Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
: sob wrz 24, 2011 23:24
Witam,
posiadam Golfa MK4 1.9TDI 130ps który domaga się pielęgnacji
Licznikowy przebieg 203kk, rzeczywisty w granicach 300-350kk, nie wiem dokładnie ile, nie podpinałem się VAGiem
Zacznijmy od wad,
- silnik - stukające zawory, spory luz, słyszalne już zmęczenie motoru
- dwumasa - lekko szarpie przy zmianie biegu oraz stuka przy gaszeniu auta
- suszarka - zmienna geometra zapieka się przy większym butowaniu i silnik wchodzi w tryb awaryjny
I teraz przejdźmy do moich planów.
- zmiana gołego słupka na AVB z Passata z pewnym przebiegiem 64kk za niewielkie pieniądze
- nie wiem w jakim stanie jest turbo, może wystarczy je rozebrać i wyczyścić, a może będzie konieczna zmiana suszarki, jeśli do tego dojdzie, to na większą - i tu mój dylemat na jaką - w grę wchodzi ARL, BPX, albo 2.7CDI ze zmienną
- zmiana softu
- zmiana pompowtryskiwaczy na nowe
- zmiana małego SMIC na duży frontalny FMIC, tu największa bolączka, nie wiem jaki IC wchodzi w grę
- zmiana dwumasy na używkę
Jako, że chciałbym osiągnąć jakieś 180-190ps, posiadam kilka pytań do was,
- czy słupek AVB czymś się różni od ASZ oprócz misy i smoka olejowego?
- jakie turbo byście polecili? Turbo z ASZ bardzo różni sie od tego z ARL czy BPX? I wie ktoś jak trzeba przerobić kolektor wydechowy z Passata, żeby zamontować na nim sprężarkę z 2.7CDI?
- jakie pompki byście polecili? Wiem, że w przypadku silników VP możliwa była zamiana wtrysków na wydajniejsze z np. LT czy T4, a jak jest w przypadku PD? Podejdą pompki z T5?
- no i intercooler... Tego się najbardziej boję... Jaki i jak go zamocować? Wiem, że dużo osób z forum to przerabiało, dlatego do was się z tym zwracam.
- i co ze spalaniem przy tych modach? Mocno się podniesie?
Wszystkie mody będę starał się robić sam, nie stać mnie na odwiedzenie jakiegoś studio tuningowego i zostawienie tam drugiej wartości auta. Byłbym niesamowicie radosny, gdybyście poprowadzili mnie krok po kroku i odpowiedzieli na moje pytania, a może udałoby mi się to zrobić na własną rękę.
Pozdrawiam, szymek_siedlce.
posiadam Golfa MK4 1.9TDI 130ps który domaga się pielęgnacji
Licznikowy przebieg 203kk, rzeczywisty w granicach 300-350kk, nie wiem dokładnie ile, nie podpinałem się VAGiem
Zacznijmy od wad,
- silnik - stukające zawory, spory luz, słyszalne już zmęczenie motoru
- dwumasa - lekko szarpie przy zmianie biegu oraz stuka przy gaszeniu auta
- suszarka - zmienna geometra zapieka się przy większym butowaniu i silnik wchodzi w tryb awaryjny
I teraz przejdźmy do moich planów.
- zmiana gołego słupka na AVB z Passata z pewnym przebiegiem 64kk za niewielkie pieniądze
- nie wiem w jakim stanie jest turbo, może wystarczy je rozebrać i wyczyścić, a może będzie konieczna zmiana suszarki, jeśli do tego dojdzie, to na większą - i tu mój dylemat na jaką - w grę wchodzi ARL, BPX, albo 2.7CDI ze zmienną
- zmiana softu
- zmiana pompowtryskiwaczy na nowe
- zmiana małego SMIC na duży frontalny FMIC, tu największa bolączka, nie wiem jaki IC wchodzi w grę
- zmiana dwumasy na używkę
Jako, że chciałbym osiągnąć jakieś 180-190ps, posiadam kilka pytań do was,
- czy słupek AVB czymś się różni od ASZ oprócz misy i smoka olejowego?
- jakie turbo byście polecili? Turbo z ASZ bardzo różni sie od tego z ARL czy BPX? I wie ktoś jak trzeba przerobić kolektor wydechowy z Passata, żeby zamontować na nim sprężarkę z 2.7CDI?
- jakie pompki byście polecili? Wiem, że w przypadku silników VP możliwa była zamiana wtrysków na wydajniejsze z np. LT czy T4, a jak jest w przypadku PD? Podejdą pompki z T5?
- no i intercooler... Tego się najbardziej boję... Jaki i jak go zamocować? Wiem, że dużo osób z forum to przerabiało, dlatego do was się z tym zwracam.
- i co ze spalaniem przy tych modach? Mocno się podniesie?
Wszystkie mody będę starał się robić sam, nie stać mnie na odwiedzenie jakiegoś studio tuningowego i zostawienie tam drugiej wartości auta. Byłbym niesamowicie radosny, gdybyście poprowadzili mnie krok po kroku i odpowiedzieli na moje pytania, a może udałoby mi się to zrobić na własną rękę.
Pozdrawiam, szymek_siedlce.