agr lub ewentualnie afn/awx
Jakie sa inne turbinki na wg z podobna wydajnoscia co t3 , cisnienie jakie potrzebuje to ok 1,4 bar
Czy gt20 ze sprintera 2,9 bedzie miala duzy lag , widzialem jeszcze turbo z opel bmw 2,5 tds td04 jak z ich wydajnoscia czy nie sa za duze? Czy szukac gt18 ?
Mysle jescze nad tym zeby wstawic zawór upustowy cisnienia do turbiny arl ,

wieksze turbo na wg

: pn mar 12, 2012 19:24
autor: stefano189
DANIEL LHR pisze:T3 mi podpasowala pod wzgledem osiagów ale za duzo jest przeróbek
trochę przesadasz z tymi przerobkami: kupujesz kolektor od byle jakiego td, tokarz za 0,5 litra dorabia flansze wydechu, za drugie 0,5 litra przerabia spływ oleju, a dopływ oleju pasuje, a jak nie to wystaczy go trochę podgiąć. Według mnie to nie są duże przeróbki...

wieksze turbo na wg

: pn mar 12, 2012 19:35
autor: DANIEL LHR
w golfie IV kolektor ssacy bedzie mi jeszcze wadzil bo turbo bedzie na gorze i ciezko bedzie doprowadzic rure ssaca do turbo .
W golfie 3 pasuje to o wiele lepiej

wieksze turbo na wg

: wt mar 13, 2012 09:19
autor: DANIEL LHR
a teraz z innej beczki , czy czesc goraca w turbinach asv jest taka sama jak w asz /awx arl?
Oraz z czego wykonany jest kolektor i czesc goraca tych turbin , i czy da sie to ładnie spawac?

wieksze turbo na wg

: wt mar 13, 2012 10:28
autor: przemlin
DANIEL LHR pisze:, nawet zrobilem kilka myków zeby sie nie zapiekaly i juz nie czyszcze od ponad 1,5 roku
. Jesli to nie tajemnica to co zrobiłeś że Ci się nie zapiekają kierownice?

Re: wieksze turbo na wg

: wt mar 13, 2012 19:23
autor: DANIEL LHR
w sofcie troche przyspieszony jest kat wtrysku , oraz zeby czesciej sie otwieraly

wieksze turbo na wg

: ndz mar 02, 2014 21:41
autor: DANIEL LHR
orentujecie sie jakby wstawała turbina gt20 westgate z merca 2,2 td 125km w 1,9 tdi 150-160km pompa 11. Chodzi mi jakby to wstawało , interesuje mnie czy napompuje 1 bar przy 1800obr moze byc z małym dymkiem? Czy to jest turbo t3 podobne do tego z 1,6 td ?


czy moze lepiej do tej mocy 150 -160 km nadawała by sie gt 17 tez na westgate rowniez z merca pomijam rzezbe , tylko zeby dało sie tym jako tako jezdzic , z dołu d... nie musi urywac

wieksze turbo na wg

: ndz mar 09, 2014 13:48
autor: -V.A.G-
bez wiekszych przeróbek jakie turbo pasuje do paska b5 ahu ? na wg zamiast t15

wieksze turbo na wg

: ndz mar 09, 2014 15:06
autor: stefano189
garrett T2 z silnika 1,6 TD z mkII lub aaz z mkIII

wieksze turbo na wg

: ndz mar 09, 2014 19:16
autor: -V.A.G-
ale mi chodzi o lepsza .a na t2 jest mol od dolu. tzn chodzi o wieksza moc. czy tu tylko zostaje vnt? celuje w okolice 130km . niewiem czy na ori gratach tyle zrobi.a turbo mam w bdb stanie.