Strona 1 z 5
Garrett T3 do TDI 1z
: ndz sty 22, 2012 19:21
autor: Sindbad
Wymieniłem malutka i padająca suszarkę KKK K03 na Garrett T03
. Garrett pochodzi z JR który siedział wcześniej w samochodzie i ma przejechane tylko kilkanaście tysięcy po regeneracji. Oczywiście żeby zamontować Turbine wymieniłem oba kolektory na te z JR oraz miskę olejowa żeby umożliwić spływ oleju i zaślepiłem otwór w bloku silnika gdzie wcześniej spływał olej
. Prz okazji zamontowałem fimc z nierdzewni 2 calowy oraz intercooler od Renault Megane/ Scenic
. Wydech jest seryjny jak w przypadku golf II z 1.6 TD.
Natomiast nie wiem jak teraz podpiąć rurki od zaworu sterującego N75 do Waste-Gate w Gerrett;cie T3
??????????????????????????????
Na poniższym zdjęciu widok Gerrett jeszcze w JR, oraz przykładowego zaworu N75, z ponumerowanymi króćcami.
Garrett T3 do TDI 1z
: ndz sty 22, 2012 21:31
autor: Adamm
zacznijmy ze ten n75 nie jest do tej sprezarki ;p
Garrett T3 do TDI 1z
: ndz sty 22, 2012 22:08
autor: Sindbad
Powyżej jest zamieszczone przykładowe zdjęcie N75. Jednak w obu przypadkach czy turbo vnt czy wg układ króćców jest taki sam.
Poniżej zamieszczam rzeczywiste zdjęcia.
Jeśli ktoś wie jak to podpiąć to będę bardzo wdzięczny za pomoc.
A jeszcze takie małe pytanie co zrobić z N18. Czy wystarczy zatkać przewody żeby podciśnienie nie uciekało, bo zmieniając kolektor pozbyłem się oczywiście EGR.
Garrett T3 do TDI 1z
: ndz sty 22, 2012 23:02
autor: arwam
Sindbad na ostatnim zdjęciu masz po lewej stronie N-75.
jak masz jeszcze fabryczne wężyki to czerwony podpinasz do nypla na zimnej muszli. niebieski do siłownika WG. cieńszy przewód od siłownika WG zaślepiasz żeby N-75 mógł sobie poradzić, tylko tak żeby nic nie wypluło na wirnik podczas pracy.
teraz jeszcze tylko podreguluj dawkę nastawnikiem do granicy poprawnej pracy silnika albo wręcz przerób pompę na większą i będziesz mega zadowolony
Re: Garrett T3 do TDI 1z
: ndz sty 22, 2012 23:28
autor: Sindbad
Dzięki Arwam za podpowiedz.
Jutro zdam relacje co wyszło. Z jazdy bez podpiętego N75 mogę powiedzieć ze turbo wstaje później ale nie ma mega laga i silnik nie łapie zadyszki aż do samego końca co było wcześniej widocznie odczuwalne.
A pompa i wtryski to kolejny etap.
Garrett T3 do TDI 1z
: pn sty 23, 2012 00:23
autor: arwam
jak podepniesz N-75 tak jak być powinno i podniesiesz nieco dawkę to bedzie i lepiej jeździł i wcześniej turbo będzie wstawało
Re: Garrett T3 do TDI 1z
: pn sty 23, 2012 09:39
autor: toffic
Sindbad pisze:Dzięki Arwam za podpowiedz.
Jutro zdam relacje co wyszło. Z jazdy bez podpiętego N75 mogę powiedzieć ze turbo wstaje później ale nie ma mega laga i silnik nie łapie zadyszki aż do samego końca co było wcześniej widocznie odczuwalne.
A pompa i wtryski to kolejny etap.
Ja bym do tego jeszcze program dorzucił bo tak to nie wykorzystasz potencjału T3, jakie masz ECU??
Garrett T3 do TDI 1z
: pn sty 23, 2012 11:00
autor: arwam
toffic pisze:Ja bym do tego jeszcze program dorzucił bo tak to nie wykorzystasz potencjału T3, jakie masz ECU??
nie kwestionuję Twojej wiedzy ale można to zrobić bez programu. jedynie jeśli chcemy mocniej podlać paliwkiem to potrzebujemy MBC upustowego ( nie mylić z kulkowym) i kompletu na przeróbkę pompy na 11mm.
wiem bo już w paru autach to robiłem. i można niemal bezdymnie zejść w okolice 7-9s w sprincie do 100km/h w zależności od stanu auto i zastosowanej sprężarki
Garrett T3 do TDI 1z
: pn sty 23, 2012 11:05
autor: Sindbad
Oczwiscie dobry wirus bedzie, ale dopiero po zakaczeniu zmian mechanicznych
. Zastanawiam sie jeszcze nad przelotowym wydechem z kwasówki z rury 60, powinno to jeszcze spowodowac wczesniejsze wstawanie.
A co do ECU to w tym momencie jest 8bitowiec w plastikowej puszcze,
ale jak tylko bedzie pasował Swapne komputer z AGR'a
Garrett T3 do TDI 1z
: pn sty 23, 2012 11:32
autor: Sindbad
A co do pompy 11 to sie zastanawiam, nachetniej tak jak radzi Arwam z tranzita ale jak znajade z dobrym stanie z RENAULT to tez wezme. Wtryski prawdopodobnie BOSIO 216 ewentualnie 230 STAGE2.
Zamierzam na takim setupie wybrac sie kilka razy do kielc i mniejsze tory np. Lublin, Biłgoraj. Wiec raczej nie bedze wyciagał 100% mocy. Gdzyz jak wiadomo nie jest to ćwiartka i ciśnie sie znacznie dłużej.
Mozesz Arwam troszke jasnie jak to zrobic bez wirusa. Czy chodziło Tobie o tuning za 10gr.
A jeszcze jak moglibyscie mi powiedziec jak wyglada różnica spalanie na 230 do 216. Z tego co słyszalem na 216 potrafi byc mniejsze jak na oryginalnych wtryskiwaczach.
A auto ma służyc przede wszystkim do codziennej jazdy.
Re: Garrett T3 do TDI 1z
: pn sty 23, 2012 11:35
autor: toffic
arwam pisze:toffic pisze:Ja bym do tego jeszcze program dorzucił bo tak to nie wykorzystasz potencjału T3, jakie masz ECU??
nie kwestionuję Twojej wiedzy ale można to zrobić bez programu. jedynie jeśli chcemy mocniej podlać paliwkiem to potrzebujemy MBC upustowego ( nie mylić z kulkowym) i kompletu na przeróbkę pompy na 11mm.
wiem bo już w paru autach to robiłem. i można niemal bezdymnie zejść w okolice 7-9s w sprincie do 100km/h w zależności od stanu auto i zastosowanej sprężarki
Chyba jednak nie robiłeś, skoro piszesz coś takiego
Powiedz mi co się stanie, jeśli ECU wykryje ciśnienie większe od zadanego po jakimś tam czasie
Garrett T3 do TDI 1z
: pn sty 23, 2012 11:43
autor: Adamm
Sindbad, komp od AGRa nie podejdzie Ci pod instalacje od MK3
Garrett T3 do TDI 1z
: pn sty 23, 2012 12:11
autor: Sindbad
Czyli tylko od 1z podejdzie
Wiem ze robia jeszcze 8bitowce ale mimo wszystko przejde na 16bitowca.
Re: Garrett T3 do TDI 1z
: pn sty 23, 2012 12:28
autor: spawacz
AGR nie bo inny typ instalki, ale z AHU tak i bedzie 16 bit.