Strona 1 z 2

map sensor do asz

: pn sty 02, 2012 19:12
autor: wrcklaki
czy zmieniac map sensora przy wymianie coolera na fmic 1.9 tdi asz czy nie ma sensu bedzie zmieniana suszarka na gtb

map sensor do asz

: pn sty 02, 2012 20:47
autor: tomek08
Witam, jeśli zapodasz GTB to raczej musiał byś zmienić map sensor na taki z końcówką A lub C.
Pod C musisz dorobić króciec z mniejszym otworem, a jeśli zdobędziesz z końcówką A to będzie pasował w ten otwór.
Przy zmianie samego IC nie musisz zmieniać mapsensora.
Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Pozdrawiam.

map sensor do asz

: pn sty 02, 2012 22:43
autor: wesol
w tym silniku to on juz ma MAP'a 51C. Nic nie ruszasz i zostawiasz jak jest. Wkladasz FMIC a turbo tez mozesz dac wieksze. Bez problemu ogarnie ten map.

map sensor do asz

: pn sty 02, 2012 22:56
autor: tomek08
Właśnie tego nie byłem pewien :helm:

map sensor do asz

: wt sty 03, 2012 21:37
autor: evolution
zostawiasz ori map sensor, wazne by byl w dolocie za coolerem, nie przed :)

map sensor do asz

: śr sty 04, 2012 08:13
autor: wesol
bo map jest tez czujnikiem temp w dolocie i chyba lepiej zeby pokazywal temp powietrza jaką faktycznie dostaje silnik.

map sensor do asz

: śr sty 04, 2012 11:32
autor: wrcklaki
tak zostawie go jest z ozn C i zamontuje go na rurze do egr wszystko ladnie pasuje tylko trzeba kawalek rurki wspawac fi 12 mm i go zamontowac zastanawiam sie tylko nad faktem egr czy go zostawiac czy zalozyc zamiennik i zaslepke cooler 55o/180/65 rdzen od fmic z wydajmynym rdzeniem powiniem opanowac chlodzenie

map sensor do asz

: śr sty 04, 2012 11:34
autor: wrcklaki
Dzieki za rade panowie pozdr....

map sensor do asz

: czw sty 05, 2012 00:22
autor: tomek08
Witam,
wesol pisze:bo map jest tez czujnikiem temp w dolocie i chyba lepiej zeby pokazywal temp powietrza jaką faktycznie dostaje silnik.
Czy jak ja miałem w ASVle z literką B, zmieniłem na C i byłem na programie, to czy mi pokazuje prawdziwą temperaturę w dolocie, czy oszukuje?
Dodam, że był wkładany już na rolkach, przed hamowaniem po zrobieniu softa, tuner wiedział, że zmieniam na 3barowy i uwzględnił to w sofcie?
Pozdrawiam.

map sensor do asz

: czw sty 05, 2012 08:49
autor: wesol
no jak mu mowiles ze zminiony map to raczje uwzglednił to. Mapy sie roznia charakterystyka wyskalowania cisnienia. Czujka temp jest taka sama.

map sensor do asz

: czw sty 05, 2012 17:21
autor: tomek08
Witam, serdeczne dzięki wesol, :bigok: .
Pozdrawiam.

map sensor do asz

: wt lip 02, 2013 17:58
autor: steniu4
Odgrzebuję tego starego kotleta, bo:
Nie będę zakładał kolejnego tematu, to raz!
A dwa, to tutaj zagląda was najwięcej (dieslowatych wyjadaczy) :pub:

Problemem jest map w Borze ASZ 03r. Jak wiadomo jest on przykręcony do IC...
Jak się spodziewacie, nikt go nie ruszał od fabryki, czyli będzie problem z odkręceniem śrub od niego...
Tzn jedną już ukręciłem (praktycznie bez użycia siły) i jak wnioskuję tam nie sa śrubki z gwintem metrycznym, tylko jakieś wkręty bezpośrednio w tworzywie... I to jest właśnie ból :/
Map padł i musze go wymienić. Macie jakieś sprawdzone patenty na te wkręty??
Bo gdybym ten jeden co jest nieruszany wykręcił, to jeszcze spoko. Bo wtedy jakieś cuda z drugim poczynię i zamocowane, ale jak dwa się ukręcą to bieda straszna... W metalu to pikolo odwiercić itd. ale wkręty wydobyć z tworzywa w puszcze która musi pozostać czyściutka i szczelna, to obłęd :rozpacz:

map sensor do asz

: wt lip 02, 2013 18:15
autor: wesol
chyba lekko podgrzac je jakims palinikiem malym albo jakąś mocna lutownicą oporową. Powinno puscic a zawsze mzona pozniej wstawic jakies wieksze wkrety ewentualnie nawet srubki na zwykle gwinty tylko nagwintowac wczesniej ten plastik. Tam nie ma wielkiego cisnienia by wywalilo czujnik a srubki z gwintami wyrwalo.

Re: map sensor do asz

: wt lip 02, 2013 18:22
autor: steniu4
wesol pisze:chyba lekko podgrzac je jakims palinikiem malym albo jakąś mocna lutownicą oporową. Powinno puscic a zawsze mzona pozniej wstawic jakies wieksze wkrety ewentualnie nawet srubki na zwykle gwinty tylko nagwintowac wczesniej ten plastik. Tam nie ma wielkiego cisnienia by wywalilo czujnik a srubki z gwintami wyrwalo.
Szczerze mówiąc miałem podobny pomysł (podgrzać, jak nie da rady to odwiercić i albo odpowiednie wkręty albo przegwintować)
Nie byłem pewien jak z tymi ciśnieniami, ale skoro Ty mówisz, że tyle wystarczy to już całkiem problem z głowy :jezor:
Zasikanie penetrantem dużo w tym przypadku nie pomoże, ale jednak dałem mu trochę i jeszcze na noc siknę. Jutro sprawdzę wiązkę i będę działać :helm:
Dzięki za szybką odpowiedź :pub: