Pomoc w tuningu silnika ASZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tulipan_sjz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn sty 25, 2010 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tulipan_sjz » ndz gru 18, 2011 21:17

Witam wszystkich!:)
Nie znam się zbytnio na tuningu w silnikach, dlatego zwracam się z prośbą do fachowców. Posiadam MK4 ASZ 130km(przejechane 240tys). Czeka mnie wymiana wtrysków, dlatego pomyślałem nad zwiększeniem mocy w moim autku:). Chciałbym, abyście mi powiedzieli krok po kroku co musiałbym zrobić, wymienić aby zwiększyć moc a zarazem nie uszkodzić silnika. Moc jaka satysfakcjonowała to 180-200km. Proszę o pomoc.


MK4 by tulipan
Obrazek

Awatar użytkownika
czarodziej6969
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 691
Rejestracja: czw lis 06, 2008 17:22
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: czarodziej6969 » ndz gru 18, 2011 21:28

turbo arl, FMIC i korekta programu -> http://forum.vwgolf.pl/search.php" onclick="window.open(this.href);return false;

jezeli bedziesz wymienial wtryski to AL



Awatar użytkownika
tulipan_sjz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn sty 25, 2010 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tulipan_sjz » ndz gru 18, 2011 21:49

No i dzięki wielkie :) Mam nadzieję, że tuz po nowym roku będą jakieś zmiany .


MK4 by tulipan
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: wesol » ndz gru 18, 2011 21:52

wtryski to nie wymieniaj tylko daj do wymiany same koncowki wtryskowe. Turbo daj wydajniejsze i te 200 koni spokojnie peknie. SPrzeglo bedzie ograniczac dalsze zapedy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
czarodziej6969
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 691
Rejestracja: czw lis 06, 2008 17:22
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: czarodziej6969 » ndz gru 18, 2011 21:54

jestem ciekawy jak z zywotnoscia takich ASZ, ARL po 210-240KM ~450Nm ktos zrobil na tym np 50k km bez wiekszych przygod? jakos nikt sie nie chwali ani nie narzeka to chyba daja rade?



Awatar użytkownika
tulipan_sjz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn sty 25, 2010 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tulipan_sjz » ndz gru 18, 2011 22:05

Właśnie nie wiem jakie wtryski włożyć. Muszę pierwsze znaleźć kogoś na śląsku lub koło wrocławia co wtryski by zrobił i turbo na większe wymienił. A sprzęgło po nowym roku wymienię (w marcu?) na sachs.


MK4 by tulipan
Obrazek

Awatar użytkownika
czarodziej6969
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 691
Rejestracja: czw lis 06, 2008 17:22
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: czarodziej6969 » ndz gru 18, 2011 22:39

jezeli bedziessz modzil auto na ~180KM to wrzucaj komplet od Sharana. Koledzy nikt sie nie pochwali ile km zrobil po grubszych modach? :chytry:



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Re: Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: krzys-jeruzal » ndz gru 18, 2011 22:56

czarodziej6969 pisze:jestem ciekawy jak z zywotnoscia takich ASZ, ARL po 210-240KM ~450Nm ktos zrobil na tym np 50k km bez wiekszych przygod? jakos nikt sie nie chwali ani nie narzeka to chyba daja rade?
60ts km na 220ps i 480nm i zadnych zmian...



siewcu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 02, 2008 19:10
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: siewcu » pn gru 19, 2011 02:04

djlipa88 pisze:Muszę pierwsze znaleźć kogoś na śląsku lub koło wrocławia
Evolution? :-) Wsio od razu zrobi :D



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: wesol » pn gru 19, 2011 08:37

czarodziej6969 pisze:jezeli bedziessz modzil auto na ~180KM to wrzucaj komplet od Sharana. Koledzy nikt sie nie pochwali ile km zrobil po grubszych modach? :chytry:
Niepelna infirmacja. sharany z silnikiem ANU AUY czyli 90 i 115 konne PDki maja zestaw DM i sprzegla taki jak ASZ ARL z golfa. sharan 130 i 150 konny czyli ASZ lub BTB ma najmocniejszy zestaw dwumasy i sprzegla- mozniejszy niz ARL w golfie, leonie itp. Chodzi oto iz oznaczenia sa prawie takie same tylko ostatnie literki sa inne. Ten najmocniejszy zestaw ma oznaczenie 038 105 266 AS. Ciżko dostac i jest dosc drogi. Lepiej juz chyba zapodac jednomas valeo i wzmocnic tarcze i docisk.
O podkrecaniu ASZ w golfie sporo na forum jest i ze pompki AL starcza do 220-240 koni. Ja bym osobiscie zrobił pozadna diagnostyke czy faktycznie te pompki sa siadniete bo to nie malo kasy jest a moze sa okej. Suszarka duza potrzebna by nadmuchac odpowiednia ilosc powietrza no ewentualnie FMIC. Jak zmieni sama suszare to mysle ze 180-200 koni jest do wykrecenia nawet bez FMIC. Te silniki znosza moce powyzej 300 koni tak wiec 200-240 to dla nich pikuś. Trzeba tylko go dogladać i olej wymieniac czesto.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
tulipan_sjz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn sty 25, 2010 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tulipan_sjz » pn gru 19, 2011 17:17

FMIC musi trochę poczekać ten musi wyrzymać jeszcze. Wczoraj dostałem maila z ofertą tuningu z Zabrza, zapytałem ile przypuszczalnie będzie to kosztować. Lepiej jak jeden warsztat to zrobi jak mam jeździć i szukać. Jak myślicie zmieszcze się w 4tys?


MK4 by tulipan
Obrazek

KRISMIKOLOW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn sty 11, 2010 14:38
Lokalizacja: Mikołów

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: KRISMIKOLOW » pn gru 19, 2011 18:49

Jak wszystko sprawne, to się zmieścisz bez problemu. Jeszcze powinno zostać. Jak wyskoczą "poprawki" (a zdarzają się) to cena urośnie. Oczywiście przy zdrowych pompkach :D



Awatar użytkownika
tulipan_sjz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn sty 25, 2010 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: tulipan_sjz » pn gru 19, 2011 19:13

1 pompka przerywa(pokazało na vagu) 2 razy zdarzyło się mi gdy jechałem to zaczęło całym autem trzęś i zaświeciła sie kontrolka ESP na zegarach.


MK4 by tulipan
Obrazek

KRISMIKOLOW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn sty 11, 2010 14:38
Lokalizacja: Mikołów

Pomoc w tuningu silnika ASZ

Post autor: KRISMIKOLOW » pn gru 19, 2011 19:24

Jeżeli tak, to regeneracja wszystkich najlepiej. Jak chcesz oczywiście tym wozem jeździć jakiś czas...Wtedy masz świeże, zdrowe pompki. Z używkami różnie bywa. Chyba że od pewniaka. Jest kilku kolegów na forum którzy mają :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości