Strona 1 z 1
gruszka WGT i WG
: czw gru 22, 2011 01:21
autor: tomogolf2
moze mi ktos wyjasnic czym sie roznia te 2 gruszki? na jakiej zasadzie działa WGT i w czym to spotkac?... gdzie niegdzie slysze o nich ale na tym sie konczy....
gruszka WGT i WG
: czw gru 22, 2011 15:10
autor: Shmatan
WG upuszcza nadmiar spalin w wydech pomiając turbo kiedy ciśnienie w dolocie uzyska poziom zapisany w sofcie, VNT zmienia kąt kierowniczek spalin do turbo tak by działały na wirnik mniejszą siłą (i żeby nie było overboostów).
VNT pozwala na zmniejszenie turbodziury, ale jest bardziej awaryjne, no i grucha VNT sterowana jest podciśnieniem, a WG ciśnieniem
gruszka WGT i WG
: czw gru 22, 2011 15:20
autor: marcinas1983
Shmatan, chyba dokładnie nie przeczytałeś o co tomogolf2, chodzi.... nie o VGT/VNT a o gruszkę WGT a dokładnie to różnicę między gruszką WG a WGT, bo kiedyś EVO napisał, że można zastosować taką gruszkę ( WGT ) do turbiny VNT przy zwykłym TD i że spisuje się to bardzo dobrze.
gruszka WGT i WG
: czw gru 22, 2011 19:13
autor: wesol
Gruszki moga byc sterowane nadcisnieniem i podcisnieniem i do tego jeszcze zazwyczja maja króciec pod podpiecia wezyka od strony przeciwnej go sztangi. Jednaka nie jest to regułą i mozna znalezc gruszke z króćcem od strony sztangi wiec i ma sterowanie dwrotne no i spreżyne z drugiej strony.
gruszka WGT i WG
: czw gru 22, 2011 19:21
autor: Shmatan
marcinas1983, myślałem że WGT to błąd w pisaniu VGT