Strona 1 z 1

Mk1 1.6D CR, JK, a 1.6TD JR, MF. Możliwości podkręcenia Mk1.

: czw lip 21, 2011 19:01
autor: Sapeer
Witam. Rozważam okazyjny zakup zadbanego Mk1 (z pod koca od dziadka :bajer: ) z silnikiem 1.6D, ponoć igła (sam widziałem jak był użytkowany). Grzebię całe forum jakiś czas i nie mogę nigdzie znaleźć podobnego tematu. :? Mianowicie chodzi mi o pokrewieństwo silników CR JK do JR MF. Jak wygląda sprawa z kręceniem 1.6D, gdyż nie ukrywajmy 50KM to malutko mimo na lekkiej budy, a na forum pełno tematów o kręceniu silników z Mk2. Czy może nie warto interesować się tym tematem, tylko szukać dawcy na SWAP? :kac: I wyprzedzę kolejne moje pytanie, tak jak swap z Mk2 nie sprawia problemów, to jak ma się to w przypadku 1.9tdi z Mk3? Zaraz powiecie, że jeszcze auta nie mam, a już o takie rzeczy pytam, ale samochód miałby służyć na co dzień i jeśli sprawa jest kłopotliwa to musiałbym rozważyć wszystkie za i przeciw kupna.

Mk1 1.6D CR, JK, a 1.6TD JR, MF. Możliwości podkręcenia Mk1.

: czw lip 21, 2011 23:08
autor: twromek
Ja mam CK, czyli 1,5D, praktycznie to samo co CR, JK tylko skok tłoka krótszy. Podkręcanie wygląda identycznie jak w wszystkich następcach. Osobiście mam 2 bary na zwykłej uszczelce, wszystko jeździ, nic się nie dzieje.

Do takiego silnika montujesz turbo, kolektory, dopływ, spływ, podstawkę i jest ok. Teraz pozostało Ci zadawać konkretne pytania tutaj albo na pw :)

Re: Mk1 1.6D CR, JK, a 1.6TD JR, MF. Możliwości podkręcenia

: czw lip 21, 2011 23:46
autor: Sapeer
i wszystkie w.w. elementy pasują od 1.6td z mk2? :-)
hamowałeś swój silniczek?

Mk1 1.6D CR, JK, a 1.6TD JR, MF. Możliwości podkręcenia Mk1.

: czw lip 21, 2011 23:51
autor: twromek
Pasują.
Tak, na zlotowej hamowni.

Mk1 1.6D CR, JK, a 1.6TD JR, MF. Możliwości podkręcenia Mk1.

: pt lip 22, 2011 00:04
autor: Sapeer
Na chwilę obecną nie mam więcej pytań, dzięki za zainteresowanie.
Jeśli Golf zawita w moim garażu, a co więcej zacznę coś dłubać na pewno poinformuję :D
Przed momentem widziałem wykres - :satan: