[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

webster__
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn sie 04, 2008 17:40
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: webster__ » sob sty 01, 2011 23:45

witam 2.5' bedzie dobrym rozwiazaniem?


moje mk3 AAZ+ -120 na rsl
viewtopic.php?p=4030824#4030824" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: arturkw » sob sty 01, 2011 23:56

było juz o wydechu w td tdi dobra średnica. a masz cos jeszcze podłubane czy tylko od tak chcesz zrobić?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

arwam

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: arwam » ndz sty 02, 2011 00:11

jak chcesz potem założyć większe turbo i dać wydajniejszą pompę to może być lub proponowałbym nawet 3" jeśli nie to wytnij tylko tłumiki i wstaw rurkę.
można też założyć wydech od TDI.
różnica naprawę duża ( może tylko minimalnie gorzej niż na przelocie ) a będzie cicho jak na serii



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: Dario84 » ndz sty 02, 2011 12:52

Najpierw polecał bym inne modyfikacje mechaniczne, seryjny wydech ma duże rezerwy.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

webster__
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn sie 04, 2008 17:40
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: webster__ » ndz sty 02, 2011 13:41

modyfikacje sa juz jakies tam wlecial pin turbina narazie dmucha 0.7-0.8 bara i autko naprawde swietnie sie zbiera :satan: :satan: jest to k14 na wiosne wleci nowa k14 z mysla o 1.1-1.2 bara z pompom 11mm do tego ic ale to juz tylko kwestia wiosny a przez zime chcialem zrobic przelot na koncu tylko myslalem o jakims basowym z kranikami, bardziej zalezy mi na efekcie mocy a raczej odciazenia silnika i tubiny niz efekcie dzwiekowym, tymbardziej biorac pod uwage to iz mam jeszcze ori kata..;)


moje mk3 AAZ+ -120 na rsl
viewtopic.php?p=4030824#4030824" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: arwam » ndz sty 02, 2011 14:13

Dario84 pisze:seryjny wydech ma duże rezerwy.

Dario84, ale na w TD .
w TDI jaknajbardziej się zgadzam ale w TD to jest porażka.
zmień układ wydechowy w TDI na ten od TD to będziesz wiedział o czym mówię



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: Dario84 » ndz sty 02, 2011 14:17

Z tego co się orientuję to w aaz jest wydech o średnicy 50 lub 55mm, a to spokojnie wystarczy na jakieś 170KM (testowaliśmy wydech o średnicy 50mm, w samochodzie było 180KM ale już emp duże i z wydechu waliło jak z odkurzacza :)).


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: arwam » ndz sty 02, 2011 14:32

webster__, K14 jest za mała na pompę 11mm, ona jest za mała nawet na pompę 9mm jaką w serii mamy.
T3 jest jeszcze przymała jak na taką pompę u mnie z ledwością pompowała stabilne 1,5bara a jak już było ustawione 1,8bara to pod koniec obrotomierza zaczynało lekko ciśnienie spadać choć nie powiem że jest wytrzymała.
pod pompę 11mm to raczej bym na Twoim miejscu szukał jakiejś K16 lub Holset'a HX30 ewentualnie coś gabarytowo podobnego lub w trochę inną mańkę iść i założyć turbo na VNT np GT2052V lub GTB2260VK
miałem okazję zobaczyć jak pracuje GTB1756VK na silniku, wolnych obrotach wydajność kompresora była taka że bez dodawania gazu już powstawał surge line.
a nie miałem okazji sprawdzić jak się zachowywałoby w trakcie jazdy ze względu na zbyt małą ilość miejsca między silnikiem a grodzią kabiny.
na tej turbinie śmiga teraz kolega mrozoo i sobie bardzo chwali.
możesz go zapytać jak się sprawuje ale wydajność jest taka że nawet mimo elektronicznego sterowania w TDI PD też występuje surge line
sądząc po gabarytach jeśli GT2052V wystarcza na nieco ponad 200KM to GTB1756VK na jakieś 230KM koni powinna starczyć a GTB2260VK powinna styknąć na jakieś 250-260KM w peaku jeśli zrobimy nieco mniejsze ciśnienie z podlejemy paliwkiem z tym że taki setup nie będzie odporny na upalanie na autostradzie bo EGT będzie wysokie



webster__
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn sie 04, 2008 17:40
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: webster__ » ndz sty 02, 2011 15:14

ja planowalbym jedynie jakies 140-160 KM. ale skoro mowisz ze k14 nie da rady, to pomysle jednak o T3 bo wczesniej myslalem o tej wlasnie suszarce bo GT2052V to juz chyba spory koszt? :bigok:


moje mk3 AAZ+ -120 na rsl
viewtopic.php?p=4030824#4030824" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: BENITO » ndz sty 02, 2011 16:35

T3 lub K24 to najtańsza opcja i w miarę zdrowa dla silnika.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

arwam

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: arwam » ndz sty 02, 2011 21:04

BENITO pisze:T3 lub K24 to najtańsza opcja i w miarę zdrowa dla silnika.

z tym że nie każdemu będzie się podobać ich charakterystyka.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: BENITO » ndz sty 02, 2011 23:17

arwam, przy pompie 11? :satan:

Przecież na przelocie i takiej pompie będzie to wstawało sporo poniżej 3000 rpm, a jakby jeszcze zapodał mercusie :bajer:


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

webster__
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn sie 04, 2008 17:40
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: webster__ » pn sty 03, 2011 10:52

panowie a jezeli chodzi o material? jak myslicie co najlepsze bylo by do tego celu kwasowka? jaka grubosc scianki? :bigok:


moje mk3 AAZ+ -120 na rsl
viewtopic.php?p=4030824#4030824" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

[AAZ] jaki przelot? Jaka srednica? porady

Post autor: arwam » pn sty 03, 2011 14:53

BENITO pisze: Przecież na przelocie i takiej pompie będzie to wstawało sporo poniżej 3000 rpm, a jakby jeszcze zapodał mercusie :bajer:

przy 1800rpm nawet potrafi wstawać ale opóźnienie po wciśnięciu gazu do momentu uzyskania pełnego ciśnienia doładowania i tak pozostanie choć znacząco się zmniejszy.
jesli ktoś chce się laga całkowicie pozbyć to pozostaje założyć VNT nawet duże



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości