Rdzeń z ARL w GT15

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: spawacz » ndz lis 06, 2011 11:35

Mam takie pytanko czy ktos moze orietuje sie do jakich rozmiarow maja byc roztoczone czesci zimna i goraca? Bo mam taki dylemat robie komus cos tam przy aucie i delikwent twierdzi ze ma GT15 na rdzeniu ARL, fakt jest dokonany rozwiert na obydwu stronach ok 6-8mm na ssaniu i 3-4 na wydechu wiecej niz org. Gt15v . Jakby ktos cos mogl podpowiedziec to jestem wdzieczny.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

ksenon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob kwie 23, 2011 20:27

Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: ksenon » ndz lis 06, 2011 14:59

spawacz pisze:delikwent twierdzi ze ma GT15
Raczej vnt 15,dzieloną turbinkę montowaną chociażby w afn'ach.
Część zimna ma mieć niewiele ponad 37mm wewnątrz,przy kole kompresji z arl'a,czyli z gt 1749vb,natomiast gorąca jest praktycznie identyczna,jak w vnt 15,czy gt 1749 va.
Różnica tkwi w grubośći wałka.
Generalnie jest tak,vnt 15 ma 33mm,gt 1749va-130tki mają 35mm,a gt 1749vb,arl'e,mają 37mm.
Tyle wiem z autopsji.
Jeżeli wymiary są takie,jak podawałeś,to raczej nie siedzą tam wałek i koło kompresji z arl'a.
A jeżeli tak jest faktycznie,to taką turbinę można o kant dupy rozbić.
Górą będzie puchła,jak oko po użądleniu.
Zbyt mała pojemność muszelek,żeby nagromadzić takie masy powietrza i gazów.
Do tych 3000 będzie dobrze,ale powyżej będzie już bryndza,zwłaszcza jak ma to dmuchać ponad 1.6 bara.
Ostatnio zmieniony ndz lis 06, 2011 17:52 przez ksenon, łącznie zmieniany 1 raz.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: spawacz » ndz lis 06, 2011 15:30

No wiadomo ze chodzilo o 15V(vnt15) , tak mi sie wydawalo ze ten rozwiert jakis za duzy, robienie wszystko wiekszego nic 17vb mija sie z celem bo jak napisales bedzie puchlo, ciekawi mnie co jest tu GT18v? Jutro jeszcze raz dokladnie pomiarze lepsza suwmiarka bo ta cos za duzy rozrzut ma. Rozbral bym ja chetnie . DZieki za podpowiedz.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: przemlin » pn lis 07, 2011 23:29

Sorki, ale mam pytanie, czy turbinę z ALH czyli gt1749V warto przerabiać na ARL-a?Pozdro



ksenon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob kwie 23, 2011 20:27

Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: ksenon » wt lis 08, 2011 20:32

przemlin, nikt Ci takiej przeróbki nie dokona,bo nie sposób zapiąć tak wielką(stanowiącą całość z kolektorem) turbinę w tokarkę.
A toczyć muszą,pod grubszy wałek,niestety.
Co innego turbiny tzw.dzielone,ale z tymi to niewykonalne.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: spawacz » czw lis 10, 2011 17:59

Przemlin co znaczy przerabiac w/g ciebie , bo moze chodzic o wstawienie rdzenia z ARL czyli walka uszczelnien , wyrnikow i innych do twojej obudowy,, a to jak najbardziej wykonalne i dziala swietnie mam w tej chwili taka hybryde od turbo-bogdana. Musze roztoczone i dziala pieknie.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Daron7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: Daron7 » czw lis 10, 2011 18:25

Spawacz ile dmuchasz na tej gt1749v/arl ?



ksenon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob kwie 23, 2011 20:27

Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: ksenon » czw lis 10, 2011 19:15

spawacz, jakiś czas temu Bogdan takich rzeczy jeszcze nie robił,właśnie z powodu problemu o którym wspomniałem.
Chciałem takie coś zrobić w seacie brata,ale odradził i zawitała vb jego autorstwa.
Cieszy fakt,że już temat ogarnął.
Dmuchać można śmiało 1.6 bara,dmuchają i 1.65,bo tyle się dmucha turbiną 1749vb,a taka przerobiona niczym się już,poza wyjściem z zimnej muszli,od tej z arl'a nie różni.
Ostatnio zmieniony czw lis 10, 2011 19:17 przez ksenon, łącznie zmieniany 2 razy.



luki007
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 178
Rejestracja: czw sty 06, 2011 12:14
Lokalizacja: DLU

Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: luki007 » czw lis 10, 2011 19:16

Tez posiadam w swoim AFN tak własnie hybrydke , dmucha u mnie 1,5b bez zajakniecia :pub:



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: przemlin » czw lis 10, 2011 19:34

spawacz pisze:chodzic o wstawienie rdzenia z ARL czyli walka uszczelnien , wyrnikow i innych do twojej obudowy,, a to jak najbardziej wykonalne i dziala swietnie mam w tej chwili taka hybryde od turbo-bogdana. Musze roztoczone i dziala pieknie.
No o to mi chodziło,po co kupować vb jak swoja można przerobić i bedzie jak nówka, teraz pytanie spawacz ile kasy Ciebie to kosztowało?



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: spawacz » czw lis 10, 2011 20:18

1200, na zasadzie oddajesz swoja.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

ksenon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob kwie 23, 2011 20:27

Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: ksenon » czw lis 10, 2011 21:24

spawacz pisze:1200, na zasadzie oddajesz swoja.
U Bogdana??
Braliśmy od niego kilka turbin i przy zwrocie swojej dopłata zawsze wynosiła i wynosi 500 złotówek.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: spawacz » czw lis 10, 2011 21:49

500 to juz wolne zarty, nie wiem kiedy to bylo ale napewno nie w tych czasach, ja zalpacilem az tyle bo jedyne co sie udalo udzyskac z mojej turbiny to muszle ... , z tego co rozmawialem z nim jak zdajesz swoje sprawne(w calosci) turbo w calosci to bylo 800 doplaty. No i moja jest na Garrecie zlozona , a nie na Mellecie czy innym badziewiu.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Rdzeń z ARL w GT15

Post autor: przemlin » czw lis 10, 2011 21:51

Czyli, warto kupić padnięte turbo z alh bądz podobne i oddać do Bogdana na przeróbke, a swoje sprawne sprzedać, dobrze rozumie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości