Strona 1 z 2
Wielkie Mody MK4
: pn sty 09, 2012 23:33
autor: seba198666
kolega ma na tym silniku w audi a4 skrzynia 5 biegów 148km oraz 390nm po samym programie nawet osoby robiące program były zdziwione że tyle wyszło.seryjne sprzęgło oraz dwumas chodzi bez problemu już koło 70 tyś km a kiedy było robione wcześniej nie wie bo auto sprowadził i pojechaliśmy na program
Wielkie Mody MK4
: wt sty 10, 2012 08:28
autor: wesol
jaki wynik cie interesuje- jaka moc bo od tego zalezy co trzeba wymieniac i ile bedzie to kosztowało. Mysle ze problemem bedzie jedynie sprzeglo z dwumasem a reszta to spoko.
Re: Wielkie Mody MK4
: wt sty 10, 2012 10:16
autor: Xandar
Moc jaka mnie interesuje to wartości powyżej 200KM i 400nM
Wielkie Mody MK4
: wt sty 10, 2012 17:10
autor: spawacz
O to grubo
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
.
pompki AL
dolor z kolektorem z PD 130/150
wydech w przelot
egr out
turbo conajmiej ARL ,wskazane GT20/22 albo GTB
soft
IC - duzy IC
sprzeglo Sharan
Wielkie Mody MK4
: wt sty 10, 2012 20:16
autor: matgym
jak moce rzedu 200ps to daj sobie spokoj z AJM bo to loteria ;]
Wielkie Mody MK4
: wt sty 10, 2012 20:58
autor: wesol
ale jakie ma tu znaczenie ze to AJM a nie ASz czy ARL. Nikt tu nie celuje w moce 300-400 koni wiec nie rozumiem. Turbo od 150 konnego ARL bedzie z amałe- trzeba cos wiekszego. Sprzeglo od sharanan ale ASZ/BTB bo to z 115 konnego AUY jest takie jak w golfie ASZ/ARL. FMIC to na bank no i ta drobnica z wydechem i dolotem.
Re: Wielkie Mody MK4
: wt sty 10, 2012 21:33
autor: Xandar
No tak jak koledzy mówią suszara od ARL będzie za mała to w takim razie od Audi 3.0TDI tylko ponoć musze mieć słupek bądz cały dół od ASZ lub ARL.
Sprzęgło sharan ? rozumiem że od VW Sharana ? Słyszałem że jako że Sharan jest cięższy przenosi większy moment obrotowy no ok więc wkońcu co lepsze u Radzika ? czy Te z Sharana
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
czy w ogule walnąć jednomase
Koledzy duży IC(FMIC) powiadasz a takie wymiary IC'ka jak podałem stykają ?
Wydech w przelot ? pytanie czy ewentualne przeglądy przejdą bez problemu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Wielkie Mody MK4
: śr sty 11, 2012 08:35
autor: wesol
W sharanie jako ze ciezkie auto poszli inaczje budujac silnik do 115 konnych wkladali dwumasy takie jak w golfie 130/150 koni. a w sharanie 130/150 koni dawali jeszcze mocniejszy ktory tylko w nim występował. Jesli bedziesz chcial przejsc na jednomas to niestety nie ma zamiennika z innego auta. Trzeba dac do zrobienia u radzika albo ewnetualnie zakup kitu valeo i odrazu dac do przerobienia tarcze i docisk bo nie zniesie tej mocy bardzo szybko. Radzik tez moze zrobic zamach alu, plus sprzeglo i docisk pod bardzo duze moce ale koszt z tego co slyszalem zamyka sie cos kolo 4 tys zl.
Wielkie Mody MK4
: śr sty 11, 2012 10:47
autor: rob555
Ja bym proponowal nowy zestaw dwumasa + sprzeglo od sharana BTB (wytrzymuje sporo).
Jesli ma byc lekko ponad 200KM i 400Nm to posadzilbym to na dzielonym kolektorze i BRD . Jesli ma byc zapas na wiecej to juz GTB22 zostaje.
Po co wywalac EGR na BRD mozna to ladnie wszystko ogarnac
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
? W zime bedzie sie dogrzewac dlugo... a dla takiego auta to katorga. Nie mozna przycisnac jak olej zimny wiec ...?
Narazie robilbym to na slupku AJM. Mielismy kilka aut ktore maja pod 190KM i nic...nic sie nie dzieje. Po co inwestowac w slupek. Za te pieniadze wolalbym dobre wtryski zalatwic (albo org 051AL albo hybrydy).
Jak slupek sie podda to zawsze mozna wjechac z AWX/ARL i oblozyc juz przygotowanymi gratami.
Re: Wielkie Mody MK4
: śr sty 11, 2012 14:05
autor: Xandar
rob555 pisze:Ja bym proponowal nowy zestaw dwumasa + sprzeglo od sharana BTB (wytrzymuje sporo).
Ok przypuśćmy mój samochód łyknie więcej nM około 420 ? powinno takie sprzęgło wytrzymać ? To co narazie widziałem na allegro np sprzęgło Sachs do Sharana BTB 2100zł kompletne koło + docisk.
rob555 pisze:
Jesli ma byc lekko ponad 200KM i 400Nm to posadzilbym to na dzielonym kolektorze i BRD . Jesli ma byc zapas na wiecej to juz GTB22 zostaje.
