panowie może odgrzeję troszkę temat
Obecnie mam w swoim TDI który miał w oryginale AHFa 110kM zamontowany słupek z Ibizy SDI ASY chyba 64kM.
Słupek prawie że identyczny, w bebechy nie wnikałem. Na szrocie kupiłem goły słupek (dół + głowica) bez pompy, wtrysków, kolektorów, skrzyni, koła zamachowego. Zostawili mi podstawę filtra oleju, termostat, rozrząd i trochę węży (które się przydały). Spytacie dlaczego SDI - po okolicznych złomach jeździłem od kilku miesięcy, przeglądałem portale Allegro, Tablice i jak nie drogo to żal było patrzeć. Któregoś pięknego dnia zaprzyjaźniony złom obwieścił mi, że ma porządny słupek jak wyżej, szacowany przebieg 168tysięcy, rok produkcji 2003. Nie zastanawiałem się zbyt długo, oględziny, rozmowa i do domu.
Z różnic jakie zauważyłem:
- - w ibizie było ciaśniej (wszystko bliżej) więc trochę kombinacji z podpięciem nagrzewnicy i zbiorniczka wyrównawczego do tej metalowej rurki - "powrotu"
- - małe problemy z rozrządem. W AHF jest miejsce na jeszcze jedną rolkę na samym dole przy wale. Oczywiście w ASY tez jest miejsce na wkręcenie szpilki pod tą rolkę, lecz jest to lekko przesunięte i po założeniu paska rozrządu dotykały mi się ząbki. Z rolki zrezygnowałem, jak na razie nic bokiem nie wyszło.
- - problemem jest jeszcze obudowa rozrządu. Oryginalnej obudowy nie podejdzie bo brakuje w niej sporego kawałka z boku który zastępuje masywna łapa. Na oryginalnej łapie z AHF była spora dziura.W ASY obudowa jest nieco grubsza niż w AHF przez co miałem małe kłopoty z napinaczem bo mi wadził. Dół obudowy zostawiłem oryginał bo nie chciało mi się kleić na nowo miski, od łapy w górę blacha i plastik z AHF. Napinasz na podkładkach szerokich przykręcony i dało rade.
- - zostawiłem tez oryginalna podstawkę filtra oleju, jest on bardziej wciśnięty, wyprowadzenie na podpięcie smarowania turbo było, lekko rurka podgięta i działa. W planach mam zamiar dokupić oryginalna rurkę do turbo z ibizy TDI.
To chyba wszystko co mnie zaskoczyło.
Silnik pracuje równo, jakby ciut niżej niż poprzednik (nie klekocze tak głośno), dogrzewa się po ok 10km, moc raczej się nie zmieniła choć jest to odczucie po 4 miesiącach jazdy benzynowcem na LPG.
Rozrząd ustawiony po znakach na oko bez żadnych blokad, założone koło zamachowe sztywne i prawie już dwa tygodnie po 120 km dziennie do pracy cie toczę trasą 86 na Katowice. W VAGCOM żadnych błędów, chcecie mogę wrzucić logi.
Jak jesteście ciekawi i macie pytania to pytajcie