Strona 1 z 1

słupek od sdi do tdi

: sob gru 17, 2011 14:01
autor: psikuta19
mam okazje kupić tanio słupek sdi oznaczenie asy i chce go złożyć z osprzętem z tdi
pytanie brzmi czy to będzie latać wygląda to identycznie ale może ktoś coś wie jakie są różnice w budowie jedyna różnica jakiej się doszukałem to delikatnie krótsze trzonki zaworów reszta to tdi
proszę o konkretne informacje

słupek od sdi do tdi

: sob gru 17, 2011 17:03
autor: Adamm
psikuta19, a splyw oleju do bloku z turbo jest?

Re: słupek od sdi do tdi

: sob gru 17, 2011 17:21
autor: psikuta19
Adamm pisze:psikuta19, a splyw oleju do bloku z turbo jest?
jest zaślepiony
dlatego tez wydaje mi się ze blok to to samo co tdi gdzieś na forum pisali ze korby są cieńsze ale przeglądając allegro wyglądają tak samo wiec zapewne to to samo

słupek od sdi do tdi

: sob gru 17, 2011 19:09
autor: tomek08
Witam, spływ to nie problem, ale korby są słabsze, jednak bym się tym nie martwił. Chłopaki z SDI po dorzuceniu turbiny, zmianie ECU i wtrysków zrobili 16X parę koni. Także będzie pan zadowolony :jezor:
Tu możesz poczytać http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=238748" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam.

Re: słupek od sdi do tdi

: sob gru 17, 2011 19:35
autor: psikuta19
tomek08 pisze:Witam, spływ to nie problem, ale korby są słabsze, jednak bym się tym nie martwił. Chłopaki z SDI po dorzuceniu turbiny, zmianie ECU i wtrysków zrobili 16X parę koni. Także będzie pan zadowolony :jezor:
Tu możesz poczytać http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=238748" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam.
co do korb to własnie ten temat przeglądałem z tym ze te korby wyglądają jak w tdi przynajmniej na zdjęciach

słupek od sdi do tdi

: pn gru 19, 2011 20:35
autor: psikuta19
temat nie aktualny (do zamknięcia)inne są korby i tłoki, wiec na grubsze mody się to nie nadaje.

pozdrawiam

słupek od sdi do tdi

: pn gru 19, 2011 21:17
autor: Adamm
psikuta19, ja bede mial do sprzedania swoj slupek AGR z glowica po remoncie :) jak cos, + ewentualnie osprzet do tego bo szykuje sie na PD

słupek od sdi do tdi

: pt lut 20, 2015 20:57
autor: wojciech42421
panowie może odgrzeję troszkę temat

Obecnie mam w swoim TDI który miał w oryginale AHFa 110kM zamontowany słupek z Ibizy SDI ASY chyba 64kM.
Słupek prawie że identyczny, w bebechy nie wnikałem. Na szrocie kupiłem goły słupek (dół + głowica) bez pompy, wtrysków, kolektorów, skrzyni, koła zamachowego. Zostawili mi podstawę filtra oleju, termostat, rozrząd i trochę węży (które się przydały). Spytacie dlaczego SDI - po okolicznych złomach jeździłem od kilku miesięcy, przeglądałem portale Allegro, Tablice i jak nie drogo to żal było patrzeć. Któregoś pięknego dnia zaprzyjaźniony złom obwieścił mi, że ma porządny słupek jak wyżej, szacowany przebieg 168tysięcy, rok produkcji 2003. Nie zastanawiałem się zbyt długo, oględziny, rozmowa i do domu.
Z różnic jakie zauważyłem:
  • - w ibizie było ciaśniej (wszystko bliżej) więc trochę kombinacji z podpięciem nagrzewnicy i zbiorniczka wyrównawczego do tej metalowej rurki - "powrotu"
  • - małe problemy z rozrządem. W AHF jest miejsce na jeszcze jedną rolkę na samym dole przy wale. Oczywiście w ASY tez jest miejsce na wkręcenie szpilki pod tą rolkę, lecz jest to lekko przesunięte i po założeniu paska rozrządu dotykały mi się ząbki. Z rolki zrezygnowałem, jak na razie nic bokiem nie wyszło.
  • - problemem jest jeszcze obudowa rozrządu. Oryginalnej obudowy nie podejdzie bo brakuje w niej sporego kawałka z boku który zastępuje masywna łapa. Na oryginalnej łapie z AHF była spora dziura.W ASY obudowa jest nieco grubsza niż w AHF przez co miałem małe kłopoty z napinaczem bo mi wadził. Dół obudowy zostawiłem oryginał bo nie chciało mi się kleić na nowo miski, od łapy w górę blacha i plastik z AHF. Napinasz na podkładkach szerokich przykręcony i dało rade.
  • - zostawiłem tez oryginalna podstawkę filtra oleju, jest on bardziej wciśnięty, wyprowadzenie na podpięcie smarowania turbo było, lekko rurka podgięta i działa. W planach mam zamiar dokupić oryginalna rurkę do turbo z ibizy TDI.
To chyba wszystko co mnie zaskoczyło.
Silnik pracuje równo, jakby ciut niżej niż poprzednik (nie klekocze tak głośno), dogrzewa się po ok 10km, moc raczej się nie zmieniła choć jest to odczucie po 4 miesiącach jazdy benzynowcem na LPG.
Rozrząd ustawiony po znakach na oko bez żadnych blokad, założone koło zamachowe sztywne i prawie już dwa tygodnie po 120 km dziennie do pracy cie toczę trasą 86 na Katowice. W VAGCOM żadnych błędów, chcecie mogę wrzucić logi.
Jak jesteście ciekawi i macie pytania to pytajcie :smoke:

słupek od sdi do tdi

: sob lut 21, 2015 03:06
autor: zgredd
Wszystko pasuje tak jak powiedziałeś, ta rolka jest niepotrzebna chociaż niektórzy twierdzą że silnik się rozleci ale to tylko pomówienia. Sam bez tej rolki zrobiłem 40tys pełnym ogniem i nic się nie zerwało, tańszy rozrząd :grin: Dostałeś w bonusie wałek sdi 038E jeśli tak to masz lepszą reakcje na gaz plus lepszą górę :)

słupek od sdi do tdi

: sob lut 21, 2015 09:24
autor: wojciech42421
numer wałka to chyba tylko po katalogu mogę sprawdzić bo dekla zaworów nie dźwigałem. GMP ustawione przez dotyk palcem zaworów 1 i 4 cylindra. Obecnie jeszcze oszczędzam troszkę silnik z deptaniem, niech się poukłada, turbo po regeneracji rozkręci - przyjdzie czas na wszystko :grin:

słupek od sdi do tdi

: sob lut 21, 2015 17:15
autor: tomek08
Witam, na tym silniku moc może wyjść lepsza, bo ma większy stopień sprężania, ale też nie ma co przesadzać po coś może nie wytrzymać. :hmm:
Pozdrawiam.