Kolego troche musisz mówć jak do lekkiego laika w niektórych sprawach
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
rozumiem że chodzi ci o wymiane całego układu dolotowego? oraz te powiedzmy "rurki" ? hmm w sumie myślałem o mocy rzędu 230 - 250
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
ale napewno powyżej 200
rob555 pisze:
Po co wywalac EGR na BRD mozna to ladnie wszystko ogarnac
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
? W zime bedzie sie dogrzewac dlugo... a dla takiego auta to katorga. Nie mozna przycisnac jak olej zimny wiec ...?
Też tak sądze i tak cały czas zanim się zagrzeje autkiem nie szaleje
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
czekam do 90 stopni i chwilke
rob555 pisze:
Narazie robilbym to na slupku AJM. Mielismy kilka aut ktore maja pod 190KM i nic...nic sie nie dzieje. Po co inwestowac w slupek. Za te pieniadze wolalbym dobre wtryski zalatwic (albo org 051AL albo hybrydy).
Jak slupek sie podda to zawsze mozna wjechac z AWX/ARL i oblozyc juz przygotowanymi gratami.
O ile dobrze zrozumiałem wypowiedź poddanie się słupka będzie zauważalne jesli nie przyjmie więcej mocy bądz nadomiar złego pierdutnie
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
?
Co do wtrysków myślałem o wymianie końcówek z tego względu że budowa PD w wersji AJM jak i ASZ i ARL jest taka sama różnią się dawką paliwa(końcówkami wieksze dysze) więc myślałem o powiększeniu u kolegi cowboy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
z vwgolf dobra porpozycja ?:)
Re: Wielkie Mody MK4
: śr sty 11, 2012 21:16
autor: rob555
daglas88 pisze:Ok przypuśćmy mój samochód łyknie więcej nM około 420 ? powinno takie sprzęgło wytrzymać ? To co narazie widziałem na allegro np sprzęgło Sachs do Sharana BTB 2100zł kompletne koło + docisk.
Dobry zestaw i mocny tyle wytrzyma
daglas88 pisze:
hmm w sumie myślałem o mocy rzędu 230 - 250
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
ale napewno powyżej 200
To juz duuuza roznica. Te 30-40KM wiecej to znacznie wieksze obciazenie termiczne dla silnika. Obowiazkowo zegarek EGT, dodatkowa chlodnica oleju, moze bedzie potrzebny porting glowicy, moze trzeba bedzie zamontowac psikacza w kolektor
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozatym stary AJM juz raczej nie przyjmie wiec znajac zycie budzet w stosunku do slabszego STAGE na 200KM podwoi sie....
[/quote]
daglas88 pisze:
Co do wtrysków myślałem o wymianie końcówek z tego względu że budowa PD w wersji AJM jak i ASZ i ARL jest taka sama różnią się dawką paliwa(końcówkami wieksze dysze) więc myślałem o powiększeniu u kolegi cowboy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
z vwgolf dobra porpozycja ?:)
Cowboya smialo moge polecic.
Re: Wielkie Mody MK4
: śr sty 11, 2012 21:34
autor: Xandar
rob555 pisze:daglas88 pisze:Ok przypuśćmy mój samochód łyknie więcej nM około 420 ? powinno takie sprzęgło wytrzymać ? To co narazie widziałem na allegro np sprzęgło Sachs do Sharana BTB 2100zł kompletne koło + docisk.
Dobry zestaw i mocny tyle wytrzyma
Tak więc postanowione
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
będe brał ten zestawik
rob555 pisze:
daglas88 pisze:
hmm w sumie myślałem o mocy rzędu 230 - 250
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
ale napewno powyżej 200
To juz duuuza roznica. Te 30-40KM wiecej to znacznie wieksze obciazenie termiczne dla silnika. Obowiazkowo zegarek EGT, dodatkowa chlodnica oleju, moze bedzie potrzebny porting glowicy, moze trzeba bedzie zamontowac psikacza w kolektor
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozatym stary AJM juz raczej nie przyjmie wiec znajac zycie budzet w stosunku do slabszego STAGE na 200KM podwoi sie....
Rozumiem czyli 200KM sądzisz i może byc wystarczające
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
dla mojego AJM
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
i nie obejdzie się bez swapu na ASZ/ARL do mocy powyzej 200KM oscylujących na poziomie 230 -260
rob555 pisze:
daglas88 pisze:
Co do wtrysków myślałem o wymianie końcówek z tego względu że budowa PD w wersji AJM jak i ASZ i ARL jest taka sama różnią się dawką paliwa(końcówkami wieksze dysze) więc myślałem o powiększeniu u kolegi cowboy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
z vwgolf dobra porpozycja ?:)
Cowboya smialo moge polecic.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ok to juz powiedzmy że wiem komu zaufać
Sądze Robercie że będe musiał cię jakoś odwiedzić bo zaufanego mechanika na terenie trojmiasta nie mam więc widze że znasz się na żeczy;) jedynie znam tunera który wyreguluje program
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ale jak u Ciebie bym robił to robiłbym wszystko nie ma sensu rozdzielać prac
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Wielkie Mody MK4
: czw sty 12, 2012 10:38
autor: rob555
daglas88 pisze: Sądze Robercie że będe musiał cię jakoś odwiedzić bo zaufanego mechanika na terenie trojmiasta nie mam
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zapraszam
Tylko ostrzegam ze ja z tych tunerow co najpierw nastrasza mozliwymi konsekwencjami grubych modow, pozniej 3x sie zapytaja czy chcesz w to sie wbijac a pozniej znowu beda Cie straszyc nim podejmiemy sie realizacji
Powiedzmy ze wiem co sie z czym je i nie obecuje gruszek na wierzbie ani nie mam kalkulatora mocy
![satan :satan:](./images/smilies/satan.gif)