Strona 1 z 3

Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: ndz mar 11, 2012 14:32
autor: spawacz
Panowie mam dylemata , setup jak widac w opisie jednak nowa moc wystarczyla ma 2 dobre tyg. pozniej znow jakis niedostatek, i teraz czy pchac sie dalej w VP i ciagnac go na 200+ czy sprzedac wszystko "spod" maski i zaladowac mu PD? Dodam ze motor jest w wysmienitej kondycji bo ma powyzej 30bar/cyl ,jezdzi na 5W50 i nie targa tego jakos znaczaco, ok 5-6setek na 5000 przy agresywniejszej jezdzie , turbine mam nowa,wtryski nowe, nowe sprzeglo, niestety ten osprzet nie bedzie sie nadawal do daleszego podnoszenia mocy, a i sam motor tez ma swoje granice szczgolnie jezeli chodzi o NM. Trafil mi sie ATJ po rewelacjynej cenie bez pompek i przebiegu 176tys. jezscze motor na aucie(rozbitym) , i taka mysl czy kupic tego ATJ zrobic portnig glowice dac nowe prowadnice/zawory , pompki AL i BRD/GTB , jak to widziecie? A moze szukam sobie ch... do du... ?

Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: ndz mar 11, 2012 14:43
autor: kucio1
Mam podobnie jak Ty...czy kupować PD...cały słupek sprzedając z osprzętem to 1/2, 1/3 kasy by zrobić 220km w PD...

Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: ndz mar 11, 2012 16:27
autor: pawel99
Przerabiałem temat. Sprzedałem swój silnik z osprzętem, wleciał asz i skrzynia 6b :satan:

Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: ndz mar 11, 2012 20:23
autor: monopolowy
Dłubałem kiedyś AFNa i powiedziałem sobie że koniec z VP. Teraz mam PDka i lekką ręką idzie zrobić ponad 200KM z ASZ. Pamiętaj że niedostatki mocy będą zawsze, ale PD daje większe pole do popisu.

Re: Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: ndz mar 11, 2012 21:33
autor: spawacz
No w PD to jest fajne, ja u siebie moc systematycznie podnosilem krok po kroku, i zawsze wystarczalo na chwile, i doszlo do obecnego setupa . Nie wiem jaka moca sie auto legitymuje ale nie jest to napewno seria :helm: , jest fajnie, ale kopniecia PD nic nie zastapi, i chyba nad asz sie pomysli, albo tym ATJ , tylko tym razem nie bebe dokladal co chile cos tylko odrazu wszystko zrobie kupie PD glowica odrazu do roboty i rozwiertu, dobre turbo i conajmiej AL"ki bo to nie ma sensu kombinowac bo to sie na koncu i tak wymiana osprzetu konczy.

Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: pn mar 12, 2012 00:32
autor: matgym
ja po samym programie w ajm przesiadlem sie na prawdziwego PDka ;)
Oszczedz sobie kasy i bierz ASZ/ARL :)

Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: pn mar 12, 2012 11:54
autor: cowboy
spawacz, temat wielokrotnie poruszany, nie jestes wyjątkiem

do 200-200KM mozna rzeźbić VP, powyżej lepiej przejść na PD i skrzynie 6 biegów
spawacz pisze:Trafil mi sie ATJ po rewelacjynej cenie
ATJ to bliźniak AJMa zdaje sie, jesli tak to słupek tak samo mocny jak AFN

jak juz to sukaj ASZ, ARL, BGW itd

Re: Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: pn mar 12, 2012 21:22
autor: spawacz
To jak AJM/ATJ wytrzymuje tyle co ASV lub mniej? Nie ma takiej mozliwosci... , rozbierz te 2 motory i porownaj a zoabczysz ze nawet ATD/AXR targa 250/450 , a o ASZ czy ARL nie mowie nawet to to juz kocmoc :helm: . Caly czas sie wacham czy ten ATJ nie bedzie za cienki jednak, bo korby to nie wszystko w silniku.... .Ogladalem tego ATJ"a dzis tak a propos i jestem w szoku w jak dobrym stanie jest glowica, nie widac praktycznie w kraterach pompowtryskwaczy zadnych wypracowan, walek bdb, 0 lakow wewnetrzych i smoly, ja mysle ze jak za 1000 to sie oplaca tow ziasc...

Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: wt mar 13, 2012 11:02
autor: cowboy
spawacz pisze:zoabczysz ze nawet ATD/AXR targa 250/450
to pokaz mi chociaż klika ATD na 250KM zrobionych ?
spawacz pisze:ASZ czy ARL nie mowie nawet to to juz kocmoc
kosmos to ile 300, 350, 400 KM ?

Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: wt mar 13, 2012 14:10
autor: tomau
Stałem przed tym samym wyborem. JA wybrałem VP. Narazie mam wtryski 260, bedzie gtb2260, i pompa 11mm :) te 200-220KM taki ALH/ASV/AGR/AHF powinien jakos wytrzymać. Koszty są takie same w przypadku osprzętu bo i tak trzeba cały osprzęt wymienić. Jeżeli ma sie zdrowego VP to moim zdaniem nie ma sensu pakować sie w swap na PD tylko dla tych 50KM wiecej. Tym bardziej jak juz swap to na asz/arl, nie ma co się bawić w AJM/ATD/AXR i pokrewne :)
Zawsze do VP można założyć dół od ARL/ASZ a góra od VP :)Takie jest moje zdanie :)

Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: pn mar 11, 2013 16:15
autor: matisim
czas na odkop :)

może ktoś powiedzieć co trzeba mieć do takie swapu? tzn ogólnie wiem co i jak, teraz mam 1z. chciałbym mieć tak minimum 200km i chyba lepiej już pchać tą kase w pd. skrzynie GGU i sprzęgło VR mam, nie chce skrzyni 6b, do tego trzebaby mieć silnik- jak z jego mocowaniem? można PD przykręcić tak jak VP? to mnie najbardziej interesuje...bo sam sobie niestety nie pospawam bo nie mam czym, reszte bym ogarnął...

Re: Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: pn mar 11, 2013 22:20
autor: zgredd
Wszystko w golfie 3 z zmiany VP na PD da radę zrobić na fabrycznych częściach i nie trzeba spawać, ewentualnie może wydech. Skrzynia 5 jest bardzo fajna, tania i sprzęgło jest tanie więc wrzucaj słupek PD ze skrzynią GGU i będziesz zadowolony. Pamiętaj że komputer i wiązkę będziesz musiał przerobić.

Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: pn mar 11, 2013 23:08
autor: matisim
o to właśnie mi chodziło, z instalacją nie będzie problemu :) a tłumik to dam rade pospawać :bigok:

Dylemat - dalsze mody ,VP czy PD?

: wt mar 12, 2013 17:14
autor: matisim
a jak sie ma sprawa osprzętu tzn alternator- pasuje z 1z czu musi być z pd juz? wspomaganie i klima wiadomo z PD najlepiej. a kwestia dolotu i całego filtra? nie chce mieć filtra z drugiej strony, chce żeby było wszystko tak jak jest teraz...