Strona 1 z 2

Rdzeń z ARL w GT15

: ndz lis 06, 2011 11:35
autor: spawacz
Mam takie pytanko czy ktos moze orietuje sie do jakich rozmiarow maja byc roztoczone czesci zimna i goraca? Bo mam taki dylemat robie komus cos tam przy aucie i delikwent twierdzi ze ma GT15 na rdzeniu ARL, fakt jest dokonany rozwiert na obydwu stronach ok 6-8mm na ssaniu i 3-4 na wydechu wiecej niz org. Gt15v . Jakby ktos cos mogl podpowiedziec to jestem wdzieczny.

Rdzeń z ARL w GT15

: ndz lis 06, 2011 14:59
autor: ksenon
spawacz pisze:delikwent twierdzi ze ma GT15
Raczej vnt 15,dzieloną turbinkę montowaną chociażby w afn'ach.
Część zimna ma mieć niewiele ponad 37mm wewnątrz,przy kole kompresji z arl'a,czyli z gt 1749vb,natomiast gorąca jest praktycznie identyczna,jak w vnt 15,czy gt 1749 va.
Różnica tkwi w grubośći wałka.
Generalnie jest tak,vnt 15 ma 33mm,gt 1749va-130tki mają 35mm,a gt 1749vb,arl'e,mają 37mm.
Tyle wiem z autopsji.
Jeżeli wymiary są takie,jak podawałeś,to raczej nie siedzą tam wałek i koło kompresji z arl'a.
A jeżeli tak jest faktycznie,to taką turbinę można o kant dupy rozbić.
Górą będzie puchła,jak oko po użądleniu.
Zbyt mała pojemność muszelek,żeby nagromadzić takie masy powietrza i gazów.
Do tych 3000 będzie dobrze,ale powyżej będzie już bryndza,zwłaszcza jak ma to dmuchać ponad 1.6 bara.

Re: Rdzeń z ARL w GT15

: ndz lis 06, 2011 15:30
autor: spawacz
No wiadomo ze chodzilo o 15V(vnt15) , tak mi sie wydawalo ze ten rozwiert jakis za duzy, robienie wszystko wiekszego nic 17vb mija sie z celem bo jak napisales bedzie puchlo, ciekawi mnie co jest tu GT18v? Jutro jeszcze raz dokladnie pomiarze lepsza suwmiarka bo ta cos za duzy rozrzut ma. Rozbral bym ja chetnie . DZieki za podpowiedz.

Rdzeń z ARL w GT15

: pn lis 07, 2011 23:29
autor: przemlin
Sorki, ale mam pytanie, czy turbinę z ALH czyli gt1749V warto przerabiać na ARL-a?Pozdro

Rdzeń z ARL w GT15

: wt lis 08, 2011 20:32
autor: ksenon
przemlin, nikt Ci takiej przeróbki nie dokona,bo nie sposób zapiąć tak wielką(stanowiącą całość z kolektorem) turbinę w tokarkę.
A toczyć muszą,pod grubszy wałek,niestety.
Co innego turbiny tzw.dzielone,ale z tymi to niewykonalne.

Rdzeń z ARL w GT15

: czw lis 10, 2011 17:59
autor: spawacz
Przemlin co znaczy przerabiac w/g ciebie , bo moze chodzic o wstawienie rdzenia z ARL czyli walka uszczelnien , wyrnikow i innych do twojej obudowy,, a to jak najbardziej wykonalne i dziala swietnie mam w tej chwili taka hybryde od turbo-bogdana. Musze roztoczone i dziala pieknie.

Rdzeń z ARL w GT15

: czw lis 10, 2011 18:25
autor: Daron7
Spawacz ile dmuchasz na tej gt1749v/arl ?

Rdzeń z ARL w GT15

: czw lis 10, 2011 19:15
autor: ksenon
spawacz, jakiś czas temu Bogdan takich rzeczy jeszcze nie robił,właśnie z powodu problemu o którym wspomniałem.
Chciałem takie coś zrobić w seacie brata,ale odradził i zawitała vb jego autorstwa.
Cieszy fakt,że już temat ogarnął.
Dmuchać można śmiało 1.6 bara,dmuchają i 1.65,bo tyle się dmucha turbiną 1749vb,a taka przerobiona niczym się już,poza wyjściem z zimnej muszli,od tej z arl'a nie różni.

Rdzeń z ARL w GT15

: czw lis 10, 2011 19:16
autor: luki007
Tez posiadam w swoim AFN tak własnie hybrydke , dmucha u mnie 1,5b bez zajakniecia :pub:

Rdzeń z ARL w GT15

: czw lis 10, 2011 19:34
autor: przemlin
spawacz pisze:chodzic o wstawienie rdzenia z ARL czyli walka uszczelnien , wyrnikow i innych do twojej obudowy,, a to jak najbardziej wykonalne i dziala swietnie mam w tej chwili taka hybryde od turbo-bogdana. Musze roztoczone i dziala pieknie.
No o to mi chodziło,po co kupować vb jak swoja można przerobić i bedzie jak nówka, teraz pytanie spawacz ile kasy Ciebie to kosztowało?

Rdzeń z ARL w GT15

: czw lis 10, 2011 20:18
autor: spawacz
1200, na zasadzie oddajesz swoja.

Rdzeń z ARL w GT15

: czw lis 10, 2011 21:24
autor: ksenon
spawacz pisze:1200, na zasadzie oddajesz swoja.
U Bogdana??
Braliśmy od niego kilka turbin i przy zwrocie swojej dopłata zawsze wynosiła i wynosi 500 złotówek.

Re: Rdzeń z ARL w GT15

: czw lis 10, 2011 21:49
autor: spawacz
500 to juz wolne zarty, nie wiem kiedy to bylo ale napewno nie w tych czasach, ja zalpacilem az tyle bo jedyne co sie udalo udzyskac z mojej turbiny to muszle ... , z tego co rozmawialem z nim jak zdajesz swoje sprawne(w calosci) turbo w calosci to bylo 800 doplaty. No i moja jest na Garrecie zlozona , a nie na Mellecie czy innym badziewiu.

Rdzeń z ARL w GT15

: czw lis 10, 2011 21:51
autor: przemlin
Czyli, warto kupić padnięte turbo z alh bądz podobne i oddać do Bogdana na przeróbke, a swoje sprawne sprzedać, dobrze rozumie?