Strona 1 z 2
Wielkie Mody MK4
: pn sty 09, 2012 23:33
autor: seba198666
kolega ma na tym silniku w audi a4 skrzynia 5 biegów 148km oraz 390nm po samym programie nawet osoby robiące program były zdziwione że tyle wyszło.seryjne sprzęgło oraz dwumas chodzi bez problemu już koło 70 tyś km a kiedy było robione wcześniej nie wie bo auto sprowadził i pojechaliśmy na program
Wielkie Mody MK4
: wt sty 10, 2012 08:28
autor: wesol
jaki wynik cie interesuje- jaka moc bo od tego zalezy co trzeba wymieniac i ile bedzie to kosztowało. Mysle ze problemem bedzie jedynie sprzeglo z dwumasem a reszta to spoko.
Re: Wielkie Mody MK4
: wt sty 10, 2012 10:16
autor: Xandar
Moc jaka mnie interesuje to wartości powyżej 200KM i 400nM
Wielkie Mody MK4
: wt sty 10, 2012 17:10
autor: spawacz
O to grubo
.
pompki AL
dolor z kolektorem z PD 130/150
wydech w przelot
egr out
turbo conajmiej ARL ,wskazane GT20/22 albo GTB
soft
IC - duzy IC
sprzeglo Sharan
Wielkie Mody MK4
: wt sty 10, 2012 20:16
autor: matgym
jak moce rzedu 200ps to daj sobie spokoj z AJM bo to loteria ;]
Wielkie Mody MK4
: wt sty 10, 2012 20:58
autor: wesol
ale jakie ma tu znaczenie ze to AJM a nie ASz czy ARL. Nikt tu nie celuje w moce 300-400 koni wiec nie rozumiem. Turbo od 150 konnego ARL bedzie z amałe- trzeba cos wiekszego. Sprzeglo od sharanan ale ASZ/BTB bo to z 115 konnego AUY jest takie jak w golfie ASZ/ARL. FMIC to na bank no i ta drobnica z wydechem i dolotem.
Re: Wielkie Mody MK4
: wt sty 10, 2012 21:33
autor: Xandar
No tak jak koledzy mówią suszara od ARL będzie za mała to w takim razie od Audi 3.0TDI tylko ponoć musze mieć słupek bądz cały dół od ASZ lub ARL.
Sprzęgło sharan ? rozumiem że od VW Sharana ? Słyszałem że jako że Sharan jest cięższy przenosi większy moment obrotowy no ok więc wkońcu co lepsze u Radzika ? czy Te z Sharana
czy w ogule walnąć jednomase
Koledzy duży IC(FMIC) powiadasz a takie wymiary IC'ka jak podałem stykają ?
Wydech w przelot ? pytanie czy ewentualne przeglądy przejdą bez problemu
Wielkie Mody MK4
: śr sty 11, 2012 08:35
autor: wesol
W sharanie jako ze ciezkie auto poszli inaczje budujac silnik do 115 konnych wkladali dwumasy takie jak w golfie 130/150 koni. a w sharanie 130/150 koni dawali jeszcze mocniejszy ktory tylko w nim występował. Jesli bedziesz chcial przejsc na jednomas to niestety nie ma zamiennika z innego auta. Trzeba dac do zrobienia u radzika albo ewnetualnie zakup kitu valeo i odrazu dac do przerobienia tarcze i docisk bo nie zniesie tej mocy bardzo szybko. Radzik tez moze zrobic zamach alu, plus sprzeglo i docisk pod bardzo duze moce ale koszt z tego co slyszalem zamyka sie cos kolo 4 tys zl.
Wielkie Mody MK4
: śr sty 11, 2012 10:47
autor: rob555
Ja bym proponowal nowy zestaw dwumasa + sprzeglo od sharana BTB (wytrzymuje sporo).
Jesli ma byc lekko ponad 200KM i 400Nm to posadzilbym to na dzielonym kolektorze i BRD . Jesli ma byc zapas na wiecej to juz GTB22 zostaje.
Po co wywalac EGR na BRD mozna to ladnie wszystko ogarnac
? W zime bedzie sie dogrzewac dlugo... a dla takiego auta to katorga. Nie mozna przycisnac jak olej zimny wiec ...?
Narazie robilbym to na slupku AJM. Mielismy kilka aut ktore maja pod 190KM i nic...nic sie nie dzieje. Po co inwestowac w slupek. Za te pieniadze wolalbym dobre wtryski zalatwic (albo org 051AL albo hybrydy).
Jak slupek sie podda to zawsze mozna wjechac z AWX/ARL i oblozyc juz przygotowanymi gratami.
Re: Wielkie Mody MK4
: śr sty 11, 2012 14:05
autor: Xandar
rob555 pisze:Ja bym proponowal nowy zestaw dwumasa + sprzeglo od sharana BTB (wytrzymuje sporo).
Ok przypuśćmy mój samochód łyknie więcej nM około 420 ? powinno takie sprzęgło wytrzymać ? To co narazie widziałem na allegro np sprzęgło Sachs do Sharana BTB 2100zł kompletne koło + docisk.
rob555 pisze:
Jesli ma byc lekko ponad 200KM i 400Nm to posadzilbym to na dzielonym kolektorze i BRD . Jesli ma byc zapas na wiecej to juz GTB22 zostaje.
Kolego troche musisz mówć jak do lekkiego laika w niektórych sprawach
rozumiem że chodzi ci o wymiane całego układu dolotowego? oraz te powiedzmy "rurki" ? hmm w sumie myślałem o mocy rzędu 230 - 250
ale napewno powyżej 200
rob555 pisze:
Po co wywalac EGR na BRD mozna to ladnie wszystko ogarnac
? W zime bedzie sie dogrzewac dlugo... a dla takiego auta to katorga. Nie mozna przycisnac jak olej zimny wiec ...?
Też tak sądze i tak cały czas zanim się zagrzeje autkiem nie szaleje
czekam do 90 stopni i chwilke
rob555 pisze:
Narazie robilbym to na slupku AJM. Mielismy kilka aut ktore maja pod 190KM i nic...nic sie nie dzieje. Po co inwestowac w slupek. Za te pieniadze wolalbym dobre wtryski zalatwic (albo org 051AL albo hybrydy).
Jak slupek sie podda to zawsze mozna wjechac z AWX/ARL i oblozyc juz przygotowanymi gratami.
O ile dobrze zrozumiałem wypowiedź poddanie się słupka będzie zauważalne jesli nie przyjmie więcej mocy bądz nadomiar złego pierdutnie
?
Co do wtrysków myślałem o wymianie końcówek z tego względu że budowa PD w wersji AJM jak i ASZ i ARL jest taka sama różnią się dawką paliwa(końcówkami wieksze dysze) więc myślałem o powiększeniu u kolegi cowboy
z vwgolf dobra porpozycja ?:)
Re: Wielkie Mody MK4
: śr sty 11, 2012 21:16
autor: rob555
daglas88 pisze:Ok przypuśćmy mój samochód łyknie więcej nM około 420 ? powinno takie sprzęgło wytrzymać ? To co narazie widziałem na allegro np sprzęgło Sachs do Sharana BTB 2100zł kompletne koło + docisk.
Dobry zestaw i mocny tyle wytrzyma
daglas88 pisze:
hmm w sumie myślałem o mocy rzędu 230 - 250
ale napewno powyżej 200
To juz duuuza roznica. Te 30-40KM wiecej to znacznie wieksze obciazenie termiczne dla silnika. Obowiazkowo zegarek EGT, dodatkowa chlodnica oleju, moze bedzie potrzebny porting glowicy, moze trzeba bedzie zamontowac psikacza w kolektor
Pozatym stary AJM juz raczej nie przyjmie wiec znajac zycie budzet w stosunku do slabszego STAGE na 200KM podwoi sie....
[/quote]
daglas88 pisze:
Co do wtrysków myślałem o wymianie końcówek z tego względu że budowa PD w wersji AJM jak i ASZ i ARL jest taka sama różnią się dawką paliwa(końcówkami wieksze dysze) więc myślałem o powiększeniu u kolegi cowboy
z vwgolf dobra porpozycja ?:)
Cowboya smialo moge polecic.
Re: Wielkie Mody MK4
: śr sty 11, 2012 21:34
autor: Xandar
rob555 pisze:daglas88 pisze:Ok przypuśćmy mój samochód łyknie więcej nM około 420 ? powinno takie sprzęgło wytrzymać ? To co narazie widziałem na allegro np sprzęgło Sachs do Sharana BTB 2100zł kompletne koło + docisk.
Dobry zestaw i mocny tyle wytrzyma
Tak więc postanowione
będe brał ten zestawik
rob555 pisze:
daglas88 pisze:
hmm w sumie myślałem o mocy rzędu 230 - 250
ale napewno powyżej 200
To juz duuuza roznica. Te 30-40KM wiecej to znacznie wieksze obciazenie termiczne dla silnika. Obowiazkowo zegarek EGT, dodatkowa chlodnica oleju, moze bedzie potrzebny porting glowicy, moze trzeba bedzie zamontowac psikacza w kolektor
Pozatym stary AJM juz raczej nie przyjmie wiec znajac zycie budzet w stosunku do slabszego STAGE na 200KM podwoi sie....
Rozumiem czyli 200KM sądzisz i może byc wystarczające
dla mojego AJM
i nie obejdzie się bez swapu na ASZ/ARL do mocy powyzej 200KM oscylujących na poziomie 230 -260
rob555 pisze:
daglas88 pisze:
Co do wtrysków myślałem o wymianie końcówek z tego względu że budowa PD w wersji AJM jak i ASZ i ARL jest taka sama różnią się dawką paliwa(końcówkami wieksze dysze) więc myślałem o powiększeniu u kolegi cowboy
z vwgolf dobra porpozycja ?:)
Cowboya smialo moge polecic.
ok to juz powiedzmy że wiem komu zaufać
Sądze Robercie że będe musiał cię jakoś odwiedzić bo zaufanego mechanika na terenie trojmiasta nie mam więc widze że znasz się na żeczy;) jedynie znam tunera który wyreguluje program
ale jak u Ciebie bym robił to robiłbym wszystko nie ma sensu rozdzielać prac
Re: Wielkie Mody MK4
: czw sty 12, 2012 10:38
autor: rob555
daglas88 pisze: Sądze Robercie że będe musiał cię jakoś odwiedzić bo zaufanego mechanika na terenie trojmiasta nie mam
Zapraszam
Tylko ostrzegam ze ja z tych tunerow co najpierw nastrasza mozliwymi konsekwencjami grubych modow, pozniej 3x sie zapytaja czy chcesz w to sie wbijac a pozniej znowu beda Cie straszyc nim podejmiemy sie realizacji
Powiedzmy ze wiem co sie z czym je i nie obecuje gruszek na wierzbie ani nie mam kalkulatora mocy