Strona 1 z 3
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: ndz wrz 11, 2011 19:11
autor: Antonioo
Witam, chopaki od Mocy
mam pytanko bo jest w planach wiecej kuni zrobić w Golfie obecnie jest 159KM i 358Nm na seryjnym turbo i IC
ii takie oto pytanie czy ten FMIC już po założeniu mi cos da
http://allegro.pl/intercooler-550x140x6 ... 34986.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oczywiście później wejdzie turbo z ARL ii czy ten zestawic da rade ? bedą jakieś efekty z tego lepiej auto bedzie reagować na gaz? narazie po załozeniu samego FMIC'u ? mógłby mi ktoś powiedzieć co i jak bo slyszałem im wiecej powietrza zimnego sie wciśnie w silnik tym lepiej no nie oczekuje odrazu po FMIC'u 10 km wiecej choć słyszałem ze ktoś tak miał niewiem jak.
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: ndz wrz 11, 2011 19:12
autor: monopolowy
Nie tyle moc wzrośnie, co nie będzie spadać z powodu zagotowania się dolotu.
Re: ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: ndz wrz 11, 2011 20:49
autor: czarodziej6969
monopolowy pisze:Nie tyle moc wzrośnie, co nie będzie spadać z powodu zagotowania się dolotu.
dokladnie tak, jak dodasz turbo arl bedziesz mial podobny wynik co arl'e po programie czyli okolice 180-190KM 380-420Nm to takie przyblizone wartosci bo bywaly i lepsze i slabsze wyniki, wszystko zalezy od kondycji motorownii.. taki stary wyjadacz na forum i nie znalazles jeszcze takich watkow na forum
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: ndz wrz 11, 2011 20:50
autor: golfer_1984
Antonioo, jak zmienisz graty to obowiązkowo zmiana programu by się przydała
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: ndz wrz 11, 2011 20:53
autor: czarodziej6969
golfer_1984 pisze:obowiązkowo zmiana programu by się przydała
korekta
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: ndz wrz 11, 2011 20:56
autor: golfer_1984
czarodziej6969, to miałem na myśli
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: ndz wrz 11, 2011 22:17
autor: Antonioo
noo to wiem że korekta programu no wiadomoo
no chodzi mi mniej wiecej 180-190kucy i czy taki zestaw po korekcie by dał rade
no dlatego chce FMIC załozyć aby te powietrze było troche chłodzone. myśle że jeszcze 4motion to 180 kucy to już powinno wmiare jechać, niechce przesadzać z moca na lajcie bym tak chciał 180 moze wiecej jak da rade bez wiekszego żyłowania silnika wyciągnać ii jeszcze czy ten FMIC co dałem wyżej nie bedzie za mały ?
Na początek tak jak mówiłem FMIC załozyć myśle że w tym roku jeszcze a później dodatkowo turbo z ARL i bić do Goodhope na korekte
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: pn wrz 12, 2011 07:19
autor: wesol
Nie wiem czy jest sens wymiany turbiny w tym przypadku. Turbo ASZ i ARL to prawie te same suszarki. ARL mozna powiedziec ze jest bardziej wytrzymale ale i ASz spokojnie ogarnia temat mocy 170-180 KM. Jesli juz zmieniac turbo to na jakies wieksze a nie prawie takie same.
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: pn wrz 12, 2011 11:12
autor: Antonioo
wesol, no prawie takie same ale jednak z ARL sie wiecej wyciągnie gadałem z kolesiem zzz Goodhope i z ASZ max z 170 bo potem juz jest kicha,
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: pn wrz 12, 2011 12:13
autor: wesol
Tak ale wydaje mi sie ze i tak po programie cos mizerny ten twoj wynik jak na ASZ. W zdrowej serii masz okolo 145KM a tu po programie masz 159 chyba ze to tak specjalnie zanizone by nie forsowac. Przy FMIC i suszarce ASZ powinienes miec 170 Km bez problemu. Chodzi mi oto iz jesli chesz pakowac wydajniesze turbo to wsadzaj juz cos wieszego a dwa to to ze sie licz z tym ze DM tez dlugo nie posluzy wiec trzeba by o nim tez myslec. Jak wieksze turbo, nowy DM to grzech nie dac wydajnieszych pompek i wtedy spokojnie celujesz w moce powyzej 2xx. Zawsze jest poprostu maly dylemat czy chesz robic lajtownie bo koszty rosna i beda sie inne rzeczy krzaczyc czy chcesz zainwestowac nieco ( nie takie male nico) i miec POWER. Półsrodki sie zle skonczą bo zapakujesz duza suszare to i po korekcie moze byc ładna moc ale DM tego nie wytrzyma. chesz FMIC i turbo to tez i pompki daj konkretne.
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: pn wrz 12, 2011 12:15
autor: czarodziej6969
wesol pisze:grzech nie dac wydajnieszych pompek i wtedy spokojnie celujesz w moce powyzej 2xx
AL z asz nie wyrobia na powiedzmy 220KM? to juz za duzo dla nich?
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: pn wrz 12, 2011 15:31
autor: Antonioo
wesol, AL to chyba najmocniejsze pompki jakie były i starczyły do 200 coś KM, niewiem ile nowe pompki ale pewnie niemało i wole FMIC i turbo z tego ARL i podejść troche pod te 180,90km i starczy, bo tez niewymagam aby rwać asfald bo to wtedy sprzegło inne itp a to jeszcze jest 4motion to juz w ogóle.
a 159 ponieważ na tyle był program pisany kiedyś tam w seri było równie 130KM
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: pn wrz 12, 2011 20:15
autor: wesol
tak na jakies 210 powinny starczyc moze nawet o 10 wiecej jeszcze ale pod warunkiem ze silnik zdrowy. Jesli w serii mial 130 to jak na ASZ nie rewelacyjnie. Zazwyczaj zdrowy ASZ ma 140 KM przekroczone w serii. Jesli robi sie juz w takim PDku takie mody jak FMIC i wymiana turbinyna wydajniesza o 5% to chyba jakis zart. Turbo ARL nie jest w koncu tez takie tanie i w tej samej cenie znajdziesz suszare wydajniejsza znaczne. Wtedy tez przy big turbo sensowne wydaje sie zastosowanie pompek tez wydajniejszych to spokojnie peknie 240KM. 170 KM powinno byc w ASZ zmodzonym dobrym programem. ARL zmodzony samym chipsem to jakies 180 lub nawet prawie 190 KM. Oczewiscie zdarzaly sie tez przypadki ze ARL po programie nie przekroczył 180 KM- cóż taki akurat silnik sie trafił i ewnetualnie trzeba szukac przyczyny gdzies w osprzecie, moze cos juz wyeksploatowane a moze cos siada niedomaga.
ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?
: pn wrz 12, 2011 20:28
autor: czarodziej6969
wesol, a co w przypadku wstawienia BigT np gt2256 a pozostawienie seryjnego wydechu bez kata, pompki seria al, fmic.. wiesz jakiego mniej wiecej wyniku sie spodziewac po programie? sprzeglo wzmacniane zeby moment mogl byc fajny