Strona 1 z 2
jakie są różnice w słupku?
: wt lip 19, 2011 22:09
autor: aadasiek
witam
dzisiaj z nudów siedziałem na necie i znalazłem coś takiego
Prawdopodobnie masz silnik ALH - sprawdź w karcie pojazdu.
W dużym uproszczeniu możesz wrzucić wtryski do ASV/AFN + program i masz ~130 KM w zimie.
W lecie będzie to "puchło" bo masz malutki SIMC.
Wrzucasz FIMC [+ orurowanie, montaż ~ 1200 zł]+ korekta softu i masz bezpieczne 13x KM i 320 Nm
Jak zmienisz turbo na takie od ASZ/ARL albo jakieś GT to mozesz celować w 150-160KM.
Po zmianie pompy na 11 możesz celować w jakieś 180 KM
Przy 150-160 KM wysra Ci się sprzęgło i dwumas. Będziesz musiał wstawić komplet od VR6/G60.
Po zmianie słupka na taki do np.: od ATD na twojej głowicy, pompie 11 i jakimś GT możesz dojechać do 200-220 KM
Przy 180 KM do zmiany są hamulce bo masz pewnie 288. A wcześniej warto wstawić jakiś gwint bo się zabijesz na standardowych amorach.
jest to temat z
http://www.racingforum.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ale do rzeczy, zaciekawiło mnie to
Po zmianie słupka na taki do np.: od ATD na twojej głowicy, pompie 11 i jakimś GT możesz dojechać do 200-220 KM
czyli na to wychodzi że słupek z PD jest taki sam jak silniki na VP?
jakie są różnice w słupku?
: wt lip 19, 2011 22:54
autor: zgredd
Przy modzeniu trzeba obrać 2 kierunki. Moc i pieniądze. Silnik ATD to inaczej alh,asv z pompo wtryskiwaczami. Sam miałem atd zrobione na 180/380 wszystko było ok. Jak już zmieniać to na asz lub arl i ładowac big tubo. inaczej mija sie z celem. Jak masz alh zrób program i wrzuć wtryski 216.
Re: jakie są różnice w słupku?
: wt lip 19, 2011 23:04
autor: aadasiek
zgredd pisze:Przy modzeniu trzeba obrać 2 kierunki. Moc i pieniądze. Silnik ATD to inaczej alh,asv z pompo wtryskiwaczami. Sam miałem atd zrobione na 180/380 wszystko było ok. Jak już zmieniać to na asz lub arl i ładowac big tubo. inaczej mija sie z celem. Jak masz alh zrób program i wrzuć wtryski 216.
kolego nie zrozumiałeś mnie ciekawi mnie czy słupek PD np. ATD idzie przerobić na VP?
jakie są różnice w słupku?
: wt lip 19, 2011 23:22
autor: czarodziej6969
aadasiek pisze:ATD idzie przerobić na VP?
nie wiem czy ATD idzie przerobic na VP bo nie wiem czy masz na mysli dol czy glowice
ale wczesniej bylo modne dawanie dolu od PD'ka do mocno modzonych VP bo dol VP poprostu sa slabsze
jakie są różnice w słupku?
: wt lip 19, 2011 23:34
autor: aadasiek
czarodziej6969 pisze:nie wiem czy ATD idzie przerobic na VP bo nie wiem czy masz na mysli dol czy glowice
ale wczesniej bylo modne dawanie dolu od PD'ka do mocno modzonych VP bo dol VP poprostu sa slabsze
coś mnie naszło i tak:
głowica, pompa, wtryski, suszarka, rozrząd i pozostały niewymieniony sprzęt ode mnie AHF a słupek-dół z PD
jakie są różnice w słupku?
: śr lip 20, 2011 07:43
autor: wesol
wlasnie tak. Choc osobiscie wydaje mi sie ze ten od VP spokojnie wytrzyma 200KM. ATD powinien zniesc do okolic 300KM. ASZ ARL znosi pod 400KM.
jakie są różnice w słupku?
: śr lip 20, 2011 08:52
autor: aadasiek
wesol pisze:wlasnie tak. Choc osobiscie wydaje mi sie ze ten od VP spokojnie wytrzyma 200KM. ATD powinien zniesc do okolic 300KM. ASZ ARL znosi pod 400KM.
a powiedz mi jakie ewentualne problemy mogą mnie spotkać? czy na zasadzie przekładki moich gratów?
a jak już wybierać PD to czy ATD czy AXR??
moce to interesują mnie tak do 200km a mój AHF jest już naprawdę wysłużony.
więc pomyślałem że kupić drugi słupek z podobnego roku hmmm może nie najlepszy pomysł, remont też jakoś nie przypadł mi do gustu ale zakupić słupek z małym (w miarę małym) przebiegiem z młodego roku który jeszcze nie jest wysilony i na dodatek jest tańszy od AHF,ASV to chyba najlepsze rozwiązanie
jakie są różnice w słupku?
: śr lip 20, 2011 09:14
autor: Cinek
a może tak poszukać czy czasem coś w tym temacie już nie było ?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210482" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=244171" onclick="window.open(this.href);return false;
jakie są różnice w słupku?
: śr lip 20, 2011 09:40
autor: aadasiek
dzięki za info-czytałem te tematy jednakże mam kilka rzeczy z którymi powiedzmy nie do końca dam sobie radę
aw69 pisze:...Jak juz nabedziesz tak dół to nie zapomnij przerzuci tarczki od czujnika polozenia walu ze swojego ALH (konieczne wyjecie walu) bo bedzie cie czekac podwojna robota
...
czyli "nowy" silnik też trzeba rozebrać-wyjąć wał i przełożyć tarczki ze starego?
jakie są różnice w słupku?
: śr lip 20, 2011 16:34
autor: aw69
tak dokładnie tak
jakie są różnice w słupku?
: śr lip 20, 2011 16:59
autor: zgredd
Jak chcesz 200km to lepiej znosi to PD. Żeby w VP zrobić 200 to musisz zapakować pompę 11 plus wtryski 230. Za cenę dobrej pompy i wtrysków kupisz cały kompletny atd,axr a dokładając parę groszy masz asz. Sprzedajesz turbinę i swój stary silnik i tak żle to cenowo nie wychodzi. Za podpięcie elektryki zapłacisz koło 700zl. Wyjdzie taniej i z zapasem. Później bez obawy mozesz montować bit turbo i bez obaw walczyć o 230km. Ps bierz axr jest młodszy i ma lepsze pompki. Powinno wyjść coś koło 170km na pompkach z axr. Kupuj asz a najlepiej blt jest świeższy od asz. Uzbroić Atd, axr w pompki al i większa chłodnice oleju + kolektory ssący to znowu wychodzą duże koszta a nigdy to nie będzie 130.
jakie są różnice w słupku?
: czw lip 21, 2011 08:16
autor: aadasiek
aw69 możesz mi powiedzieć czy taka operacja jest trudna do zrobienia jak ten pierścień jest zamocowany?
zgredd pisze:Jak chcesz 200km to lepiej znosi to PD. Żeby w VP zrobić 200 to musisz zapakować pompę 11 plus wtryski 230. Za cenę dobrej pompy i wtrysków kupisz cały kompletny atd,axr a dokładając parę groszy masz asz. Sprzedajesz turbinę i swój stary silnik i tak żle to cenowo nie wychodzi. Za podpięcie elektryki zapłacisz koło 700zl. Wyjdzie taniej i z zapasem. Później bez obawy mozesz montować bit turbo i bez obaw walczyć o 230km. Ps bierz axr jest młodszy i ma lepsze pompki. Powinno wyjść coś koło 170km na pompkach z axr. Kupuj asz a najlepiej blt jest świeższy od asz. Uzbroić Atd, axr w pompki al i większa chłodnice oleju + kolektory ssący to znowu wychodzą duże koszta a nigdy to nie będzie 130.
nie chcę kombinować z przekładaniem silnika i wiązki
turbawkę mam z ARL, kolektor dolotowy ARL, wtryski made in Cowboy, IC megane, cały dolot nierdzewka, katalizator out.
a mój AHF po ostatniej przygodzie z padnięciem turbo jakoś dziwnie pracuje, bierze olej zaczyna dymić na błękitno także silnik chyba robi papa
a powiedzcie mi jeszcze jak z rozrządem? po takim zabiegu jaki rozrząd mam zakładać? taki jak do AHF czy taki jak do AXR,ATD
jakie są różnice w słupku?
: czw lip 21, 2011 22:15
autor: Adamm
aw69, a powiedz mi w czym tkwi roznica? bo czujniki praktycznie sa takie same i w tym samym miejscu umieszczone, mowie o np AGR / ALH i ATD /ARL
Re: jakie są różnice w słupku?
: sob sie 06, 2011 15:21
autor: aw69
Różnica jest w ilości i rozmieszczeniu zębów na tarczy czytającej....Czujniki są takie same w PD i VP.